Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
komt de Tesla "T" er ook niet terug op?

Jawel, scherp opgemerkt.
image (4).jpeg
image (5).jpeg
 

Attachments

  • image (3).jpeg
    image (3).jpeg
    517.8 KB · Views: 441
  • image (6).jpeg
    image (6).jpeg
    443.3 KB · Views: 427
  • image (7).jpeg
    image (7).jpeg
    462.6 KB · Views: 439
  • image (8).jpeg
    image (8).jpeg
    484.1 KB · Views: 422
Last edited:
Wat zijn de er ervaringen met de air suspension versus het standaardonderstel?

De auto ligt als een blok op de weg, blijft recht in de bochten, hierdoor snel, heb de grenzen nog niet op durven zoeken.
Had verwacht hardheid vering in te kunnen stellen, (nog) niet kunnen vinden!?
Bij drempels is de werking hoorbaar, bij anderen ook?

- - - Updated - - -

App werkt niet ! Meer mensen met dit probleem?

Ook geen verbinding, rondje blijft draaien
 
App werkt niet ! Meer mensen met dit probleem?
yep, rondje blijft draaien.

effe een update na bijna 1 week;
What The FCK!
Echt top. Ik snap elke dag beter waarom 1 aandeeltje >180 dollartjes gaat. In de kern is het "Disruptive" met alle kracht van dien.
vandaag ook First Encounters gehad, niet in de oostvaarderplassen maar 'lekker' in Eindhoven. Een zwarte met zwarte velgen en een Sig Red met zilveren velgen...

rijd relaxed, echt rustig, overzichtelijk, doch super sportief als je wil. Moest eerder op de avond de Beamer effe wegzetten; en toen...
moest ik een sleutel in een gat douwen
vervolgens moest ik op start duwen
en toen werkte de auto niet
dus opnieuw op start knop duwen
omdat ik op de rem trapte.
en dat kan niet in een ICE...

echt het voelde ZO 2012

:)

resume; trots op de Tesla
 
Blijf steeds nieuwe dingen ontdekken. Vandaag op een donkere weg merkte ik ineens dat in de bochten een licht aangaat dan opzij schijnt. Zodra je de bocht uitkomt gaat het weer uit. Dat moet dan de bochtverlichting zijn waarover ik al wel wat had gelezen maar waarbij ik me nog geen voorstelling kon maken. Het zijn de kleine vierkante lampjes op de plek waar ook de mistlamp ooit zat.

En ik had vanavond vier volle boodschappentassen van de supermarkt - die vierkante tassen die ze bij veel supers hebben - en die bleken twee aan twee exact in het gat achterin de trunk te passen; ze staan mooi klem waardoor er niets uitvliegt. Ongelooflijk veel ruimte dus in dat gat onder de laadvloer (tussen achterbumper en motor). En dan heb je nog vrijwel een hele trunk en frunk over!

@Right Said Fred: kan je daar eens een opname van maken? Mijn auto maakt natuurlijk meer geluid naarmate snelheid toeneemt maar ik vraag me af of ik hetzelfde heb?

Ik denk niet dat ik daar een opname van kan maken. Ik heb niets waarmee ik bij 120 km/u geluid kan opnemen. Maar ik vermoed bovendien dat dan bandengeluid en windgeluid de boventoon zouden gaan voeren; het menselijk oor kan veel beter geluiden isoleren dan een apparaat.

- - - Updated - - -

Als ik al die leveringsproblemen zo hoor, krijg ik langzaam aan het idee dat ik nog niet zo slecht af ben met de levering in december. Dan hebben ze het hopelijk goed op de rit..

Ik denk dat een deel van die leveringsproblemen wordt veroorzaakt door de 'mad dash' waarbij in de fabriek en bij de aflevering toch weer zoveel mogelijk auto's voor het einde van het kwartaal moeten worden klaargestoomd. Het zou fijn zijn als ze daar eens mee zouden stoppen, want ze houden zichzelf voor de gek: meer auto's afleveren in het ene kwartaal is minder auto's afleveren in het daarop volgende kwartaal. Ik hoorde dat het vanaf nu weer even wat rustiger wordt met afleveringen; de fabriek heeft afgelopen maand vooral Amerikaanse auto's gemaakt omdat die nog wel in het derde kwartaal konden worden afgeleverd en auto's voor Europa niet meer. Europa heeft vanaf nu weer even voorrang, maar het duurt wel een maand voordat die auto's hier zijn (ik vermoed dus dat de afleveringen eind oktober, begin november weer goed op gang zullen komen; de data die ik hier voorbij zie komen lijken daar ook op te duiden).

Overigens verliep mijn aflevering vlekkeloos. En afgezien van die lawaaiige inverter en een fluittoontje bij het panoroof (ik heb de oorzaak al gezien, een kiertje in het rubber van 1-2 mm dat vast zo kan worden gefixt) is de auto een zonnetje.
 
Vandaag mijn eerste Model S in het wild tegengekomen. :smile:


Een donkerrode op de Weerseloseweg, richting Enschede, zo rond een uur of twee.

Iemand van hier?

Hij was groter dan ik me van de proefrit herrinnerde. Mooie auto..

Ja dat was ik. Kwam terug van lunch. Kom ik terug op de campus staat er opeens een sullige Leaf bij de enige laadpaal die de campus rijk is (en waar ik nog nooit een auto heb zien staan). Had ik toch een probleem om thuis te kunnen komen.
Gelukkig kon ik bij Rsvarthur terecht, zie post #9120.

Daar kon ik gelijk testen of ik wel duo-chargers aan boord had. Het antwoord is bevestigend. Stond daar als een dolle Wpower stroom te trekken. Hoewel je 's nachts alle tijd heb is het toch wel verleidelijk om altijd snel te kunnen laden... maar of het de 600 Euro extra per jaar waard is?

- - - Updated - - -

Inderdaad. Het zijn drie lullige stukjes.

Als Tesla op dezelfde manier doorgaat zijn straks ook Sig Red en wit leer te krijgen op een P60...

Sorrry die laatste zinnen zijn een reactie op een andere post die concludeerd dat het wel hele dure stukjes carbon waren (zie eerdere posts). Maar die werd direct achter dit bericht gehangen.
 
Production Complete

Your Model S is being prepared for pickup or delivery.

yay =D nu nog 6-7 weken wachten :(

- - - Updated - - -

Dank voor het testen! Zal vanmiddag nog eens doortrappen. Als ik het goed doe zou ik het geluid ook op moeten kunnen nemen.

Nog twee andere puntjes: ik heb mijn MennekesT2-MennekesT2 kabel uit China binnen. Ook met de bekende Dostar stekkers. En mijn hemel wat is die kabel fors (32A). Ding koste me 125 Euri plus 60 Euro verzendkosten (TNT, maandag verstuurd, donderdag bezorgd).
Dat is dus 185 Euro voor (zover het nu lijkt) een prima kabel. Ik gun LuckyLuke zijn business en als je op safe wilt gaan moet je natuurlijk bij hem bestellen en niet ergens anders. Maar een beetje avonturier kan hem dus ook gewoon uit China laten komen. Als je contact gegevens wilt moet je maar PM'en.

Laatste puntje: ik heb de Tesla nu aan een 'publieke' paal hangen die volgens horen zeggen 3x32 zou moeten zijn. Ik laad echter maar 3x16. Kan prima dat de paal toch maar 3x16 is. Maar hierdoor vroeg ik mij wel af hoe ik kan controleren dat ik inderdaad wel een duo-charger heb (zonder de achterbank los te halen).

psst heb je gePMed =p