Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
170Km heen en terug is tricky zonder bijladen, onthoud dat je ook vermogen verliest als je stilstaat (vampire drain). De kan hoe dan ook wel ergens met gewoon 220 opladen, dit duur wel wat langer maar als je de MS een avond en een nacht aan de 220 hangt kom je er zeker wel. Lief vragen helpt, ik zou ze even bellen. Tip: gebruik geen verlengsnoer, dat accepteert de MS meestal niet. Vraag dus om een parkeerplaats met een buiten stopcontact, dan ben je het mannetje! En anders een laadpaal in de buurt, er zijn er twee in Hapert, daarmee gooi je 'm vol in een uur of 5. Dan moet je wel een laadpas hebben. Die krijg je van Tesla maar het duurt even om 'm te activeren. Tip: activeren en meteen bellen en zeggen dat je 'm dirfect nodig hebt, dan is ie met een uur geactiveerd.

Laad de auto van te voren volledig op (max) en zet long range driving aan. Vervolgens 100 - 110 op cruise control. Lijkt een gedoe allemaal maar het went snel!
Wiebe bedankt voor je reactie. Ik had inmiddels even een mail gestuurd naar Landal en werd net gebeld door een heel behulpzame kerel, die aangaf dat ze geen laadpunt hebben maar dat je (eventueel met een verlengkabel) mag laden bij je huisje of anders bij het stopcontact voor het schoonmaakbedrijf. In elk geval wordt er begripvol met je meegedacht dus.
Nu dus die verlengkabel, waarvan jij zegt dat de Model S hem vaak niet accepteert, en anderen beweren van wel. Ik denk dat ik maar gewoon zo'n ding koop en dan zie ik het wel. Even door het forum heen graven wat voor kabel ik ook alweer nodig heb. Iets met een bepaalde dikte. Ik vergeet steeds bookmarks op te nemen naar pagina's met nuttige info. Als iemand het uit zijn hoofd weet en zin heeft om te reageren hoor ik het graag!
 
Wiebe bedankt voor je reactie. Ik had inmiddels even een mail gestuurd naar Landal en werd net gebeld door een heel behulpzame kerel, die aangaf dat ze geen laadpunt hebben maar dat je (eventueel met een verlengkabel) mag laden bij je huisje of anders bij het stopcontact voor het schoonmaakbedrijf. In elk geval wordt er begripvol met je meegedacht dus.
Nu dus die verlengkabel, waarvan jij zegt dat de Model S hem vaak niet accepteert, en anderen beweren van wel. Ik denk dat ik maar gewoon zo'n ding koop en dan zie ik het wel. Even door het forum heen graven wat voor kabel ik ook alweer nodig heb. Iets met een bepaalde dikte. Ik vergeet steeds bookmarks op te nemen naar pagina's met nuttige info. Als iemand het uit zijn hoofd weet en zin heeft om te reageren hoor ik het graag!

Hi Jeffrey,
Staat hier:
Belgium and the Netherlands (Dutch) - Page 1143
 
Goedemiddag! Ik ben net nieuw op dit forum! Boeiend!
Heb een wat onnozele vraag. Heb mijn Tesla S in April besteld en kreeg op 4 november het emailtje met als titel "Uw Model S is onderweg". Da's mooi maar er stond niet bij hoelang ik daar nog bij moet optellen alvorens daadwerkelijk een rondje ring A10 kan doen. Is er een lezer van dit forum die hier een indicatie van kan geven? Zou dat waarderen...
In blijde afwachting...
 
Die mail kreeg ik 1 oktober, mijn levering staat op donderdag 14 november gepland, een goede 6 weken later dus.
Als ik zou gokken dan zeg ik de week voor kerst.

Bedankt voor jouw snelle reactie LuckyLuke! Dat wordt dus een mooi kerstcadeau! Veel plezier de 14e!

- - - Updated - - -

Kort vraagje: Kan ik ergens een thread vinden over de SIM card die ik - naar ik aanneem - nodig heb om de MS online te krijgen? Of is die voorgeinstalleerd en krijg je gewoon een factuurtje? Dank!
 
Bedankt voor jouw snelle reactie LuckyLuke! Dat wordt dus een mooi kerstcadeau! Veel plezier de 14e!

- - - Updated - - -

Kort vraagje: Kan ik ergens een thread vinden over de SIM card die ik - naar ik aanneem - nodig heb om de MS online te krijgen? Of is die voorgeinstalleerd en krijg je gewoon een factuurtje? Dank!
Hoi Marc. Die is al geïnstalleerd en vooralsnog betalen we daar niets voor. Er is wel veel over te doen, veel prille Model S eigenaren klagen over de slechte kwaliteit van de 3G verbinding, hoewel het beter lijkt te gaan bij de latere leveringen (of na een update). Velen zouden daarom liever zelf de keuze hebben en voor eigen kosten een 4G kaartje er in stoppen. Maar of dat ooit nog mogelijk wordt is niet duidelijk.
 
- - - Updated - - -

Kort vraagje: Kan ik ergens een thread vinden over de SIM card die ik - naar ik aanneem - nodig heb om de MS online te krijgen? Of is die voorgeinstalleerd en krijg je gewoon een factuurtje? Dank!

Dit zit in de auto voorgebakken en is al online als je wegrijdt in de auto. Het factuurtje hiervoor is de factuur voor de gehele auto, oftewel: je krijgt geen aparte factuur voor 3G. Nu werkt het regelmatig beroerd, dus ik zou er geeneens voor betaald hebben :wink:!
 
Op de factuur staat een leverdatum. Is bij mij 30 november terwijl ik nog niks afgesproken heb. Kortom, wordt de leverdatum gewoon standaard op de laatste dag van de maand gezet waarin de factuur wordt opgesteld, of ga ik deze week te horen krijgen dat ik hem op 30 november kan ophalen? :)
 
3 g word echt beter mensen na de update werkt dit perfect! Zelfs als je naar België rijd blijft hij werken! Ja hij valt even weg bij overschakelen naar andere provider maar dat duurt niet lang!
Heb in het begin veel lopen klagen over 3G heb vandaar sinds een week de modem update als testcase en die update werkt perfect voor de modem!

Fm is nu wat me zorgen maakt 10 km voor de grens ruis en 10 km over de grens nog geen Belgische Q-music

Dab werkt dan nog wel?! Raar maar waar! Heb het idee dat dab beter is geworden!

Verre mag ik nergens over klagen! Service goed,snel contact goede hulp geen problemen! Wel vlekjes op mijn suède van de kinderen maar dat is er zo uit!
 
Aanstaande woensdag kan ik de auto ophalen, rond 10:00 uur:biggrin: Is het denk makkelijk om met de trein naar Tilburg te gaan? Als ik zo op internet kijk is het station van Tilburg op een grote afstand van het Tesla Centrum. Dan zou ik vanaf het station weer een taxi moeten pakken denk? Zijn er meer mensen de Tesla wezen ophalen via de trein?
Ik woon in het Westland (ongeveer 110 km ver van Tilburg)
 
Uw Model 'S'is Onderweg

Goedemiddag! Ik ben net nieuw op dit forum! Boeiend!
Heb een wat onnozele vraag. Heb mijn Tesla S in April besteld en kreeg op 4 november het emailtje met als titel "Uw Model S is onderweg". Da's mooi maar er stond niet bij hoelang ik daar nog bij moet optellen alvorens daadwerkelijk een rondje ring A10 kan doen. Is er een lezer van dit forum die hier een indicatie van kan geven? Zou dat waarderen...
In blijde afwachting...

Ik heb mijn bestelling voor een Tesla S 85 eind Juli bevestigd, en op 28 oktober was er het bericht op mijn Dashboard dat de wagen in transit was. Vrijdagavond kwart voor zeven kreeg ik een telefoontje dat de wagen 22 november wordt opgeleverd. Ik weet niet of deze termijnen voor iedereen hetzelfde zijn. Ik krijg de indruk dat daar nogal wat verschil in zit. Aan de andere kant is jouw wagen waarschijnlijk met hetzelfde transport gegaan dus zal je hem ook rond die tijd geleverd krijgen vermoed ik
 
3 g word echt beter mensen na de update werkt dit perfect! Zelfs als je naar België rijd blijft hij werken! Ja hij valt even weg bij overschakelen naar andere provider maar dat duurt niet lang!
Heb in het begin veel lopen klagen over 3G heb vandaar sinds een week de modem update als testcase en die update werkt perfect voor de modem!

Fm is nu wat me zorgen maakt 10 km voor de grens ruis en 10 km over de grens nog geen Belgische Q-music

Dab werkt dan nog wel?! Raar maar waar! Heb het idee dat dab beter is geworden!

Verre mag ik nergens over klagen! Service goed,snel contact goede hulp geen problemen! Wel vlekjes op mijn suède van de kinderen maar dat is er zo uit!

Had al zo'n vermoeden dat jij proefkonijn was. Fijn dat we dus straks allemaal een goede 3G-verbinding hebben zodra de nieuwe software-update gepusht wordt.

De slechte radio-ontvangst heeft dan vermoedelijk toch een andere oorzaak. Allicht het verhaal over aarding van de antenne op een onderdeel dat al in de lak zat. Als dat na de software-update niet verbeterd is, is het dus een puntje voor wanneer er een bezoek aan het service center wordt gebracht (voor mij persoonlijk is het verbeterlijstje maar klein: een fluitje bij het panodak bij hoge snelheid - is al onderdeel voor besteld - en het linkerachterportier die net even blijft klemmen bij het raam als je hem opentrekt).

- - - Updated - - -

Aanstaande woensdag kan ik de auto ophalen, rond 10:00 uur:biggrin: Is het denk makkelijk om met de trein naar Tilburg te gaan? Als ik zo op internet kijk is het station van Tilburg op een grote afstand van het Tesla Centrum. Dan zou ik vanaf het station weer een taxi moeten pakken denk? Zijn er meer mensen de Tesla wezen ophalen via de trein?
Ik woon in het Westland (ongeveer 110 km ver van Tilburg)

Er gaat een bus, lijn 127, rechtstreeks van Tilburg CS naar de Atlasstraat en die doet er volgens de dienstregeling slechts 15 minuten over. Meer info over de vertrektijden: www.9292.nl
 
Ik heb mijn bestelling voor een Tesla S 85 eind Juli bevestigd, en op 28 oktober was er het bericht op mijn Dashboard dat de wagen in transit was. Vrijdagavond kwart voor zeven kreeg ik een telefoontje dat de wagen 22 november wordt opgeleverd. Ik weet niet of deze termijnen voor iedereen hetzelfde zijn. Ik krijg de indruk dat daar nogal wat verschil in zit. Aan de andere kant is jouw wagen waarschijnlijk met hetzelfde transport gegaan dus zal je hem ook rond die tijd geleverd krijgen vermoed ik






mijn bestelling en transit melding lopen synchroon. Maar heb nog niks gehoord. Heb je auto zelf bij tesla besteld? Of via lease?
 
Iemand van jullie eenzelfde ervaring met Tesla App, ik kan vanaf vrijdagochtend mijn auto niet meer 'benaderen' via de App bijvoorbeeld om hem heerlijk voor te verwarmen. De App blijft proberen contact te maken zonder succes en heb voor mijn gevoel alles geprobeerd bij Controls aan en uit gezet en Account opnieuw ingegeven. Iemand enig idee?
Dank, groet Arnold