Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Autotest: Tesla S Performance - Sprout

Leuk stukje weer.

- - - Updated - - -

Bizar zeg, bijna 12 uur geen berichten.... Zitten we allemaal in spanning te wachten op uitlevering? Ik wel... Hopelijk deze week eindelijk het verlossende telefoontje.

Hoi Raymond,

Inderdaad, ik ben nu ook aan het wachten op een belletje om een afspraak in te plannen. Eind november / begin december zou het zover moeten zijn, ik hoop dat ik hem heb voor pakjesavond!

Mvg,

Daniel
 
Kunnen de gelukkige S-rijders wat verbruikscijfers melden van het rijden door de storm vandaag?

Niet specifiek over verbruik vandaag met deze harde wind, heb alleen vanmorgen het traject (binnendoor) Den Haag richting Zoetermeer gedaan en voelde duidelijk de wind op de neus inwerken. Inmiddels heb ik wel verbruik van ruim een maand gevarieerd rijden, vanmorgen in totaal 1046 Kwh geladen en daarmee 4.176 kilometers afgelegd.
 
zo de model s is weer even weg! ze zijn nu mijn achterruit aan het tinten en de zijruiten tot max toegestaan! kan hem deze middag weer ophalen!

de achterruit is noodzakelijk ivm dat de kinderen daar echt in een kasje zitten als de zon er op staat (de rear facing seats)
de zij ruiten vind ik gewoon mooier :)

dan voorlopig geen rare dingen meer aan de auto ik laat tzt wel even een fototje zien en de kosten

lees trouwens in dat stukje van sprout hier boven dat mijn scherm is gegroeid van 17 inch naar 19 inch
 
Niet specifiek over verbruik vandaag met deze harde wind, heb alleen vanmorgen het traject (binnendoor) Den Haag richting Zoetermeer gedaan en voelde duidelijk de wind op de neus inwerken. Inmiddels heb ik wel verbruik van ruim een maand gevarieerd rijden, vanmorgen in totaal 1046 Kwh geladen en daarmee 4.176 kilometers afgelegd.

Dat is 250 Wh per kilometer dus. Ik zit na 3500 km nu op een gemiddeld verbruik van 223 Wh. Hoe staat het er bij de andere gelukkige bezitters voor?
 
Vraag me af hoe stabiel de S is tijdens zo'n storm van vanochtend, ben benieuwd naar praktijkervaringen?
Verwacht dat hij door gewicht en lage zwaartepunt daar wel goed doorheen komt?

Zelf vanochtend in mijn stationwagon de storm getrotseerd, op de A12 van Utrecht richting Rotterdam vlogen me toch echt de takken om mn oren, brrrr.

Positief nieuws van DS Robert vandaag, levering 15 november staat vast, alleen de tijd moeten we nog inplannen.
 
Vraag me af hoe stabiel de S is tijdens zo'n storm van vanochtend, ben benieuwd naar praktijkervaringen?
Verwacht dat hij door gewicht en lage zwaartepunt daar wel goed doorheen komt?

Zelf vanochtend in mijn stationwagon de storm getrotseerd, op de A12 van Utrecht richting Rotterdam vlogen me toch echt de takken om mn oren, brrrr.

Positief nieuws van DS Robert vandaag, levering 15 november staat vast, alleen de tijd moeten we nog inplannen.

Vanochtend had ik de storm van opzij. Je merkt het wel hoor, bent voortdurend bezig met corrigeren, vooral als je veel vrachtwagens passeert en dus op het ene moment uit de wind rijdt en het volgende moment weer de volle laag krijgt. Voor mijn gevoel was het vergelijkbaar met de A6. Maar je moet wel het stuur in de sportstand zetten (bij mij altijd al).
 
Ook net mail gekregen
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    193.1 KB · Views: 281