Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand ervaring dat koppelen aan (in mijn geval thuis) WIFI niet gaat?

Wellicht iemand zelfde ervaring met ASUS RT-N66U Router?? Heb ergens gelezen paar weken geleden dat iemand problemen had met Netgear router maar kan het niet meer vinden.
En nee heb geen mac-address filtering / authenticatie string is correct.
Kan de auto Wireless N aan?? Of het standaard G? Weet iemand dit?

Nee, N wordt niet ondersteunt. Ik heb zelf ook lopen stoeien voordat ik het aan de praat kreeg.

De oplossing voor mij was B/G/N te activeren, en niet kanaal 13 maar kanaal 10 te gebruiken. Daarna ging het verbinden probleemloos!

- - - Updated - - -

Mooi zo! De motor/inverter bij mij is al 2,5 maand geleden vervangen en sindsdien rijd ik fluisterstil. Het blijft wel een dure grap zo voor Tesla, ik hoop dat ze dat lek eens boven water krijgen en gewoon alle auto's stil afleveren. Ook zo fijn voor de kopers, van wie sommigen niet weten of hun auto nu wel of niet stil genoeg is.

Fluisterstil wil ik 'm nog niet noemen, maar de brom begint nu pas bij 140 tot 150. Dus prima mee te leven.

Overigens denk ik niet dat Tesla dit allemaal zelf hoeft te betalen, ook zij zullen dingen kunnen verhalen op hun toeleverancieren vermoed ik zomaar.
 
Nee, N wordt niet ondersteunt. Ik heb zelf ook lopen stoeien voordat ik het aan de praat kreeg.

De oplossing voor mij was B/G/N te activeren, en niet kanaal 13 maar kanaal 10 te gebruiken. Daarna ging het verbinden probleemloos!

- - - Updated - - -



Fluisterstil wil ik 'm nog niet noemen, maar de brom begint nu pas bij 140 tot 150. Dus prima mee te leven.

Overigens denk ik niet dat Tesla dit allemaal zelf hoeft te betalen, ook zij zullen dingen kunnen verhalen op hun toeleverancieren vermoed ik zomaar.
Dank u!! Auto staat bij de poetser dus morgen even uittesten.... En ik thuis maar alles op N hebben ingeregeld voor max performance......;-)
Fijn een forum, scheelt mij weer wat krachttermen gebruiken
 
Mooi zo! De motor/inverter bij mij is al 2,5 maand geleden vervangen en sindsdien rijd ik fluisterstil. Het blijft wel een dure grap zo voor Tesla, ik hoop dat ze dat lek eens boven water krijgen en gewoon alle auto's stil afleveren. Ook zo fijn voor de kopers, van wie sommigen niet weten of hun auto nu wel of niet stil genoeg is.

Bij mij is de brom er soms wel, en soms niet. Wanneer de brom er is, dan hoor ik dat zeker heel duidelijk.

Wat mij opvalt:
Als ik heel sportief, plank(gas) accelereer, dan hoor ik de brom wel. Als ik het pedaal los laat vanaf hoge snelheid, dan hoor ik de brom ook weer totdat de snelheid is gezakt.

Iemand anders die dit ook heeft (gehad)?
 
Kort vraagje:
Horen er 1 of 2 achteruitrij lampen te branden bij het achteruit rijden?

1tje....viel mij ook op bij de delivery maar in de States zijn het er twee is me verteld....
Wij hebben mistachterlamp erin de plaats gekregen ;-)
Er zijn nogal wat schrikreacties geweest bij Tesla intern toen de EU models van de band afrolden en sommige bij hele rijen autos maar 1 achteruit licht hebben zien branden is me verteld. Gelukkig by Design
 
Gisteren mijn auto opgehaald, er is een nieuwe motor ingezet. Eindelijk kan ik 120 of 130 rijden zonder het gevoel dat de motor eruit gaat klappen! Ik heb het al eerder op het forum gelezen: als je de brom hebt, dan is het niet te miskennen. Je hoort het direct! Als je dus twijfelt of je motor bromt, dan bromt ie zéér waarschijnlijk dus niet.

Ook is de typeaanduiding eraf gehaald, veel mooier zo! Nu is de kont veel beter in balans qua symmetrie!

Gisteren ook ineens een brom te horen boven de 120 km/h, alsof er een brandstofmotor onder de kap ligt. Als ik het volume omhoog breng naar 6 is het niet direct storend meer, maar anderzijds absurd om het geluid in deze auto te moeten verhogen hiervoor. Morgen moet ik toch in Tilburg zijn, dus denk dat ik daar maar even langs het Servicecenter rij.

Heb de typeaanduiding er ook af. Persoonlijk vind ik de klassieke letters (typisch amerikaans) helemaal niet bij de auto passen en heb ze daarom verwijderd.
 
Mooi zo! De motor/inverter bij mij is al 2,5 maand geleden vervangen en sindsdien rijd ik fluisterstil. Het blijft wel een dure grap zo voor Tesla, ik hoop dat ze dat lek eens boven water krijgen en gewoon alle auto's stil afleveren. Ook zo fijn voor de kopers, van wie sommigen niet weten of hun auto nu wel of niet stil genoeg is.

heb die van mij maandag ontvangen, en heb het probleem niet... lijkt verbetering in te zitten!
 
Software-update gisterenmiddag uitgevoerd naar versie 1.30, bij mij een bugfix. Ik heb de velgen en banden een week of twee geleden gewisseld naar 'aftermarket' 20Inch combinatie en kreeg de TPMS reset niet correct uitgevoerd. Vond ik ook logisch omdat er twee opties zijn namelijk 19- en 21 Inch echter na de update krijg ik - vooralsnog - geen melding meer na de reset van sensoren. Ik zou hiervoor morgen naar het service center in Amsterdam gaan die wellicht dezelfde bugfix of update zouden hebben uitgevoerd.
Ik ben weer helemaal up to date, zo zie je maar dat de auto zich blijft ontwikkelen in hoog tempo wat de Model S rechtvaardigt Autoblog auto van het jaar te zijn geworden.

Ik heb vandaag ook hetzelfde probleem gehad. Vandaag bij Profile Mijdrecht mijn 20 inch wintervelgen en banden eronder laten zetten. Tijdens de terugreis gaf Tessy aan dat er problemen waren met de sensoren. Dit had ik verwacht en wilde dus via het menu de sensoren opnieuw laten inlezen. Ik kon vervolgens alleen maar kiezen tussen 19 en 21 inch. Dus niet voor 20 inch. Uiteindelijk gekozen om 21 inch knop te gebruiken. Na enige tijd waren de sensoren weer met succes opnieuw ingesteld. Wel raar dat er bij de update dan niet ook meteen meer maten om uit te kiezen is ingesteld. Bijgaand Tessy's nieuwe look

20131218_153739.jpg

20131218_153712.jpg
 
Last edited:
Iemand ervaring dat koppelen aan (in mijn geval thuis) WIFI niet gaat?

Wellicht iemand zelfde ervaring met ASUS RT-N66U Router?? Heb ergens gelezen paar weken geleden dat iemand problemen had met Netgear router maar kan het niet meer vinden.
En nee heb geen mac-address filtering / authenticatie string is correct.
Kan de auto Wireless N aan?? Of het standaard G? Weet iemand dit?

Heb ik ook gehad. Gewoon even resetten, en dan deed hij het bij mij terug.
 
Ik heb vandaag ook hetzelfde probleem gehad. Vandaag bij Profile Mijdrecht mijn 20 inch wintervelgen en banden eronder laten zetten. Tijdens de terugreis gaf Tessy aan dat er problemen waren met de sensoren. Dit had ik verwacht en wilde dus via het menu de sensoren opnieuw laten inlezen. Ik kon vervolgens alleen maar kiezen tussen 19 en 21 inch. Dus niet voor 20 inch. Uiteindelijk gekozen om 21 inch knop te gebruiken. Na enige tijd waren de sensoren weer met succes opnieuw ingesteld. Wel raar dat er bij de update dan niet ook meteen meer maten om uit te kiezen is ingesteld. Bijgaand Tessy's nieuwe look

View attachment 38481
View attachment 38482

Dat zijn echt helle mooie wielen.

- - - Updated - - -

Nieuw op het forum, maar al een tijdje aan het meelezen. Oktober 2012 de aanbetaling gedaan, in mei gefinaliseerd en op 22 november mijn Model S in ontvangst genomen. Wat een wonder, meer dan een revolutie! Afgelopen weekend heeft de auto een opti-coat pro behandeling gehad bij Detail Today Auto Detailing. Ziet er gaaf uit.

View attachment 38351View attachment 38352View attachment 38353View attachment 38354View attachment 38355View attachment 38356View attachment 38357

veel plezier met de goed beschermde Tesla Jan Willem
 
Morgen is de kleur donker aan de beurt. Panorama van vanuit Amsterdam uit te leveren auto's. Zat hier vanavond even te wachten.. dacht wel leuk voor de mensen die morgen naar Amsterdam komen -;)

View attachment 38404

Ik wordt steeds blijer met mijn zilvergrijze......heb ik in elk geval iets speciaals!:wink:
De foto's komen eraan: ik rijd nu in het donker naar het werk en in het donker weer terug. Dat fotografeert niet lekker.