Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Begrijp nog niet altijd hoe de auto (zowel het auto display als de app) het aantal kW berekent.
Bijvoorbeeld toen ik in Weimar aan het laden was bij een 22 kW laadstation liet de app een charge rate van 6 kW zien:

image.jpg


Ik schrok even dat het laadstation zoveel langzamer was dan ik gedacht had, maar toen ik de settings veranderde naar weergave in 'distance' ipv 'energy' werd wel het verwachte aantal km per uur getoond:

image.jpg


Het aantal km per uur bleek gelukkig ook overeen te komen met de daadwerkelijke laadsnelheid.
Iemand een idee hoe dit zit?
 
Ik weet het niet maar ik kan wel gissen. Die omrekening lijkt wel gebaseerd op basis van de (laagste) oplaad-ratio van ongeveer 14 km/u? Software bugje dus?

6 kW zou iets van 30 km per uur moeten zijn.
Het probleem lijkt eerder in de berekening met de fases te zitten: 237V * 26A = circa 6 kW
Maar bij andere (type 2, 11 kW) laadpalen werd wel het juiste vermogen getoond...
En de charge rate in km per uur wordt blijkbaar niet berekend obv van het vermogen, maar obv het daadwerkelijk aantal geladen kilometers gedeeld door de laadtijd.
 
Is inderdaad een software bug. Hij baseert de kW berekening maar op 1 fase.
Hoe meer mensen het aan tesla melden. Hoe sneller het gefixed wordt.

Over bugs gesproken: heeft er al iemand ooit 1 zinnig voice commando kunnen geven? In nederlands en engels lukt het voor geen meter en ik ben 'native' speaker in beiden....
 
Is inderdaad een software bug. Hij baseert de kW berekening maar op 1 fase.
Hoe meer mensen het aan tesla melden. Hoe sneller het gefixed wordt.

Over bugs gesproken: heeft er al iemand ooit 1 zinnig voice commando kunnen geven? In nederlands en engels lukt het voor geen meter en ik ben 'native' speaker in beiden....




voice commands werken wel. Je moet alleen de knop van voice vasthouden en dan je hele commando uitspreken. Met doen verstande dat mijn parrot het 50000x beter deed.
 
Mijn vrouw nu, na noodgedwongen in mijn auto gereden te hebben vanwege een motorschade aan d'r Volvo, niet meer uit mijn auto te krijgen. Gisteren als vervanging voor haar auto een proefrit in een V70. Ze vond het na 2 dagen Tesla een lawaaierig en trillend apparaat :smile:. Normaal gesproken zegt ze altijd, "rij jij maar". Nu met de Tesla, "zal ik rijden?" :biggrin:
 
Mijn vrouw nu, na noodgedwongen in mijn auto gereden te hebben vanwege een motorschade aan d'r Volvo, niet meer uit mijn auto te krijgen. Gisteren als vervanging voor haar auto een proefrit in een V70. Ze vond het na 2 dagen Tesla een lawaaierig en trillend apparaat :smile:. Normaal gesproken zegt ze altijd, "rij jij maar". Nu met de Tesla, "zal ik rijden?" :biggrin:
Mijn vriendin heeft per Januari nieuw werk in Zeeuws-Vlaanderen.

Ze heeft de S nu al geclaimed om er elke dag mee naar haar werk te gaan. "Dat bespaard toch veel brandstof?" Zegt ze dan lachend. Feit is wel dat ik mijn S dan kwijt ben.
 
Mijn vrouw nu, na noodgedwongen in mijn auto gereden te hebben vanwege een motorschade aan d'r Volvo, niet meer uit mijn auto te krijgen. Gisteren als vervanging voor haar auto een proefrit in een V70. Ze vond het na 2 dagen Tesla een lawaaierig en trillend apparaat :smile:. Normaal gesproken zegt ze altijd, "rij jij maar". Nu met de Tesla, "zal ik rijden?" :biggrin:
Tja, er is maar 1 oplossing...
 
vandaag om boterkoeken gereden (normaal doe ik dit nooit)
Thuis gekomen na 1 uur en 45 minuten en 78km op de teller.... maar wel met koeken.(Waasmunster, Lokeren, Laarne, R4, E17, Belsele,Sint-Niklaas, Temse)

Onderweg mijn eerste "duim" gekregen van een aantal jongeren achterin een Land Rover die naast me aan de lichten stond.
dit doet wel goed!:rolleyes:
Op een ander moment kwam er een jonge knul naast me staan aan de rode lichten met zijn BMW cabrio. hij begon al te schuiven als het aan de andere kant oranje werd. bij groen gaf ik "plankelectric" en bleef eventjes ter plaatse... (sorry bandjes) en schoot dan weg.
in mijn achteruitkijkspiegel zag ik nog net dat hij plots begon te pinken om af te slaan aan een tankstation.TOEVALIG!:biggrin:
 
Als ons geen witte kerst gegund is, dan mijn minnaar-S toch op zijn minst wel.
Resultaat was er (uiteindelijk) wel naar, als ik al was vergeten hoe allejezus mooi die auto is, dan werd ik wel weer verliefd door het resultaat.
Heb trouwens in geen 100 jaar een auto met de hand gewassen, en nu uitgerekend op eerste kerstdag (je moet toch wat als je vrouw het kerstdiner staat voor te bereiden)...
foto 2.JPG
foto 3.JPG
 
Last edited:
Als ons geen witte kerst gegund is, dan mijn minnaar-S toch op zijn minst wel.
Resultaat was er (uiteindelijk wel naar), als ik al was vergeten hoe allejezus mooi die auto is, dan werd ik wel weer verliefd door het resultaat.
Heb trouwens in geen 100 jaar een auto met de hand gewassen, en nu uitgerekend op eerste kerstdag (je moet toch wat als je vrouw het kerstdiner staat voor te bereiden)...

ha, net hetzelfde gedaan. en ook hier staat de vrouw in de keuken, en wil niet gestoord worden. no problem :wink:
 
Het lijkt inderdaad wel of de auto asos aantrekt
. Ik heb in de week dat ik hem heb al 3 deuren tegen de zijkant gesmeten gekregen en iemand aan de voorzijde tegen de bumper geparkeerd. Is iedereen jaloers, is de auto zo groot of let ik zelf nu meer op dat soort dingen???

- - - Updated - - -



Ik heb vandaag eenzelfde probleem. De UMC aangesloten zoals elke dag eind van de dag even bijladen. Ik krijg de melding dat de kabel niet goed is aangesloten, check kabel aansluiting. Bij 220V adapter en gewoon op schuka aansluiten krijg ik de melding "kabel defect" of zo...
Wat was jullie probleem? Ligt dit aan de kabel of aan iets van elektronica in de auto?? Ik hoop niet dat ik de auto 6 dagen moet missen of in een A-klasse moet rijden met mn familie, want ik wil de auto graag showen met kerst aan de familie natuurlijk....:redface:

UMC kabel defect, van tesla een nieuwe gekregen, laden doet ie nu weer als vanouds.