Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Da's ff wat anders dan een opgevoerde Jap;-)
Mooi contrast inderdaad, deze stille S en mijn race MX-5 met 300pk/440Nm uit een geblazen 2liter 4-cyl.

De MX-5 weegt de helft overigens wel iets meer CO2...

- - - Updated - - -

Wat een 'lullo' ben jij! "A happy Tesla is a plugged in Tesla!"

Je begint op dag 1 al verkeerd.... ;)

Speciaal voor jou:
WP_20131220_006.jpg
 
Zo, even een plaatje dan!

View attachment 38710

Vandaag flink wat ritjes gemaakt/laten maken door collega's, klanten, etc. Wat een lol. Mooiste was twee klanten zelf laten rijden terwijl ik op kantoor was - en ondertussen via de App de verwarming op 30C zetten :) Ik had binnen 10s een 'lullo' in the WhatsApp :-D


Ah, je kunt zo aansluiten bij de Raedhuys Rouwstoet...
 
Horn en Flash Lights werkt niet via de App tijdens het rijden, maar Climate dus wel.

Wido, jij plugged in als je binnen 1u weer op pad gaat naar huis, 10km verderop?
Denk dat Wido bedoeld, dat als je wagen bij een paal parkeert, je deze ook moeten gebruiken, anders kun je hem ook ergens anders parkeren en de paal vrij houden voor iemand anders.:wink:

kon van de week mijn auto ook niet kwijt door een prius-rijder die de plaats bezet hield zonder te laden.
 
Als enthousiast Tesla rijdster van bijna het eerste uur, kwam ik woensdag Robin tegen. Hij zou vandaag naar Oostenrijk gaan met zijn gezin en wilde dat in maximaal 11 uur doen. (Had ik natuurlijk het liefst zelf als een van de eerste gedaan:))
Dus afgesproken dat hij zijn verslag naar mij mailt, en ik alles TeslaMotorsclub fans op de hoogte hou hoe het met Robin vergaat vandaag.

Hier het verslag tot nu toe:

Vanochtend vroeg is de familie vanuit Amsterdam vertrokken richting Zevenaar. Na 115 km gereden te hebben met een gemiddelde snelheid tussen de 120 en 135 km per uur, zijn ze een uurtje later in Zevenaar gearriveerd. Nog 227 km op de teller.
Met een laadsnelheid van 430 km/uur in een kwartiertje de MS weer "volgeladen" en hup op weg naar Wilnsdorf. Dat is 228 km van Zevenaar waar ze exact 2 uur en 10 minuten over hebben gereden. Gemiddeld zit dat tussen de 120 en 130 km per uur. De teller gaf nog 8 km aan. Met een razende laadsnelheid van 636km per uur gaat de familie met een volle tank een uurtje later richting Bad Rappenau.

Wilnsdorf naar Bad Rappenau is 244 km wat ze met een snelheid tussen de 120 en 150 km afleggen in 2 uur en 1 kwartier.
Aangekomen in Bad Rappenau staat er nog 42 km op de teller en weer kunnen ze met een superlaadsnelheid van 626 km/uur in 45 minuten de tank volladen en op weg gaan naar Jettingen Scheppach. Van Bad Rappenau zijn ze om 11.30 uur vertrokken en zijn dus nu onderweg.

Later op de dag meer en dan ook foto's


Wow cool! Ik ga vannacht een gelijke rit maken. Ze hebben nog geen range charge gedaan denk ik he? Ik vanuit Breda richting wilnsdorf en dan is 320km... Wordt range charge en 100 rijden :)
 
Vraagje....iemand al opgevallen dat de navi wel eens verkeerde info laat zien? Gisteren vanuit adam richting den Bosch. Dan meld de nav na de tunnels bij utecht dat je rechts aan moet houden.????? Dan ga je echt naar Arnhem,den haag, Rotterdam??? Lijkt of links en rechterafslag in nav verwisseld is. Iemand al andere ervaringen?

Ja had ik gisteren ook op a44 bij wassenaar richting den haag, nav gaf aan dat ik eraf moest, terwijl ik echt gewoon de snelweg moest volgen

- - - Updated - - -

Dankjewel Robbie, ik ben nu toch wat meer gerustgesteld.

Ik gebruik de rode stekker ook dagelijks 141kwh geladen in 2weken, nog maar 700km gereden, maar stekker werkt tot nu toe prima, loshalen gaat idd zwaar maar dat is ook bij normale krachtstroom stekkers
 
Mijn eerste post en direct een bijzondere ervaring. Gisteren mijn P85 opgehaald in Tilburg en genoten van deze fantastische auto, onwerkelijk goed en rijden in de toekomst. Normaal gesproken had ik nog een paar mooie woorden over deze auto geschreven maar het liep allemaal iets anders. Thuis gekomen, zonder rode sterker, de auto proberen op te laden met 220Volt. Melding dat laadkabel niet goed is en auto niet wil opladen. Alles uit gezet en opnieuw proberen, charge port gaat niet meer open, melding dat auto onderhoud nodig heeft en 12Volt batterij spanning laag is. Tesla gebeld en men heeft op afstand in de auto gekeken en 10 later terug gebeld dat de auto helaas kapot is en naar Tilburg moet. Er kon op zaterdag 18:00 niemand meer komen met een vervangende auto, dus afgesproken dat er vandaag om 10:00 iemand komt met andere auto en de Tesla mee neemt. Vandaag komt er een bijzonder aardige man van een sleepdienst aan de deur met de mededeling ik heb een Mercedes A-klasse voor u! Ik moest er erg om lachen want had toch wel iets anders verwacht als je auto van meerdan een €ton het na 6 uurtjes niet meer doet. De beste man had ook geen enkele training van Tesla gehad want wist niet hoe de auto gesleept moest worden en ook niet dat de auto in sleep modus gezet moest worden. Gelukkig had ik de auto in sleep modus gezet toen het scherm het nog deed anders hadden we nog een probleem gehad. Net geprobeerd Tesla te bellen om deze ervaringen te delen zodat men lering kan trekken en de klanten service kan verbeteren. Helaas heeft Tesla kantoor uren en kan ik maandag pas iemand bereiken. Na 25 Mercedes overgestapt na Tesla, alle begrip dat er technisch iets fout kan gaan maar hoe is het mogelijk dat de klanten service zo onder de maat is. Geen monteur aan huis, geen Tesla als vervang auto, geen contact mogelijk op zaterdag en geen idee wat er met mijn Tesla is of wanneer ik hem terug krijg. Klanten service is zo slecht in vergelijking met Mercedes dat ik ondanks alles samen met mijn vriendin erg heb gelachen deze morgen. Hopelijk krijg ik mijn auto met rode stekker terug als Kerst cadeau.
 
Mijn eerste post en direct een bijzondere ervaring. Gisteren mijn P85 opgehaald in Tilburg en genoten van deze fantastische auto, onwerkelijk goed en rijden in de toekomst. Normaal gesproken had ik nog een paar mooie woorden over deze auto geschreven maar het liep allemaal iets anders. Thuis gekomen, zonder rode sterker, de auto proberen op te laden met 220Volt. Melding dat laadkabel niet goed is en auto niet wil opladen. Alles uit gezet en opnieuw proberen, charge port gaat niet meer open, melding dat auto onderhoud nodig heeft en 12Volt batterij spanning laag is. Tesla gebeld en men heeft op afstand in de auto gekeken en 10 later terug gebeld dat de auto helaas kapot is en naar Tilburg moet. Er kon op zaterdag 18:00 niemand meer komen met een vervangende auto, dus afgesproken dat er vandaag om 10:00 iemand komt met andere auto en de Tesla mee neemt. Vandaag komt er een bijzonder aardige man van een sleepdienst aan de deur met de mededeling ik heb een Mercedes A-klasse voor u! Ik moest er erg om lachen want had toch wel iets anders verwacht als je auto van meerdan een €ton het na 6 uurtjes niet meer doet. De beste man had ook geen enkele training van Tesla gehad want wist niet hoe de auto gesleept moest worden en ook niet dat de auto in sleep modus gezet moest worden. Gelukkig had ik de auto in sleep modus gezet toen het scherm het nog deed anders hadden we nog een probleem gehad. Net geprobeerd Tesla te bellen om deze ervaringen te delen zodat men lering kan trekken en de klanten service kan verbeteren. Helaas heeft Tesla kantoor uren en kan ik maandag pas iemand bereiken. Na 25 Mercedes overgestapt na Tesla, alle begrip dat er technisch iets fout kan gaan maar hoe is het mogelijk dat de klanten service zo onder de maat is. Geen monteur aan huis, geen Tesla als vervang auto, geen contact mogelijk op zaterdag en geen idee wat er met mijn Tesla is of wanneer ik hem terug krijg. Klanten service is zo slecht in vergelijking met Mercedes dat ik ondanks alles samen met mijn vriendin erg heb gelachen deze morgen. Hopelijk krijg ik mijn auto met rode stekker terug als Kerst cadeau.
Als Tesla rijder doet het me pijn zoiets weer te lezen. Ik wil namelijk dat iedereen vooral geniet van deze auto!

Tesla heeft rondom communicatie gewoon nog veel te leren. In het weinige contact wat ik met Tesla heb merk ik geen onwil bij de mensen, maar vooral een zeer snel groeiende organisatie die het eigenlijk allemaal niet kan bijbenen.

Over de rode stekker, ik had die van mij nog uitgeleend aan een buurman iets verderop en die komt net de stekker terug brengen omdat hij hem gisteren toegestuurd kreeg van Tesla.

Ik kreeg te horen dat mijn blauwe 32A stekker ook binnenkort bij mij binnen zou moeten komen.
 
Mijn eerste post en direct een bijzondere ervaring. Gisteren mijn P85 opgehaald in Tilburg en genoten van deze fantastische auto, onwerkelijk goed en rijden in de toekomst. Normaal gesproken had ik nog een paar mooie woorden over deze auto geschreven maar het liep allemaal iets anders. Thuis gekomen, zonder rode sterker, de auto proberen op te laden met 220Volt. Melding dat laadkabel niet goed is en auto niet wil opladen. Alles uit gezet en opnieuw proberen, charge port gaat niet meer open, melding dat auto onderhoud nodig heeft en 12Volt batterij spanning laag is. Tesla gebeld en men heeft op afstand in de auto gekeken en 10 later terug gebeld dat de auto helaas kapot is en naar Tilburg moet. Er kon op zaterdag 18:00 niemand meer komen met een vervangende auto, dus afgesproken dat er vandaag om 10:00 iemand komt met andere auto en de Tesla mee neemt. Vandaag komt er een bijzonder aardige man van een sleepdienst aan de deur met de mededeling ik heb een Mercedes A-klasse voor u! Ik moest er erg om lachen want had toch wel iets anders verwacht als je auto van meerdan een €ton het na 6 uurtjes niet meer doet. De beste man had ook geen enkele training van Tesla gehad want wist niet hoe de auto gesleept moest worden en ook niet dat de auto in sleep modus gezet moest worden. Gelukkig had ik de auto in sleep modus gezet toen het scherm het nog deed anders hadden we nog een probleem gehad. Net geprobeerd Tesla te bellen om deze ervaringen te delen zodat men lering kan trekken en de klanten service kan verbeteren. Helaas heeft Tesla kantoor uren en kan ik maandag pas iemand bereiken. Na 25 Mercedes overgestapt na Tesla, alle begrip dat er technisch iets fout kan gaan maar hoe is het mogelijk dat de klanten service zo onder de maat is. Geen monteur aan huis, geen Tesla als vervang auto, geen contact mogelijk op zaterdag en geen idee wat er met mijn Tesla is of wanneer ik hem terug krijg. Klanten service is zo slecht in vergelijking met Mercedes dat ik ondanks alles samen met mijn vriendin erg heb gelachen deze morgen. Hopelijk krijg ik mijn auto met rode stekker terug als Kerst cadeau.

Ik bespeur toch een verbetering, ik heb exact hetzelfde meegemaakt (2 weken geleden, zie mijn eerdere posts) en kreeg in eerste instantie niet eens vervangend vervoer.
Wel jammer dat ze bij de anwb nog niet getraind zijn, hier zouden ze aan werken werd mij verteld.
Bij mij duurde de reparatie 6 dagen, ik hoop dat je de auto wat eerder terug hebt, sterkte!
 
Mijn eerste post en direct een bijzondere ervaring. Gisteren mijn P85 opgehaald in Tilburg en genoten van deze fantastische auto, onwerkelijk goed en rijden in de toekomst. Normaal gesproken had ik nog een paar mooie woorden over deze auto geschreven maar het liep allemaal iets anders. Thuis gekomen, zonder rode sterker, de auto proberen op te laden met 220Volt. Melding dat laadkabel niet goed is en auto niet wil opladen. Alles uit gezet en opnieuw proberen, charge port gaat niet meer open, melding dat auto onderhoud nodig heeft en 12Volt batterij spanning laag is. Tesla gebeld en men heeft op afstand in de auto gekeken en 10 later terug gebeld dat de auto helaas kapot is en naar Tilburg moet. Er kon op zaterdag 18:00 niemand meer komen met een vervangende auto, dus afgesproken dat er vandaag om 10:00 iemand komt met andere auto en de Tesla mee neemt. Vandaag komt er een bijzonder aardige man van een sleepdienst aan de deur met de mededeling ik heb een Mercedes A-klasse voor u! Ik moest er erg om lachen want had toch wel iets anders verwacht als je auto van meerdan een €ton het na 6 uurtjes niet meer doet. De beste man had ook geen enkele training van Tesla gehad want wist niet hoe de auto gesleept moest worden en ook niet dat de auto in sleep modus gezet moest worden. Gelukkig had ik de auto in sleep modus gezet toen het scherm het nog deed anders hadden we nog een probleem gehad. Net geprobeerd Tesla te bellen om deze ervaringen te delen zodat men lering kan trekken en de klanten service kan verbeteren. Helaas heeft Tesla kantoor uren en kan ik maandag pas iemand bereiken. Na 25 Mercedes overgestapt na Tesla, alle begrip dat er technisch iets fout kan gaan maar hoe is het mogelijk dat de klanten service zo onder de maat is. Geen monteur aan huis, geen Tesla als vervang auto, geen contact mogelijk op zaterdag en geen idee wat er met mijn Tesla is of wanneer ik hem terug krijg. Klanten service is zo slecht in vergelijking met Mercedes dat ik ondanks alles samen met mijn vriendin erg heb gelachen deze morgen. Hopelijk krijg ik mijn auto met rode stekker terug als Kerst cadeau.

Knap dat jullie er om blijven lachen, was mij denk ik niet gelukt. Sterkte!!