Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, ik merkte het ook direct al. DAB+ is niet zo goed qua ontvangst.


Verder staat hij lekker stroom te trekken op de oprit!

tesla-model-s-driveway_1.jpg
Zie dat je hem op de oprit hebt. Gefeliciteerd !! Geen problemen met de levering?

Je moet je teller nog aanpassen... Die loopt lekker door.:smile:

- - - Updated - - -

View attachment 31460
Recensie van Autivisie die vandaag in mijn bus lag. Beter dan Porsche Panamera!!!!!
Kijk dat geeft de burger moed.
Blijkbaar beginnen ze daar ook bij te draaien. De eerdere recensies waren minder positief.
 
Vandaag proefgereden met de P85, voorzien van alle opties. Na overstap van mijn CLS 350 (2005) in de MS erg ontgoocheld over het interieur. De afwerking van het dashboard, de deurpanelen, de middenconsole (of het ontbreken ervan), de dunne stoelen, de aansluiting van het vloertapijt... alles oogt erg basic en eerder goedkoop. De grootte en de mogelijkheden van het scherm zijn fantastisch maar de inpassing in het dashboard is alles behalve gracieus. Ik had een en ander al wel eerder gelezen in een test hier en daar maar het met eigen ogen zien is toch een teleurstelling.

Overal waar je met je vingerknokkel klopt tegen het interieur of op het dashboard hoor je een holle, droge en harde "toktok". Dan geeft een BMW of Mercedes van twee prijsklassen lager toch een veel aangenamere en degelijkere indruk. De plastic middenconsole is afgrijselijk en doet mij denken aan een Opel Ascona van de jaren 70. Je hebt alles behalve het gevoel in een luxewagen te zitten van meer dan 100.000 euro.

Dat doet pijn.

Het gevoel van ik-wil-deze-wagen-nu-mee-naar-huis-nemen was er helemaal niet.

Ook het spectaculaire optrekvermogen en de zo goed als perfecte rijbelevenis kon daar niets meer aan veranderen. Het gekozen parcours was biljartvlak behalve enkele honderden meters over slecht(er) wegdek: daar vond ik de wagen nogal huppeldepup rijden. De Tesla-beambte achtte hiervoor de 21-inch wielen verantwoordelijk. Ik wil hem geloven maar dat zal nog nader onderzocht moeten worden.

Op de achterbank (geen hoedenplank in het testexemplaar) hoor je ook tamelijk fel de rolgeluiden van de banden en de aandrijving..

Neen, het hier veel gehoorde "ik kan bijna niet meer wachten of slapen" is niet voor mij.

Als BMW, Mercedes of Audi een full electric luxewagen gaan uitbrengen heeft Tesla een zware concurrent!
 
Een vraag voor de gelukkigen die al hem al hebben:

Ik was benieuwd als je spottify via bluetooth laat communiceren met de tesla , je ook een afbeelding van het nummer ziet.
En hoe is het scherm als je een zender via tunein selecteerd dat normaal ook op de gsm een afbeelding laat zien ?

Alvast bedankt !
 
Ben benieuwd hoe iedereen het hier heeft afgehandeld met zijn inruilertje. Ben zelf mijn Q7 inmiddels kwijt aan een particulier. Maar helaas voor mij nog geen Tesla. Zijn er nog anderen hier die hun auto nog niet verkocht hebben? Mijns inziens toch wel een zwakke plek bij het aankopen van een Tesla.[/QUOTE

Hier is mijn 'inruiler'. Heel zuinig op geweest en alles zelf aan gesleuteld (tot vervangen van motorblok toe). Zonde dus om aan een handige handelaar te verkopen die hem twee ton terugdraaid (stond op 375k, maar blok had maar 150k) en voor veel geld in centraal Europa verpatst. En aan een bekende verkopen kan ook heel naar uitpakken...
Dus heb ik hem aan een goed doel/project geschonken. Dat lijkt heel nobel, maar als je dat handig (geheel legaal als gift) doet betaalt de fiscus een mooi centje mee. Leverde naast blije ontvangers mij een geweldige rit over de Balkan op (eerst nog mee op vakantie in Turkije geweest, vervolgens naar Albanie en daar achtergelaten). Dus wellicht kan dit jullie nog inspireren.

IMAG0890.jpg
 
Vandaag proefgereden met de P85, voorzien van alle opties. Na overstap van mijn CLS 350 (2005) in de MS erg ontgoocheld over het interieur. De afwerking van het dashboard, de deurpanelen, de middenconsole (of het ontbreken ervan), de dunne stoelen, de aansluiting van het vloertapijt... alles oogt erg basic en eerder goedkoop. De grootte en de mogelijkheden van het scherm zijn fantastisch maar de inpassing in het dashboard is alles behalve gracieus. Ik had een en ander al wel eerder gelezen in een test hier en daar maar het met eigen ogen zien is toch een teleurstelling.

Overal waar je met je vingerknokkel klopt tegen het interieur of op het dashboard hoor je een holle, droge en harde "toktok". Dan geeft een BMW of Mercedes van twee prijsklassen lager toch een veel aangenamere en degelijkere indruk. De plastic middenconsole is afgrijselijk en doet mij denken aan een Opel Ascona van de jaren 70. Je hebt alles behalve het gevoel in een luxewagen te zitten van meer dan 100.000 euro.

Dat doet pijn.

Het gevoel van ik-wil-deze-wagen-nu-mee-naar-huis-nemen was er helemaal niet.

Ook het spectaculaire optrekvermogen en de zo goed als perfecte rijbelevenis kon daar niets meer aan veranderen. Het gekozen parcours was biljartvlak behalve enkele honderden meters over slecht(er) wegdek: daar vond ik de wagen nogal huppeldepup rijden. De Tesla-beambte achtte hiervoor de 21-inch wielen verantwoordelijk. Ik wil hem geloven maar dat zal nog nader onderzocht moeten worden.

Op de achterbank (geen hoedenplank in het testexemplaar) hoor je ook tamelijk fel de rolgeluiden van de banden en de aandrijving..

Neen, het hier veel gehoorde "ik kan bijna niet meer wachten of slapen" is niet voor mij.

Als BMW, Mercedes of Audi een full electric luxewagen gaan uitbrengen heeft Tesla een zware concurrent!


Ik ben het helaas helemaal met je eens. De Model S is een amerikaanse auto. Net als alle andere amerikaanse merken hebben ze dus wel de looks, maar niet de feel. Ik heb in heel veel US huurauto's gereden en zelfs bij de grootste bakken krijg je het gevoel in een eend te rijden als je bijv de deur dichttrekt. Zelfde stukje blik, maar de Duitsers weten er (met behulp van wat piepschuim her en der) een solide aanvoelende deur uit te engineeren. De Amerikanen verstaan dat kunstje niet.

Rij nu een paar dagen in de S en het overblijvende geluid (nu er geen ronkende motor meer is) had inderdaad een stuk beter gekunt. Als ze de demping/isolatie van Duitse kwaliteit hadden gemaakt hadden we pas echt een stille auto gehad. Maar vergeet niet dat dit heel veel ervaring, inspanning, tijd en geld kost. Dat hadden ze bij Tesla dus niet. (hoorde pas van een engineer wiens opdracht het bij een van de grote Duitse merken was om het geluid van de ruitewissers op een van de topmodellen verder te reduceren).

Daar moet je dan ook nog een keer bij bedenken dat Amerikanen 'herrie' niet lijken op te merken cq het hen niet lijkt te storen. Er is heel veel in de VS dat herrie maakt (liften, ventilatoren, koelkasten, auto's, etc. en niet te vergeten de mensen zelf) maar ze lijken het niet eens op te merken. Laat staan dat ze er een auto voor optimaliseren.

Verder is alles er 'functional'. Goede/perfecte afwerking is niet 'functional' dus overbodig. Zeker als er toch voldoende gekken zijn die de auto toch kopen.
(de huizen zien er ook fantastisch uit, maar is ook kwalitatief crap)

Waarom heb ik dan toch iets gedaan waarvan ik gezworen had het nooit te doen (een nieuwe auto kope EN een amerikaanse auto kopen)?

Wel, het is de eerste electrische auto die een fatsoenlijke range heeft en die er als een fatsoenlijke auto uitziet.

Als de Duitsers het goede voorbeeld volgen (en niet met excuus hybrides komen) dan zal mijn volgende auto wel weer europees zijn.
(of het kwartje moet vallen bij Tesla en ze tegen die tijd een Model S 2.0 hebben die wel hoge kwaliteit heeft)
 
Ik ben het helaas helemaal met je eens. De Model S is een amerikaanse auto. Net als alle andere amerikaanse merken hebben ze dus wel de looks, maar niet de feel. Ik heb in heel veel US huurauto's gereden en zelfs bij de grootste bakken krijg je het gevoel in een eend te rijden als je bijv de deur dichttrekt. Zelfde stukje blik, maar de Duitsers weten er (met behulp van wat piepschuim her en der) een solide aanvoelende deur uit te engineeren. De Amerikanen verstaan dat kunstje niet.

Rij nu een paar dagen in de S en het overblijvende geluid (nu er geen ronkende motor meer is) had inderdaad een stuk beter gekunt. Als ze de demping/isolatie van Duitse kwaliteit hadden gemaakt hadden we pas echt een stille auto gehad. Maar vergeet niet dat dit heel veel ervaring, inspanning, tijd en geld kost. Dat hadden ze bij Tesla dus niet. (hoorde pas van een engineer wiens opdracht het bij een van de grote Duitse merken was om het geluid van de ruitewissers op een van de topmodellen verder te reduceren).

Daar moet je dan ook nog een keer bij bedenken dat Amerikanen 'herrie' niet lijken op te merken cq het hen niet lijkt te storen. Er is heel veel in de VS dat herrie maakt (liften, ventilatoren, koelkasten, auto's, etc. en niet te vergeten de mensen zelf) maar ze lijken het niet eens op te merken. Laat staan dat ze er een auto voor optimaliseren.

Verder is alles er 'functional'. Goede/perfecte afwerking is niet 'functional' dus overbodig. Zeker als er toch voldoende gekken zijn die de auto toch kopen.
(de huizen zien er ook fantastisch uit, maar is ook kwalitatief crap)

Waarom heb ik dan toch iets gedaan waarvan ik gezworen had het nooit te doen (een nieuwe auto kope EN een amerikaanse auto kopen)?

Wel, het is de eerste electrische auto die een fatsoenlijke range heeft en die er als een fatsoenlijke auto uitziet.

Als de Duitsers het goede voorbeeld volgen (en niet met excuus hybrides komen) dan zal mijn volgende auto wel weer europees zijn.
(of het kwartje moet vallen bij Tesla en ze tegen die tijd een Model S 2.0 hebben die wel hoge kwaliteit heeft)

De kwaliteit van Tesla haalt het niet bij de Premium merken. Een aantal jaar geleden riep ik ook nog niet dood gevonden te willen worden in een Amerikaanse wagen. Maar in ogenschouw genomen wat ze in nog geen tien jaar hebben weten te realiseren, denk ik, is zeker knap. Tot nu hebben de Duitse premium merken nog niets bijzonder laten zien. Ook van de BMW I3 ben ik niet onder de indruk, terwijl ik eigenlijk een BMW liefhebber ben. Voorlopig rij je met de Tesla wel iets bijzonders. Van een dikke BMW, Mercedes of Audi kijkt niemand meer op.:wink:
 
Ja, hartelijk dank. Kreeg deze zelfde foto's ook toegestuurd door Philip/Tesla maar wel met de melding 'Wel heb ik een foto van een witte Tesla met parkeersensoren alleen zijn deze na levering geinstalleerd door een derde partij.'

Maar ik ga er vanuit dat dit toch een aardig beeld geeft.

Twijfel blijft, vind de achterbumper er niet mooier van worden met deze 4 'stippen'. Dan is de vraag, gaan we voor vorm of functie...?

Je kunt anders altijd nog de bumper wit laten wrappen ik heb begrepen dat ze dit gewoon over de sensoren trekken dus dan ben je de stippen kwijt en heb je toch sensoren :biggrin:
 
Zie nu dat er al een antwoord is op mijn vraag, een foto van een witte MS, mét sensoren.

@widodh, zou je een foto van de achterbumper kunnen maken? Dan ben ik geholpen en kan ik de knoop doorhakken...
Doe ik morgen voor je!


Ik was vandaag nog bij Tesla (waar ik een gelukkige Wido zag :cool:), om daar te laten luisteren naar de brom bij 115-120 km per uur. Dat geluid hoorde er absoluut niet, dus volgende week wordt de inverter vervangen. Topservice!
Grappig dat we elkaar daar inderdaad tegen kwamen :)


+1
is ook vrij onvoorspelbaar..valt me ook op dat verbinding snel wegvalt. eerst in Schipholtunnerl, maar later ook onder een gewoon viaduct. Heb geen ervaring met DAB, wellicht is er (ook) een probleem met het signaal ??
Nog niet alle zendmasten in Nederland zenden DAB+ op vol vermogen uit of sommige helemaal niet. De dekking moet dus nog beter gaan worden.


Zie dat je hem op de oprit hebt. Gefeliciteerd !! Geen problemen met de levering?

Je moet je teller nog aanpassen... Die loopt lekker door.:smile:
Levering ging helemaal gesmeerd. Wij hebben enkel ook het "App" probleem, twee auto's onder één account en nu kan alleen mijn collega zijn auto besturen via de App. Kreeg te horen dat het ergens in November moet werken.


Dat is twee! Nr 2 vandaag geleverd op de Energievakbeurs in Den Bosch.
8-SGN-11, grappig :)

Ik heb 8-SGN-12 en mijn collega 13. Ik zag ook nr 14 en 15 vandaag uitgeleverd worden.
 
1 ben weer wat beter/ lees men bed uit

2 security pakkage is te herkennen aan de 2 oogjes bij de led leeslampjes voorin!

3 wintervakantie is te herkennen aan de verwarmingsdraden onder de ruitenwisser

4 parkeersensoren zijn onmisbaar! De auto is veeeeel groter als je denkt

5 ik laad bij een e-laad paal de auto start altijd op 1 amp en loopt dan op naar 25 ik laad dan 75 km per uur

6 vandaag een Ferrari man laten rijden en die was zeer te spreken over de rijkwaliteiten

7 dab+ valt soms weg fm soms ook 3G soms ook, Tesla werkt aan een update!

8 is een vraag, hoe kan ik terugvinden of ze het goede soundpackage er in hebben gestopt? Er staat geen Böse of beo opde speakers?