Ik 10.000 met 220 Wh/km. Daar zitten een aantal lange ritten bij met noodgedwongen standje oud wijf voor de rechtervoet. Maar ook wedstrijdjes met Porsches....
Wauw
220 Wh/km. Mijn Model S is nog volop aan het puberen... Minder als
249 Wh/km op de
786 km dat ik in de eerste
vijf dagen heb gereden krijg ik hem nog niet. Op de snelweg gebruik ik zo veel mogelijk de Cruise Controle. Maar ik kan het toch niet laten om zo nu en dan eens echt power te geven. Zeker als er iemand voor de eerst keer mee rijdt. Resultaat = Tesla Grin ;-)
Met rode wangen moet ik toegeven dat ik deze morgen om 07:00 mijn Tesla zelf gewassen heb. De eerste keer in 20 jaar dat ik zelf mijn wagen heb gepoetst. En niet door een CarWash. Rode wangen omdat het kei koud was en een enorme inspanning...
- - - Updated - - -
Nog tips over waar het beste de afstandsbediening te houden/plaatsen?
Ik hield hem meteen links van mijn nummerplaat vooraan. 1,5 voor de eigenlijke garagepoort. Zodat de Model S op je geolocatie via dropdown je homelink toont. En met de ramen open om het geluidje te horen. Want mijn lichten heb ik toch niet zien flashen. Werkte van de eerste keer.
- - - Updated - - -
Soms blijft mijn Type 2 laadkabel gelocked zitten na het laden. Er is een ander gedrag als ik eerst de laadpaal stop dan als ik vanuit de iPhone app het laden van de Model S stop.
In het ene geval kan ik de laadkabel (wagen) unlocken door twee keer te klikken op het dak van mijn carkey fob, soms via de iPhone App/Charging/Unlock, soms via de centerconsole/Battery/Unlock en soms gewoon door voor de bestuurders deur met mijn carkey fob te gaan staan. Wat wanneer het beste gaat weet ik niet meer. Behalve dat als ik eerst de laadpaal stop ik niet de Battery/Unlock knop krijg. Wat ik wel krijg als ik het laden door de Model S stop.
Als je nu nog kunt volgen ;-) komt hier mijn vraag:
Hoe kan ik altijd via mijn carkey fob de (niet-Tesla) laadkabel unlocken zonder als een idioot half in de wagen te hangen om op die Battery/Unlock knop te duwen of zonder mijn iPhone vast te nemen, Tesla App te starten en dan op Charging/Unlock te drukken.
Is
FuzzyLogic nog steeds actief op het forum wat ik vergeet nog altijd, elke keer op Unlock Chargeport te drukken voordat ik uitstap om te laden... Weeral als een aap half in de wagen hangen... Enfin, you get the picture.
Wat zijn jullie lessons learned tot nu toe?
- - - Updated - - -
Gelukkig zijn er nog geen forum leden die dit doen als er "even" iets mis gaat met hun Model S:
Enfin, ik zie Wiebe hier nog voor in staat ;-)