Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand van jullie eenzelfde ervaring met Tesla App, ik kan vanaf vrijdagochtend mijn auto niet meer 'benaderen' via de App bijvoorbeeld om hem heerlijk voor te verwarmen. De App blijft proberen contact te maken zonder succes en heb voor mijn gevoel alles geprobeerd bij Controls aan en uit gezet en Account opnieuw ingegeven. Iemand enig idee?
Dank, groet Arnold
Mijn app doet het nog. Heb je al geprobeerd de computer te resetten (beide scrollwheels op stuur ingedrukt houden)?
 
mijn bestelling en transit melding lopen synchroon. Maar heb nog niks gehoord. Heb je auto zelf bij tesla besteld? Of via lease?

Ik heb hem bij Tesla zelf besteld! Ben bezig de verzekering te regelen - die vroegen naar het TYPE alarm en daar wisten ze bij Tesla zo snel het antwoord niet op - en 400 Volt stroom thuis (zo'n rode stekker). Komt nog ff wat meer bij kijken dan ik eerst dacht maar wel leuk om mee bezig te zijn.
 
Mijn app doet het nog. Heb je al geprobeerd de computer te resetten (beide scrollwheels op stuur ingedrukt houden)?

Had ik ook - tot dat ik een lekke band vervangen had - daarna werkte het weer goed - echt waar !

Dat is mijn 3e band - eerst een week of wat geleden op een onder water gelopen weg RV en RA gesloopt door een obstakel onder water te raken - gelukkig verzekerd. Gisteren uitgeweken voor een asociale ICE - van hetzelfde type als ik nog steeds erbij heb. Stoeprandje geraakt - al wantrouwend en inderdaad na een paar minuten TPMS alarm. Uitgestapt en benieuwd of het dit keer alleen voor of achter zou zijn - maar ik hoorde hem voor al leeg lopen.
Op zoek gegaan naar een veilige sta-plaats en Tesla gebeld. Toen ik mijn VIN moest doorgeven stapte ik uit om het bij de voorruit af te lezen en toen zag ik dat de band nog op spanning was. Snel naar huis gereden en als locatie thuis door gegeven. Wegenwacht zou met een uur of zo langs komen.

Maar ik vermoedde dat de WW geen 245/35-21 bij zich zou hebben dus Tesla Amsterdam ZO gecontacteerd - die hadden banden, maar geen monteur (zaterdagmiddag) en waren er tot 17u. WW gebeld waar zij de band zouden monteren, volgens het call centre ging dat mobiel - navraag bij de technici op mijn aandrang leverde het zelfde antwoord op.
Nu leidt mijn weg naar Tesla langs het WW Station Badhoevedorp en daar had ik graag de band gewisseld, maar volgens de dames van het call centre ging dat niet.
Naar Tesla gereden - met datzelfde type asociale ICE - bandje opgepikt (dank, vrienden van Tesla aldaar) - en weer naar huis. Tegen 19u kwam de WW in zware regen - blij verrast dat ik al een band had. Wisselen moet in Badhoevedorp, dus ik ga wel op en neer rijden zei de WW-er - weer 2 uurtjes werk.
Dat heb ik hem bespaard - hij heeft geregeld dat ik dat vandaag (zondag) mocht laten doen en kon zelf door naar zijn volgende klant. Vanochtend toen ik toch een kind naar Amstelveen moest brengen in Badhoevedorp de WW het laten doen. Na wisselen bleek de wang van de oude band inderdaad beschadigd.

De conclusies:
1. Voorzichter zijn met mijn bandjes - en bij twijfel blijven staan en aso's dan maar laten botsen - dan is de schuldvraag duidelijker...
2. WW is goede weekendhulp maar een extra bandje moet je toch zelf wel regelen - of tijdig reserveren
3. Call centre van WW is niet echt bekend met de werkelijkheid

4. Vandaag weer erg fijn met de MS gereden - toch fijner dan die logge ICE.

En inderdaad -gisteren met lekke band en auto in 'jack stand' kon ik hem niet benaderen - nu wel weer. Toeval denk ik.
 
Was vanmiddag op bezoek bij het open huis van changedriver. Leuk om een energieneutraal huis te zien, geeft inspiratie voor thuis. En er waren twee tesla's eentje van Tesla en een van een zeer gewaardeerd TMC forum lid. Zelf nog een stukje gereden........wachten nu nog moeilijker.

Ja, was zeer geslaagde dag. En blij dat het laadpunt 3x16A bleek te werken en bleef werken toen ook de Volvo V60 ging laden. Hier nog foto van de voorkant.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    32.4 KB · Views: 324
Ik heb hem bij Tesla zelf besteld! Ben bezig de verzekering te regelen - die vroegen naar het TYPE alarm en daar wisten ze bij Tesla zo snel het antwoord niet op - en 400 Volt stroom thuis (zo'n rode stekker). Komt nog ff wat meer bij kijken dan ik eerst dacht maar wel leuk om mee bezig te zijn.
Hou er rekening mee dat je wellicht geen rode stekker kabel meekrijgt bij Tesla.....
Dit aangezien deze wel eens niet op voorraad zijn
 
Iemand van jullie eenzelfde ervaring met Tesla App, ik kan vanaf vrijdagochtend mijn auto niet meer 'benaderen' via de App bijvoorbeeld om hem heerlijk voor te verwarmen. De App blijft proberen contact te maken zonder succes en heb voor mijn gevoel alles geprobeerd bij Controls aan en uit gezet en Account opnieuw ingegeven. Iemand enig idee?
Dank, groet Arnold

In het controls/oplaad menu kan je ook de energy save mode uitzetten. De auto gebruikt dan wel meer stroom als hij stilstaat, maar je hebt sneller contact via de app. En de auto is sneller 'rijklaar' als je instapt.
 
....Wegenwacht zou met een uur of zo langs komen.....

Al met al toch mooi dat het kon worden opgelost :)

Is het nu zo dat dit via de verzekering is geregeld? Met andere woorden, de inzet van de Wegenwacht, is dat iets loopt via de 'Pechhulp' optie van de Centraal Beheer verzekering? Of is dit iets wat Tesla zelf zoor je heeft geregeld? Deze week heb ik het genoegen de verzekering af te sluiten :)

René
 
Al met al toch mooi dat het kon worden opgelost :)

Is het nu zo dat dit via de verzekering is geregeld? Met andere woorden, de inzet van de Wegenwacht, is dat iets loopt via de 'Pechhulp' optie van de Centraal Beheer verzekering? Of is dit iets wat Tesla zelf zoor je heeft geregeld? Deze week heb ik het genoegen de verzekering af te sluiten :)

René

Eerder, bij 2 lekke banden zei Tesla dat dat geen pech maar schade was en ik het via de verzekering moest regelen om opgehaald te worden. Dat ging prima en ook de banden zelf bleken, in dit geval (semi aanrijding) gedekt

Gisteren was het pech, dus Tesla Roadside Assistance en besteden die in het weekend dit uit aan de WW. Het wisselen van de band het wiel door de WW wordt kennelijk doorbelast aan Tesla
 
Dank voor hulp, alhoewel ik mijn bandjes niet eerst lek ga rijden. Dadelijk even computer in auto resetten, prima idee.
Gr Arnold
Gelukt, ongelooflijk soms het zelfoplossend vermogen van de auto maar vooral forumleden onder elkaar, dank jullie wel! Ik heb computer in auto reset en hupsakee hij doet het weer. Morgenvroeg weer lekker warme auto voordat ik instap, raak er aan gewend en verslaafd.
gr Arnold
 
Aanstaande zaterdag mag ik mijn P85 ophalen.
Nu hoorde ik dat de rode stekker niet op voorraad is.
Dan heb ik toch wel een probleem, in mijn carport heb ik een rode aansluiting.
Is er iemand waarvan ik de rode stekker mag lenen?
Uiteraard ben ik gaarne bereid huur, al dan niet in gebottelde vorm, te voldoen.