Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Was ik net overtuigd dat het allemaal goed zou komen...
Heeft precies 1 minuut geduurd!

ROFLMAO

oh sorry voor het leedvermaak maar ik zag je zo voor me met een beteuterd gezicht.... Ik schoot letterlijk in de lach.
Totdat ik bedacht dat die van mij ook nog gemaakt en verscheept moet worden....:scared:

- - - Updated - - -

@ MaartenST.

Je krijgt toch bij de auto een cee-form steker geleverd 3*16 A EN een gewone schuko steker voor huis tuin en keuken gebruik ?

Als ze hem op voorraad hebben...
 
ROFLMAO

oh sorry voor het leedvermaak maar ik zag je zo voor me met een beteuterd gezicht.... Ik schoot letterlijk in de lach.
Totdat ik bedacht dat die van mij ook nog gemaakt en verscheept moet worden....:scared:

- - - Updated - - -



Ik ga ervan uit dat douane formaliteiten in Europa worden afgehandeld, dan zou in principe toch de Amerikaanse overheid er niets meer mee gemalen moeten hebben.
Maar ik ben wantrouwend, en mijn vrouw helemaal.
Mijn vorige "project" was een Rangerover classic die als nieuw opgebouwd zou worden voor mijn vrouw. Na 2,5 jaar wachten heb ik met zwaar ver leis de stekker uit het project getrokken. Toen werd ook steeds de aflever datum opgeschoven, en ik maar tegen mijn vrouw zeggen dat het wel goed zou komen....
Ik ben pas gerust als mijn vrouw er een paar weken in rond gereden heeft, tot die tijd houd ik haar lease xc90 nog gewoon aan!
 
Ik ben al wat geruster na dit gelezen te hebben :

CBP Port of Entry Operations, including CBP Cargo Security and Revenue Collections, as well as Border Security programs, including Border Patrol and CBP Air and Marine Operations, will remain operational under a government shutdown because they have been deemed law enforcement necessary or necessary for the safety of life and protection of property.
 
Ik heb precies toch fotos gezien waar op het scherm de max range 480km bedroeg.
Heb vannacht volledig vol geladen en kom max aan 398 km....
Iemand een idee hoe dat komt???

View attachment 32125

De typical range wordt berekend op basis van wat je (over een langere periode) gemiddeld rijdt. Dit in tegenstelling tot de projected range die je bij het grafiekje ziet staan. Auto's die net nieuw zijn geven bij typical range nog een behoorlijk groot getal, zoals 480.

MAAR NU HET BELANGRIJKE NIEUWS !!!!!!!!

Vandaag is de eerste Nederlandse Supercharger open gegaan! Ik hoor het hier net bij Tesla (waar ik ben voor een nieuwe inverter). Hij staat bij parkeerplaats De Lucht langs de de A2, vlakbij Zaltbommel. Als ik het goed heb gehoord staat hij op de parkeerplaats in zuidelijke richting, dus van Amsterdam naar Eindhoven. Maar een paar kilometer voor én na De Lucht zijn er af- en opritten, dus als je naar het noorden rijdt is het maar een kleine omweg om er te komen.

Ik ga kijken of ik er vandaag even langs kan gaan, om te testen en wat foto's te nemen.
 
MAAR NU HET BELANGRIJKE NIEUWS !!!!!!!!

Vandaag is de eerste Nederlandse Supercharger open gegaan! Ik hoor het hier net bij Tesla (waar ik ben voor een nieuwe inverter). Hij staat bij parkeerplaats De Lucht langs de de A2, vlakbij Zaltbommel. Als ik het goed heb gehoord staat hij op de parkeerplaats in zuidelijke richting, dus van Amsterdam naar Eindhoven. Maar een paar kilometer voor én na De Lucht zijn er af- en opritten, dus als je naar het noorden rijdt is het maar een kleine omweg om er te komen.

Ik ga kijken of ik er vandaag even langs kan gaan, om te testen en wat foto's te nemen.
Ha, dat is wel cool!

Maar zo ver ik weet zijn daar recentelijk ook twee 22kW (3x32A) palen open gegaan die daar door iemand zijn geïnstalleerd.

Ben heel benieuwd! Niet dat ik daar ooit langs rijd, maar toch, het zou mooi zijn als de eerste SuperCharger er is!
 
Ha, dat is wel cool!

Maar zo ver ik weet zijn daar recentelijk ook twee 22kW (3x32A) palen open gegaan die daar door iemand zijn geïnstalleerd.

Ben heel benieuwd! Niet dat ik daar ooit langs rijd, maar toch, het zou mooi zijn als de eerste SuperCharger er is!

Het kan natuurlijk zijn dat de informatie die hier is ontvangen niet helemaal juist is. Er werd echter wel gesproken over de eerste Supercharger. Ook werd er tegen een Model S-bestuurder gezegd, die nog een lange rit terug naar huis moest maken met een niet meer zo volle accu, dat hij daar gratis kon tanken en dat hij alleen maar de lader hoefde aan te sluiten. Dat klinkt heel erg Supercharger-achtig.
 
Last edited:
MAAR NU HET BELANGRIJKE NIEUWS !!!!!!!!

Vandaag is de eerste Nederlandse Supercharger open gegaan! Ik hoor het hier net bij Tesla (waar ik ben voor een nieuwe inverter). Hij staat bij parkeerplaats De Lucht langs de de A2, vlakbij Zaltbommel. Als ik het goed heb gehoord staat hij op de parkeerplaats in zuidelijke richting, dus van Amsterdam naar Eindhoven. Maar een paar kilometer voor én na De Lucht zijn er af- en opritten, dus als je naar het noorden rijdt is het maar een kleine omweg om er te komen.

Ik ga kijken of ik er vandaag even langs kan gaan, om te testen en wat foto's te nemen.

Mooi zeg! Beetje rare plaats, staat niet op de route Amsterdam - Munchen, zoals aangekondigd. Voor winter 2014 staat de A2 wel op de planning, echter zou ik de charger dan niet aan het begin (of einde zo je wilt) van de A2 verwachten, maar eerder om de 200km gerekend vanaf Amsterdam. Dus iets van Breda en Lille zou ik zeggen. Maar nogmaals - niet altijd maar kritieken - het is gewoonweg goed nieuws.
 
Mooi zeg! Beetje rare plaats, staat niet op de route Amsterdam - Munchen, zoals aangekondigd. Voor winter 2014 staat de A2 wel op de planning, echter zou ik de charger dan niet aan het begin (of einde zo je wilt) van de A2 verwachten, maar eerder om de 200km gerekend vanaf Amsterdam. Dus iets van Breda en Lille zou ik zeggen. Maar nogmaals - niet altijd maar kritieken - het is gewoonweg goed nieuws.

Het voordeel is dat als je vanuit Amsterdam langs deze Supercharger komt (70 km rijden?) je in 5 minuutjes weer helemaal vol zit. De splash en dash van de elektrische Formule 1 :wink:.
 
Het kan natuurlijk zijn dat men zich hier vergist. Er werd echter wel gezegd tegen een Model S-bestuurder, die nog een lange rit terug naar huis moest maken met een niet meer zo volle accu, dat hij daar gratis kon tanken en dat hij alleen maar de lader hoefde aan te sluiten. Dat klinkt heel erg Supercharger-achtig.
Die 22kW palen zijn deze week open gegaan, dus ik denk dat de verwarring hier zit.

Als iemand er dus langs rijd, kijken even aub, dan weten we het :)
 
Die 22kW palen zijn deze week open gegaan, dus ik denk dat de verwarring hier zit.

Als iemand er dus langs rijd, kijken even aub, dan weten we het :)

Klopt, kan ik onderschrijven. Degene waar ik mijn laadpaal voor thuis door heb laten aanleggen moest deze week, meen gisteren, naar De Lucht voor oplevering van laadpalen en kwam woensdag ter sprake omdat ik zaterdag vanuit Den Haag via Utrecht naar Brabant reis vandaar. Ik twijfel ernstig of het om een Supercharger gaat die daar opengegaan is vandaag, wellicht verkeerde interpretatie.
 
MAAR NU HET BELANGRIJKE NIEUWS !!!!!!!!

Vandaag is de eerste Nederlandse Supercharger open gegaan! Ik hoor het hier net bij Tesla (waar ik ben voor een nieuwe inverter). Hij staat bij parkeerplaats De Lucht langs de de A2, vlakbij Zaltbommel. Als ik het goed heb gehoord staat hij op de parkeerplaats in zuidelijke richting, dus van Amsterdam naar Eindhoven. Maar een paar kilometer voor én na De Lucht zijn er af- en opritten, dus als je naar het noorden rijdt is het maar een kleine omweg om er te komen.

Ik ga kijken of ik er vandaag even langs kan gaan, om te testen en wat foto's te nemen.

Eeste reactie: die dingen komen niet zomaar uit de grond schieten. Dan moet iemand toch de voorbereidingen al wel gezien hebben?

Een bekende (die ook op zijn S zit te wachten) was in Utrecht toevallig iemand van Tesla tegen het lijf gelopen. Bleek de man over het plaatsen van de superchargers te gaan.
Kon/mocht/wilde niets concreets zeggen. Maar wel een paar aanwijzingen:
Hoog op de prioriteitenlijst staan:
A2 Amsterdam - Eindhoven
A1 Amsterdam - Duitse grens

(voor beide ergens halverwege)

De Lucht zou dus goed kunnen. Verder werd aangegeven dat men ze niet in stedelijk gebied zet maar op plekken waar alleen mensen die onderweg zijn langskomen. Dus niet even makkelijk gratis tanken voor mensen met een Tesla die toevallig in de buurt wonen.
Plekken langs de snelweg met infrastructuur maken natuurlijk veel zin. Zowel de aanwezigheid van wat kabels om op aan te sluiten als faciliteiten (kopje koffie, hapje eten en toilet tijdens het wachten) zijn natuurlijk essentieel.

Ben zelf erg benieuwd naar de plek langs de A1. Alles tussen Kootwijk en Hengelo is goed (mijn dagelijkse route). Zelf geef ik Bolder/Struik bij Holten een goede kans. Daar heb je veel (AC en McD en natuurlijk tankstations:tongue:) en zit ook tussen twee afslagen op zo'n 2,5/3 km van elkaar in.

Heb dat laadstation natuurlijk eigenlijk niet nodig.
Hoewel... als je wel DC kunt laden aan een supercharger met een kapotte charger in de auto zou het wel eens mijn redding kunnen zijn :crying:.
 
@R_S_F
:) Zo veel te beter... Ik heb binnenkort ook zo een kabel nodig (als ik m'n S in ontvangst genomen heb)....
Toch nog effe verder checken.... want ik heb vernomen dat o.a. de pinnen van de connector soms zouden afbreken, ze raden een meer degelijke kabel aan met echte mennekens connectors... wel een stuk duurder....
 
Last edited:
Iemand ervaring met laadkabels van Laadkabel Type 2 3x32A LaadKabelWinkel
Deze zouden van bedenkelijke kwaliteit zijn... of niet?

Aangezien hier 80% van het forum deze kabels heeft gekocht en ik nog nergens klachten of problemen gepost zijn, mag ik veilig aannemen dat deze kabels van goede kwaliteit zijn.

Natuurlijk om hier een definief antwoord op te kunnen geven, moeten we afwachten als mensen deze kabels meer dan een half jaar in gebruik hebben.

Ikzelf heb deze kabels, maar nog geen MS. Naar mijn (en ook andere) inschatting zijn het zeer degelijke kabels.
 
De typical range wordt berekend op basis van wat je (over een langere periode) gemiddeld rijdt. Dit in tegenstelling tot de projected range die je bij het grafiekje ziet staan. Auto's die net nieuw zijn geven bij typical range nog een behoorlijk groot getal, zoals 480.

MAAR NU HET BELANGRIJKE NIEUWS !!!!!!!!

Vandaag is de eerste Nederlandse Supercharger open gegaan! Ik hoor het hier net bij Tesla (waar ik ben voor een nieuwe inverter). Hij staat bij parkeerplaats De Lucht langs de de A2, vlakbij Zaltbommel. Als ik het goed heb gehoord staat hij op de parkeerplaats in zuidelijke richting, dus van Amsterdam naar Eindhoven. Maar een paar kilometer voor én na De Lucht zijn er af- en opritten, dus als je naar het noorden rijdt is het maar een kleine omweg om er te komen.

Ik ga kijken of ik er vandaag even langs kan gaan, om te testen en wat foto's te nemen.

In mijn geval een prima locatie. De enkele keren per jaar dat ik naar Amsterdam of Voorburg rij, kan ik daar prima even stoppen voor wat extra km's, waarmee die 350 á 400 km heen en terug niet rustig aan gedaan hoeven te worden..:smile:
 
Klopt, kan ik onderschrijven. Degene waar ik mijn laadpaal voor thuis door heb laten aanleggen moest deze week, meen gisteren, naar De Lucht voor oplevering van laadpalen en kwam woensdag ter sprake omdat ik zaterdag vanuit Den Haag via Utrecht naar Brabant reis vandaar. Ik twijfel ernstig of het om een Supercharger gaat die daar opengegaan is vandaag, wellicht verkeerde interpretatie.

Net Willem van Leeuwen gesproken, die op weg is naar de Lucht om "zijn" (dwz de door hem geplaatste) 22kw punten geopend te zien worden.
Hem gevraagd of daar ook een supercharger in de buurt zou komen? Was hem niet bekend, maar hij zou daar ook naar kijken / vragen, dus later vandaag weten we het....
Zou wel geweldig zijn. Direct alle twijfelaars mbt range over de streep te trekken door Tesla. i.c.m KIA dit jaar nog inkoppen is 4% icm een supercharger wellicht net wat nodig is....