Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe is bij jullie de stand van zaken betreffende HomeLink?
Het is mij gelukt om zowel de poort als de garagedeur te programmeren, maar je moet wel geduld hebben bij het programmeren. Ik heb zeker 100x op de afstandsbediening gedrukt voordat de lichten flitsten.

Mij niet gelukt, maar ook maar even geprobeerd. Heb je de knop ingehouden of gewoon heel vaak gedrukt? En de afstandsbediening tegen de voorbumper gehouden? En de auto moet die dicht bij de poort of kan dan ook verderop zijn?

Edit: inleren gelukt door meermalig op de knop van de zender te drukken, maar bij het testen gaat mijn poort niet open of dicht... Voorlopig de handzender blijven gebruiken dus :(

PS: Mooi gevulde garage Frank, gefeliciteerd! :)
 
Last edited:
Frank ziet er goed uit! Rood staat haar goed!

Gisteren een goede kennis met tesla mogen helpen! Kon niet thuis komen en even bij mij laten laden! Soms lijk ik wel een tesla helpdesk voor bekende die ook een tesla hebben of gaan krijgen!

Vanaf maandag 4 tesla's in een straal van 30 meter! Mijn buren op kantoor krijgen eindelijk hun 3 model sen

Ze krijgen mijn rode stekker anders kan er geen van die 3 laden
Iedereen die hem nog mag krijgen succes en iedereen met probleempjes ook succes en frank plezier
 
Frank ziet er goed uit! Rood staat haar goed!

Gisteren een goede kennis met tesla mogen helpen! Kon niet thuis komen en even bij mij laten laden! Soms lijk ik wel een tesla helpdesk voor bekende die ook een tesla hebben of gaan krijgen!

Vanaf maandag 4 tesla's in een straal van 30 meter! Mijn buren op kantoor krijgen eindelijk hun 3 model sen

Ze krijgen mijn rode stekker anders kan er geen van die 3 laden
Iedereen die hem nog mag krijgen succes en iedereen met probleempjes ook succes en frank plezier


Is de reden dat zoveel leden van dit forum geen geld hebben uitgetrokken voor een degelijke
laadkast het feit dat men geen eigen parkeerplaats heeft bij hun eigen woning? Een andere reden
zou ik niet kunnen bedenken gezien het rodestekker probleem. Ik zou voor een auto van minimaal € 80000 niet afhankelijk willen zijn van niet kunnen laden.
 
Heerlijk al die enthousiaste reacties van de nieuwe eigenaren, gefeliciteerd forum vrienden. Nog 6 nachtjes en dan mag ik de mijne in ontvangst nemen:biggrin::biggrin::biggrin:. Om het wachten te verzachten gisteren en vandaag maar de Tesla van m'n pa geconfisqueerd. En ja natuurlijk wil ik rijden met de hockey.... Wat een bijzondere ervaring is het toch om met dit nieuwe stuk techniek te mogen sturen. Het is zo niet vergelijkbaar met alle andere auto's waar ik in het verleden mee gereden heb. Van Aston Martin tot Wiesmann en al het lekkers wat daar tussen zit. De Tesla is echt een auto van een nieuw tijdperk. Morgen nog maar eens een mail sturen dat mijn agenda volgende week volledig leeg gehouden wordt om de Tesla te komen halen mocht ie eerder dan vrijdag klaar staan... Hebben ze weer wat meer plek:biggrin:
 
Are they being made to fit a Model S keyfob? Are you not using a standard USB cover design with a different color and print?

My keyfob fits nicely in the USB cover, but I do hope you sell a lot of yours :cool:

Yep, my FobPockets are shaped for the key, rather than the lozenge shape of the Case Logic holders. The opening is smaller and lower to better secure the key. We've sold about 1200 of them so far, which means there's still about 30k+ keys that need protection :)

Anyway, it's a fun project, and it great to be shipping these things to Europe - ironically I can get a delivery to Europe about 3 days faster than California. The longer USPS has it, the longer it takes!
 
Is dit gaaf dan !!!!!!!!!:love:
20131123_135045.jpg


Vandaag gezien bij Tesla Amsterdam
 
Hoe is bij jullie de stand van zaken betreffende HomeLink?
Het is mij gelukt om zowel de poort als de garagedeur te programmeren, maar je moet wel geduld hebben bij het programmeren. Ik heb zeker 100x op de afstandsbediening gedrukt voordat de lichten flitsten.
Afstandsbediening constant ingedrukt houden gedurende 5 min. tot je een geluidje hoort in de wagen.
 
Ik 10.000 met 220 Wh/km. Daar zitten een aantal lange ritten bij met noodgedwongen standje oud wijf voor de rechtervoet. Maar ook wedstrijdjes met Porsches.... :)
Wauw 220 Wh/km. Mijn Model S is nog volop aan het puberen... Minder als 249 Wh/km op de 786 km dat ik in de eerste vijf dagen heb gereden krijg ik hem nog niet. Op de snelweg gebruik ik zo veel mogelijk de Cruise Controle. Maar ik kan het toch niet laten om zo nu en dan eens echt power te geven. Zeker als er iemand voor de eerst keer mee rijdt. Resultaat = Tesla Grin ;-)

Met rode wangen moet ik toegeven dat ik deze morgen om 07:00 mijn Tesla zelf gewassen heb. De eerste keer in 20 jaar dat ik zelf mijn wagen heb gepoetst. En niet door een CarWash. Rode wangen omdat het kei koud was en een enorme inspanning...

- - - Updated - - -

Nog tips over waar het beste de afstandsbediening te houden/plaatsen?
Ik hield hem meteen links van mijn nummerplaat vooraan. 1,5 voor de eigenlijke garagepoort. Zodat de Model S op je geolocatie via dropdown je homelink toont. En met de ramen open om het geluidje te horen. Want mijn lichten heb ik toch niet zien flashen. Werkte van de eerste keer.

- - - Updated - - -

Soms blijft mijn Type 2 laadkabel gelocked zitten na het laden. Er is een ander gedrag als ik eerst de laadpaal stop dan als ik vanuit de iPhone app het laden van de Model S stop.
In het ene geval kan ik de laadkabel (wagen) unlocken door twee keer te klikken op het dak van mijn carkey fob, soms via de iPhone App/Charging/Unlock, soms via de centerconsole/Battery/Unlock en soms gewoon door voor de bestuurders deur met mijn carkey fob te gaan staan. Wat wanneer het beste gaat weet ik niet meer. Behalve dat als ik eerst de laadpaal stop ik niet de Battery/Unlock knop krijg. Wat ik wel krijg als ik het laden door de Model S stop.

Als je nu nog kunt volgen ;-) komt hier mijn vraag:
Hoe kan ik altijd via mijn carkey fob de (niet-Tesla) laadkabel unlocken zonder als een idioot half in de wagen te hangen om op die Battery/Unlock knop te duwen of zonder mijn iPhone vast te nemen, Tesla App te starten en dan op Charging/Unlock te drukken.

Is FuzzyLogic nog steeds actief op het forum wat ik vergeet nog altijd, elke keer op Unlock Chargeport te drukken voordat ik uitstap om te laden... Weeral als een aap half in de wagen hangen... Enfin, you get the picture.
Wat zijn jullie lessons learned tot nu toe?

- - - Updated - - -

Gelukkig zijn er nog geen forum leden die dit doen als er "even" iets mis gaat met hun Model S:
Enfin, ik zie Wiebe hier nog voor in staat ;-)
 
Last edited by a moderator:
Is de reden dat zoveel leden van dit forum geen geld hebben uitgetrokken voor een degelijke
laadkast het feit dat men geen eigen parkeerplaats heeft bij hun eigen woning? Een andere reden
zou ik niet kunnen bedenken gezien het rodestekker probleem. Ik zou voor een auto van minimaal € 80000 niet afhankelijk willen zijn van niet kunnen laden.


Ik heb wel een eigen parkeerplaats, maar dit is een plek in een met medebewoners gedeeld parkeerruimte (zeer groot appartementen complex in Groningen) Heb veel moeite om mijn VVE ervan te overtuigen dat een gemeenschappelijk laadpunt de beste optie is. Helaas vindt men van mijn VVE het heel erg nodig om maanden hierover te vergaderen :mad:. Nu dus tijdelijk een oplossing in de vorm van een simpel krachtstroom punt, maar ook hier doen ze moeilijk over! Heb net de offerte binnen en de kosten voor deze tijdelijke optie zijn al 1500 euro incl. montage. (stroom moet van ver gehaald worden, en wat aanpassingen in de meterkast). Idioot misschien, gezien een laadpunt in de gemeenschappelijke (buiten)parkeerplaatsen goedkoper zou kunnen, maar ik heb geen maanden meer de tijd. Paar dagen geleden telefoon van DS gehad dat ik de auto 19 december kan ophalen! Dus voor nu is een rode stekker ook voor mij van belang.

Als het aan mij ligt zou ik direct een laadkast permanent installeren op mijn parkeerplek, maar de VVE blijft dat dwarsbomen met de meest rare redenen.
 
Ik heb wel een eigen parkeerplaats, maar dit is een plek in een met medebewoners gedeeld parkeerruimte (zeer groot appartementen complex in Groningen) Heb veel moeite om mijn VVE ervan te overtuigen dat een gemeenschappelijk laadpunt de beste optie is. Helaas vindt men van mijn VVE het heel erg nodig om maanden hierover te vergaderen :mad:. Nu dus tijdelijk een oplossing in de vorm van een simpel krachtstroom punt, maar ook hier doen ze moeilijk over! Heb net de offerte binnen en de kosten voor deze tijdelijke optie zijn al 1500 euro incl. montage. (stroom moet van ver gehaald worden, en wat aanpassingen in de meterkast). Idioot misschien, gezien een laadpunt in de gemeenschappelijke (buiten)parkeerplaatsen goedkoper zou kunnen, maar ik heb geen maanden meer de tijd. Paar dagen geleden telefoon van DS gehad dat ik de auto 19 december kan ophalen! Dus voor nu is een rode stekker ook voor mij van belang.

Als het aan mij ligt zou ik direct een laadkast permanent installeren op mijn parkeerplek, maar de VVE blijft dat dwarsbomen met de meest rare redenen.

Heb ik ook last van :) Al 5 maanden bezig met de VvE, gelukkig heb ik nog een publieke laadpaal binnen 500 meter, succes met de VvE, blijf vooral kalm en doe geen domme dingen :)
 
Ik heb wel een eigen parkeerplaats, maar dit is een plek in een met medebewoners gedeeld parkeerruimte (zeer groot appartementen complex in Groningen) Heb veel moeite om mijn VVE ervan te overtuigen dat een gemeenschappelijk laadpunt de beste optie is. Helaas vindt men van mijn VVE het heel erg nodig om maanden hierover te vergaderen :mad:. Nu dus tijdelijk een oplossing in de vorm van een simpel krachtstroom punt, maar ook hier doen ze moeilijk over! Heb net de offerte binnen en de kosten voor deze tijdelijke optie zijn al 1500 euro incl. montage. (stroom moet van ver gehaald worden, en wat aanpassingen in de meterkast). Idioot misschien, gezien een laadpunt in de gemeenschappelijke (buiten)parkeerplaatsen goedkoper zou kunnen, maar ik heb geen maanden meer de tijd. Paar dagen geleden telefoon van DS gehad dat ik de auto 19 december kan ophalen! Dus voor nu is een rode stekker ook voor mij van belang.

Als het aan mij ligt zou ik direct een laadkast permanent installeren op mijn parkeerplek, maar de VVE blijft dat dwarsbomen met de meest rare redenen.

Ik heb exact hetzelfde probleem, vve wil een uniform uiterlijk wat begrijpelijk is. Maar met 1 keer per jaar een alv kan ik daar niet op wachten. Bij mij wordt het overigens wel een privé oplaadpaal. En daarom ook op zoek naar een rode stekker.
 
Mijn buurman (die vorige week zijn Model S heeft opgehaald) was zo aardig om me vandaag even in zijn auto te laten rijden. Zodat ik de wachttijd beter doorkom...
Ik was erg benieuwd naar de prestaties van de non-performance versie. Die vallen alles mee. Zeker voldoende snel, niet alleen om vlot te kunnen rijden maar ook om on-demand de Tesla grin te voorschijn te toveren. Gelukkig maar.
Opdat ik volgende week met die van mij kan vergelijken heb ik ook even geluisterd naar het geluid bij 120+. Niets wat lijkt op een brom te horen. Ik weet nog wel dat ik in de auto tijdens de proefrit bij Tesla wel een brom hoorde bij 120. Dat was voor mij aanleiding om zeker de hoedenplank te bestellen (isolatie). Maar dat hoort dus blijkbaar niet. Mooi. Hopen dat ie in mijn auto ook niet aanwezig is.
 
Ik kreeg de indruk dat mijn afstandsbediening van garage/poort bij langdurig indrukken uiteindelijk stopt met zenden. Heb het programmeren gewoon in de garage gedaan, wel met de handzender voor de bumper.
Als ik nu kom aanrijden komt er een popup van homelink, werkt verder goed je hoeft niet meer te zoeken naar de afstandsbediening.