Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Als stockholder moet ik hier uiteraard mee kunnen leven.
Dus dan zouden ze vanaf eind sep. tot begin/half nov. volop EU kunnen gaan draaien; die in nov. en dec. hier afleveren.
En van medio nov. tot eind dec. weer US. Bewijs zou zijn als er in oktober nauwelijks tot geen afleveringen zijn in EU (en dus ook niet in de US). Krijgen die DS'jes het wel erg rustig.
We zullen zien.

Nee hoor. In oktober krijgen ze het druk met alle klachten, bugs en andere ongemakken van de vroege EU Signature vogels...
 
dat klopt...


maar hier ben ik het niet eens.
Uiteraard kan de softwarefout maar beter dichtgetimmerd worden - absoluut akkoord.
Maar die privacy-flauwekul die eerdere keer weer aangehaald wordt...
Wat kan mij het nu schelen dat iemand weet waar ik wanneer ben, hoe hard ik rij...
Alsof men dat vandaag niet weet.....

bvb :
Ik heb een smart-phone -->> gezien ! Ook in de auto !
De Tesla heeft ook een SIM-kaart -->> nog eens gezien !
Ik betaal met credit- of debet kaart -->> gezien !
Ik ben af en toe op Internet -->> gezien !

én Tesla gaat toch alle data registeren hoor. én vrijgegeven als ze er om 'gevraagd' worden door onze overheden.

Bij dat soort data ben je gezien, doch wel enigszinds anoniem, 'we' zien je niet, het is enkel het bedrijf dat jouw gegevens kan zien.

Het probleem zit er in dat:
1) je My Tesla gebruikersnaam en paswoord gebruikt wordt voor de toegang tot de wagen/app.
Deze combinatie, kan door hackers achterhaald worden (zeker als je op het teslamotors.com forum ooit iets gepost hebt, want dan kennen 'we' je gebruikersnaam al, 50% van het probleem reeds opgelost).
2) 'we' dan wel degelijk weten over wie deze gegevens gaan, en ik je kan gaan stalken/chanteren, etc.

Ik ben software ontwikelaar en deze praktijk die Tesla gebruikt is niet veilig.

Ik wens niemand hier schrik aan te jagen, maar als je TMC naam hetzelfde is als je MyTesla naam, gebruik dan zeker een sterk paswoord (of beter een paszin: 'Deze Telsa stelen ze nooit' is al veiliger dan N!3tV3il!g)

- - - Updated - - -

Puur populisme! Kan er niets anders over zeggen.

Loopt op dit forum al een topic over: Authentication flaws in the REST API

Dit is mijn terrein van werk en hoewel Tesla hier een methode met tokens had KUNNEN kiezen, is er van hacken echt geen sprake.

Je buurjongen moet jouw MyTesla gegevens ontvreemden en kan die niet zo maar onderscheppen. Alles verloopt via een beveiligde SSL verbinding met de Tesla servers.

Geef nooit en te nimmer iemand je MyTesla login en dan is er niets aan de hand.

Wat een gezwam weer.
Widoh, hopelijk is je MyTesla login dan niet Widoh; of ik kan beginnen met een dictionary attack. Kan ik je dagelijkse routine achterhalen en je Model S ontvreemden. Bedankt!

Neen, volgens mij is de beveiliging echt wel te zwak. Zeker voor een auto van > 80.000€
 
Ik heb er bij de proefrit niet op gelet maar klopt het dat er geen zonwering onder het glazen dak zit?

Dit is inderdaad niet nodig. Ik heb zelf een Espace met een bijna volledig glazen dak. Dit weert 95% van alle zonnestralen en warmte, die van Tesla is hetzelfde. De Espace heeft een zonwering die je dicht kan doen, ik heb 'm in 3 jaar tijd nimmer dichtgedaan.
 
Dit is inderdaad niet nodig. Ik heb zelf een Espace met een bijna volledig glazen dak. Dit weert 95% van alle zonnestralen en warmte, die van Tesla is hetzelfde. De Espace heeft een zonwering die je dicht kan doen, ik heb 'm in 3 jaar tijd nimmer dichtgedaan.
Hmmm ik toch wel.. Zowel in de Espace als in m'n huidige tractor merk ik duidelijk verschil.

- - - Updated - - -

Ik heb nog een leuke "box" staan. die ik een aantal jaar geleden al heb gemaakt! zaterdag, op mijn disco Party zaten de pinda's er nog in, maar je kan er alles in kwijt!:biggrin:

http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=29744&d=1378157100View attachment 29744
Laat m net aan m'n vrouw zien en vond t reete grappig:biggrin::biggrin::biggrin:
 
De kwartaalcijfers zitten ons inderdaad in de weg. Tesla heeft een heel stricte revenue recognition, zie commentaar bij eerste kwartaal cijfers:

'During Q1, we consistently produced 400 or more Model S vehicles per week, for a total of over 5,000 during the quarter. We recognized 4,900 vehicles as revenue, exceeding our initial Q1 guidance of 4,500, despite physically delivering a higher number of vehicles, as the standard for revenue recognition was extremely high. Even if a car was received, fully paid for and signed off as good by a customer, we did not recognize the revenue if the paperwork was incorrect.'

Dit betekent dat alle USA auto's die in september nog geleverd kunnen worden lekker meetellen en die van ons niet. Zeker P modellen waar ze zo maar het dubbele aan verdienen, dan aan S modellen zullen eenvoudig 'voorrang' krijgen in de productie. De '+'-en helemaal. '+'-pakketje is zo maar meer dan 200% marge (je krijgt namelijk min of meer dezelfde onderdelen voor een hogere prijs, voor de gebruiker prima, want die komt er anders niet aan, voor de producent kassa). Als de hausse aanhoudt in de USA, dan zullen er meer vertragingen komen voor de EU, zeker met de hoge koers van het aandeel nu.

Ik ben ruim 10 jaar beleggingsanalist van de autoindustrie geweest en heb dit eerder gezien bij Porsche e.a.
 
Vandaag weer in Tilburg geweest( bij een klant en even bij Tesla)
Stonden er een paar binnen in de eerste ruimte (30 stuks of zo)

1 viel op

P85 + wit pana dak en de donkere velgen en spoiler! Echt goed fout was gaaf om mijn 2e configuratie te zien! Heb geen spijt want sig rood is uniek! Maar ooooo wa een lekkere auto!
 
Vandaagweer in Tilburg geweest( bij een klant en even ik Tesla)
Stonden er een paar binnen in de eerste ruimte (30 stuks of zo)

1 viel op

P85 + wit pana dak en de donkere velgen en spoiler! Echt goed fout was gaaf om min 2e configuratie te zien! Heb geen spijt want sig rood is uniek! Maar ooooo wa een lekkere auto!

Ik ben ech een jonge man die valt op kontjes en de Tesla heeft een hele lekkere, beetje brede heupen maar echt lekker! Jammer dat als ik er in zit er niet veel van zie

Na die foto's van de "doos" van XFrank ben ik even klaar met kontjes voorlopig!