Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Wat een ellende met laadpalen....

Ik ook vanmorgen; had een proefrit met een i3 gepland (Jorssen Aartselaar) maar was een half uurtje te vroeg. Dus eens even de laadpalen van Ikea Wilrijk gaan testen... De eerste waarvoor ik een smsje stuur geeft als antwoord terug "paal in gebruik". Ok dacht ik, even de laadsnelheid nakijken en snel naar binnen. Wat blijkt; de auto zegt me "check charging power"... Alé daar gaan we weer... Noodnummer van Plugincompany gebeld... niemand te bereiken... voicemail ingesproken... ondertussen andere paal proberen... lukte wel! 10 minuutjes geladen en vertrokken naar Jorssen.

Enfin,
Hoe was de i3?
+ Regeneratief remmen EN ermee tot stilstand komen voelde beter aan de Tesla
Maar daarmee is ook het enige punt opgenoemd dat beter is.
Bediening van het infotainmentsysteem is ingewikkelder, vering is minder comfortabel (heeft misschien te maken om stabiliteit te garanderen t.o.v. een hoger zwaartepunt), uiterlijk is minder geslaagd, redelijk kleine koffer (is vrij hoog omdat er nog plaats moet zijn voor de optionele range extender).

En nog veel straffer ze hebben een aantal zaken van Tesla afgekeken:
-split screen mogelijk op het center display
-kleine voorkoffer om de laadkabels in te leggen
-8jr of 100.000km garantie

Conclusie, mijn vrouw en ik blijven bij het idee dat een iMiEV of ZOE als basic boodschappenwagentje beter geschikt is.
Dus heb hem vriendelijk teruggegeven met 6km resterend bereik en terug in mijn salon naar huis gezweefd :wink:

Ter info, hij laadt ook op met onze UMC! (misschien was dit voor sommigen een evidentie, maar ik wou toch de proef op de som nemen)
 
Wat een ellende met laadpalen....

Vandaag een rit ondernomen van boekel naar valkenburg...

In valkenburg geen een laadpaal via de apps te bekennen (essent en oplaadpalen) Wat ellende in het limburgse land, zeker voor een regio die het toch mede van het toerisme moet
hebben sinds de opdoeking van de staatsmijnen...

maar goed....

Op de terugweg dachten we mooi bij van der valk een hapje te gaan eten. Alleen ellendige lolo's waarmee we niet hogen konden laden dan 5 A. Dus daar maar niet luchen..

Onderweg toch maar even de stad Helmond aandoen.

Even gefilterd op restaurants.....Bij de eerste paal was het meer industrieterrein dan een plaatsje om een hapje te eten.

Op de 2e plaats stonden gewone auto's op de parkeerplaats voor ev's !

Wat een klote stad (sorry Maarten).

Wanneer je bij een invalide parkeerplaats parkeert, word je onderhand weggesleept en hier doen ze niets aan.

Dus maar weer onverricht ter zaken naar Boekel terug.

Rest 22 Km ...phoe....

Al bij al zal ik blij zijn als fastned haar netwerk heeft uitgerold. Daar kun je tenminste gericht op rijden en weet je zeker dat er plaats is.
Als je nu van Valkenburg naar Helmond rijdt ga je beslist over de A73. Zoals je waarschijnlijk weet heeft Fastned bij Hondsiep (HMP 83.7) een lader die met ca 100km/hr de Tesla voorziet van juice. Was er gisteren zelf ook en werkt prima.
 
Ik zag het onlangs, sleutelhangers en zelfs RFID stickers die je achterop je telefoon kan plakken.
Handig, vooral als je dagelijks je kabel in en uit zo'n publieke paal moet halen.

Ik heb een 'flat fee' abonnement van Nuon. Had ze al gevraagd of je een kopie-pas kan aanvragen. Daarmee wilde ik dan kijken of ik de pas wat kleiner kan knippen, voor aan de sleutelbos. Helaas kan dat nog niet.
 
Ik heb m'n auto net laten herstellen van een conflictueuze ontmoeting met een agressief houten paaltje, waarbij de vleugel vooraan en de deur moesten hersteld/vervangen worden. Ik mag er niet aan denken wat dat allemaal gelost heeft: nieuwe onderdelen, drie laklagen en een gekleurde vernis (Sig Red is echt iets speciaals, blijkbaar), de hele flank opnieuw, vervangwagen (BMW 116i , leuk maar geen Model S), transport van en naar, ...

Wel, nul kosten via Tesla en CBDS. Aan mij hebben ze alvast niets verdiend de komende jaren...
 
We hebben toch 500 euro eigen risico per gebeurtenis?

Ik heb m'n auto net laten herstellen van een conflictueuze ontmoeting met een agressief houten paaltje, waarbij de vleugel vooraan en de deur moesten hersteld/vervangen worden. Ik mag er niet aan denken wat dat allemaal gelost heeft: nieuwe onderdelen, drie laklagen en een gekleurde vernis (Sig Red is echt iets speciaals, blijkbaar), de hele flank opnieuw, vervangwagen (BMW 116i , leuk maar geen Model S), transport van en naar, ...

Wel, nul kosten via Tesla en CBDS. Aan mij hebben ze alvast niets verdiend de komende jaren...