Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een rode stekker thuis als "oplaadpunt".
Ik lees her en der dat er geen rode stekker wordt meegeleverd.

Is het zo dat er helemaal geen rode stekkers meer geleverd worden ?

Laatste bericht is dat mijn p85 snel wordt geleverd, maar nog geen definitieve datum is doorgegeven.

Moet ik mij zorgen gaan maken dat ik straks mijn auto thuis niet kan opladen ? Of nog reden tot paniek ?
 
Dat met die rode stekker hoeft toch helemaal geen probleem te zijn?

Die 400V aansluiting is simpel van een eenvoudig laadpunt te voorzien met type II kabel of type II aansluiting.
Zo'n type II kabel heb je toch al nodig om aan een publiek laadpunt te laden.

Uiteraard is de ombouw dan op kosten van Tesla. Dat kunnen ze toch zo via hun 'partner' The New Motion regelen?

Dat heb ik in ieder geval alvast aan mijn Delivery Specialist voorgesteld, voor het geval het rode plastic verloopding ontbreekt.

Ik heb een rode stekker thuis als "oplaadpunt".
Ik lees her en der dat er geen rode stekker wordt meegeleverd.

Is het zo dat er helemaal geen rode stekkers meer geleverd worden ?

Laatste bericht is dat mijn p85 snel wordt geleverd, maar nog geen definitieve datum is doorgegeven.

Moet ik mij zorgen gaan maken dat ik straks mijn auto thuis niet kan opladen ? Of nog reden tot paniek ?
 
Had ik ook - tot dat ik een lekke band vervangen had - daarna werkte het weer goed - echt waar !

De conclusies:
1. Voorzichter zijn met mijn bandjes - en bij twijfel blijven staan en aso's dan maar laten botsen - dan is de schuldvraag duidelijker...
2. WW is goede weekendhulp maar een extra bandje moet je toch zelf wel regelen - of tijdig reserveren
3. Call centre van WW is niet echt bekend met de werkelijkheid

4. Vandaag weer erg fijn met de MS gereden - toch fijner dan die logge ICE.

En inderdaad -gisteren met lekke band en auto in 'jack stand' kon ik hem niet benaderen - nu wel weer. Toeval denk ik.

zodoende heb ik bij euromaster 2 banden laten bestellen voor mijn tesla! ik vind de prijs die ik bij tesla betaal een beetje teveel van het goede!
bij euro hebben ze ook pech onderweg hulp dus als ik er 1 lek rijd bel ik hun is makkelijker!
als ik schade rijd bel ik tesla wel maar 2 bandjes heb ik volgend jaar zo i zo nodig!

pj hartog ook links kapot rijden dan heb jij geen nieuwe nodig volgend jaar :)

--

peter kom je de auto wel even showen in ww als je hem hebt opgehaald?
 
Nog 71 uur, 33 minuten en 20, 19, 18 seconden

Dan moet ie hier tussen staan:
7ahenyve.jpg
 
Mijn MS staat vandaag bij Tesla in Amsterdam voor het (hopelijk) wegwerken van een aantal imperfecties en issues. Ik zie op het appje dat de auto zojuist naar binnen gereden is. En ik heb al drie keer HEEL KINDERACHTIG met mijn duim boven de "honk horn" button gehangen. Niet gedaan, natuurlijk, maar wel grappig hoe de MS op allerlei manieren steeds weer de (kwa)jongen in je naar boven haalt. :tongue:

Verder wat observaties na het terugrijden naar Leiden met een ICE. BMW 1 serie, dus zou vertrouwd moeten voelen (ruilde de MS tegen een 3 serie). Maar na 8 weken in de Tesla was het bizar hoe debiel ik in het begin reed. Eerst blies ik bijna de motor op (oh ja, schakelen), toen sloeg de motor stuiterend af bij het eerste stoplicht (en later nog eens, en eind van de rit nog eens). Op de snelweg zat ik vergenoegd te denken "oh, mijn MS is wel VEEL stiller" toen ik zag dat ik nog twee versnellingen verder omhoog kon (waarna het verschil eerlijk gezegd een HEEL stuk kleiner was). Bij het inhalen even misrekend hoeveel tijd het kost om op snelheid te komen, tot misnoegen van de auto waar ik hem voor gooide. En het belangrijkste: geen GRIN :biggrin:

Maar ook wat kritiekpuntjes mbt de Tesla. Een BMW 1 serie zou enkele klassen onder een Tesla Model S moeten zitten, maar op de volgende punten scoorde de BMW toch beter:


  1. Stoelen. Dat blijft toch wel het zwakste punt van de MS, en dat werd echt pijnlijk duidelijk tijdens deze rit.
  2. Rammeltjes. Naar een aantal heel duidelijke kraakjes en rammeltjes wordt vandaag gekeken, maar als je een klein hobbeltje in de weg meepakt heb je bij de (of beter, mijn) Tesla toch altijd het gevoel dat er altijd wel ergens _iets_ rammelt of net-niet-rammelt. Bij de BMW heb je het geruststellende gevoel dat hij bij een drie keer grotere bobbel ook nog net zo stil zou zijn.
  3. Geluid bij 130km/h. Okay, ik heb het pano dak en de BMW had een dicht dak. Maar zo stil als mijn MS is tot 100km/h, bij 130km/h is het een heel ander verhaal. Ook de "brom-waarvan-ik-nog-steeds-niet-weet-of-het-banden-of-de-inverter-is" is bij die snelheid in ieder geval vergelijkbaar met het motorgeluid van de BMW (als je hem wel even in zijn 6e versnelling zet :tongue:).

Toch kan ik niet WACHTEN om vanavond weer in mijn eigen Tessie terug te rijden. Perfectie bestaat niet, maar dichterbij ben ik nog nooit geweest :)
 
Last edited:
Mijn MS staat vandaag bij Tesla in Amsterdam voor het (hopelijk) wegwerken van een aantal imperfecties en issues. Ik zie op het appje dat de auto zojuist naar binnen gereden is. En ik heb al drie keer HEEL KINDERACHTIG met mijn duim boven de "honk horn" button gehangen. Niet gedaan, natuurlijk, maar wel grappig hoe de MS op allerlei manieren steeds weer de (kwa)jongen in je naar boven haalt. :tongue:

Verder wat observaties na het terugrijden naar Leiden met een ICE. BMW 1 serie, dus zou vertrouwd moeten voelen (ruilde de MS tegen een 3 serie). Maar na 8 weken in de Tesla was het bizar hoe debiel ik in het begin reed. Eerst blies ik bijna de motor op (oh ja, schakelen), toen sloeg de motor stuiterend af bij het eerste stoplicht (en later nog eens, en eind van de rit nog eens). Op de snelweg zat ik vergenoegd te denken "oh, mijn MS is wel VEEL stiller" toen ik zag dat ik nog twee versnellingen verder omhoog kon (waarna het verschil eerlijk gezegd een HEEL stuk kleiner was). Bij het inhalen even misrekend hoeveel tijd het kost om op snelheid te komen, tot misgenoegen van de auto waar ik hem voor gooide. En het belangrijkste: geen GRIN :biggrin:

Maar ook wat kritiekpuntjes mbt de Tesla. Een BMW 1 serie zou enkele klassen onder een Tesla Model S moeten zitten, maar op de volgende punten scoorde de BMW toch beter:


  1. Stoelen. Dat blijft toch wel het zwakste punt van de MS, en dat werd echt pijnlijk duidelijk tijdens deze rit.
  2. Rammeltjes. Naar een aantal heel duidelijke kraakjes en rammeltjes wordt vandaag gekeken, maar als je een klein hobbeltje in de weg meepakt heb je bij de (of beter, mijn) Tesla toch altijd het gevoel dat er altijd wel ergens _iets_ rammelt of net-niet-rammelt. Bij de BMW heb je het geruststellende gevoel dat hij bij een drie keer grotere bobbel ook nog net zo stil zou zijn.
  3. Geluid bij 130km/h. Okay, ik heb het pano dak en de BMW had een dicht dak. Maar zo stil als mijn MS is tot 100km/h, bij 130km/h is het een heel ander verhaal. Ook de "brom-waarvan-ik-nog-steeds-niet-weet-of-het-banden-of-de-inverter-is" is bij die snelheid in ieder geval vergelijkbaar met het motorgeluid van de BMW (als je hem wel even in zijn 6e versnelling zet :tongue:).

Toch kan ik niet WACHTEN om vanavond weer in mijn eigen Tessie terug te rijden :) Perfectie bestaat niet, maar dichterbij ben ik nog nooit geweest :)

Goed dat je hem weggebracht heb dan, want het kan anders...ik heb kortstondig 180 gereden op A4; niks geen rammels, brom of piepjes, en ik heb de 21" met pano. Gewoon superstil en superstrak. Hij is in de opti-coat gezet en de detailer vond bijna geen krasjes op de auto na aflevering. Ik zal binnenkort wat foto's van hem posten hier. Hopelijk weten ze alles weg te werken bij je.
 
Goed dat je hem weggebracht heb dan, want het kan anders...ik heb kortstondig 180 gereden op A4; niks geen rammels, brom of piepjes, en ik heb de 21" met pano. Gewoon superstil en superstrak. Hij is in de opti-coat gezet en de detailer vond bijna geen krasjes op de auto na aflevering. Ik zal binnenkort wat foto's van hem posten hier. Hopelijk weten ze alles weg te werken bij je.
Thanks en gefeliciteerd met je auto! Ben benieuwd naar de foto's!

Kom je vaak op de A4? Als het geluid op hogere snelheden nou niet erg verbeterd blijkt, heb ik best behoefte aan een A-B vergelijkende testrit :)
 
rick, zie net dat youtube deze al heeft verwijderd ivm copyright, oeps :redface: dacht dat dat wel kon een stukje knippen uit een tv aflevering maar blijkbaar niet... zal kijken of ik hem ergens kan uploaden, nieuwe link volgt.

edit: Weet iemand hoe ik zoiets kan publiceren (met prive url voor dit forum bijvoorbeeld) ? Mijn kennis over video's publiceren reikt niet zo ver helaas...
 
Last edited:
rick, zie net dat youtube deze al heeft verwijderd ivm copyright, oeps :redface: dacht dat dat wel kon een stukje knippen uit een tv aflevering maar blijkbaar niet... zal kijken of ik hem ergens kan uploaden, nieuwe link volgt.

Ze zijn er echt snel bij, tegenwoordig!

Je zou 'm ook kunnen omzetten naar een Animated GIF, dan kan het zelfs hier op het forum geplaatst ;)