Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
kleine "rechtzetting" gedaan:wink:
wassenberg.jpg
 
Denk dat Gratiz bedoelde dat Tesla ze inkoopt bij Rial, dus dat het gebrande Lugano's zijn. Lijkt me niet, zie hier wat foto's van de Lugano's op een Model S. Ik vind ze (de Lugano's) het net niet.

Edit: voor wie ze wil kopen, er staan hier wat tips over bouten.

Weer wat geleerd, ik wist helemaal niet dat Tesla ook 19" Turbine-achtige velgen in het pakket had, en die Cyclone noemde... als je nu een MS configureert dan is die keuze er niet meer. Was wellicht alleen op de Signature mogelijk?
 
zoals al eerder gezegd : 'verkocht' is ingeschreven. niks te maken met verkoop dus.

Is ook enkel verkoop aan particulieren, en je moet al een echte geitenwollensok zijn om als particulier een ev aan te kopen in Belgie. Ik heb uiteraard heel veel respect voor die personen, maar zij worden zeker niet gestimuleerd door onze overheden.
Ik zou graag binnenkort het aantal inschrijvingen op vennootschappen zien, en enkel de model s al een veelvoud van die 40 (3x?)
 
Last edited:
Inmiddels wel. Rond het middaguur vandaag versprong de tijd. Werd vanmorgen tijdens mijn ritje van 360 km al bang dat ik ervoor moest gaan bellen...
Dank voor je bericht, volgens mij de mijne nog niet versprongen vanmiddag, kom net thuis en niets opgemerkt. Morgenvroeg maar eens afwachten anders wacht ik gewoon rustig mijn beurt af en/of lang ritje mocht dat de oorzaak zijn. Ben in ieder geval blij dat het automatisch blijkt te veranderen.
 
Diegenen die al in de gelukkige omstandigheden zijn om dagelijks te genieten van hun MS, de mijne wordt pas eind december verwacht; hoe bevallen de stoelen jullie?
Tijdens mijn proefrit was ik dermate flaggergasted dat ik er nauwelijks aandacht aan heb geschonken. Van verschillende proefritrijders krijg ik berichten dat het stoelen zijn met nauwelijks zijwaartse steun. Ook in enkele testen kwam dit al langs.
Benieuwd hoe dit wordt beoordeeld door eigenaren!
 
Diegenen die al in de gelukkige omstandigheden zijn om dagelijks te genieten van hun MS, de mijne wordt pas eind december verwacht; hoe bevallen de stoelen jullie?
Tijdens mijn proefrit was ik dermate flaggergasted dat ik er nauwelijks aandacht aan heb geschonken. Van verschillende proefritrijders krijg ik berichten dat het stoelen zijn met nauwelijks zijwaartse steun. Ook in enkele testen kwam dit al langs.
Benieuwd hoe dit wordt beoordeeld door eigenaren!
De stoelen zijn rampzalig. Zowel het fijne lederlapje alsook de zijsteun. Voor 100k vind je geen enkele europeaan die zon schamele stoelen heeft.
 
Nu nog de hyudai (overbrugger waar volgende week naar hartelust gecrossd word over de maisplak)
Vanaf morgen de tesla.
Met dank aan frank voor de nodige files.

Veel plezier morgen!

Auto is echt een feestje. 3G werkt echt heel goed (sorry), en ook geen brom, en goede radio ontvangst. Stoelen zijn vergelijkbaar met de comfort stoelen uit de Porsche 911 die ik eerder had.

Wel bug in software ontdekt. Druk eens op controls en dan op het Tesla logo. Bij mij 'bevroor' toen het scherm en ging hij over tot een automatische reset.

400 km in 2 dagen. Auto staat nu weer lekker te laden in de garage.
 
Diegenen die al in de gelukkige omstandigheden zijn om dagelijks te genieten van hun MS, de mijne wordt pas eind december verwacht; hoe bevallen de stoelen jullie?
Tijdens mijn proefrit was ik dermate flaggergasted dat ik er nauwelijks aandacht aan heb geschonken. Van verschillende proefritrijders krijg ik berichten dat het stoelen zijn met nauwelijks zijwaartse steun. Ook in enkele testen kwam dit al langs.
Benieuwd hoe dit wordt beoordeeld door eigenaren!

Geen klacht van mij over de stoelen. Zitten prima. En de zijdelingse steun? Ach, als ik hard rijd is dat vooral rechtuit; ik heb geen zin om de 21-inchers in bochten van hun profiel af te helpen.

De stoelen zijn rampzalig. Zowel het fijne lederlapje alsook de zijsteun. Voor 100k vind je geen enkele europeaan die zon schamele stoelen heeft.

Waarom altijd die vergelijking met andere auto's van 100k? De Model S is een auto van 70k met aan boord een accupakket van 30k, dus laten we stoppen met het verwachten van exact dezelfde kwaliteit als die van (Duitse) auto's die 100k kosten en dus de topmodellen van BMW, Mercedes en Audi zijn. Auto's die ze al tientallen jaren aan het verfijnen zijn qua ontwerp en uitrusting. Het is niet reëel te verwachten dat Tesla met zijn eerste serieuze auto op alle fronten die auto's evenaart.
 
Last edited:
Geen klacht van mij over de stoelen. Zitten prima. En de zijdelingse steun? Ach, als ik hard rijd is dat vooral rechtuit; ik heb geen zin om de 21-inchers in bochten van hun profiel af te helpen.



Waarom altijd die vergelijking met andere auto's van 100k? De Model S is een auto van 70k met aan boord een accupakket van 30k, dus laten we stoppen met het verwachten van exact dezelfde kwaliteit als die van (Duitse) auto's die 100k kosten en dus de topmodellen van BMW, Mercedes en Audi zijn. Auto's die ze al tientallen jaren aan het verfijnen zijn qua ontwerp en uitrusting. Het is niet reëel te verwachten dat Tesla met zijn eerste serieuze auto op alle fronten die auto's evenaart.
Het is maar hoe je het bekijkt RSF. Hij kost ons minder omdat de belastingmaatregelen nu eenmaal anders zijn. Als je er dezelfde belastingtoeslagen op loslaat als de BMA's wordt het juist erger, dan is ie misschien wel 140k.... Feit is dat de Tesla (nog) geen premium afwerking heeft en karig is uitgerust. Met de tijd zal t beter worden. Er zijn zelf al elektrische spiegels in aantocht, wow. Daarvoor in de plaats krijgen we wel een fenomenale motor met een unieke power ontwikkeling.
 
Ik zou vooral graag willen dat de linker stoel wat lager in te stellen was. Heb vrij lang bovenlijf en dan is een diepe zit fijner. Audi kan dat wel (en ook betere zijdelingse steun enzo). Vreemd genoeg kan de rechter stoel lager dan de linker. Daarop zit ik beter, maar ik heb niet altijd een chauffeur ;-) Ik zou overigens niet weten waarom Tesla er geen stoelen met Audi-kwaliteit in zou kunnen zetten. Gewoon goede stoelen inkopen.
 
Wbt de zijdelingse steun: Probeer eens de Amerikaanse methode: stoel tikje achteruit zetten, gordel vast en dan stoel weer naar voren. Lekker strak in de riempjes zo ;)

Ik ben zelf overigens niet zo'n grote fan meer van sportstoelen, vind zeker bij langere ritten de normale (leren) stoelen van mijn A6 lekkerder dan de strakke sportstoeltjes uit mijn wijlen A3 of Porsche.