Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Goede glans, Harald!

Bedankt Gerko,

Gisteren opgehaald bij Ferry van DC Car Detailing. Opgehaald in het donker dus kon gisteren niets zien. Vandaag in het daglicht inderdaad mooie diepe glans herkenbaar. Vandaag ruim 400 kilometer gereden naar Haaksbergen (met dus een tankstop in Zevenaar). Wil ik weer instappen in de auto, komt er een kerel naar mij toe en vraagt hoe het werkt met afrekenen voor de stroom. Als ik aangeef dat dit voor bezitters van een Tesla gratis is kijkt hij mij ongelovig aan. Vervolgens vraagt hij ook nog of de auto op de snelweg kan rijden :confused:. Het is duidelijk dat wij Tesla adepten toch een kleine groep zijn die heel veel (denken te) weten van deze auto en dat de overige 99,9 % van de mensen er weinig tot niets van weten. Grappig. Hij rijd overigens als een dolle. Geen brom, geen spoorvorming, geen gefluit en geen vreemde foutmeldingen (tot nu toe). Het is wel even wennen maar door te rijden op basis van de informatie welke je kan aflezen van het energiegebruiksscherm (average gebruik) kan je redelijk goed inschatten welke snelheid je moet aanhouden om thuis te komen.
 
Last edited:
zou toch wel moeten, ben zelf ook verzet dus moet iig een gat zijn op donderdag!

- - - Updated - - -

gaby4uge.jpg
dit ding hangt bij ons in de kamer, en hij knippert sneller naar mate er meer wordt verbruikt. Nu gaat ie bij de waterkoker al aardig te keer, maar dit zijn geheel nieuwe dimensies..

heb je een link? de meters die ik vind meten nl alleen het verbruik van dat specifieke stopcontact...
 
Ken het. Mijn vriendin vindt het ook niks maar ja die mag blij zijn dat ze überhaupt mee mag rijden als hij volgende week geleverd wordt

Houdt moed. Mijn vouw was uiterst sceptisch maar is om. Om ellende te voorkomen wilde ik haar auto (XC90) nog even aanhouden maar dat vindt ze onzin. Ze vindt de auto nu passen als "een warme sok". En dat bedoelt ze positief.
 
Houdt moed. Mijn vouw was uiterst sceptisch maar is om. Om ellende te voorkomen wilde ik haar auto (XC90) nog even aanhouden maar dat vindt ze onzin. Ze vindt de auto nu passen als "een warme sok". En dat bedoelt ze positief.
Die van mij heeft hetzelfde. Ze wil wel meerijden, maar weigert achter het stuur te kruipen. Klaagt ook over de lage instap en dat hij zo groot is. Van het eerste heeft ze haar XC90 Diesel geen last, maar klein is die ook niet. Krijg haar dan ook niet overtuigd om die in te ruilen, want om die grote diesel te blijven rijden voor nog enkel stadsritten vindt ze prima. Voor de kosten hoeven we het niet te doen, want de Tesla rijdt al voor niks is dan het argument.:crying:
 
Die van mij heeft hetzelfde. Ze wil wel meerijden, maar weigert achter het stuur te kruipen. Klaagt ook over de lage instap en dat hij zo groot is. Van het eerste heeft ze haar XC90 Diesel geen last, maar klein is die ook niet. Krijg haar dan ook niet overtuigd om die in te ruilen, want om die grote diesel te blijven rijden voor nog enkel stadsritten vindt ze prima. Voor de kosten hoeven we het niet te doen, want de Tesla rijdt al voor niks is dan het argument.:crying:
Vrouwen logica:confused:. Uitgezonderd onze Tesla vrouwen hier natuurlijk:rolleyes: Die hebben het HELEMAAL begrepen:biggrin:
 
Het zal vast al eerder gevraagd zijn: ik heb thuis een rood CEE-contact van 32A die ook op 32A is afgezekerd (dus zo'n "dikke" en niet de iets kleinere van 16A).
Kan ik de Tesla daarmee opladen (ik heb een duocharger) of moet ik dan nog wat instellen?
of moet ik dat helemaaaal niet doen en waarom dan niet?
 
Het zal vast al eerder gevraagd zijn: ik heb thuis een rood CEE-contact van 32A die ook op 32A is afgezekerd (dus zo'n "dikke" en niet de iets kleinere van 16A).
Kan ik de Tesla daarmee opladen (ik heb een duocharger) of moet ik dan nog wat instellen?
of moet ik dat helemaaaal niet doen en waarom dan niet?

Zonder laadstation kun je maximaal 3 x 16A = 11 Kw laden. Wil je - nog - geen laadstation kopen, dan moet je de 32A stekker laten vervangen door een 16A exemplaar. Heb je nog wel de rode Tesla verloopstekker nodig.
 
Vraagje. Heeft iemand ook last van een (glazen) dak dat in gesloten toestand een beetje kraakt wanneer je over een wat minder vlakke weg rijdt?
Ja dat herken ik wel. Is een bekend probleem, de metalen strip aan de binnenkant van de dakrand verspringt iets in hoogte rechtsvoor.
Is ook een Amerikaans draadje van waarin gemeld wordt dat het een bekend probleem is en waarvoor een goede oplossing beschikbaar is.
Laat ik begin volgend jaar oplossen.
 
Het zal vast al eerder gevraagd zijn: ik heb thuis een rood CEE-contact van 32A die ook op 32A is afgezekerd (dus zo'n "dikke" en niet de iets kleinere van 16A).
Kan ik de Tesla daarmee opladen (ik heb een duocharger) of moet ik dan nog wat instellen?
of moet ik dat helemaaaal niet doen en waarom dan niet?

twee mogelijkheden :
ofwel vervang je de 32A-stekker door een kleinere 16A-stekker (of koop je een verloop), en dan kan je met 11KW laden via de Tesla-laadkabel. (Als zij de rode stekker geleverd hebben) 11kw is pakweg 50km/u.

Ofwel koopt je nog een laadstation, en een laadkabel Type 2 (bvb bij medeforumlid LuckyLuke), en dan kan je 22kW laden.
22kW is zowat 100km/u



ter info : ik heb voor oplossing 2 gekozen.
 
twee mogelijkheden :
ofwel vervang je de 32A-stekker door een kleinere 16A-stekker (of koop je een verloop), en dan kan je met 11KW laden via de Tesla-laadkabel. (Als zij de rode stekker geleverd hebben) 11kw is pakweg 50km/u.

Ofwel koopt je nog een laadstation, en een laadkabel Type 2 (bvb bij medeforumlid LuckyLuke), en dan kan je 22kW laden.
22kW is zowat 100km/u



ter info : ik heb voor oplossing 2 gekozen.

Of 3e mogelijkheid; je koopt (of maakt zelf een verloopstuk) van 32A male naar 16A female, dan heb je dat ineens voor noodsituaties.