Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Het verbaast me dat je aangeeft met energy saving aan zoveel kilometers kwijt te raken. Ik heb net even bij mij gekeken: ik heb mijn auto hier om 9:30 geparkeerd (buiten, temperatuur rond het vriespunt) met 202km typical range, en heb nu, 8 uur later, nog steeds 202km range. Ik verlies echt maar een paar km per etmaal.
.

deze week kwam ik op het officiele forum een draadje tegen met mensen met hetzelfde probleem, en toevallig of niet, bijna allen met een 60kw. blijkbaar zit er daar iets fout met de energy saving modus.
Vampire loss fix in 5.8 not working for me :( | Forums | Tesla Motors
 
front seat.jpg


Heb een vraagje. Tijdens de testrit vorige week dinsdag viel het mij op dat ik met de bovenzijde van mijn ruggengraat constant tegen de hoofdsteun zat aan te duwen. Stoorde wel een beetje. Zijn er nog mensen die dit voor hebben met de Model S zetels. Zijn er eventuele oplossingen?
Bij het prototype van de Model X lijkt het mij dat de hoofdsteunen verstelbaar zijn.
Als 1m87 was het achteraan zitten met gebogen hoofd, maar ja, dat zijn de dingen die je doet voor het mooie design.
 
Heb een vraagje. Tijdens de testrit vorige week dinsdag viel het mij op dat ik met de bovenzijde van mijn ruggengraat constant tegen de hoofdsteun zat aan te duwen. Stoorde wel een beetje. Zijn er nog mensen die dit voor hebben met de Model S zetels. Zijn er eventuele oplossingen?
Bij het prototype van de Model X lijkt het mij dat de hoofdsteunen verstelbaar zijn.
Als 1m87 was het achteraan zitten met gebogen hoofd, maar ja, dat zijn de dingen die je doet voor het mooie design.

Ja, dat probleem heb ik ook. Ik ben 2 meter lang. Ik heb al contact gehad met een tweetal bedrijven, en het beste advies tot nu toe is om bovenaan wat schuim te laten verwijderen. Ook in het US forum is dat een aanbevolen oplossing. Het ontbreekt mij momenteel aan tijd om die afspraak te maken.
 
Het verbaast me dat je aangeeft met energy saving aan zoveel kilometers kwijt te raken. Ik heb net even bij mij gekeken: ik heb mijn auto hier om 9:30 geparkeerd (buiten, temperatuur rond het vriespunt) met 202km typical range, en heb nu, 8 uur later, nog steeds 202km range. Ik verlies echt maar een paar km per etmaal.

Edit: connecten met de app is wel een drama, en houdt zich volledig aan Murphy's Laws: als ik zomaar eens wil kijken "hoe het met Tessie gaat" gaat dat meestal redelijk, maar juist als ik nodig het laden wil starten, of de verwarming aan wil zetten omdat ik zo vertrek, of iets dergelijks, dan lukt het meestal voor geen meter en moet ik het keer op keer proberen.

ik heb tijdje geleden ruim een week lang "langeduurtest stilstaan zonder bijladen bij 0-10 gr C" gedaan. Resultaat 4 km per etmaal kwijt.
 
vandaag een update moeten doen. Na de update niets nieuws gezien. 5.8 had ik al en nu heb ik nog steeds 5.8

Zoek de 7 verschillen. iemand in de gaten wat er veranderd is? In iedere geval niets aan de WiFi verbinding. Die kan ik nog steeds niet voor elkaar krijgen.
 
Gisteren de Tesla opgehaald en vandaag hem al weer kwijt aan Ferry van DC Car Detailing. Laat the Full Monty doen (exterior, interieur, wielen en ramen). Ben benieuwd.

Ik heb van Ferry een gratis leenauto meegekregen. Een BMW 3 serie uit 1995. Was wel weer even wennen :biggrin:
 
Net terug van de detailer en ben er erg blij mee. Ziet er echt top uit!!

Er staan al foto's op de site :


Custom Car Cleaning - Makes a star of your car=

Nog even een vraagje: zag deze week volgens mij op een foto dat op het kleine scherm rechts van de kilometerteller de trip gegevens stonden weergegeven.
Heb van alles geprobeerd maar hoe krijg ik die daar?

Draaiknop op je stuur ingedrukt houden dan krijg je optie menu voor verschillende schermen. Radio telefoon trip energie of niks. Zowel voor scherm links als rechts ( dus ook draaiknop links en rechts gebruiken)
toevallig vandaag ook gezocht en na even pielen gevonden.
 
Last edited:
connecten met de app is wel een drama, en houdt zich volledig aan Murphy's Laws: als ik zomaar eens wil kijken "hoe het met Tessie gaat" gaat dat meestal redelijk, maar juist als ik nodig het laden wil starten, of de verwarming aan wil zetten omdat ik zo vertrek, of iets dergelijks, dan lukt het meestal voor geen meter en moet ik het keer op keer proberen.

Hier hetzelfde probleem.
Als je S in de buurt staat, kan je de verbinding forceren door de auto even met de sleutel te locken of unlocken.
Ik heb dan in de meeste gevallen binnen 30 seconden verbinding.

Raar dat een open source project als OVMS (voor de Roadster), wel vrijwel altijd werkt.
Verbinding heb je binnen 10 seconden.
 
Het duurt inderdaad even voor hij wakker is, wat ik meestal doe is de app aanzetten, even 1a 2 minuten wat anders doen en als ik dan weer op mijn telefoon kijk dan is hij er. Soms is een extra poging nodig maar meestal is het met de 1e keer raak. Heb overigens et idee dat et met de laatste .29 update iets beter gaat, maar dat kan wishful thinking zijn ;)
Heb het liever zo dan onnodig kWh's weggooien door standby verbruik.
 
vandaag een update moeten doen. Na de update niets nieuws gezien. 5.8 had ik al en nu heb ik nog steeds 5.8

Bij mij is er wel duidelijk een verschil zichtbaar: m'n handgrepen komen er niet meer uit na de update en een error op het display contact op te nemen met Tesla. Gelukkig gaat het bestuurdersportier wel open, de andere deuren niet... Niemand kan er dus in!

Zoek de 7 verschillen. iemand in de gaten wat er veranderd is? In iedere geval niets aan de WiFi verbinding. Die kan ik nog steeds niet voor elkaar krijgen.

Dit probleem had ik ook. Opgelost door de draadloze router op b/g/n te zetten en het kanaal te veranderen. Draait nu prima!
 
View attachment 37821

Heb een vraagje. Tijdens de testrit vorige week dinsdag viel het mij op dat ik met de bovenzijde van mijn ruggengraat constant tegen de hoofdsteun zat aan te duwen. Stoorde wel een beetje. Zijn er nog mensen die dit voor hebben met de Model S zetels. Zijn er eventuele oplossingen?
Bij het prototype van de Model X lijkt het mij dat de hoofdsteunen verstelbaar zijn.
Als 1m87 was het achteraan zitten met gebogen hoofd, maar ja, dat zijn de dingen die je doet voor het mooie design.

Ik ben 1.91 en het is voor mij net op het randje. Als de de rugleuning maar iets meer naar achteren zet en de lendesteun iets voller, dan gaat het net. Maar echt sjiek hebben ze dat niet gedaan met deze hoofdsteunen (maar dat wisten we natuurlijk al vooraf)
 
net de laaste update gestart en een 20 tal minute in de auto blijven zitten... hij doet wel rare dingen dan.
km totaal weg, datum op 3 januari , lichten aan , uit , aan, uit , rare geluiden.
knopen op stuur aan, uit....

Ik heb de update gestart vlak voor de geplande start van het laden. De update wordt gestart en het laden wordt uitgesteld. Zojuist zie ik dat ie na het updaten automatisch het laden is gestart en volgens planning heeft voltooid.
 
ik hoop dat ze de "vampire loss"bij de 60kw batterij opgelost hebben in de nieuwste update. ik zal hem vandaag eens terug op energy saving modus zetten.

het zal nog niet voor deze update zijn:
*na één uur is al 3km verdwenen terwijl de auto binnen nog 14° aan geeft:mad:
*na 2.30uur -5km binnenin de auto nog 9.5°
 
Last edited: