You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mijn vrouw heeft net een panamera diesel met hoogmoedswaan gek gemaakt
Mijn vrouw heeft net een panamera diesel met hoogmoedswaan gek gemaakt
Mijn vrouw heeft net een panamera diesel met hoogmoedswaan gek gemaakt
De auto accepteert het signaal van de afstandsbediening, het toetsje (homelink)op het display wordt ook groen, maar als ik hiermee probeer de garagedeur te openen gebeurt er niets???
Nogmaals ingeleerd weer geen deur die open gaat???
iemand een idee?
Vervelend die laadproblemen. Ik weet niet of het helpt maar ik heb hier al vaker gelezen dat je dat de stekker moet omdraaien en het dan wel naar behoren werkt. Valt te proberen natuurlijk.
Beste forumgangers, sedert vrijdag mag ik me ook een trotse en gelukkige Teslarijder noemen ( 85 kWh, gun metal grey, panoramisch dak, twin charger, air suspension, tech package). Tot nu toe ben ik eerder een leecher geweest op het forum, omdat jullie nu eenmaal veel interessantere dingen te vertellen hebben dan ik, maar nu wil ik toch jullie hulp vragen.
De wagen heeft qua rijden de verwachtingen helemaal waargemaakt (en meer), maar er dreigt toch een probleem in de tweede helft van de week.
ik heb het mezelf namelijk qua laden wel moeilijk gemaakt door te rekenen op een blauwe lader die ik ging installeren...tot bleek dat die niet voorradig was. Mijn in alleijl besteld slim laadpunt komt wellicht pas eind deze week aan. geen nood, ik zou rustig aan het gewone stopcontact opladen in de garage...dácht ik. Jammer genoeg blijkt dit niet te werken ( het signaal is even groen, maar begint dan 4 keer rood knipperen). De kabel werkte nochtans in Woluwe. Te vermelden is dat ook bij de buren de kabel hetzelfde signaal geeft :vermoedelijk ligt het dus aan het elektriciteitsnet in de wijk. Om het helemaal leuk te maken is mijn Blue Corner laadpas nog niet aangekomen, dus het schrikbeeld van een lege batterij is niet zo ver weg ( nog 110 kilometer om precies te zijn)
Zijn er onder jullie die hetzelfde probleem hebben gehad( en het hebben kunnen oplossen)? En zijn er eventueel forumleden in de streek die me kunnen helpen deze eerste dagen te ovebruggen?
alvast bedankt!
Gert
Beste forumgangers, sedert vrijdag mag ik me ook een trotse en gelukkige Teslarijder noemen ( 85 kWh, gun metal grey, panoramisch dak, twin charger, air suspension, tech package). Tot nu toe ben ik eerder een leecher geweest op het forum, omdat jullie nu eenmaal veel interessantere dingen te vertellen hebben dan ik, maar nu wil ik toch jullie hulp vragen.
De wagen heeft qua rijden de verwachtingen helemaal waargemaakt (en meer), maar er dreigt toch een probleem in de tweede helft van de week.
ik heb het mezelf namelijk qua laden wel moeilijk gemaakt door te rekenen op een blauwe lader die ik ging installeren...tot bleek dat die niet voorradig was. Mijn in alleijl besteld slim laadpunt komt wellicht pas eind deze week aan. geen nood, ik zou rustig aan het gewone stopcontact opladen in de garage...dácht ik. Jammer genoeg blijkt dit niet te werken ( het signaal is even groen, maar begint dan 4 keer rood knipperen). De kabel werkte nochtans in Woluwe. Te vermelden is dat ook bij de buren de kabel hetzelfde signaal geeft :vermoedelijk ligt het dus aan het elektriciteitsnet in de wijk. Om het helemaal leuk te maken is mijn Blue Corner laadpas nog niet aangekomen, dus het schrikbeeld van een lege batterij is niet zo ver weg ( nog 110 kilometer om precies te zijn)
Zijn er onder jullie die hetzelfde probleem hebben gehad( en het hebben kunnen oplossen)? En zijn er eventueel forumleden in de streek die me kunnen helpen deze eerste dagen te ovebruggen?
alvast bedankt!
Gert
Beste forumgangers, sedert vrijdag mag ik me ook een trotse en gelukkige Teslarijder noemen ( 85 kWh, gun metal grey, panoramisch dak, twin charger, air suspension, tech package). Tot nu toe ben ik eerder een leecher geweest op het forum, omdat jullie nu eenmaal veel interessantere dingen te vertellen hebben dan ik, maar nu wil ik toch jullie hulp vragen.
De wagen heeft qua rijden de verwachtingen helemaal waargemaakt (en meer), maar er dreigt toch een probleem in de tweede helft van de week.
ik heb het mezelf namelijk qua laden wel moeilijk gemaakt door te rekenen op een blauwe lader die ik ging installeren...tot bleek dat die niet voorradig was. Mijn in alleijl besteld slim laadpunt komt wellicht pas eind deze week aan. geen nood, ik zou rustig aan het gewone stopcontact opladen in de garage...dácht ik. Jammer genoeg blijkt dit niet te werken ( het signaal is even groen, maar begint dan 4 keer rood knipperen). De kabel werkte nochtans in Woluwe. Te vermelden is dat ook bij de buren de kabel hetzelfde signaal geeft :vermoedelijk ligt het dus aan het elektriciteitsnet in de wijk. Om het helemaal leuk te maken is mijn Blue Corner laadpas nog niet aangekomen, dus het schrikbeeld van een lege batterij is niet zo ver weg ( nog 110 kilometer om precies te zijn)
Zijn er onder jullie die hetzelfde probleem hebben gehad( en het hebben kunnen oplossen)? En zijn er eventueel forumleden in de streek die me kunnen helpen deze eerste dagen te ovebruggen?
alvast bedankt!
Gert
Stekker omdraaien kan niet in België. voor de Tesla kabel moet de nul op de juiste plaats zitten, dus 50% kans dat een stopcontact werkt. ik heb hiervoor een verloopkabeltje gemaakt waar de draden getwist zijn.
de twee draden in uw stopcontact wisselen en het zou moeten werken.
Hahaha, prachtig om je weer te zien Xfrank, na je aangekondigde afscheid van vrijdag, 1 dag na levering alweer hier, welcome back hahaha
Ik moet dit even kwijt: De reden dat ik het forum niet verlaat na woensdag aanstaande is dit: Mensen helpen mensen. De kracht van de crowd is gewoon enorm, samen weten we meer dan Tesla zelf. Denk je eens in wat dit voor de toekomst kan betekenen. Forum van patiënten lost ziekte op. Forum van stofzuigergebruikers vindt nieuwe stofzuiger uit ;-)zoals hierboven al gemeld : twee draadjes omwisselen kan helpen.
tenzij je een oud net hebt (zoals een ander forumlid gemeld heeft), ic. 3*220V.
Heb je een multimeter, dan kan je even meten tussen een faze en aarde. Geeft die 220V, dan is er geen verder probleem.
Als je 135V meet, dan heb je wel een probleem. De Tesla wil echt de Nul ('neutre') aan de aarde ('den terre').
Beste oplossing is dan inderdaad een scheidingstransfo gebruiken; en secundair dan één van de twee draden (blauw, als die er is) aan de aarde koppelen (geel/groen).
Laat even weten als je hiervoor hulp nodig hebt.
Na de wacht-Frank krijgen we de oplaad-Frank ervoor terug ;-)Tja, hij moet opladen ook hé.:wink:
Ik heb hetzelfde probleem en kom er niet uit.
Ik heb tesla een voorstel gedaan om met de complete installatie en afstandsbediening naar tilburg te komen.
Ik ben benieuwd naar hun reactie. Mijn gedachte is ook , wanneer ie de afstandsbediening herkent, maar het openen niet lukt met de tesla het dan toch aan de tesla ligt (signaal te kort ???)
Wanneer jij iets wijzer bent geworden hoor ik het graag.
Rekenen op een blauwe lader die ik ging installeren...tot bleek dat die niet voorradig was. Mijn in alleijl besteld slim laadpunt komt wellicht pas eind deze week aan. geen nood, ik zou rustig aan het gewone stopcontact opladen in de garage...dácht ik. Jammer genoeg blijkt dit niet te werken ( het signaal is even groen, maar begint dan 4 keer rood knipperen). De kabel werkte nochtans in Woluwe. Te vermelden is dat ook bij de buren de kabel hetzelfde signaal geeft :vermoedelijk ligt het dus aan het elektriciteitsnet in de wijk. Om het helemaal leuk te maken is mijn Blue Corner laadpas nog niet aangekomen, dus het schrikbeeld van een lege batterij is niet zo ver weg ( nog 110 kilometer om precies te zijn)
Zijn er onder jullie die hetzelfde probleem hebben gehad( en het hebben kunnen oplossen)? En zijn er eventueel forumleden in de streek die me kunnen helpen deze eerste dagen te ovebruggen?
alvast bedankt!
Gert
Da's het voordeel van wonen in Brabant. Daar laad je in een nacht makkelijk vol. Want: Brabantse nachten zijn langhet enige probleem dààr is dat laden aan 12 à 13 km per uur gebeurt (dus op één nacht is ie maar half geladen...).
Mvg,
Carl