Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Gisterenavond kennelijk nog een berichtje binnengekomen van mijn online store contact.
Er is hoop voor NL klanten, in ieder geval voor de mattensets. Geen idee wat voor belachelijke prijs ze erop gaan plakken natuurlijk.

'I’m not sure about the timing for an online shop in Europe but we have a orders in for our EU approved
vehicle accessories for distribution out of Tilburg. The All-Weather products should be arriving in Tilburg in about 6-8 weeks. Tilburg will
distribute to the other European service centers.'
 
Gisterenavond kennelijk nog een berichtje binnengekomen van mijn online store contact.
Er is hoop voor NL klanten, in ieder geval voor de mattensets. Geen idee wat voor belachelijke prijs ze erop gaan plakken natuurlijk.

'I’m not sure about the timing for an online shop in Europe but we have a orders in for our EU approved
vehicle accessories for distribution out of Tilburg. The All-Weather products should be arriving in Tilburg in about 6-8 weeks. Tilburg will
distribute to the other European service centers.'
Da's goed nieuws LSNL
 
Bedankt aan de organisatoren van dit leuke event, en aan iedereen die het leuk maakte door er te zijn. Wiebe had gelijk: we zijn gewoon normale (prettige) mensen, die een passie delen. Het was een mooie collectie auto's ook, met al die Sigs (en zoveel wijnrode full options auto's bij elkaar is niet saai hoor), maar ook Roadsters, de Zoë en Ampera. Verder nog te veel ten dode opgeschreven ICE's, maar dat gaat spoedig veranderen.

Mijn eigen auto had ik vandaag afgehaald en de eerste ervaringen zijn positief: toch weer mooier in werkelijkheid dan gedacht, een enorme uitstraling/presence, inhalen met twee vingers in de neus, mooie materialen, een prachtscherm (met helaas een trage 3G-verbinding, maar ik heb hoop dat daar verbetering in komt).

Ik moet nog wat wennen aan de controls. Dat uur uitleg van de DS was een overload aan info. Dus ik moet nog eens goed de handleiding induiken. Vooral de volgorde waarin dingen te doen is even wennen. Geldt ook voor het laden. Ik kreeg na een laadsessie de stekker (van LuckyLuke) er niet uit. Na wat openen en sluiten van de auto lukte het uiteindelijk wel. Vervolgens wilde de stekker er niet weer in; de charging port had zichzelf vergrendeld. Het is even wennen.

Paar dingen die opvielen, en waarvan ik me afvroeg of anderen dat ook zo ervaren:

- Bij 120 km/uur begint de motor achterin behoorlijk wat rumoer te produceren, alsof er een verbrandingsmotor aan het werk is. Heel anders dan in mijn Volt, die dan muisstil is. Hebben meer mensen met een Performance deze ervaring?

- Bij het opladen met mijn Lolo Smart laadpaal (16A) stelt de auto zich automatisch in op 6A, wat natuurlijk stroperig langzaam laden tot gevolg heeft. Je ziet vervolgens in een minuut tijd de rechter aanduiding oplopen naar 16A, maar hij blijft getuige de linker aanduiding met 6A opladen. Alleen als je handmatig omhoog scrollt naar 16A gaat het laden een stuk sneller. Maar dat wil je natuurlijk niet steeds moeten doen. Ik zou verwachten dat de auto automatisch voor de 16A kiest. Ik heb geen manier gezien om ervoor te zorgen dat hij automatisch meteen met 16A gaat laden. Iemand een idee?
 
Yeh, het was gaaf vanmiddag. Ten eerste om voor de eerste keer een multicoat red "live" te zien met 19inch velgen zoals de mijne ook wordt (levering december). Ten tweede het geluid van de TVR van Van Gelden - echt vet. Ten derde de super gastvrije benadering van iedereen onderling, de auto's die je in detail kan bekijken, de spiegelsteun, de afwerking Vd frunk, de lakbescherming van de voorkant van Jetjes liefde (?), Wiebes speech, mooi weer ......kortom tijd voor een Tesla Club Benelux ?
Lekker snel met de Elan naar huis gereden voordat het me allemaal teveel werd. THANK !!
 
Heren, wat een topdag. Dank jullie wel!

na afloop eerste echte kilometers met de S gemaakt. Nog nooit zoveel auto's naast me zien hangen, gapend naar mijn auto ;-)

Volkomen begrijpelijk! Een model S met dezelfde kleur en wielen wordt sinds vandaag bij Tesla voor mij gebouwd. Daarom ook een paar plaatjes van jouw auto gemaakt Ronald om de tijd door te komen :)

Dank aan de organisatie voor deze hele leuke middag. Ook dank aan Fuzzy voor de radiografische klepopener. Nu de S nog.

P1000548.jpg
P1000547.jpg
P1000543.jpg
P1000545.jpg
 
X-ray het handigst is op kantoor ophalen! Daar is altijd iemand tussen 8 en 17!

Even sig116 pesten, ! Wel leuk die ene sig donkergrijze en de sig normaal rode met nl kenteken:tongue:

Of onee dat kan niet! Waren denk ik toch gewone:biggrin:
 
Last edited:
Just back from the completely excellent L(a)unch Party. What a superb event! So reassuring to know that I'm accompanied by so many good people in my Tesla Psychosis. Thanks to Jetje and everyone who organised it. Thanks also to the lady who showed us her Multi Coat Red P85, same spec as mine except for the P. Now I have seen thr object of my dreams!
Fijn dat we hem hebben kunnen laten zien, hopelijk heeft je dochter gewonnen bij de hockey.
 
Is mijn vrouw

- - - Updated - - -

Het was vandaag een perfecte organisatie, heren bedankt.
Fuzzylogic, leuke gadget en vooral de service dat je de klepjes hoogst persoonlijk weer dicht doet
Wanneer het klepje van mijn S nu onverhoopt openstaat weet ik dat er een mede S rijder in de buurt is.
XFrank, bedankt voor het opwaarderen van mijn chinese laadkabel.
Namens mijn vrouw:echtgenotes van Model S eigenaren dank jullie wel voor de herkenning en steun bij deze nieuwe liefde van onze mannen
 
Jeroen, Wiebe en Peter, dank voor een zeer geslaagde middag! Fantastisch om de gezichten bij de forumnamen te zien en een aantal(te weinig tijd) mensen te kunnen spreken. Ook Fuzzylogic alle lof voor de nuttige AB, inbouwen in de kabel van Luke met een sticker van Xfrank lijkt me zo.:cool:
 
butyvygy.jpg

Deze dan?[/QUO

Dankjewel !
dat moet'm gewoon zijn...iedereen verder rijdt in een rode, zwarte, of witte !
wat een beauty trouwens.
----
@Jetje, Wiebe, Peter - bedankt voor de fantastische ontvangst vanmiddag ! Geweldig dat jullie er de tijd&energie in hebben gestoken !
Ben net thuis uit het gastvrije Brabant.. binnendoor over tig pontjes.. geweldige rit langs de Lek..uitgenodigd door wildvreemde mensen in Ameide om hapje mee te eten.. nu nog met de E-Type, straks met deze blauwe Model S.. ik denk dat het voorlopig net zoveel aanspraak gaat opleveren als de Jag altijd doet..
 
Paar dingen die opvielen, en waarvan ik me afvroeg of anderen dat ook zo ervaren:

- Bij 120 km/uur begint de motor achterin behoorlijk wat rumoer te produceren, alsof er een verbrandingsmotor aan het werk is. Heel anders dan in mijn Volt, die dan muisstil is. Hebben meer mensen met een Performance deze ervaring?

Dat hoorde ik tijdens een testrit in Eindhoven ook. Er werd me verteld dat dat niet normaal was. Het leek boven de ca 160km/u weer minder te worden. Is dat bij jou ook? Ik hoop dat het een probleem is en niet op alle model ssen zo....
 
Dank beste forumleden en vooral organisatoren van dit verdomde leuke evenement met gelijkgestemden. Later vandaag mijn eigen Model S opgehaald en zojuist met bijna lege batterij weer thuis aan het stroom. Veel duimpjes omhoog vandaag overal waar ik reed en korte sprinters trok. Jetje, Wiebe en Peter dank voor feestje wat mijn dag en dat van mijn vrouw en zoon een mooie opwarmer bezorgde voor levering in Tilburg.
 
Goed te lezen en te zien dat het feest geslaagd was! Ben graag in de toekomst van de partij!

Wil de pret voor enkelen niet drukken maar ik kreeg net een mailtje van een Tesla manager met onder andere de volgende mededeling: Helaas zijn de sensoren niet meer in te bouwen achteraf.

Dit lijkt niet te stroken met hetgeen Wiebe op dag van aflevering is verteld door de Engelstalige teslaman.

Zou graag vernemen of andere forumleden definitief dezelfde mededeling hebben ontvangen.

Nu 10 dagen met Model S op stap, en ben niet gelukkig met de afwezigheid van de sensoren.





Het kan altijd, maar wat is het prijskaartje. In US een nette aftermarket installatie. Tesla Model S Signature Front and Rear Rydeen BL-422P Parking Sensor Demonstration - YouTube
 
Dank beste forumleden en vooral organisatoren van dit verdomde leuke evenement met gelijkgestemden. Later vandaag mijn eigen Model S opgehaald en zojuist met bijna lege batterij weer thuis aan het stroom. Veel duimpjes omhoog vandaag overal waar ik reed en korte sprinters trok. Jetje, Wiebe en Peter dank voor feestje wat mijn dag en dat van mijn vrouw en zoon een mooie opwarmer bezorgde voor levering in Tilburg.

Heel veel fun met de nieuwe aanwinst, en doe Rob een plezier....laat hem een stukje rijden :biggrin:

@jeroen, @Wiebe, @peter bedankt voor alles (ook namens vrouw, die heeft nog meer invalshoeken meegekregen hoe verstandig en geweldig dit allemaal is :redface:)