Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe is de ervaring van anderen betreffende DAB+ ?

Ik heb regelmatig dat er geen geluid te horen is, terwijl ik wel vol ontvangst heb en ook de zenders zie in de dropdown box.
Ja, ik merkte het ook direct al. DAB+ is niet zo goed qua ontvangst.


Verder staat hij lekker stroom te trekken op de oprit!

tesla-model-s-driveway_1.jpg
 
Heren (en dames?),

Na enkele weken jullie verhalen te hebben gevolgd op het forum (het lijkt wel een verslaving) lijkt het me netjes mezelf even voor te stellen.

Ben actief in de IT (niet de enige) en mijn MS komt in Amsterdam te staan (ook niet de enige). Ben eind juli op aanraden van mijn kantoorbuurman serieus gaan kijken naar de Model S, heb een proefrit gemaakt en 26 juli, met levergarantie 2013, de bestelling geplaatst voor mijn witte P85.

Heb inmiddels mijn VIN binnen en als ik Tesla mag geloven moet ik uitgaan van levering half dec. Heb uiteraard het NL/B Google Docs bestand bijgewerkt met mijn info.

Heb gelijk een vraag aan jullie. Ik heb nog de mogelijkheid om iets aan te passen aan mijn config. Heb eerder besloten om niet te gaan voor de parkeersensoren. Dit heeft niets met de kosten te maken, ik vind ze niet eens gek geprijsd maar meer met hoe lelijk ze er vaak uitzien. Heb op mijn huidige Audi alleen sensoren achter en dat gaat prima. Ik had het vermoeden dat de camera achter zou voldoen maar hoor vele positieve verhalen over de sensoren en de werking ervan. Dit in combinatie met de grote afmetingen van de auto en de soms krappe parkeerplekken maken me aan het twijfelen.

Lang verhaal kort, kan iemand foto's plaatsen van een Model S met de originele (niet after market) sensoren op de voor/achterbumber? Liefst in wit of zilver, omdat de 'rondjes' vaak zwart zijn. Als dit niet storend is laat ik ze alsnog toevoegen.

Bedankt alvast!
 
Klein wereldje. Mss domme vraag, maar hoe gaat hij daarmee om? Laat ie m de hele dag daar staan, of haalt ie m weg wanneer hij vol is?

Het laden daar werkte niet goed, is zo'n stom LoLo laadpunt die niet boven de 6 tot 8A uitkomt. Dus hij heeft hem de hele dag laten staan en er misschien 30 km mee gewonnen. Er zijn in die parkeergarage 2 Ampera's die hem doorgaans de hele dag laten staan tot ieders groot verdriet (we hebben ook nog een Prius rijder onder ons personeel).

We krijgen gelukkig binnen een paar weken een eigen prive-laadpunt op de 2e verdieping van 2x 22kW, dus kunnen we allebei opladen met enige snelheid. Als er iemand ooit daar (Qpark Weena) parkeren moet, geef een gil dan mag je je Tesla op mijn kosten supersnel laden! :rolleyes:

- - - Updated - - -

Heb de indruk gekregen dat het meer ligt aan Athlon dan aan Tesla.

Ik heb de verkeerde velgen eronder...zilver i.p.v. grijs - ook fout van Athlon!
 
Heren (en dames?),

Na enkele weken jullie verhalen te hebben gevolgd op het forum (het lijkt wel een verslaving) lijkt het me netjes mezelf even voor te stellen.

Ben actief in de IT (niet de enige) en mijn MS komt in Amsterdam te staan (ook niet de enige). Ben eind juli op aanraden van mijn kantoorbuurman serieus gaan kijken naar de Model S, heb een proefrit gemaakt en 26 juli, met levergarantie 2013, de bestelling geplaatst voor mijn witte P85.

Heb inmiddels mijn VIN binnen en als ik Tesla mag geloven moet ik uitgaan van levering half dec. Heb uiteraard het NL/B Google Docs bestand bijgewerkt met mijn info.

Heb gelijk een vraag aan jullie. Ik heb nog de mogelijkheid om iets aan te passen aan mijn config. Heb eerder besloten om niet te gaan voor de parkeersensoren. Dit heeft niets met de kosten te maken, ik vind ze niet eens gek geprijsd maar meer met hoe lelijk ze er vaak uitzien. Heb op mijn huidige Audi alleen sensoren achter en dat gaat prima. Ik had het vermoeden dat de camera achter zou voldoen maar hoor vele positieve verhalen over de sensoren en de werking ervan. Dit in combinatie met de grote afmetingen van de auto en de soms krappe parkeerplekken maken me aan het twijfelen.

Lang verhaal kort, kan iemand foto's plaatsen van een Model S met de originele (niet after market) sensoren op de voor/achterbumber? Liefst in wit of zilver, omdat de 'rondjes' vaak zwart zijn. Als dit niet storend is laat ik ze alsnog toevoegen.

Bedankt alvast!

De foto boven je eigen post is van een witte met parkeersensoren :biggrin:
 
Deze gevonden op internet:

Ja, hartelijk dank. Kreeg deze zelfde foto's ook toegestuurd door Philip/Tesla maar wel met de melding 'Wel heb ik een foto van een witte Tesla met parkeersensoren alleen zijn deze na levering geinstalleerd door een derde partij.'

Maar ik ga er vanuit dat dit toch een aardig beeld geeft.

Twijfel blijft, vind de achterbumper er niet mooier van worden met deze 4 'stippen'. Dan is de vraag, gaan we voor vorm of functie...?
 
Ik heb toevallig gisteren Tesla gebeld met deze vraag omdat ik ook overweeg nog iets te veranderen.
Mijn bestelling is op 30/7 gefinaliseerd dus waarschijnlijk geldt het antwoord ook voor jou.
Als je deze week nog belt met Tesla Amsterdam dan kunnen zij een aanpassing nog voor je regelen.
Je moet het na je belletje ook nog even bevestigen per mail, that's all.

Aanpassen kan dus nog net!
 
Ja, hartelijk dank. Kreeg deze zelfde foto's ook toegestuurd door Philip/Tesla maar wel met de melding 'Wel heb ik een foto van een witte Tesla met parkeersensoren alleen zijn deze na levering geinstalleerd door een derde partij.'

Maar ik ga er vanuit dat dit toch een aardig beeld geeft.

Twijfel blijft, vind de achterbumper er niet mooier van worden met deze 4 'stippen'. Dan is de vraag, gaan we voor vorm of functie...?

Ik heb er niet bij stilgestaan dat dit wel eens aftermarket-sensoren zouden kunnen zijn. Misschien dat een foto van Wido dan toch nog handig is. Ik zou de sensoren echter wel aanraden, want de auto is behoorlijk groot en de hoeken niet zo overzichtelijk. Ik weet niet of ik op de camera zou durven afgaan. En de camera is natuurlijk geen oplossing voor de voorzijde. In de krappe Nederlandse parkeervakken wil je de auto wel graag zo ver mogelijk naar voren parkeren (anders steekt-ie achter ver uit het vak).

Ik was vandaag nog bij Tesla (waar ik een gelukkige Wido zag :cool:), om daar te laten luisteren naar de brom bij 115-120 km per uur. Dat geluid hoorde er absoluut niet, dus volgende week wordt de inverter vervangen. Topservice!
 
Last edited:
Ik heb er niet bij stilgestaan dat dit wel eens aftermarket-sensoren zouden kunnen zijn. Misschien dat een foto van Wido dan toch nog handig is. Ik zou de sensoren echter wel aanraden, want de auto is behoorlijk groot en de hoeken niet zo overzichtelijk. Ik weet niet of ik op de camera zou durven afgaan. En de camera is natuurlijk geen oplossing voor de voorzijde. In de krappe Nederlandse parkeervakken wil je de auto wel graag zo ver mogelijk naar voren parkeren (anders steekt-ie achter ver uit het vak).

Je kunt met de achterste parkeersensoren op een heel eenvoudige manier tot op enkele centimeters van de hindernis rijden (tot ie 'Stop' zegt). De camera daarentegen geeft de objecten véééél verder weer dan ze in werkelijkheid zijn. Ik zou die sensoren toch maar mee bestellen, op mijn Sig Red vallen ze trouwens totaal niet op.

Btw, binnenkort foto's, nu nog wat te druk :redface:

- - - Updated - - -

Verder staat hij lekker stroom te trekken op de oprit!

Congrats !!! Nu nog even je handtekening aanpassen :wink:
 
Gefeliciteerd Wido!


+1
is ook vrij onvoorspelbaar..valt me ook op dat verbinding snel wegvalt. eerst in Schipholtunnerl, maar later ook onder een gewoon viaduct. Heb geen ervaring met DAB, wellicht is er (ook) een probleem met het signaal ??

Wat wel weer handig is, is dat als het DAB signaal even wegvalt door een tunnel, hij dan tijdelijk schakelt naar FM ontvangst.
Ben je de tunnel weer uit, dan switcht ie weer terug. (niet op alle zenders)
 
Opel insignia , veel mee moeten sleuren om kwijt te komen voor een beetje fatsoenlijk geld.

Na 3 maanden 2 weken geleden kunnen verkopen, maar nog 3000 euro onder mijn geschatte waarde.

Nu een hyundy lantra voor 300 euro. Wanneer de tesla binnen is, gaan daar de ramen uit en las ik er buizen in, en dan het land op om lekker mee te crossen !!

Ik heb besloten dat ik mijn Audi A 5 pas te koop zet wanneer ik definitief weet wanneer de ms geleverd gaat worden. Dan maar het gevaar dat ik tijdelijk 2 auto's heb.
 
Ook weer zoiets, vol opgeladen... maar geeft toch 90km minder aan... Vol zou toch rond de 480km moeten staan? of komt het door "typical range" ?
Gehoord van Athlon dat er verschrikkelijk veel fout gaat in Tillburg, zelfs iemand die zijn MS niet verder dan 320km vol kreeg... bleek dat hij geen 85kw maar een 60kw batterij had. Is er een mogelijkheid om te zien of 't security package wel heb?

Het Security pkg heeft oa een sirene ipv claxon alarm, dat zou niet moeilijk te testen moeten zijn