Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij zou je nog wel voor de Kia/vamil in aanmerking kunnen komen indien de verplichting in 2013 wordt aangegaan. Dat de auto pas in 2014 wordt geleverd zou niet uit moeten maken. Ik zou dit checken bij jouw accountant.

Inderdaad, het moment van het aangaan van de verplichting. Dus definitieve bestelling is het moment van aanvragen, zelfs als de auto in 2015 komt kan je deze regeling gebruiken. Als je maar dit jaar de verplichting bent aangegaan.
 
Hmm, ik heb vanochtend van athlon te horen gekregen dat de auto pas eind oktober of begin november geleverd zal worden, dit ondanks het gegeven dat ik maar twee of drie reserveringsnummers achter athlon auto's zit die al zijn uitgeleverd (productie auto's).

Dit klopt niet volgens athlon en ze gaan hier nog achter aan. Ik vrees dat dat niet veel kan opleveren, met voornoemde leverdatum zou de auto geproduceerd en op transport moeten zijn waardoor versnellen onmogelijk is. Tenzij de auto wordt ingevlogen natuurlijk ;)

Dat is inderdaad jammer, maar goed, je hebt in ieder geval een idee wanneer ze gaan leveren, kun je voorzichtig beginnen met aftellen :). Ik zal morgen ook eens informeren, ik heb RN305435, ben benieuwd of we dicht bij elkaar zitten (in juni gefinaliseerd, vermoed dat deze datum bepalend is en niet je rn nummer maar goed er is waarschijnlijk geen peil op te trekken).
Sterkte met wachten, zal wel laten horen als ik een indicatie doorkrijg van Athlon, ik hoop dat ik ook rond die tijd geleverd krijg (paar weekjes wachten is te doen)
Wat betreft je idee voor een rally, je had het er afgelopen zaterdag al over, lijkt mij heel leuk om eens te doen, count me in! Misschien apart draadje of google doc maken voor geïnteresseerden?
 
@wiebe en andere Athlon rijders, wie heeft financial lease en toegang tot mytesla (site), maar geen toegang tot app? Ik heb mijn auto nog niet maar kan wel op de site en gewoon mijn config bekijken. (Zelfs nieuwe factuur met 750 euro korting). Ik zie mijn vin. Heb ik straks nu geen toegang tot app?:confused::cursing::scared:
Athlon heeft gewoon mijn configuratie over genomen maar verder (denk ik) ben ik heer en meester....
er zijn volgens mij dus 2 mogelijkheden. Bij Athlon besteld (de sigaar). Over laten nemen na eigen bestelling (No problemo) iemand een idee???

Voor zover ik weet is het bepalend WIE de auto bestelt bij Tesla. Ergo, als jij zelf bestelt via jouw eigen Tesla-account en een financial leasebedrijf alleen de centjes regelt komt het goed. Als b.v. de Lage Landen Lease een auto financiert van Athlon ben je de Sjaak met je app omdat de bestelling dan via Athlon loopt.

Overigens hebben wij ook het Appverhaal geëscaleerd naar Athlon na de post hier eerder dat dit wel eens 6 weken kan gaan duren. Wordt hard aan gewerkt en gaat geen 6 weken duren - dixit Athlon. Maar geen garantie - dixit Wiebe. Mijn huidige app is een loopje naar de MS om te kijken of alles doet wat het moet doen.

- - - Updated - - -

Ja heel cool.
Zou gaaf zijn als Tesla de appstore zou opengooien. Zag de inhoud van het geheime menu scherm en lijkt me erg gaaf om apps voor te bouwen

Tesla is zeer voorzichtig met het openstellen van een appstore. Tenslotte zouden apps de rijvaardigheid van de auto kunnen beïnvloeden. Men heeft ooit aangegeven dat externe ontwikkelaars apps voor de MS zouden kunnen ontwikkelen maar ik denk dat de betreffende app 3 x door de mangel gaat voordat ie wordt toegelaten.
 
Last edited:
Ja, sinds gisteren...
ik heb geleerd me er niet meer in op te boeien, maar nu begint het toch moeilijk te worden na meer dan 3 jaar wachten. Zondag de eerste in het wild in mijn dorp gezien.
vandaag even in brussel binnengesprongen, deze week zouden er 30 tot 40 in belgie geleverd worden en de bestellingen zouden gestaag toenemen.
 
Dat is inderdaad jammer, maar goed, je hebt in ieder geval een idee wanneer ze gaan leveren, kun je voorzichtig beginnen met aftellen :). Ik zal morgen ook eens informeren, ik heb RN305435, ben benieuwd of we dicht bij elkaar zitten (in juni gefinaliseerd, vermoed dat deze datum bepalend is en niet je rn nummer maar goed er is waarschijnlijk geen peil op te trekken).
Sterkte met wachten, zal wel laten horen als ik een indicatie doorkrijg van Athlon, ik hoop dat ik ook rond die tijd geleverd krijg (paar weekjes wachten is te doen)
Wat betreft je idee voor een rally, je had het er afgelopen zaterdag al over, lijkt mij heel leuk om eens te doen, count me in! Misschien apart draadje of google doc maken voor geïnteresseerden?

Ik ben benieuwd wat je morgen te horen krijgt. Ik heb hier niet mijn rn nummer paraat. Dat is wel mijn tweede nummer, het eerste dat ik kreeg bleek voor een signature te zijn. (Dat kreeg ik van tesla te horen, ik had natuurlijk tegen athlon mijn mond moeten houden)

Voor wat betreft de rally: gelet op de vele reacties lijkt zeker sprake van voldoende animo. Ik zal dit weekend het plan verder uitwerken en hier posten.
 
Tesla is zeer voorzichtig met het openstellen van een appstore. Tenslotte zouden apps de rijvaardigheid van de auto kunnen beïnvloeden. Men heeft ooit aangegeven dat externe ontwikkelaars apps voor de MS zouden kunnen ontwikkelen maar ik denk dat de betreffende app 3 x door de mangel gaat voordat ie wordt toegelaten.

De structuur en security van de software moet zo verschrikkelijk goed zijn, stel je voor dat een externe developer een lek ontdekt waarmee je de luchtvering laat reageren op het ritme van de muziek, dan gaat je Tesla dit soort dingen doen: Lowrider - Custom Car Truck Contest - YouTube
 
Trieste boel bij Lage Landen Lease. Eind vorige week een offerte ontvangen voor een Tesla Model S met daarbij de expliciete opmerking vanuit LLL dat voor 25 september de offerte bevestigd dient te zijn voor levering van een Tesla Model S in 2013. Wordt me gisteren doodleuk verteld dat er geen Tesla Model S meer beschikbaar is. Helaas was er een run waardoor ze nu allemaal vergeven zijn. Waar is de tijd gebleven dat we eerst de lopende offertes afhandelen alvorens nieuwe aan te gaan. Helaas dus geen TMS voor deze jongen.

@energykart: Athlon heeft nog MS'en beschikbaar, althans vrijdag nog enkele tientallen. Natuurlijk weet ik niet of die vandaag al verkocht zijn maar dat lijkt me toch niet. Athlon even bellen? PM me maar even met je emailadres dan geef ik je de juiste contacten.
 
@Billy: dat zijn niet alle motorrijders als je mijn omschrijving van deze types meeneemt, maar wel veel helaas.

Niet alle motorrijders vertonen dergelijk gedrag. Er zijn ook voldoende automobilisten, waarmee ik niet vergeleken wil worden.:crying:

- - - Updated - - -

Voor zover ik weet is het bepalend WIE de auto bestelt bij Tesla. Ergo, als jij zelf bestelt via jouw eigen Tesla-account en een financial leasebedrijf alleen de centjes regelt komt het goed. Als b.v. de Lage Landen Lease een auto financiert van Athlon ben je de Sjaak met je app omdat de bestelling dan via Athlon loopt.

Overigens hebben wij ook het Appverhaal geëscaleerd naar Athlon na de post hier eerder dat dit wel eens 6 weken kan gaan duren. Wordt hard aan gewerkt en gaat geen 6 weken duren - dixit Athlon. Maar geen garantie - dixit Wiebe. Mijn huidige app is een loopje naar de MS om te kijken of alles doet wat het moet doen.

- - - Updated - - -



Tesla is zeer voorzichtig met het openstellen van een appstore. Tenslotte zouden apps de rijvaardigheid van de auto kunnen beïnvloeden. Men heeft ooit aangegeven dat externe ontwikkelaars apps voor de MS zouden kunnen ontwikkelen maar ik denk dat de betreffende app 3 x door de mangel gaat voordat ie wordt toegelaten.
De app die ik graag zou zien is Flitsmeister.
 
@energykart: Athlon heeft nog MS'en beschikbaar, althans vrijdag nog enkele tientallen. Natuurlijk weet ik niet of die vandaag al verkocht zijn maar dat lijkt me toch niet. Athlon even bellen? PM me maar even met je emailadres dan geef ik je de juiste contacten.

Ik begreep vanochtend van een onderbuurman dat ze allemaal weg waren bij Athlon! Hij had nog wel interesse, maar geen wagens meer beschikbaar. Toch knap, even 22 auto's van een ton op maandag verkopen.
 
Weet iemand hoe je de standaard charge current kunt resetten? Standaard trek ik 3X 13A uit de Keba laadpaal, vandaag wilde ik de Tesla lader even uitproberen, aangezien mijn garage als charge location wordt herkend door GPS stelt de Tesla standaard max 13A in, gaat niet hoger.
Zou dus betekenen dat je bij verzwaring van je laadmogelijkheden in de problemen komt doordat de auto dit niet herkend.
Heb hierover nergens info kunnen vinden dus wellicht doe ik iets verkeerd...

Positief is overigens dat mijn 3G vandaag ineens super verbinding geeft, wellicht andere provider?
 
Ook even een update van mijn ervaringen met de S sinds zaterdag. Na de launchparty gereden voor het team van mijn zoon. Was natuurlijk vechten wie er mee mocht. Door het hoge wagengewicht merk je weinig verschil of je nu met z'n vijven of alleen in de auto zit, de acceleratie vanuit stilstand blijft onwaarschijnlijk snel en moeiteloos. Het schuifdak wil helaas nog steeds niet veel verder open dan de ventilatie stand, dan blokkeert er iets. Lijkt me een mechanisch probleem, morgen dus terug naar Tilburg waar er naar gekeken zal worden. Net als Wiebe beschrijft is op de snelweg de CC de beste manier om je verbruik laag te houden. Als regenerative braking op standaard staat kun je het best een beetje stroom bijgeven als je de CC even uitzet om niet teveel af te remmen. Weet iemand of de remlichten aangaan als je het pedaal loslaat? Gisteravond kwam ik een bekende tegen op weg naar Den Haag (in zijn Discovery V8). Bij het stoplicht even gedemonstreerd hoe snel je weg bent. Toen hij al bijna uit mijn spiegel was verdwenen kwam er een andere auto hem op hoge snelheid voorbij, inmiddels reed ik alweer 80 ofzo. Politie dus. "volgen" teken aan en even later stopgezet aan de kant van weg. Hoe hard ik wel niet reed? Ze hadden meer dan 140 moeten rijden om me in te halen. "U zat zeker boven de invorderingssnelheid meneer (je mocht 70), we hebben het alleen niet kunnen meten." Wat was dit voor auto? Uitgelegd dat ik alleen snel wegsprintte en dat dat geen enkele moeite kost met deze auto maar dat mijn topsnelheid niet meer dan 100 was (of zoiets, ik heb eigenlijk niet gekeken). Al snel sloeg hun barse toon om in lichte bewondering voor de S. Hoeveel pk ik had en wat je allemaal met dat touchscreen kon doen. En waarom ik opeens remde toen ze me inhaalden. Ik kon me echter niet herinneren dat ik geremd had, wel stroom losgelaten. Blijkbaar gaan de remlichten dan aan? Voor de vorm mocht ik ook nog even blazen en en mijn oprechte spijt betuigen en toen waren we weer dikke vrienden. "Veel plezier nog met uw auto, ga voortaan alstublieft op Zandfoort racen en een prettige avond nog". Blijft toch je beste vriend uiteindelijk:biggrin::biggrin:
Morgen op weg naar Tilburg maar weer lekker op de cruisecontrol.