Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
iemand deze al geprobeerd :

http://geremology.com/files/Tesla%20Model%20S%20Tips%20and%20Tricks.pdf



DRIVING
HILL DRIVING
Put car in reverse at crest of a hill and then go forward. As you pick up speed you can use the
accelerator as a 'brake' now. It will pull regen when you push on the accelerator until you stop
and then will use power in reverse as you should be used to.


(tja, niet zoveel bergen in de lage landen....)

opmerking 1 : niet vergeten in D te zetten als je beneden bent.
opmerking 2 : verwarrend voor de achterligger.
 
Last edited:
Registratie

Als nieuwe gebruiker wellicht niet de slimste vraag :wink:, maar toch gesteld...

Ik heb tot dusver slechts een kenmerk RN679561 voor m'n model S die half december geleverd schijnt te worden.

- - - Updated - - -

Bijbehorende vraag: hebben meerdere gebruikers een dergelijke code en kan daarmee m'n bestelling al gevolgd worden?
 
Als nieuwe gebruiker wellicht niet de slimste vraag :wink:, maar toch gesteld...

Ik heb tot dusver slechts een kenmerk RN679561 voor m'n model S die half december geleverd schijnt te worden.

- - - Updated - - -

Bijbehorende vraag: hebben meerdere gebruikers een dergelijke code en kan daarmee m'n bestelling al gevolgd worden?

de RN nummer is uw reservatienummer. later zul je uw VIN numer krijgen.
De volgnummers worden niet meer gegeven.
Voor de rest, om het even wat voor nummer je hebt, de bestelling echt goed volgen zul je nooit kunnen:wink:
afwachten is de boodschap.
 
Bijbehorende vraag: hebben meerdere gebruikers een dergelijke code en kan daarmee m'n bestelling al gevolgd worden?

Enige wat je kan doen : inloggen op 'mijn tesla' (Tesla Motors | Premium Electric Vehicles, rechts boven).
Dan verschijnt een status, maar deze blijkt niet altijd betrouwbaar.
Ook een mogelijkheid : mailen naar Tesla. Maar verwacht niet teveel.... Drie keer dezelfde vraag = drie keer ander antwoord.


Dus zoals XFrank al aangaf : geduld, afwachten.... véééééél geduld.
 
Kabeltje

Hier nog wat foto's van de kabel die ik deze week binnenkreeg.
Het zijn de vertrouwde Dostar connectoren die aan een forse kabel zijn gezet (6.0mm2 aders). In principe dus minder weerstand, minder verlies en dus minder warmte. Ter vergelijk een fototje met beide kabels (Tesla en China made).
Beetje zwaar dus, maar dus wel veel koper voor die prijs. Mijn kabel (6 meter) weegt een dikke 4 kilo. Al met al niet slecht voor 185 Euri.
Toen ik de kabel er bij Arthur afhaalde (3x32A laden) schrok ik wel even van de temperatuur van de kabel. Maar dat was alleen het stuk dat in de zon had gehangen, de rest van de kabel was niet merkbaar opgewarmd :tongue:.

Voor al de mensen die een PM hebben gestuurd. Het antwoord komt eraan. Even geduld (het zijn er aardig wat).

20130928_094012[1].jpg
20130928_093829[1].jpg
20130928_094204[1].jpg
 
Hier nog wat foto's van de kabel die ik deze week binnenkreeg.
Het zijn de vertrouwde Dostar connectoren die aan een forse kabel zijn gezet (6.0mm2 aders). In principe dus minder weerstand, minder verlies en dus minder warmte. Ter vergelijk een fototje met beide kabels (Tesla en China made).
Beetje zwaar dus, maar dus wel veel koper voor die prijs. Mijn kabel (6 meter) weegt een dikke 4 kilo. Al met al niet slecht voor 185 Euri.
Toen ik de kabel er bij Arthur afhaalde (3x32A laden) schrok ik wel even van de temperatuur van de kabel. Maar dat was alleen het stuk dat in de zon had gehangen, de rest van de kabel was niet merkbaar opgewarmd :tongue:.

Voor al de mensen die een PM hebben gestuurd. Het antwoord komt eraan. Even geduld (het zijn er aardig wat).

View attachment 31647View attachment 31648View attachment 31649

Pas op dat je collega forumleden niet op het verkeerde been zet.
Luckyluke heeft gelijk in het feit dat de genoemde €185 waarschijnlijk niet de volledige weergave is van de kosten.
Daarnaast is het van belang te weten dat je rechten en de garantieregelgeving bij een Chinese webshop anders zijn dan bij een Nederlandse.
Wat zijn de meerkosten (incl. verrekening van wachttijd voor nieuwe kabel) van een bij aankoop defecte laadkabel wanneer deze is gekocht in een Europese/Nederlandse webshop vergeleken met wanneer deze gekocht is in een Chinese webshop?
Het propageren van "avonturieren" is leuk totdat het misgaat. En niemand die jou aansprakelijk kan stellen :tongue:.
 
Last edited:
Pas op dat je collega forumleden niet op het verkeerde been zet.
Luckyluke heeft gelijk in het feit dat de genoemde €185 waarschijnlijk niet de volledige weergave is van de kosten.
Daarnaast is het van belang te weten dat je rechten en de garantieregelgeving bij een Chinese webshop anders zijn dan bij een Nederlandse.
Wat zijn de meerkosten (incl. verrekening van wachttijd voor nieuwe kabel) van een bij aankoop defecte laadkabel wanneer deze is gekocht in een Europese/Nederlandse webshop vergeleken met wanneer deze gekocht is in een Chinese webshop?
Het propageren van "avonturieren" is leuk totdat het misgaat. En niemand die jou aansprakelijk kan stellen :tongue:.


Tevens wil ik jullie er op wijzen dat laadkabels die in Europa worden verkocht dienen te zijn voorzien van een CE certificaat.
Het CE certificaat op laadkabels heeft betrekking op de Low Voltage Directive en de EMC directive van de EG.
Buitenlandse (dus ook Chinese) fabrikanten mogen niet CE certificeren, dat moet altijd via een Europees filiaal of invoerder gebeuren.
Ik meen te weten dat het zonder CE certificaat verkopen van producten in Nederland gezien wordt als een economisch delict.

Op sommige Chinese producten staat een CE keurmerk (Chinese Export) dat verdacht veel lijkt op het Europese CE keurmerk.
Handige jongens die Chinezen.

Schermafbeelding 2013-09-28 om 4.35.43 PM.png
 
@Hans, die Dostar stekkers hebben een TÜV rapport, en mogen daarom het CE keurmerk voeren.
CE zegt in feite niks dat is puur een "belofte" van de producent dat het artikel aan de wettelijke eisen voldoet, deze belofte wordt dan onderbouwd door een rapport zoals door TÜV of een andere instantie.
Meer info zie certipedia.com rapport 50214683 (stekkers) en 50259533 (kabel)