Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ook hier direct antwoord van Lester. Niet het antwoord wat ik gehoopt had maar nu wel eindelijk duidelijkheid; i.d.d. doorgeschoven van eind okt naar eind december. C'est la vie. Tot die tijd jullie perikelen hier volgen en hopelijk hebben ze bij Tesla wat van de bugs tegen die tijd gefixt (zoemende aandrijflijnen bij 120, fluitende opendaken, schermperikelen etc.).
Mijn auto was wel laat maar eigenlijk gelijk goed. Herken dit gelukkig allemaal niet. Parkeersensoren zaten er ook in. Zijn ook wel super nuttig bij deze auto. Zeker aan de achterzijde in combinatie met de camera.
 
Vreemd, ik heb ook al jaren Vodafone en geen problemen met 3g ontvangst...

Gebruik ook al sinds jaar en dag Vodafone. Maar de laatste maanden/jaar is de kwaliteit van het 3G netwerk bar en boos. Ik heb me laten vertellen dat de huidige bezetting op het Vodafone netwerk over de capaciteit van het netwerk zit en daarom het netwerk traag is en je er regelmatig gewoon afgegooid wordt. Dus onderstreept het verhaal van pwillemse78.
 
Zojuist ingevuld. Wonderlijk zag dat [FONT=times new roman, new york, times, serif]Bill1973 ook via Leasebijtelling vrij een productieplek heeft gekocht, later heeft gefinalized en hem naar verwachting eerder krijgt.[/FONT]

Ik bedenk me nu dat ik hem wellicht eerder gefinailiseerd heb maar dat ik op een laat moment hem. Nog geüpgraded heb naar performance. Dit zou geen invloed hebben op de l evertijd.
 
Mooi die CCI! Is dat een custom CCI, white upholstery, carbon fibre trim? Echt geen kleurverschil/ zichtbaar materiaalverschil?
Heb je die laten toezenden of zelf meegenomen uit de VS?

Carbon is net even iets anders maar niet opvallend. Zal eens kijken of ik dat in een foto nog kan vangen. Kleur leer komt er erg goed bij in de buurt. Wellicht 2% kleurverschil maar zal niemand opvallen die niet weet dat het niet origineel is. Of het ding ook handig is (wat vakje voor telefoon etc. betreft moet ik nog ondervinden. Helaas is ie net iets te laag om echt steun te geven aan mijn been (die opzij ligt als de CC aanstaat). Ik kan mij voorstellen dat ik op basis van dit model zelf nog een keer aan het knutselen ga.

Ik heb hem meegenomen uit de VS. Verzendkosten naar NL waren redelijk schrikbarend. Past overigens prima in een koffer van enig formaat.
En het is inderdaad de custom (duurste) versie.
Kan je in een PM nog een 5% kortingcode sturen.
 
Die enorme kracht is er inderdaad. Sprintje van nul naar 200 is fenomenaal! :smile:

Ja daar dacht ik zaterdag ook over toen een grote SL op de A9 bij Haarlem even wilde laten wie de baas was...hij was al (vals dus) gestart toen ik bij hem kwam en met de teller op 178 heb ik hem een dikke diesel walm nalatend, maar laten gaan - was zelfs in de auto te ruiken.. Hij moet zeker gepiekt hebben rond die 200.. het moet niet te gek worden..Over de reacties op de S kan je hele verhalen schrijven..
 
Ja daar dacht ik zaterdag ook over toen een grote SL op de A9 bij Haarlem even wilde laten wie de baas was...hij was al (vals dus) gestart toen ik bij hem kwam en met de teller op 178 heb ik hem een dikke diesel walm nalatend, maar laten gaan - was zelfs in de auto te ruiken.. Hij moet zeker gepiekt hebben rond die 200.. het moet niet te gek worden..Over de reacties op de S kan je hele verhalen schrijven..
Dat zal dan waarschijnlijk motorolie zijn geweest die je rook, want voor zover ik weet is er nooit een oliegestookte SL geweest.
 
Dat zal dan waarschijnlijk motorolie zijn geweest die je rook, want voor zover ik weet is er nooit een oliegestookte SL geweest.

dan zal je best gelijk hebben, het was vies, het stonk, was zwart .. allemaal dat wat ik nu niet meer achter mij laat..En dat geeft een bevrijdend gevoel !

- - - Updated - - -

Had vanochtend de eerste error op het scherm te pakken. Na een nacht enkele uren laden.. Scherm zat ook vast en moest worden gereset met de scrollwieltjes.. Daarna geen problemen gehad. Vanmiddag service gebeld uit de auto die dit niet terug kon vinden. Zagen wel dat ik om 2 uur met laden was gestart en dat ik om 9 uur op de weg zat. dat schijnt te werken met snapshots.. Blijkt dat het handig is om bij dit soort errors direct even te bellen. Ze komen er iig nog even op terug.
Wat mij daarnaast opvalt is dat ik de accu (?) ruik na het opladen - in de auto...na 10 minuten is het weg.. Heeft iemand dezelfde ervaring ? Ook hier gaan ze nog naar kijken - goede test om te zien hoe opvolging wordt gegeven aan dit soort calls.
error 30091-b.jpeg
 

Attachments

  • error 300913.JPG
    error 300913.JPG
    56.5 KB · Views: 352
Wat mij daarnaast opvalt is dat ik de accu (?) ruik na het opladen - in de auto...na 10 minuten is het weg.. Heeft iemand dezelfde ervaring ? Ook hier gaan ze nog naar kijken - goede test om te zien hoe opvolging wordt gegeven aan dit soort calls.

Nee dat heb ik niet - maar ik heb tot nu toe alleen maar langzaam (Schuko) geladen, in afwachting van mijn laadpaal. Maar nu we het over geur hebben: hebben jullie ook zo'n "elektrische kachel die voor het eerst aangaat na een jaar op zolder gestaan te hebben" geur als jullie wegrijden?
 
Nee dat heb ik niet - maar ik heb tot nu toe alleen maar langzaam (Schuko) geladen, in afwachting van mijn laadpaal. Maar nu we het over geur hebben: hebben jullie ook zo'n "elektrische kachel die voor het eerst aangaat na een jaar op zolder gestaan te hebben" geur als jullie wegrijden?
Nee, ik ruik helemaal niets in de auto.

Die van mij lijken ze wel extra aandacht aan besteed te hebben:
- Fluisterstil bij 120km/h en hoger
- Geen fluitend pano dak
- Geen rare geur bij het laden


Wel ben ik er net door een Roadster uit getrokken, dan zie je pas hoe eng snel dat apparaatje is. Vergeleken met een Model S is dat echt een speelgoed auto.
 
Kan dat ruiken wellicht ook de verwarming zijn?
Tijdens mijn testrit had ik de verwarming even omhoog gezet en die 'rook' ook - precies zoals een elektrakachel die een tijdje stil heeft gestaan...

wel, dat zou het ook goed kunnen zijn. ik merk het ook niet buiten de auto, dat laatste zou je wel verwachten als het de accu zou zijn..

- - - Updated - - -

Nee, ik ruik helemaal niets in de auto.

Die van mij lijken ze wel extra aandacht aan besteed te hebben:
- Fluisterstil bij 120km/h en hoger
- Geen fluitend pano dak
- Geen rare geur bij het laden


Wel ben ik er net door een Roadster uit getrokken, dan zie je pas hoe eng snel dat apparaatje is. Vergeleken met een Model S is dat echt een speelgoed auto.

ja met >2.000 posts... daar gaan ze hun handen niet aan branden.. -;)

- - - Updated - - -

Nee dat heb ik niet - maar ik heb tot nu toe alleen maar langzaam (Schuko) geladen, in afwachting van mijn laadpaal. Maar nu we het over geur hebben: hebben jullie ook zo'n "elektrische kachel die voor het eerst aangaat na een jaar op zolder gestaan te hebben" geur als jullie wegrijden?

Ik laadt op 11kw, 16 amp - 3 fase. zou het verschil niet mogen maken.
 
Nee, ik ruik helemaal niets in de auto.

Die van mij lijken ze wel extra aandacht aan besteed te hebben:
- Fluisterstil bij 120km/h en hoger
- Geen fluitend pano dak
- Geen rare geur bij het laden


Wel ben ik er net door een Roadster uit getrokken, dan zie je pas hoe eng snel dat apparaatje is. Vergeleken met een Model S is dat echt een speelgoed auto.
Geluksvogels moeten er ook zijn ;-D. Ik denk trouwens dat de geur bij mij niet van het laden is, maar gewoon wat stof op de elektrische verwarmingselementen dat verbrandt - zal vanzelf wel over gaan. De "60mph hum" heb ik helaas wel. Hij is niet heel storend of overdreven luid, maar wel nogal "ICE"-achtig. Pano dak fluit niet, maar "fluisterstil bij 120km/h" kan ik hem echt niet noemen - behoorlijk windgeruis boven mijn hoofd bij die snelheid. Geeft op zich niet, ik wilde heel graag een open dak en wist van te voren dat er een geluidspenalty was. Maar word al met al toch wel benieuwd naar het (afwezig zijn van) geluid in jouw auto.. :)
 

Wat me al dikwijls - en ook nu weer - opvalt, is dat het leder van de zetels al snel een niet zo strak uitzicht geeft. Komt dit vanwege een overdreven soepelheid van het leder of is het misschien simpelweg te dun ? Als zo'n zetel na enkele weken al dergelijke sporen vertoont, dan vrees ik toch wel een beetje voor het uitzicht na enkele jaren !