Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
een vraag die ik heb binnengekregen, wie weet wat over die HomeLink?:
"Vanmorgen meegewerkt met onze dochter om haar Tesla S af te halen op een voor haar zeer speciale dag. Met stijgende verbazing de instructie meegekregen met ongekende mogelijkheden, zeker ook in vergelijking met de Fisker. Het grote scherm geeft enorme mogelijkheden en zelfs meer dan de uitstekende instructeur allemaal kon vertellen. Zag bv de mogelijkheid dat de auto garagedeuren opent maar dat zou in Nederland(Europa)
meestal niet werken. Mij interesseert natuurlijk welke systemen aangestuurd kunnen worden. Zelf heb ik een ZWave Domotica systeem als 1e in Nederland waarover we zeer tevreden zijn. En wat we hier graag demonstreren. Van jullie zou ik graag vernemen of jullie iets meer weten over dat garagedeuren cq hek open systeem en of jullie nog meer spectaculaire nieuwe mogelijkheden hebben ontdekt."

Heel klein beetje Maarten. Ik heb vanmorgen met zender van poort bij kantoor linksvoor bij nose cone gestaan en volgens touchscreen moet homelink het doen. Vanmiddag getest nadat homelink groen kleurde en zowaar deed hij het. Ik ben er nog niet 100% zeker van en morgen nogmaals proberen poort te openen. Op zich werkt menu om te programmeren duidelijk in drie stappen om in te stellen. Zou het doen in buurt van poort, hek of garagedeur omdat je dichtbij moet staan om eerste keer te testen.
Succes, nogmaals menu doorlopen is eenvoudig.
gr Arnold
 
Ik denk dat die simkaart wel eruit te vissen is, als je weet waar hij zit.

Ik was vandaag in tilburg voor wat dingen aan de Model S, en ging tussen de middag even lopend ergens een broodje halen. Komt er een Model S aangereden om ook e.e.a. mee te nemen. Ik vroeg of ze weer terug naar de "Tesla Factory" gingen, en of ik mischien mee kon rijden. Dat was geen probleem.
Het bleek een model S te zijn van het engineering team, waar vanachter het touchscreen, ongeveer halverwege een flatcable eindigde in een O2 simkaart.. Dus ik ben bang dat je je hele dashboard moet openen om er bij te komen.

Binnen stonden 4 Tesla's te wachten op hun eigenaren, maar buiten stond vrijwel niets meer.
 
een vraag die ik heb binnengekregen, wie weet wat over die HomeLink? Zelf heb ik een ZWave Domotica systeem als 1e in Nederland waarover we zeer tevreden zijn. En wat we hier graag demonstreren. Van jullie zou ik graag vernemen of jullie iets meer weten over dat garagedeuren cq hek open systeem en of jullie nog meer spectaculaire nieuwe mogelijkheden hebben ontdekt."

Simpele versie; met Homelink en reciever kun je een relais-tje trekken om a) de deur of hek open te doen en vervolgens b) met zWave vervolgacties 'te doen'.

Bij mij thuis zal via de Homelink vanaf volgende week bij aankomst middels de Homelink knop via KNX de oprit verlichting aangaan, de scene 'welkom thuis' opstarten welke de verlichting aandoet (indien de zon onder is). en als er echt niemand thuis is, zet ie meteen de muziek aan met spotify....

@MaartenST; ik hoor het wel indien er vervolgvragen zijn, wij zitten in Veldhoven... :)
 
Nog geen Model S, maar wel de Open Chargeport. Bedankt Fuzzylogic! Morgen maar eens stiekem uitproberen op de S van Rsvarthur :)
9abe6ade.jpg
Same Here. Heb de ChargePort opener in goede orde ontvangen. @Fuzzylogic, dank voor de vlotte afhandeling!! Moet ook nog even wachten. Voordat ik hem kan gaan gebruiken.:crying:
 
Simpele versie; met Homelink en reciever kun je een relais-tje trekken om a) de deur of hek open te doen en vervolgens b) met zWave vervolgacties 'te doen'.

Bij mij thuis zal via de Homelink vanaf volgende week bij aankomst middels de Homelink knop via KNX de oprit verlichting aangaan, de scene 'welkom thuis' opstarten welke de verlichting aandoet (indien de zon onder is). en als er echt niemand thuis is, zet ie meteen de muziek aan met spotify....

@MaartenST; ik hoor het wel indien er vervolgvragen zijn, wij zitten in Veldhoven... :)
Wow Jan dat is vaktaal. @Maarten, ik zou even in veldhoven gaan kijken bij DuBois.
 
Na enige maanden passief deelnemen wordt het nu echt tijd om in te stappen, in het forum dan, helaas nog niet in mijn MS;)
Mijn naam is Rene en als petrolhead een echte Lancialiefhebber. Mijn MS wordt de opvolger van 3x Lancia Thesis waarin ik sinds 2004 heb gereden. Daarnaast staat er nog een Ypsilon Twinair voor de deur.

Heb net ook het excel bestand ingevuld. Besteld op 13/6 heb ik een P85, blauw, grijs interieur, carbon, geen spoiler(t), pano dak, 21 inch grijs, Tech, P sensoren, Sound, luchtvering, pet(jes) plank, Duolader.
Heb in mijn woonplaats Alphen ad Rijn al een zwarte P85+ en rode Sig gespot. Forumleden toevallig?

Kijk uiteraard zeer uit naar de komst van mijn MS, volgens Lester medio eind november, maar ben alleen licht ongerust geworden over de berichten van een aantal van jullie over de brom/zoem bij 120km/u. Volgens mij alleen bij de P versies. Overweeg zelfs om daarom nog te wijzigen naar niet-P.
Wordt vervolgd:)
 
een vraag die ik heb binnengekregen, wie weet wat over die HomeLink?:
"Vanmorgen meegewerkt met onze dochter om haar Tesla S af te halen op een voor haar zeer speciale dag. Met stijgende verbazing de instructie meegekregen met ongekende mogelijkheden, zeker ook in vergelijking met de Fisker. Het grote scherm geeft enorme mogelijkheden en zelfs meer dan de uitstekende instructeur allemaal kon vertellen. Zag bv de mogelijkheid dat de auto garagedeuren opent maar dat zou in Nederland(Europa)
meestal niet werken. Mij interesseert natuurlijk welke systemen aangestuurd kunnen worden. Zelf heb ik een ZWave Domotica systeem als 1e in Nederland waarover we zeer tevreden zijn. En wat we hier graag demonstreren. Van jullie zou ik graag vernemen of jullie iets meer weten over dat garagedeuren cq hek open systeem en of jullie nog meer spectaculaire nieuwe mogelijkheden hebben ontdekt."


kijk eens op http://www.homelink.com/

lijstje met compatibele devices : http://www.homelink.com/assets/downloads/homelink_ukenglish.pdf

mijn poort staat er wel bij...
 
Ik heb ergens gelezen dat de 21 inch velgen met banden exact dezelfde omtrek hebben als de 19 inch wielen met banden. De diameter van het gehele wiel (incl band) in ongeveer 27 inch, dat betekent dus dat de wangen van de 19 inch banden 2,5 cm dikker zijn aan elke kant. Ik denk dus niet dat je nog alloygators nodig hebt voor je winterwielen.

thx!

- - - Updated - - -

Ik wil wel getuigen. Ben net over van jarenlang KPN naar Vodafone... wat een drama dat 3g (4g helemaal, ondanks hun belofte dat het op een iphone 5 met ios7 moet werken, werkt het dus niet).

thx, heb het anders aangepakt. er zijn momenteel 120 IT consultants die iedere 10 minuten screenshots maken van hun nokia 820 met weinig bereik en naar onze telco provider mailen... zullen er snel genoeg van krijgen schat ik :)
 
Ja, iedereen opgelet: de Model S heeft geen noemenswaardige tellerafwijking! Staat er 125 op de teller dan rijd je ook echt 125 of 124. Dus wie gewend is op een 100 km-weg met flitskasten of trajectcontrole veilig 107 te kunnen rijden, omdat het in werkelijkheid toch 103 of 104 is en de correctie van de meetapparatuur er ook nog af moet, moet die gewoonte afleren. Anders loop je snel tegen bonnen aan.

Wilde vandaag ook een proefje doen door de snelheid met de GPS van de smartphone te meten en te vergelijken met de Tesla teller. Maar mijn GPS op de telefoon verrekte het. Kennelijk geen fatsoenlijk GPS signaal in de auto. Had ik bij mijn Passat geen last van. Iemand die zijn GPS op mobiel toestel wel werkend heeft in de Model S?

Verder vroeg ik mij af of Tesla de snelheidsmeter real-time ijkt met de GPS information of dat er alleen direct info over de omwentelingen van de wielen gebruikt wordt. Iemand een idee?
 
Gebruik ook al sinds jaar en dag Vodafone. Maar de laatste maanden/jaar is de kwaliteit van het 3G netwerk bar en boos. Ik heb me laten vertellen dat de huidige bezetting op het Vodafone netwerk over de capaciteit van het netwerk zit en daarom het netwerk traag is en je er regelmatig gewoon afgegooid wordt. Dus onderstreept het verhaal van pwillemse78.
dit dus idd...

- - - Updated - - -

yes, alsook via de stuurbediening. Heb nog geen S, maar wel uitvoerig hiermee getest... binnen de playlist waar je in zit kun je gewoon scrollen, tevens ze je de album art. nieuweplaylistmoet je via je telefoon naartoe.

Neemt ie het radiostation van spottyfi ook over ? En kun je dan ook nummers skippen met de bediening van de tesla ?
geen idee, niet getest, sorry...
 
@MichelVO
Zie ik het nu goed dat je in de avatar een S1 hebt staan ? Eigen auto ? In ieder geval goede smaak -;)
Heb zelf sinds ruim een jaar een Opalescent Silver Blue OTS, S1,5.

Heb inderdaad een S1 - van 1966 . Heb er dit jaar rally Tour Amical (www.touramical.be) meegereden, meer dan 3.000km; heeft het prima gedaan.
Maar rijd nu liever met de S moet ik zeggen. We hebben blijkbaar dezelfde (goede) smaak.:smile: Althans al zeker voor auto's!
 
Grappig om te lezen dat we nog steeds termen hanteren passend bij een ICE of heeft jouw wagen wel een tank?
Tijd voor nieuwe vocabulaire.
Suggesties:
Auto open doen => ........ (gewoon de deur open trekken)
Starten => aanzetten (gaan zitten dus, en rempedaal aantikken)
Gas geven => stroom geven
Plankgas => volstroom (full amps?)
Schakelen (handbak) => ...........
Schakelen (automaat) => .......... (maar nu hoeft er niets geschakeld te worden)
Remmen => regeneren (in de praktijk: stroom terugnemen) wordt pas remmen als echt flinke vertraging nodig is
Auto op slot doen => …….. (gewoon uitstappen en weglopen, je S weet dat je er niet meer bent en gaat dus op slot)
Tanken => laden
Tank => accu/batterij
Motorkap => frunk
Krabben => de S via de app warm maken/houden
 
thanks S-19910!

- - - Updated - - -

Wow Jan dat is vaktaal. @Maarten, ik zou even in veldhoven gaan kijken bij DuBois.
thx!!

- - - Updated - - -

Heel klein beetje Maarten. Ik heb vanmorgen met zender van poort bij kantoor linksvoor bij nose cone gestaan en volgens touchscreen moet homelink het doen. Vanmiddag getest nadat homelink groen kleurde en zowaar deed hij het. Ik ben er nog niet 100% zeker van en morgen nogmaals proberen poort te openen. Op zich werkt menu om te programmeren duidelijk in drie stappen om in te stellen. Zou het doen in buurt van poort, hek of garagedeur omdat je dichtbij moet staan om eerste keer te testen.
Succes, nogmaals menu doorlopen is eenvoudig.
gr Arnold
ook thx!!
 
Wilde vandaag ook een proefje doen door de snelheid met de GPS van de smartphone te meten en te vergelijken met de Tesla teller. Maar mijn GPS op de telefoon verrekte het. Kennelijk geen fatsoenlijk GPS signaal in de auto. Had ik bij mijn Passat geen last van. Iemand die zijn GPS op mobiel toestel wel werkend heeft in de Model S?

Verder vroeg ik mij af of Tesla de snelheidsmeter real-time ijkt met de GPS information of dat er alleen direct info over de omwentelingen van de wielen gebruikt wordt. Iemand een idee?
Bij ophalen vorige week donderdag meteen getest, iPhone 5 en TOMTOM werkte prima en ja bij mij was de teller ook spot on, gaven precies hetzelfde aan 100 km/h is 100 km/h.