Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Met de trein naar Tilburg. Was er om 12.00 uur en na twee keer vragen en zonder koffie om 12.15 de auto afgeleverd gekregen van een klein Amerikaans meiske met zwart haar dat er pas twee dagen was van wie ik de naam ben vergeten. DS Boudewijn nergens gezien. Aflevering ging prima, alles doorgenomen. Geen rode plug maar wel 300 euro korting. 3G werkt prima. Opladen prima. App werkt. Lak lijkt goed, ga morgen nog wat beter kijken. Geen brom. Geen rammeltjes. CC icm. regen is ff wennen.

Wat een auto. Echt. Iedere seconde wachten waard geweest. Nog even geduld, degenen die nog aan het aftellen zijn!
Als ik 'm een poosje heb schrijf ik een head-to-head vergelijking met de QP.
Foto's volgen de komende dagen.
 
Met de trein naar Tilburg. Was er om 12.00 uur en na twee keer vragen en zonder koffie om 12.15 de auto afgeleverd gekregen van een klein Amerikaans meiske met zwart haar van wie ik de naam ben vergeten dat er pas twee dagen was. DS Boudewijn nergens gezien. Aflevering ging prima, alles doorgenomen. Geen rode plug maar wel 300 euro korting. 3G werkt prima. Opladen prima. App werkt. Lak lijkt goed, ga morgen nog wat beter kijken. Geen brom. Geen rammeltjes.

Wat een auto. Echt. Iedere seconde wachten waard geweest. Nog even geduld, degenen die nog aan het aftellen zijn.
Als ik 'm een poosje heb schrijf ik een head-to-head vergelijking met de QP.
Foto's volgen de komende dagen.
Congrats !!!!
 
Met de trein naar Tilburg. Was er om 12.00 uur en na twee keer vragen en zonder koffie om 12.15 de auto afgeleverd gekregen van een klein Amerikaans meiske met zwart haar dat er pas twee dagen was van wie ik de naam ben vergeten. DS Boudewijn nergens gezien. Aflevering ging prima, alles doorgenomen. Geen rode plug maar wel 300 euro korting. 3G werkt prima. Opladen prima. App werkt. Lak lijkt goed, ga morgen nog wat beter kijken. Geen brom. Geen rammeltjes. CC icm. regen is ff wennen.

Wat een auto. Echt. Iedere seconde wachten waard geweest. Nog even geduld, degenen die nog aan het aftellen zijn!
Als ik 'm een poosje heb schrijf ik een head-to-head vergelijking met de QP.
Foto's volgen de komende dagen.

Het is je gegund Peter, je hebt er lang genoeg op gewacht.
 
Met de trein naar Tilburg. Was er om 12.00 uur en na twee keer vragen en zonder koffie om 12.15 de auto afgeleverd gekregen van een klein Amerikaans meiske met zwart haar dat er pas twee dagen was van wie ik de naam ben vergeten. DS Boudewijn nergens gezien. Aflevering ging prima, alles doorgenomen. Geen rode plug maar wel 300 euro korting. 3G werkt prima. Opladen prima. App werkt. Lak lijkt goed, ga morgen nog wat beter kijken. Geen brom. Geen rammeltjes. CC icm. regen is ff wennen.

Wat een auto. Echt. Iedere seconde wachten waard geweest. Nog even geduld, degenen die nog aan het aftellen zijn!
Als ik 'm een poosje heb schrijf ik een head-to-head vergelijking met de QP.
Foto's volgen de komende dagen.
Gefeliciteerd Peter. Ben benieuwd naar je vergelijking met de QP.
 
Ik ben het niet met je eens, ik doe zaken met hun, mijn klanten denk daar ook zo over... en ja dat kan gebeuren maar waarom zo laat bellen en niet meedenken over de ontstane situatie. Dit is te gemakkelijk, als ze meedenken en betalen voor de huurauto dan leren ze ervan om bijvoorbeeld niet de goedkoopste vervoerder te kiezen maar 1 met kwaliteit. Ik sta niet op mijn strepen om dat ik dat zo graag wil maar om de Tesla organisatie te laten voelen wat nodig is om van ontwerp tot aan service alles goed te hebben. En het is hier op het forum al eens geschreven over andere zaken, maar communicatie is alles, als ze netjes op tijd communiceren dan kan een hoop geregeld worden, maar ik sta in de wasstraat moet morgen mijn huurauto inleveren en nu moet ik het maar weer even regelen dat ik een week een representatieve auto heb. Dit gaat Tesla oplossen!!! ik wete het zeker.

- - - Updated - - -



Tuurlijk dat is ook zo van die stroop, maar wil wel graag in 2 richtingen goed met elkaar omgaan, en niet op deze manier. Ze hadden ook gelijk kunnen zeggen het is niet goed gegaan, wij betalel uw huurauto en sorry, maar nee, wij kunnen er niets aan doen en u regelt het maar zelf.... dat is geen goede start...

Wouter, supervervelend! Maar er zitten zoals altijd twee kanten aan de zaak. Je kunt Tesla ook prijzen voor het feit dat ze hun best doen om alle Nederlandse klanten zo snel mogelijk (in ieder geval nog voor het eind van het jaar) te bedienen. Maar daar betalen ze een nogal hoge tol voor.

Ten eerste gaat het soms ten koste van de kwaliteit van de auto zelf.
Ten tweede gaat het ten koste van de persoonlijke aandacht. Zoals we ook vandaag weer kunnen lezen is de aflever-ervaring niet de super ervaring die het zou kunnen zijn. (heb bij Jerome ook de afwezigheid van het bloemetje en de attentie/gadget aangekaart).
Ten derde nemen ze een enorm risico in de planning. Veel afleveringen zijn auto's die een paar (soms maar een) dag daarvoor zijn binnengekomen. Als er iets mis gaat in de logistiek hebben ze dus direct een enorm probleem. En kunnen dit dus ook pas last minute melden (en dan eventueel ook nog met vertraging door de drukte cq onervarenheid).

Welwillendheid van de mensen op de grond in Tilburg is er, zoals eerder genoemd, zeker.Maar het systeem is gewoon nog niet op orde.

Mocht je er met hen niet uitkomen en/of het gevoel hebben dat je nuttige terugkoppeling naar Tesla hebt ter verbetering dan kun je ook een directe mail sturen naar Jerome Guillen (VP sales en service) [email protected]. Die zit niet op alle individuele klachten te wachten maar als je een klacht hebt die verbetering van 'het systeem' vereisen dan wil hij die zeker zien.

Maar ik denk dat dit wel bekend is. Ze zullen later (als het rustiger is) zeker meer marge in de timing van het transport en re-assambly stoppen. Het is nu gewoon gekkenhuis. Heb je als individuele klant natuurlijk geen boodschap aan (zie mijn eigen reacties op de kwaliteitsproblemen van mijn MS). Maar het helpt je wellicht enig begrip op te brengen en je enthousiasme voor de MS (en dus ook een beetje Tesla) te bewaren.
 
Met de trein naar Tilburg. Was er om 12.00 uur en na twee keer vragen en zonder koffie om 12.15 de auto afgeleverd gekregen van een klein Amerikaans meiske met zwart haar dat er pas twee dagen was van wie ik de naam ben vergeten. DS Boudewijn nergens gezien. Aflevering ging prima, alles doorgenomen. Geen rode plug maar wel 300 euro korting. 3G werkt prima. Opladen prima. App werkt. Lak lijkt goed, ga morgen nog wat beter kijken. Geen brom. Geen rammeltjes. CC icm. regen is ff wennen.

Wat een auto. Echt. Iedere seconde wachten waard geweest. Nog even geduld, degenen die nog aan het aftellen zijn!
Als ik 'm een poosje heb schrijf ik een head-to-head vergelijking met de QP.
Foto's volgen de komende dagen.

Hey petrolhead, gefeliciteerd. Zien die foto's!
 
Met de trein naar Tilburg. Was er om 12.00 uur en na twee keer vragen en zonder koffie om 12.15 de auto afgeleverd gekregen van een klein Amerikaans meiske met zwart haar dat er pas twee dagen was van wie ik de naam ben vergeten. DS Boudewijn nergens gezien. Aflevering ging prima, alles doorgenomen. Geen rode plug maar wel 300 euro korting. 3G werkt prima. Opladen prima. App werkt. Lak lijkt goed, ga morgen nog wat beter kijken. Geen brom. Geen rammeltjes. CC icm. regen is ff wennen.

Wat een auto. Echt. Iedere seconde wachten waard geweest. Nog even geduld, degenen die nog aan het aftellen zijn!
Als ik 'm een poosje heb schrijf ik een head-to-head vergelijking met de QP.
Foto's volgen de komende dagen.


Geweldig, geniet ervan!
En blijf posten:cool:
 
Ga op reis naar Tilburg en ik neem mee ...
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    1.4 MB · Views: 364
Met de trein naar Tilburg. Was er om 12.00 uur en na twee keer vragen en zonder koffie om 12.15 de auto afgeleverd gekregen van een klein Amerikaans meiske met zwart haar dat er pas twee dagen was van wie ik de naam ben vergeten. DS Boudewijn nergens gezien. Aflevering ging prima, alles doorgenomen. Geen rode plug maar wel 300 euro korting. 3G werkt prima. Opladen prima. App werkt. Lak lijkt goed, ga morgen nog wat beter kijken. Geen brom. Geen rammeltjes. CC icm. regen is ff wennen.

Wat een auto. Echt. Iedere seconde wachten waard geweest. Nog even geduld, degenen die nog aan het aftellen zijn!
Als ik 'm een poosje heb schrijf ik een head-to-head vergelijking met de QP.
Foto's volgen de komende dagen.

Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar de vergelijking met de Italiaanse vierdeurs.
 
Geen rode plug maar wel 300 euro korting.
Die korting kreeg je vanwege de ontbrekende rode plug? Moest je daar om vragen of werd dat standaard aangeboden? Hoe wordt die korting verrekend? Je hebt immers al betaald..

- - - Updated - - -

Ik heb nu via Profile Tyrecenter Mijdrecht winterbanden besteld en velgen (7 spaaks, 20 inch) voor 2395 euro ex BTW. Deze profile heeft zich aardig verdiept in de Model S en de winterbanden- en velgenproblematiek. Heeft ook regelmatig contact met Tesla. Zeer vertrouwenwekkend. Aanrader. Vragen naar Ber!:biggrin:
Welke velgen heb je genomen? Met wat voor banden(maat)?
 
Gisteren even bij Tesla in Tilburg langs geweest. Wat staan er op dit moment veel auto's zeg. Zoveel heb ik er daar nog nooit gezien. Zowel binnen als buiten staat het helemaal vol en er stonden 5 vrachtwagens aan de dock.

Netjes geholpen door een Amerikaanse dame en levering gesteld op dinsdag 3 december in de middag. Precies zoals een half jaar geleden beloofd. Gisteren ook nog netjes gebeld door DS Melvin om wat gegevens te checken. Ze worden steeds beter in het nakomen van beloftes.....
 
Straks de eerste vuurdoop, nu bijna klaar met range charge. Vanmiddag van Eindhoven naar Zuid Limburg, dan door naar Amsterdam, Ziggo Dome (met hotel overnachting), hopen dat ik daar kan opladen en dan morgenvroeg weer naar Limburg en dan pas terug naar huis in Eindhoven.

Weet er iemand waar je kunt laden bij Ziggo Dome? Had wel Q park gevonden maar dat zijn zo te zien 1x16A Lolo's ...
 
Ga op reis naar Tilburg en ik neem mee ...

het tasje van Loek.... meteen een ritje door NL gepland ?

- - - Updated - - -

Met de trein naar Tilburg. Was er om 12.00 uur en na twee keer vragen en zonder koffie om 12.15 de auto afgeleverd gekregen van een klein Amerikaans meiske met zwart haar dat er pas twee dagen was van wie ik de naam ben vergeten. DS Boudewijn nergens gezien. Aflevering ging prima, alles doorgenomen. Geen rode plug maar wel 300 euro korting. 3G werkt prima. Opladen prima. App werkt. Lak lijkt goed, ga morgen nog wat beter kijken. Geen brom. Geen rammeltjes. CC icm. regen is ff wennen.

Wat een auto. Echt. Iedere seconde wachten waard geweest. Nog even geduld, degenen die nog aan het aftellen zijn!
Als ik 'm een poosje heb schrijf ik een head-to-head vergelijking met de QP.
Foto's volgen de komende dagen.


uiteraard wil je nu vooral rijden, rijden, rijden.... daar is een auto voor gemaakt ! All the best !
 
Gisteren even bij Tesla in Tilburg langs geweest. Wat staan er op dit moment veel auto's zeg. Zoveel heb ik er daar nog nooit gezien. Zowel binnen als buiten staat het helemaal vol en er stonden 5 vrachtwagens aan de dock.

Netjes geholpen door een Amerikaanse dame en levering gesteld op dinsdag 3 december in de middag. Precies zoals een half jaar geleden beloofd. Gisteren ook nog netjes gebeld door DS Melvin om wat gegevens te checken. Ze worden steeds beter in het nakomen van beloftes.....
Ook voor hen is dit allemaal één groot leerproces. Daarom vergeef ik het ze ook, want ik denk altijd maar terug hoe mijn bedrijf 10 jaar geleden draaide.

Straks de eerste vuurdoop, nu bijna klaar met range charge. Vanmiddag van Eindhoven naar Zuid Limburg, dan door naar Amsterdam, Ziggo Dome (met hotel overnachting), hopen dat ik daar kan opladen en dan morgenvroeg weer naar Limburg en dan pas terug naar huis in Eindhoven.

Weet er iemand waar je kunt laden bij Ziggo Dome? Had wel Q park gevonden maar dat zijn zo te zien 1x16A Lolo's ...
Reken verder niet op de Q-Park Lolo's, die zijn altijd vol geparkeerd met andere niet EV's.

Je kan het beste gewoon op oplaadpalen.nl kijken.

Btw, je weet dat je met een type 2 kabel moet laden toch? ;)
 
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe mensen de aflevering van de auto zelf ervaren. Zijn er veel dingen niet goed of valt het wel mee? In het verleden bleek nogal eens dat er zo snel gewerkt werd dat de kwaliteit niet echt top was, nu lees ik niet echt rare dingen. Ga hem dinsdag 19 nov. halen om 16 uur, zijn er nog meer?

Gisterenavond zag ik een blauwe Model S in de parkeergarage staan bij Hotel New York. Toch een hele gave kleur moet ik zeggen als de hele auto blauw is. Ben blij met bruin, maar blauw staat hem goed. Als iemand zich herkent, ik heb een foto van de Model S en mijn oude Ford Scorpio ernaast. Scorpio was in zijn tijd een grote bak, maar als je hem naast de S ziet, is de Ford maar een boodschappenauto. Kenteken is 6-SLH-**.
 
Wouter, supervervelend! Maar er zitten zoals altijd twee kanten aan de zaak. Je kunt Tesla ook prijzen voor het feit dat ze hun best doen om alle Nederlandse klanten zo snel mogelijk (in ieder geval nog voor het eind van het jaar) te bedienen. Maar daar betalen ze een nogal hoge tol voor.

Ten eerste gaat het soms ten koste van de kwaliteit van de auto zelf.
Ten tweede gaat het ten koste van de persoonlijke aandacht. Zoals we ook vandaag weer kunnen lezen is de aflever-ervaring niet de super ervaring die het zou kunnen zijn. (heb bij Jerome ook de afwezigheid van het bloemetje en de attentie/gadget aangekaart).
Ten derde nemen ze een enorm risico in de planning. Veel afleveringen zijn auto's die een paar (soms maar een) dag daarvoor zijn binnengekomen. Als er iets mis gaat in de logistiek hebben ze dus direct een enorm probleem. En kunnen dit dus ook pas last minute melden (en dan eventueel ook nog met vertraging door de drukte cq onervarenheid).

Welwillendheid van de mensen op de grond in Tilburg is er, zoals eerder genoemd, zeker.Maar het systeem is gewoon nog niet op orde.

Mocht je er met hen niet uitkomen en/of het gevoel hebben dat je nuttige terugkoppeling naar Tesla hebt ter verbetering dan kun je ook een directe mail sturen naar Jerome Guillen (VP sales en service) [email protected]. Die zit niet op alle individuele klachten te wachten maar als je een klacht hebt die verbetering van 'het systeem' vereisen dan wil hij die zeker zien.

Maar ik denk dat dit wel bekend is. Ze zullen later (als het rustiger is) zeker meer marge in de timing van het transport en re-assambly stoppen. Het is nu gewoon gekkenhuis. Heb je als individuele klant natuurlijk geen boodschap aan (zie mijn eigen reacties op de kwaliteitsproblemen van mijn MS). Maar het helpt je wellicht enig begrip op te brengen en je enthousiasme voor de MS (en dus ook een beetje Tesla) te bewaren.

Dank je voor je tip en het email adres, ik moet zeggen dat het gisteren toch nog snel opgelost was toen ik een persoon aan de lijn kreeg die ook nog kan en wil beslissen. Tuurlijk weet ik als ondernemer en als starter (heb ik een paar keer gedaan in mijn leven) dat niet alles direct goed kan gaan maar wat ik wel geleerd heb is dat eerlijke, vroege communicatie, van een ontstane uitdaging (zo noem ik een probleem graag) beter werkt bij klanten en dus ook bij mij. Ik zal zeker constructief communiceren richting Telsa en misschien wel naar Jerome, al hoop ik dat dit niet nodig is.... nu in iedere geval nog niet ;-)