Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Avond Heren,

Ik weet sinds gisteren van dit forum en heb mij vandaag aangemeld. Leuk om te zien dat er nog meer volwassen mannen zo blij kunnen zijn als een kind met hun speeltje. Ik heb ergens in juni mijn MS besteld (jawel, via LLL financial lease). Ik kreeg een reserveringsnummer van een klant die had geannuleerd en deze zat volgens mijn contactpersoon bij Athlon redelijk vooraan in de levering. De levering
zou in de 2de week van oktober waarschijnlijk zijn. Naar aanleiding van alle opmerkingen van jullie forumleden kreeg ik toch wel even het gevoel van "het zal toch niet". Vandaag gesproken met mijn aanspreekpunt bij Athlon. Gezien het feit dat er bij de reeds afgeleverde Model SS-en zoveel specs ontbraken zijn zij vanaf vandaag alle orders welke zij hebben uitstaan bij Tesla aan het vergelijken met de orderboeken bij Tesla. Zij hoopt vrijdag maar uiterlijk maandag te kunnen doorgeven of mijn Tesla compleet is en wanneer de levering zou zijn. Ben benieuwd. Ik hoop dat ik bij de 75% zit waar de order wel goed is doorgekomen.
 
@Daniel 74
Is dat een Sig die je nog verwacht? Of een productie ik zag je niet staan in de lijstjes zo snel.
Begreep ook dat die RN nummers random zijn en daardoor neit echt een pijl op te trekken zijn.
Ik heb nog nada gehoord van Athlon waneer de Auto komt. Waneer had je hem Besteld?
Zelf zat ik op 23-Jul. Mocht ik wat horen zal ik wel een update hier zetten..

Hmm, ik heb vanochtend van athlon te horen gekregen dat de auto pas eind oktober of begin november geleverd zal worden, dit ondanks het gegeven dat ik maar twee of drie reserveringsnummers achter athlon auto's zit die al zijn uitgeleverd (productie auto's).

Dit klopt niet volgens athlon en ze gaan hier nog achter aan. Ik vrees dat dat niet veel kan opleveren, met voornoemde leverdatum zou de auto geproduceerd en op transport moeten zijn waardoor versnellen onmogelijk is. Tenzij de auto wordt ingevlogen natuurlijk ;)

- - - Updated - - -
@Harald

Mmm zal maandag ook meteen even contact op nemen, al zie ik haar begin oktober nog bij een proefrit, zal dan meteen ook even vragen of ze de specs nog eens kan laten zien. Heb later ook nog de soundpack teogevoegd dus idd zoals andere leden lijkt goed te zijn dit nog even te dubbel checken..

Wxll
Avond Heren,

Ik weet sinds gisteren van dit forum en heb mij vandaag aangemeld. Leuk om te zien dat er nog meer volwassen mannen zo blij kunnen zijn als een kind met hun speeltje. Ik heb ergens in juni mijn MS besteld (jawel, via LLL financial lease). Ik kreeg een reserveringsnummer van een klant die had geannuleerd en deze zat volgens mijn contactpersoon bij Athlon redelijk vooraan in de levering. De levering
zou in de 2de week van oktober waarschijnlijk zijn. Naar aanleiding van alle opmerkingen van jullie forumleden kreeg ik toch wel even het gevoel van "het zal toch niet". Vandaag gesproken met mijn aanspreekpunt bij Athlon. Gezien het feit dat er bij de reeds afgeleverde Model SS-en zoveel specs ontbraken zijn zij vanaf vandaag alle orders welke zij hebben uitstaan bij Tesla aan het vergelijken met de orderboeken bij Tesla. Zij hoopt vrijdag maar uiterlijk maandag te kunnen doorgeven of mijn Tesla compleet is en wanneer de levering zou zijn. Ben benieuwd. Ik hoop dat ik bij de 75% zit waar de order wel goed is doorgekomen.
 
Weet iemand of de remlichten aangaan als je het pedaal loslaat?
...
En waarom ik opeens remde toen ze me inhaalden. Ik kon me echter niet herinneren dat ik geremd had, wel stroom losgelaten. Blijkbaar gaan de remlichten dan aan?

Klopt inderdaad!
Gisterenavond viel het me bij het loslaten van het pedaal op, dat de borden achter me het remlicht weerkaatsten.
Is wel afhankelijk van hoeveel "regen" je hebt ingesteld, als je hem op standaard hebt staan, dan gaan de remlichten vrijwel altijd aan, staat hij op low, dan niet.

Deze "feature" heeft de europese Roadster overigens niet, de amerikaanse weer wel..
 
Nou, vandaag was het dus mijn beurt voor de aflevering. Het goede nieuws: ik heb een auto op de oprit staan (en het is nog een Model S ook).

Maar de aflevering was niet geheel vlekkeloos. Gelukkig was ik daar al wat op voorbereid door de verhalen op het forum, dus dan valt het niet helemaal tegen.
Issues met mijn auto:
- beschadeging/plekje op de achterklep.
- lichte krassen op de achterklep net onder de achterruit
- rechter voorportier gaat niet lekker dicht. Moet hem echt dichtsmijten om hem goed in het slot te laten vallen.
- lak op de voorbumper is anders/matter/minder hoogglans dan op de rest van de auto. Viel vooral binnen op. Buiten bij daglicht is het verschil wat minder te zien. Maar volgens mij is het anno 2013 toch geen rocket sience meer om op een kunstof bumper een 100% gelijke verflaag te krijgen als op de rest van de auto.

Dus met de afspraak/wetenschap dat ik binnenkort weer terug moet om issues op te lossen de auto toch meegenomen.

Stukje binnendoor naar de A27 was mooi. Maar bij het optrekken op de invoegstrook kwam ik er snel achter dat ook ik het 'motorgeluid' bij 120km heb. (hier eerder gemeld). Verder krijg ik de indruk dat er nog iets is met de uitlijning en/of dat een van de wielen niet helemaal rond/egaal is.

Verder valt op dat het kennelijk allemaal haastwerk is die afleveringen. Auto was niet geweldig goed schoon gemaakt. Een velg was niet helemaal gepoetst en nog veel vuil/zand in de randen/naden van het pano dak.

Later wellicht mooiere ervaringen voor wat betreft het gebruik/genot van de auto.
 
Maandag dit stuk in de Metro gelezen
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    1.2 MB · Views: 355
Watch A Tesla Model S Overtake A Corvette On A Race Track
PeterSZ, graag een analyse van deze trackday in jouw karakteristieke bewoordingen...

@SIG116 en Ebullio
Met een twee ton zware bak op straatbanden kun je niks op een circuit. Binnen één ronde koken de remmen en zijn je banden zo heet geworden dat ze helemaal 'verzepen'. Als je dan toch blijft trappen gaan én je remmen én je banden naar de kl*te en was het desondanks eigenlijk toch niet leuk. Wat die gasten in het filmpje dus doen is vrolijk lijntjes rijden op 70%. Niet heel spannend. Ben met de QP ook op Assen geweest. Zelfde verhaal. Remmen trekken het niet en je banden gaan eraan. Op een circuit wil je vooral veel grip met slicks of semi-slicks en een goed onderstel en remmen die ronde na ronde goed blijven vertragen. Een hoge voertuigmassa past daar slecht bij. Mijn race-75 heeft 'maar' 200pk maar weegt minder dan de helft van de S. Op de rechte stukken ben ik nergens maar in de bochten rij ik rondjes om de S. Iedere auto zijn habitat; dat van de S is niet op het circuit.
 
Last edited:
SIG116 en Ebullio
Met een twee ton zware bak op straatbanden kun je niks op een circuit. Binnen één ronde koken de remmen en zijn je banden zo heet geworden dat ze helemaal 'verzepen'. Als je dan toch blijft trappen gaan én je remmen én je banden naar de kl*te en was het desondanks eigenlijk toch niet leuk. Wat die gasten in het filmpje dus doen is vrolijk lijntjes rijden op 70%. Niet heel spannend. Ben met de QP ook op Assen geweest. Zelfde verhaal. Remmen trekken het niet en je banden gaan eraan. Op een circuit wil je vooral veel grip met slicks of semi-slicks en een goed onderstel en remmen die ronde na ronde goed blijven vertragen. Een hoge voertuigmassa past daar slecht bij. Mijn race-75 heeft 'maar' 200pk maar weegt minder dan de helft van de S. Op de rechte stukken ben ik nergens maar in de bochten rij ik rondjes om de S. Iedere auto zijn habitat; dat van de S is niet op het circuit.

Een Model S is duidelijk geen circuitracer. Na goed een ronde op vol vermogen regelt de Model S het vermogen terug omdat de koeling van het accupack dit niet aankan. Dan resteert gewoon rondjes rijden.
 
@Daniel 74
Is dat een Sig die je nog verwacht? Of een productie ik zag je niet staan in de lijstjes zo snel.
Begreep ook dat die RN nummers random zijn en daardoor neit echt een pijl op te trekken zijn.
Ik heb nog nada gehoord van Athlon waneer de Auto komt. Waneer had je hem Besteld?
Zelf zat ik op 23-Jul. Mocht ik wat horen zal ik wel een update hier zetten..

Ik heb een productie besteld, maar had in eerste instantie een rn gekregen die kennelijk gekoppeld was aan een signature. De reservering is in februari gemaakt, de configuratie heb ik in mei doorgegeven.
 
Omdat ik alle berichten hier lezend soms het beeld krijg dat de negatieve ervaring de boventoon vormt - toch ook maar een positief verhaal ;). Want zo gaat dat - dingen die normaal gaan vertellen we niet door... een slechte ervaring in een winkel wordt minstens 11 keer doorverteld.. Auto begin juni geconfigureerd en besteld (gereserveerde plek via EV Centrum, P314) Gisteren, maandag om 10 uur in Tilburg de auto opgehaald - met de trein samen met m'n zwager, wat ook weer een hele ervaring was (hoe werkt zo'n OV kaart eigenlijk..). Had eerst voorgesteld dat hij mij met zijn auto zou brengen, hij zag dat liever anders..Een vriendelijke DS bracht de auto naar voren - er stonden nog twee rode Sigs in de weg.. . Auto buiten en binnen nagelopen - bleek een van de eerste non-sigs te zijn en pas de tweede in NL in blauw uitgeleverde wagen. Wagen was compleet conform specs incl PDC - lak in orde - ook gisteren en vandaag niets meer gezien. Menu's langsgelopen - lekker op z'n Amerikaans.. alles is positief zeg maar.
Wat me verbaasde is dat we uiteindelijk de auto meekregen zonder het laten zien van een ID.. Alleen het netje in de frunk miste. Wordt nageleverd - zal ze er nog maar even aan herinneren..App werkt bij mij ook niet (idem Athlon -verhaal) maar komt binnenkort in orde na opgave van emailadres zo werd verteld.
Daarna op weg naar huis.. wow !! wat een power, en wat een genot. geluid bij hoge snelheid waar anderen het over hebben hoor ik niet, misschien de 19 inch en €300-hoedenplank..kleur blauw M/grijze bekleding is echt fantastisch - blijft smaak en persoonlijk - anderen zullen het te klassiek vinden. prima, voor mij is het erg mooi. ben blij geen tan te hebben genomen. De ruimte achterin is prima - ben zelf 1.92 en zat vanmiddag met collega van 1.90 prima achterin. Meer beenruimte dan in de V70. Dak moet niet lager, maar dit gaat prima.

In Amsterdam mijn zwager afgezet - mn dan merk je het genot van elektrisch. het is zo stil bij lage snelheden..oppassen bij de drempels, maar ook dat ging probleemloos. Enige punt waar je echt rekening mee moet houden is de grootte van de auto. NL parkeerplekken zijn niet voorzien voor dit soort auto's. Ben een V70 gewend - ook groot, maar de S is nog 20 cm langer en 10 breder. Enorm bekijks onderweg, overal die meedraaiende gezichten.. zelf merk je dat minder als je rijdt, maar passagiers valt dat veel beter op..daarna thuis in Heemstede Mennekes op 11 kW/16A geprobeerd. werkte direct goed - eerste nacht 44 kwh geladen. Auto onthoudt automatisch de laadinstellingen per locatie.. fantastisch ..ben soms nog wel op zoek naar de handrem -;).. vanochtend voor het eerst regulier meegenomen.. 80% geladen.. pakweg 130 km te rijden. Gemiddeld 211wh per km. veel op de A2 op CC. Nu ook de Tesla grin bij collega's gezien -werd daarna ook direct even gekeken of ze er toch niet een zou moeten bestellen. vanmiddag even op de A12.. geweldig.. Ik zag haar steeds serieuzer nadenken oever het zelf kopen .. Je krijgt een heel arrogant gevoel onderweg - de Tesla-gelukkige en de rest, zoiets..
foto.jpg

M'n oudste dochter van 11 vindt het toch wel heel geweldig - internet in de auto, camera.. ik mag haar weer wegbrengen naar vriendinnen zei ze vanavond..Mensen die de auto zien reageren allemaal met verbazing.. sterkt me in de gedachte dat dit echt een game-changer is.. 3G is uiteraard niet snel, maar ben het met een eerdere reply eens - navigatie is prima en tegelijk zit ik in de file m'n Gmail op de 17inch even door te nemen.. of de foto's van afgelopen zaterdag te bekijken - scherm zou trouwens qua kleuren veel beter kunnen.. moeten eens kijken of het te kalibreren is.. Radio/internet/DAB werkt allemaal zonder hapering - het intuitieve karakter van de interface is een genot.. alles is er op gericht om het overbodige, het onnodige je uit handen te nemen.. de kunst van het weglaten.. Zodra ik wat tijd heb, het weer een beetje meewerkt maak ik wat echte foto's - hopelijk het weekend.. Afsluitend - het is echt een geweldige ervaring, zo'n enorm verschil met alles wat ik tot nu toe gewend was.. denk elke keer: wordt tijd om weer back to normal te gaan, het is toch gewoon een auto.. tsja - Thank You Elon !