Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.

Leuk Maarten - dankjewel voor de link. Zo herkenbaar overigens. Ik heb de wagen nu sinds maandag - mensen die even meerijden vallen van de ene in de andere verbazing..Daarna zijn ze stil..zoveel indrukken te verwerken, zo compleet anders dan wat ze hun hele leven gewend zijn..En dan heb ik het nog niet eens gehad over Elon Musk, Paypal, SolarCity, Tesla als bedrijf, Hyperloop... Ik was zelf helemaal om nadat ik Elon via Youtube hoorde praten...
 
Ik vroeg me af of er een verklaring is voor de 'bult' in het energieverbruik die ik altijd heb tijdens de eerste snelwegkilometers (zie foto). Uiteraard is er een piek door de acceleratie bij het invoegen. Maar die duurt vijfhonderd meter. Maar zelfs als de snelheid daarna constant is, blijft het energieverbruik een paar kilometer lang zo'n 50 procent hoger dan gedurende de rest van de rit, terwijl die in hetzelfde tempo wordt afgelegd. Moet de accu warm worden? Iemand een idee?

View attachment 31671
 
Na net geen twee jaar sig afgehaald. zwart/zwart interieur/donker grijze velgen/ perfomance+ en alle overige mogelijkheden. Wat een wagen!!!

Echt helemaal over the top.

Op 7 'opleverpunten' na dan... stuur scheef, dashboard los, chromen strip deur scheef en nog wat van die puntjes. Het wordt opgelost, maar kom op, dat heb nooit eerder bij een auto in deze prijscategorie meegemaakt.



1 ding moet mij wel van het hart.
 
Attachment geeft foutmelding - kijk nog even.

- - - Updated - - -

Ik vroeg me af of er een verklaring is voor de 'bult' in het energieverbruik die ik altijd heb tijdens de eerste snelwegkilometers (zie foto). Uiteraard is er een piek door de acceleratie bij het invoegen. Maar die duurt vijfhonderd meter. Maar zelfs als de snelheid daarna constant is, blijft het energieverbruik een paar kilometer lang zo'n 50 procent hoger dan gedurende de rest van de rit, terwijl die in hetzelfde tempo wordt afgelegd. Moet de accu warm worden? Iemand een idee?

View attachment 31671

deze dus -;)
 
Na net geen twee jaar sig afgehaald. zwart/zwart interieur/donker grijze velgen/ perfomance+ en alle overige mogelijkheden. Wat een wagen!!!

Echt helemaal over the top.

Op 7 'opleverpunten' na dan... stuur scheef, dashboard los, chromen strip deur scheef en nog wat van die puntjes. Het wordt opgelost, maar kom op, dat heb nooit eerder bij een auto in deze prijscategorie meegemaakt.



1 ding moet mij wel van het hart.

Klantcontact moet naar een hoger niveau. Niks ten nadele van de mensen op de werkvloer/service, dat gaat perfect. Maar waar je mee moet dealen in de backoffice, grrr
 
@Hans, die Dostar stekkers hebben een TÜV rapport, en mogen daarom het CE keurmerk voeren.
CE zegt in feite niks dat is puur een "belofte" van de producent dat het artikel aan de wettelijke eisen voldoet, deze belofte wordt dan onderbouwd door een rapport zoals door TÜV of een andere instantie.
Meer info zie certipedia.com rapport 50214683 (stekkers) en 50259533 (kabel)

En dat is nu precies waarom ik die kabel ook bij LuckyLuke heb gekocht. Hij weet waar hij over praat en wat hij verkoopt. Om dan voor een paar tientjes allemaal toeren uit te gaan halen .....
 
Elon Musk staat op de voorpagina van Time the most influential people in the world las ik vandaag in het FD. Zal even proberen het artikel op te duiken. En wanneer komt Musk nu een keer naar NL om de tesla rijders te bedanken en misschien een leuke lezing te geven.
 

Attachments

  • ImageUploadedByTapatalkHD1380394763.670991.jpg
    ImageUploadedByTapatalkHD1380394763.670991.jpg
    94.4 KB · Views: 352
@Hans, die Dostar stekkers hebben een TÜV rapport, en mogen daarom het CE keurmerk voeren.
CE zegt in feite niks dat is puur een "belofte" van de producent dat het artikel aan de wettelijke eisen voldoet, deze belofte wordt dan onderbouwd door een rapport zoals door TÜV of een andere instantie.
Meer info zie certipedia.com rapport 50214683 (stekkers) en 50259533 (kabel)



@LuckyLuke Ik ben geen deskundige op dit gebied maar baseer mijn kennis op het gedoe van 2,5 jaar geleden toen mijn Nissan Leaf (1e serie in NL) niet door Nissan uitgeleverd werd omdat er geen CE gecertificeerde mode3 laadkabel beschikbaar was. TÜV goedkeuring alleen van de stekkers was destijds absoluut onvoldoende om een CE certificaat af te kunnen geven.

Details hierover kan je lezen op: De eerste gecertificeerde mode 3 laadkabel voor de Nissan LEAF is een feit The New Motion
 
En dat is nu precies waarom ik die kabel ook bij LuckyLuke heb gekocht. Hij weet waar hij over praat en wat hij verkoopt. Om dan voor een paar tientjes allemaal toeren uit te gaan halen .....

Heren (en Dames?), er is flink veel animo voor een goedkopere kabel uit China. Doet mij vermoeden dat er een case is voor een (tweede) gezamenlijke inkoopactie. (waarbij er flink op vervoers-, inklarings- en transactiekosten bespaart kan worden. Maar ik ga dat zeker niet organiseren (spullen meenemen uit VS was leuk om te doen en met vreugde gedaan, maar er gaat toch flink wat tijd in zitten)

Ik heb nu ook vastgesteld dat mijn kabel van dezelfde bron/fabrikant komt als die van LuckyLuke. Moet dus een goede kabel zijn...maar ik ga een mede forumlid niet zo direct in zijn commerciele vaarwater zitten.

Dus zal ik niet reageren op alle PM's over de laadkabel. Ik kan jullie twee tips geven:

1. LuckyLuke verkoopt goede kabels. Dit inclusief garantie en het gemak van betalen in NL, snelle levering, etc.

2. Als je wat avontuurlijk bent ingesteld (zoals ik) kun je zelf op internet ook spullen direct uit China halen. Daar kunnen zoals LuckyLuke aangeeft extra kosten bijzitten ivm verzending, geldovermaken, etc. Hangt sterk af van de vorm van betaling. Sommige chinezen werken met PayPal maar voor andere moet je een gewone internationale overboeking doen. Ook verzending kan heel verschillend zijn. Gewone post is vaak het mooiste/goedkoopste ook wat inklaringskosten betreft (geen). Maar de duur van de verzending kan dan alles tussen 10 dagen en 2 maanden zijn.

Mocht je ooit zakelijk/prive in China komen dan is het een geweldige optie om spullen naar je hotel te laten sturen. Overnight delivery voor een paar stuivers en verder geen enkel gezeur met inklaring (als je onder de 430 Euro blijft op Schiphol). Heb ik al veel gebruikt voor autoonderdelen (draagarmen, lagers, OGR klep, radio/dvd systemen, xenon HID sets, etc. etc.). Geen enkele garantie natuurlijk maar het kost vaak ook geen ruk. Maar slechts zelden een miskoop gehad. (1 keer paste het niet helemaal; jammer dan) En vergeet niet dat veel van de niet orginele onderdelen die je hier in Europa koopt ook gewoon uit dezelfde chinese fabrieken komen. (zie de winkel van sinkel van LuckyLuke).
Voorbeeldje: Opel OGR klep. Origineel bijna 200. Alternatief (aanbod internet in Europa; maar dus ook uit China) 90 Euro. Gekocht in China 25 Euro incl locale verzendkosten.

Dus avonturiers: succes!
 
Heren (en Dames?), er is flink veel animo voor een goedkopere kabel uit China. Doet mij vermoeden dat er een case is voor een (tweede) gezamenlijke inkoopactie. (waarbij er flink op vervoers-, inklarings- en transactiekosten bespaart kan worden. Maar ik ga dat zeker niet organiseren (spullen meenemen uit VS was leuk om te doen en met vreugde gedaan, maar er gaat toch flink wat tijd in zitten)

Ik heb nu ook vastgesteld dat mijn kabel van dezelfde bron/fabrikant komt als die van LuckyLuke. Moet dus een goede kabel zijn...maar ik ga een mede forumlid niet zo direct in zijn commerciele vaarwater zitten.

Dus zal ik niet reageren op alle PM's over de laadkabel. Ik kan jullie twee tips geven:

1. LuckyLuke verkoopt goede kabels. Dit inclusief garantie en het gemak van betalen in NL, snelle levering, etc.

2. Als je wat avontuurlijk bent ingesteld (zoals ik) kun je zelf op internet ook spullen direct uit China halen.

Als de Tesla Model S Chinees was geweest had ik 'm nooit gekocht.
China, het grootste en machtigste dictatoriale regime uit de geschiedenis.
 
Als de Tesla Model S Chinees was geweest had ik 'm nooit gekocht.
China, het grootste en machtigste dictatoriale regime uit de geschiedenis.

Beetje offtopic
Peter laat je graag eens een andere kant van China zien en de rol die het mooie Nederland heeft gespeeld in de geschiedenis van China. Laten we niet vergeten dat de Chinese overheid heel structureel investeert in de ontwikkeling van EV's http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_vehicle_industry_in_China
 
Als de Tesla Model S Chinees was geweest had ik 'm nooit gekocht.
China, het grootste en machtigste dictatoriale regime uit de geschiedenis.



volledig off-topic, maar deze wil ik je niet onthouden : een quote van een Belgisch Politicus :

in dit land (België dus) kan iedereen alles tegenhouden,
maar niemand kan nog iets laten vooruitgaan.

Louis Tobback, nog steeds een socialistisch boegbeeld


Ikzelf denk dan bvb. spontaan aan de noodzakelijke werken mbt de Ring rond Antwerpen; waar we, met zijn allen, al vele jaren elke dag opnieuw uren in de file staan; zonder enige hoop op beterschap.
Steeds weer is er wel iemand die klacht neerlegd tegen het zoveelste plan. De dictatuur van het individualisme is ook niet zaligmakend.

Elon for President !
(en daarmee terug on-topic :wink: )
 
Beste Tesla mensen,

effe een oproep.... ik tracht via mijn facebook groep "Tesla Model S BENELUX fans & owners"
alle belangrijke info (o.a. Laadpunten / Laadpassen / kabels en steckers / .....) wat te concentreren.... in "Bestanden"
https://www.facebook.com/groups/73308694679/
zodat het makkelijk is voor iedereen om die zaken op één plaats terug te vinden...

Moest het kunnen en jullie in dat verband belangrijke info hebben, speel maar door, dan zet ik het er bij...

En eventueel dus ook heel graag wat hulp!

Wat ik tot nu toe onder "bestanden" heb staan:

EU stekkers en kabels voor de S

laadpunten binnen de EU?!

Laad- pas(en)?

Hotel(s) met laadpunten

Waarom een ELEKTRISCHE auto kopen?
 
Last edited: