Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Verslag van een rit naar Oostenrijk via de supercharges

Als enthousiast Tesla rijdster van bijna het eerste uur, kwam ik woensdag Robin tegen. Hij zou vandaag naar Oostenrijk gaan met zijn gezin en wilde dat in maximaal 11 uur doen. (Had ik natuurlijk het liefst zelf als een van de eerste gedaan:))
Dus afgesproken dat hij zijn verslag naar mij mailt, en ik alles TeslaMotorsclub fans op de hoogte hou hoe het met Robin vergaat vandaag.

Hier het verslag tot nu toe:

Vanochtend vroeg is de familie vanuit Amsterdam vertrokken richting Zevenaar. Na 115 km gereden te hebben met een gemiddelde snelheid tussen de 120 en 135 km per uur, zijn ze een uurtje later in Zevenaar gearriveerd. Nog 227 km op de teller.
Met een laadsnelheid van 430 km/uur in een kwartiertje de MS weer "volgeladen" en hup op weg naar Wilnsdorf. Dat is 228 km van Zevenaar waar ze exact 2 uur en 10 minuten over hebben gereden. Gemiddeld zit dat tussen de 120 en 130 km per uur. De teller gaf nog 8 km aan. Met een razende laadsnelheid van 636km per uur gaat de familie met een volle tank een uurtje later richting Bad Rappenau.

Wilnsdorf naar Bad Rappenau is 244 km wat ze met een snelheid tussen de 120 en 150 km afleggen in 2 uur en 1 kwartier.
Aangekomen in Bad Rappenau staat er nog 42 km op de teller en weer kunnen ze met een superlaadsnelheid van 626 km/uur in 45 minuten de tank volladen en op weg gaan naar Jettingen Scheppach. Van Bad Rappenau zijn ze om 11.30 uur vertrokken en zijn dus nu onderweg.

Later op de dag meer en dan ook foto's
 
Hij is er. Zojuist klokslag 12:00 afgeleverd.

7yda4ypa.jpg
 
Heb al in het forum gezocht, maar kon het niet zo goed vinden (veel pagina's met informatie :wink:).

Als ik mijn auto oplaad, dan is de range als deze vol is 350 kilometer. Ook met een max range oplaad beurt komt ie niet boven de 400 kilometer range.

Heeft iemand hier ook 'last' van?
 
Heb al in het forum gezocht, maar kon het niet zo goed vinden (veel pagina's met informatie :wink:).

Als ik mijn auto oplaad, dan is de range als deze vol is 350 kilometer. Ook met een max range oplaad beurt komt ie niet boven de 400 kilometer range.

Heeft iemand hier ook 'last' van?

Is normaal. Hij staat blijkbaar ingesteld op "typical range". Die is te halen als je rustig rijdt. Als je hem in de instellingen op "ideal range" zet zal hij ca. 20% meer km's laten zien. Maar die ga je in de praktijk niet halen.
 
Ik maak gewoon even stijlloos reclame voor mijn blogpost :)

Inderdaad, ik snap dat echt niet. 40 Ampere over stekkers die echt ronduit _eng_ zijn. Google eens op Nema 14-50, daar mag 50A (!!!) overheen, bizar. Brrr.

We moeten echt EV's niet willen laden over zulke stekkers.

Ik snap nog steeds niet wat er mis is met een rode stekker. Al een week laad ik nu dagelijks mijn Tessy op, binnen in de garage, met de rode stekker (ik sta nu trouwens in Oosterhout) en heb regelmatig de stekker en contact gecontroleerd. Er wordt helemaal niets warm, blijft gewoon koud, en de stekker zit zo stevig vast dat ik mijn man moet vragen om die kant van de kabel los te maken. En het steunklepje van het contact sluit naadloos aan op het stekkersteuntje, zonder speling.
En stroom is toch stroom? Of zie ik dat verkeerd?
 
Zojuist de Tesla gehaald. Nu nog 260km range over na wat ritjes dus maar direct de lader uitproberen. Geeft nu aan dat hij maar op 10A laad en maar op 232 volt. Komt dat omdat hij nog vrij vol zit of heb ik een laad probleem?

pequna4e.jpg

Je hoort 16 ampere te kunnen laden indien je een 3 fase 16 ampere laadpunt hebt. Tot nu toe is het niet mogelijk om daarmee meer dan op 13 ampere te laden (Tesla heeft nog wat te fixen). Als je max 10 ampere kunt laden, is er iets anders mis en zou ik er effe een belletje aan wagen richting DS.

Nu is het in de praktijk bij mij zo dat ik vaak maar op 8 ampere laad thuis. Wat kan mij het schelen of ie 's-nachts om 01.30 klaar is of om 04.30!! En met een huisaansluiting van 3x25 loop je dan wat minder risico dat je hoofdzekering eruit knalt.