Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Homelink

De auto accepteert het signaal van de afstandsbediening, het toetsje (homelink)op het display wordt ook groen, maar als ik hiermee probeer de garagedeur te openen gebeurt er niets???
Nogmaals ingeleerd weer geen deur die open gaat???

iemand een idee?
 
De auto accepteert het signaal van de afstandsbediening, het toetsje (homelink)op het display wordt ook groen, maar als ik hiermee probeer de garagedeur te openen gebeurt er niets???
Nogmaals ingeleerd weer geen deur die open gaat???

iemand een idee?

Ik heb hetzelfde probleem en kom er niet uit.

Ik heb tesla een voorstel gedaan om met de complete installatie en afstandsbediening naar tilburg te komen.

Ik ben benieuwd naar hun reactie. Mijn gedachte is ook , wanneer ie de afstandsbediening herkent, maar het openen niet lukt met de tesla het dan toch aan de tesla ligt (signaal te kort ???)

Wanneer jij iets wijzer bent geworden hoor ik het graag.
 
Beste forumgangers, sedert vrijdag mag ik me ook een trotse en gelukkige Teslarijder noemen ( 85 kWh, gun metal grey, panoramisch dak, twin charger, air suspension, tech package). Tot nu toe ben ik eerder een leecher geweest op het forum, omdat jullie nu eenmaal veel interessantere dingen te vertellen hebben dan ik, maar nu wil ik toch jullie hulp vragen.
De wagen heeft qua rijden de verwachtingen helemaal waargemaakt (en meer), maar er dreigt toch een probleem in de tweede helft van de week.
ik heb het mezelf namelijk qua laden wel moeilijk gemaakt door te rekenen op een blauwe lader die ik ging installeren...tot bleek dat die niet voorradig was. Mijn in alleijl besteld slim laadpunt komt wellicht pas eind deze week aan. geen nood, ik zou rustig aan het gewone stopcontact opladen in de garage...dácht ik. Jammer genoeg blijkt dit niet te werken ( het signaal is even groen, maar begint dan 4 keer rood knipperen). De kabel werkte nochtans in Woluwe. Te vermelden is dat ook bij de buren de kabel hetzelfde signaal geeft :vermoedelijk ligt het dus aan het elektriciteitsnet in de wijk. Om het helemaal leuk te maken is mijn Blue Corner laadpas nog niet aangekomen, dus het schrikbeeld van een lege batterij is niet zo ver weg ( nog 110 kilometer om precies te zijn)

Zijn er onder jullie die hetzelfde probleem hebben gehad( en het hebben kunnen oplossen)? En zijn er eventueel forumleden in de streek die me kunnen helpen deze eerste dagen te ovebruggen?
alvast bedankt!

Gert
 
Beste forumgangers, sedert vrijdag mag ik me ook een trotse en gelukkige Teslarijder noemen ( 85 kWh, gun metal grey, panoramisch dak, twin charger, air suspension, tech package). Tot nu toe ben ik eerder een leecher geweest op het forum, omdat jullie nu eenmaal veel interessantere dingen te vertellen hebben dan ik, maar nu wil ik toch jullie hulp vragen.
De wagen heeft qua rijden de verwachtingen helemaal waargemaakt (en meer), maar er dreigt toch een probleem in de tweede helft van de week.
ik heb het mezelf namelijk qua laden wel moeilijk gemaakt door te rekenen op een blauwe lader die ik ging installeren...tot bleek dat die niet voorradig was. Mijn in alleijl besteld slim laadpunt komt wellicht pas eind deze week aan. geen nood, ik zou rustig aan het gewone stopcontact opladen in de garage...dácht ik. Jammer genoeg blijkt dit niet te werken ( het signaal is even groen, maar begint dan 4 keer rood knipperen). De kabel werkte nochtans in Woluwe. Te vermelden is dat ook bij de buren de kabel hetzelfde signaal geeft :vermoedelijk ligt het dus aan het elektriciteitsnet in de wijk. Om het helemaal leuk te maken is mijn Blue Corner laadpas nog niet aangekomen, dus het schrikbeeld van een lege batterij is niet zo ver weg ( nog 110 kilometer om precies te zijn)

Zijn er onder jullie die hetzelfde probleem hebben gehad( en het hebben kunnen oplossen)? En zijn er eventueel forumleden in de streek die me kunnen helpen deze eerste dagen te ovebruggen?
alvast bedankt!

Gert

Stekker er "op z'n kop" insteken helpt vaak. Lader is gevoelig voor polen. Nu schijnt dat in België lastig te zijn ivm de aardingspin. Draadjes omdraaien in stopcontact of "Nederlands" verlengsnoer (2,5 mm2) met randaarde gebruiken om polen om te draaien.

Kan idd ook aan E-net liggen. In parkeergarage in Brugge had ik hetzelfde...
 
Beste forumgangers, sedert vrijdag mag ik me ook een trotse en gelukkige Teslarijder noemen ( 85 kWh, gun metal grey, panoramisch dak, twin charger, air suspension, tech package). Tot nu toe ben ik eerder een leecher geweest op het forum, omdat jullie nu eenmaal veel interessantere dingen te vertellen hebben dan ik, maar nu wil ik toch jullie hulp vragen.
De wagen heeft qua rijden de verwachtingen helemaal waargemaakt (en meer), maar er dreigt toch een probleem in de tweede helft van de week.
ik heb het mezelf namelijk qua laden wel moeilijk gemaakt door te rekenen op een blauwe lader die ik ging installeren...tot bleek dat die niet voorradig was. Mijn in alleijl besteld slim laadpunt komt wellicht pas eind deze week aan. geen nood, ik zou rustig aan het gewone stopcontact opladen in de garage...dácht ik. Jammer genoeg blijkt dit niet te werken ( het signaal is even groen, maar begint dan 4 keer rood knipperen). De kabel werkte nochtans in Woluwe. Te vermelden is dat ook bij de buren de kabel hetzelfde signaal geeft :vermoedelijk ligt het dus aan het elektriciteitsnet in de wijk. Om het helemaal leuk te maken is mijn Blue Corner laadpas nog niet aangekomen, dus het schrikbeeld van een lege batterij is niet zo ver weg ( nog 110 kilometer om precies te zijn)

Zijn er onder jullie die hetzelfde probleem hebben gehad( en het hebben kunnen oplossen)? En zijn er eventueel forumleden in de streek die me kunnen helpen deze eerste dagen te ovebruggen?
alvast bedankt!

Gert

Stekker omdraaien kan niet in België. voor de Tesla kabel moet de nul op de juiste plaats zitten, dus 50% kans dat een stopcontact werkt. ik heb hiervoor een verloopkabeltje gemaakt waar de draden getwist zijn.

de twee draden in uw stopcontact wisselen en het zou moeten werken.
 
Beste forumgangers, sedert vrijdag mag ik me ook een trotse en gelukkige Teslarijder noemen ( 85 kWh, gun metal grey, panoramisch dak, twin charger, air suspension, tech package). Tot nu toe ben ik eerder een leecher geweest op het forum, omdat jullie nu eenmaal veel interessantere dingen te vertellen hebben dan ik, maar nu wil ik toch jullie hulp vragen.
De wagen heeft qua rijden de verwachtingen helemaal waargemaakt (en meer), maar er dreigt toch een probleem in de tweede helft van de week.
ik heb het mezelf namelijk qua laden wel moeilijk gemaakt door te rekenen op een blauwe lader die ik ging installeren...tot bleek dat die niet voorradig was. Mijn in alleijl besteld slim laadpunt komt wellicht pas eind deze week aan. geen nood, ik zou rustig aan het gewone stopcontact opladen in de garage...dácht ik. Jammer genoeg blijkt dit niet te werken ( het signaal is even groen, maar begint dan 4 keer rood knipperen). De kabel werkte nochtans in Woluwe. Te vermelden is dat ook bij de buren de kabel hetzelfde signaal geeft :vermoedelijk ligt het dus aan het elektriciteitsnet in de wijk. Om het helemaal leuk te maken is mijn Blue Corner laadpas nog niet aangekomen, dus het schrikbeeld van een lege batterij is niet zo ver weg ( nog 110 kilometer om precies te zijn)

Zijn er onder jullie die hetzelfde probleem hebben gehad( en het hebben kunnen oplossen)? En zijn er eventueel forumleden in de streek die me kunnen helpen deze eerste dagen te ovebruggen?
alvast bedankt!

Gert

zoals hierboven al gemeld : twee draadjes omwisselen kan helpen.

tenzij je een oud net hebt (zoals een ander forumlid gemeld heeft), ic. 3*220V.
Heb je een multimeter, dan kan je even meten tussen een faze en aarde. Geeft die 220V, dan is er geen verder probleem.

Als je 135V meet, dan heb je wel een probleem. De Tesla wil echt de Nul ('neutre') aan de aarde ('den terre').
Beste oplossing is dan inderdaad een scheidingstransfo gebruiken; en secundair dan één van de twee draden (blauw, als die er is) aan de aarde koppelen (geel/groen).
Laat even weten als je hiervoor hulp nodig hebt.
 
Stekker omdraaien kan niet in België. voor de Tesla kabel moet de nul op de juiste plaats zitten, dus 50% kans dat een stopcontact werkt. ik heb hiervoor een verloopkabeltje gemaakt waar de draden getwist zijn.

de twee draden in uw stopcontact wisselen en het zou moeten werken.


Hahaha, prachtig om je weer te zien Xfrank, na je aangekondigde afscheid van vrijdag, 1 dag na levering alweer hier, welcome back hahaha
 
zoals hierboven al gemeld : twee draadjes omwisselen kan helpen.

tenzij je een oud net hebt (zoals een ander forumlid gemeld heeft), ic. 3*220V.
Heb je een multimeter, dan kan je even meten tussen een faze en aarde. Geeft die 220V, dan is er geen verder probleem.

Als je 135V meet, dan heb je wel een probleem. De Tesla wil echt de Nul ('neutre') aan de aarde ('den terre').
Beste oplossing is dan inderdaad een scheidingstransfo gebruiken; en secundair dan één van de twee draden (blauw, als die er is) aan de aarde koppelen (geel/groen).
Laat even weten als je hiervoor hulp nodig hebt.
Ik moet dit even kwijt: De reden dat ik het forum niet verlaat na woensdag aanstaande is dit: Mensen helpen mensen. De kracht van de crowd is gewoon enorm, samen weten we meer dan Tesla zelf. Denk je eens in wat dit voor de toekomst kan betekenen. Forum van patiënten lost ziekte op. Forum van stofzuigergebruikers vindt nieuwe stofzuiger uit ;-)

- - - Updated - - -

Tja, hij moet opladen ook hé.:wink:
Na de wacht-Frank krijgen we de oplaad-Frank ervoor terug ;-)
 
Ik heb hetzelfde probleem en kom er niet uit.

Ik heb tesla een voorstel gedaan om met de complete installatie en afstandsbediening naar tilburg te komen.

Ik ben benieuwd naar hun reactie. Mijn gedachte is ook , wanneer ie de afstandsbediening herkent, maar het openen niet lukt met de tesla het dan toch aan de tesla ligt (signaal te kort ???)

Wanneer jij iets wijzer bent geworden hoor ik het graag.

eerst werkte de home link bij mij ook niet, maar met de afstandbediening van mijn echtgenote werkt het wel, en vrij snel (nieuw batterijtje! is de boodschap)
 
Rekenen op een blauwe lader die ik ging installeren...tot bleek dat die niet voorradig was. Mijn in alleijl besteld slim laadpunt komt wellicht pas eind deze week aan. geen nood, ik zou rustig aan het gewone stopcontact opladen in de garage...dácht ik. Jammer genoeg blijkt dit niet te werken ( het signaal is even groen, maar begint dan 4 keer rood knipperen). De kabel werkte nochtans in Woluwe. Te vermelden is dat ook bij de buren de kabel hetzelfde signaal geeft :vermoedelijk ligt het dus aan het elektriciteitsnet in de wijk. Om het helemaal leuk te maken is mijn Blue Corner laadpas nog niet aangekomen, dus het schrikbeeld van een lege batterij is niet zo ver weg ( nog 110 kilometer om precies te zijn)

Zijn er onder jullie die hetzelfde probleem hebben gehad( en het hebben kunnen oplossen)? En zijn er eventueel forumleden in de streek die me kunnen helpen deze eerste dagen te ovebruggen?
alvast bedankt!

Gert

Gert, zelfde probleem meegemaakt met mijn levering zaterdag (geen blauwe adapter voorradig). Heb eerst geprobeerd te laden in een gewoon stopcontact in het hangar (jaren '60) naast m'n huis maar had daar hetzelfde probleem als jij (signaal is even groen, maar begint vrijwel meteen rood te knipperen). Volgens instructieboekje betekent dat "te gevaarlijk contactpunt" (stroomverlies) als ik goed las. Heb daarna geprobeerd op een gewoon stopcontact in mijn eigen huis (nieuwbouw) en dat werkt wel; het enige probleem dààr is dat laden aan 12 à 13 km per uur gebeurt (dus op één nacht is ie maar half geladen...).

Mvg,

Carl