Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Welke provider levert de 3G verbinding voor de Tesla? Ben benieuwd of iemand al 4G ervaring heeft.
geen idee maar het lijkt een spaanse leverancier. Als je inde auto surft, is google in een andere taal, aanziet facebook u als hacker (wegens 10 minuten terug nog inloggen vanuit BE en 10min later in spanje) en op de tesla site staat onderaan het zwitserse logo ....

3G tja, ik heb er geen problemen mee, het werkt bij mij continue maar niet al te snel. Ik denk dat ze de keuze voor 3G maken omdat er een grotere constante verbinding is.
Op smartphones merk je veel surfproblemen tijdens het overschakelen al rijdend tss 4G en 3G. Als je op 3G blijft heb je dit probleem niet denk ik.
 
Last edited:
Help!
Ik sta met een probleempje en heb Tesla Assistance gebeld maar die hebben niet de gewenste oplossing. Mijn touchscreen doet het wel echter de display achter het stuur niet. De auto rijdt ook 'gewoon'. Wat moet ik doen?
Ik heb beide wieltjes op het stuur al landurig ingedrukt gehad en Power off gedaan, beide zonder succes.
Hoor graag of jullie oplossing hebben.
Dank, Arnold
 
Help!
Ik sta met een probleempje en heb Tesla Assistance gebeld maar die hebben niet de gewenste oplossing. Mijn touchscreen doet het wel echter de display achter het stuur niet. De auto rijdt ook 'gewoon'. Wat moet ik doen?
Ik heb beide wieltjes op het stuur al landurig ingedrukt gehad en Power off gedaan, beide zonder succes.
Hoor graag of jullie oplossing hebben.
Dank, Arnold

ff zoeken in het engelse gedeelte : een hard reset door 2 zekeringen eruit te halen en terug te plaatsen !
 
Nou, mijn weekendje Tesla rijden zit er op! Heb inmiddels sinds donderdag 1000km op de teller staan en wauw! Ik kan alles lopen herhalen wat iedereen zal gezegt heeft, maar ik pak een iets ander perspectief.

Komende vanaf de Roadster is 3-fase laden een verademing, bizar hoe snel 3x16A al gaat. Middelburg <> Amsterdam doe ik ook lekker zonder range charge. Ik rijd lekker 130, 120 en 100, gewoon het limiet en kom met nog 110km resterend aan in Amsterdam danwel thuis.

Vrijdag ging ik even met 3 vrienden wat eten in centrum Amsterdam (Leidscheplein) en rijd met de S een Q-Park in waar laadpalen zouden zijn (wilde even laden puur voor de statistiek). Wat denk je? Audi's! Er stond nog wel een grijze P85 tot mijn verbazing twee vakken verderop, maar die stond in ieder geval niet te laden.

Zaterdag heb ik bij onze opendatacenter dag in Amsterdam lekker veel ritjes gedaan met klanten en potentieële klanten. Allemaal gigantisch onder de indruk van de Model S. Makkelijk hoe dat het ijs breekt waarna je makkelijker het commercieële gesprek aan kan gaan ;)

Vervolgens rijd ik gisteren avond terug naar Middelburg, sta bij de oprit van de A5 (Westpoort) te wachten voor het stoplicht met de Roadster achter me, hoor ineens: "tuut, tuut" en vervolgens vliegt er een blauw P85 langs me heen met een noodgang de A5 op. Was dat iemand hier? Kenteken was iets met 5 en KNN dacht ik te zien in, maar die reed stevig door.

Grappig hoe ik zo in nog geen 24 uur al weet twee S'en spot.

Verder gewoon een top bak, niets te klagen.
 
Beide wieltjes indrukken daar reset je het center screen mee, om het dashboard lcd te resetten druk de knoppen boven de wieltjes.

Just to be clear - the way to reset the main 17" screen is to hold the two scroll wheels down for a couple of seconds. To reset the instrument panel, you must hold down the two buttons just above the scroll wheels. Both resets can be done while driving.

Bron
 
Gisterochtend bandenspanning waarschuwing in beeld. Nergens de huidige bandenspanning af te lezen op het scherm (wel mogelijk bij mijn Roadster):crying:. Deze waarschuwing geeft dan vervolgens ook niet aan of de bandenspanning kritiek is, dan wel welke band het betreft.
Drukken online opgezocht bij http://nickjhowe.com/tesla/modelsguide.html.
pubimage


Heb zelf de Michelin Pilot Sport. Met mijn eigen compressor de achter en voorbanden naar 38 resp. 40 psi teruggebracht. Kijk ik nog even op de sticker in de portier, staat er dat de banden voor en achter op 42 psi gezet zouden moeten worden.
Dit is echter de spanning voor de 21" Continentals en dus niet voor de Michelins. Voor wat het waard is: als je "nauwkeurig" de juiste bandenspanning wilt aan houden, houd dan bijgevoegde tabel aan i.p.v. de generieke (?) sticker in de portier.
Daarnaast baal ik er van dat bij het bandenspanning alarm niet aangegeven wordt of er sprake is van een kritieke spanning: heb de S nu 17 dagen en de rechter achterband bleek nog maar 30 psi te bevatten.

Check bij levering zsm de bandenspanning!

Las daarnaast ergens in de handleiding iets over een reparatie kit t.b.v. een lekke band. Zou deze niet standaard bijgeleverd moeten worden bij afwezigheid van een reserve wiel?! Ik kan deze kit echter niet vinden in de geleverde uitrusting.
 
In afwachting van de auto, maar weer geld uitgegeven voor alloygators. Ik heb besloten zwart te nemen (twijfelde nog over zilver). De kortingscode van TESLA10 werkt nog steeds, 10% korting. Betaal nu 68,90 pond incl. thuis bezorging. Goedkoper als een nieuwe band.

@Jetje, volgens mij had jij ze er al onder toch? Heb jij hier nog foto's van?