Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kom met mijn opties(de blauwe) op de nieuwe site €6.800,- hoger uit.

Weet iemand hier wat de politiek van TMC is op dit gebied? Of m.a.w. tussen bestelling en levering:

- Evolueert de prijs mee? (gaat je eindfactuur m.a.w. rekening houden met de prijzen die geldig zijn op factuurdatum of op datum van bestelling?)
- Evolueert de samenstelling van je wagen mee? (gaat de samenstelling van een bepaalde Package deze zijn geldig op de datum van productie van je wagen, of deze geldig op datum van bestelling ervan?)
- Krijg je nog de kans om opties te veranderen of toe te voegen, zolang je wagen niet in productie is? En zo ja, volgens welke procedure (ik neem aan dat je geen tweede keer die Design Studio moet doorlopen, want dan zit je met twee bestelde auto's opgescheept?)
 
Vindt die nieuwe rode remklauwen wel heel gaaf!
Ik ook. Maar is prima naderhand te doen.
album_pic_02.jpg
 
Weet iemand hier wat de politiek van TMC is op dit gebied? Of m.a.w. tussen bestelling en levering:

- Evolueert de prijs mee? (gaat je eindfactuur m.a.w. rekening houden met de prijzen die geldig zijn op factuurdatum of op datum van bestelling?)
- Evolueert de samenstelling van je wagen mee? (gaat de samenstelling van een bepaalde Package deze zijn geldig op de datum van productie van je wagen, of deze geldig op datum van bestelling ervan?)
- Krijg je nog de kans om opties te veranderen of toe te voegen, zolang je wagen niet in productie is? En zo ja, volgens welke procedure (ik neem aan dat je geen tweede keer die Design Studio moet doorlopen, want dan zit je met twee bestelde auto's opgescheept?)
Zolang hij nog niet was productie is kon ik nog wijzigingen doorvoeren.
 
Weet iemand hier wat de politiek van TMC is op dit gebied? Of m.a.w. tussen bestelling en levering:

- Evolueert de prijs mee? (gaat je eindfactuur m.a.w. rekening houden met de prijzen die geldig zijn op factuurdatum of op datum van bestelling?)
- Evolueert de samenstelling van je wagen mee? (gaat de samenstelling van een bepaalde Package deze zijn geldig op de datum van productie van je wagen, of deze geldig op datum van bestelling ervan?)
- Krijg je nog de kans om opties te veranderen of toe te voegen, zolang je wagen niet in productie is? En zo ja, volgens welke procedure (ik neem aan dat je geen tweede keer die Design Studio moet doorlopen, want dan zit je met twee bestelde auto's opgescheept?)

WIJZIGINGEN VOOR PRODUCTIE ZIJN GEEN PROBLEEM:
Mijn Tesla is eind oktober geproduceerd en ik heb op 27 september nog een wijziging kunnen doorvoeren!
Ik heb op 27/9 gewoon even gebeld met Tesla Amsterdam met mijn verzoek.
Ter bevestiging moest ik mijn vraag ook mailen.

Dezelfde dag hebben zij de wijziging in het systeem gezet.
Op 30/9 kreeg ik een bevestiging vanuit Tesla per mail en was mijn nieuwe configuratie ook zichtbaar in MyTesla.

4 weken van tevoren was dus geen probleem; hopelijk gaat het in Belgie net zo makkelijk!

Succes.
 
Kreeg je hem ook niet open via nfc tegen de voorruit bij passagierkant te houden?

Die truc had ik inderdaad al eens gelezen in het instructieboekje maar die werkte niet (maar dat lag aan mij; ik dacht dat het signaal voldoende zou zijn en drukte niet gelijktijdig op het 'dakje' van de keyfob). Overigens schijn je deze truc bij een zwakke batterij ook te kunnen doen bij de achterruitenwisser (wel op de keyfob klikken dan). Toen ik wilde wegrijden, wilde uiteraard de auto niet aangaan. 'Geen sleutel gedetecteerd'. Dat was ook al een aanwijzing dat de batterij vrijwel leeg was. Ik wist gelukkig wel dat de truc dan is om dan de sleutel bij de voet van de armsteun te houden; dan kun je de auto wel starten.

Geluk was verder dat een reserve-knoopbatterij bij me had. Dat raad ik iedereen aan.
 
ik had voor de fun de rode remklauwen eens toegevoegd: (dacht dat wet wel zou passen met mijn multicoat red)

er kwam onmiddellijk 20.000€ bij! ik zal ze wel rood verven dan :tongue:

Omdat je er een Performance versie voor nodig hebt :)

Vind de bestelinterface minder mooi nu, allerlei opties die je aan kunt klikken zijn alleen voor een P versie. Het zou mooier zijn als ze die alleen tonen als je ook de P aangeklikt hebt.
 
De Tesla site is aangepast, je kunt nu meer opties (rode remklauwen, alcantara dak, sportstoelen, mistlampen) bestellen.
Als ik dezelfde config kies als ik heb besteld, kom ik enkele duizenden euro's lager uit dan voorheen:
Nieuwe config: (€ 92.990)
View attachment 35010

In mijn bestelling is het: (€ 95.590)
View attachment 35009

Dat scheelt toch € 2.500 euro.
Of zit op mijn auto standaard de alcantara headliner en de mistlampen? Dan is het verschil nog maar 500 euro.
En hoe zit het hiermee: de verlengde sierstrip van nappaleer:
View attachment 35011
Is die in de 'oude' bestellingen aanwezig?

Sommige dingen zijn inderdaad goedkoper geworden (tech package) en andere dan weer duurder (sound studio bijvoorbeeld).
Waardoor de 2000€ early-adoptor-korting bijna een maat voor niets blijkt.
 
Sommige dingen zijn inderdaad goedkoper geworden (tech package) en andere dan weer duurder (sound studio bijvoorbeeld).
Waardoor de 2000€ early-adoptor-korting bijna een maat voor niets blijkt.
De Nederlandstalige site is nu identiek aan de VS Site. En de prijzen zijn idd aangepast. Mijn config is nu duurder dan besteld maar dat was al voor deze wijziging. Aangezien: luchtvering, 21inch duurder zijn geworden sinds bestelling in jul2013......
Site is wel mooier en duidelijker geworden.
 
Opletten van je onderkant! Als ik andere threads lees kan je batterij nogal vlot beschadigd geraken. Vooral als je zoals ik in de vlaamse boerenstreek woont met kleine weggetjes gemaakt uit kasseien is het gevaarlijk.
Kheb mij bodem al eens horen krassen, maar besefte toen niet dat ik met $$$ aan het spelen was, nu besef ik dit wel.