Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Staat wel leuk zo naast het huis!

tesla-roadster-model-s-at-home.jpg


Collega is weekje naar de Ardennen, dus ik kan kiezen waar ik mee rijd :)
 
Hopelijk moet er binnenkort geen verplichte "brom" worden toegevoegd, voorgeschreven door EU:

View attachment 39486

ik heb tot nu geen enkel probleem gehad. zelfs op lage snelheden blijkt er voldoende lawaai te komen van banden.

- - - Updated - - -

Op de site kan ik ook niet meer inloggen.


vanmorgen lukte het nog zonder probleem.... maar inmiddels ook hier niet meer.
 
Ja, blijkbaar. Ik had zilveren verwacht eigenlijk, die vind ik mooier. Maar goed, dit kan ook best. Alleen de center caps ontbreken, die komen met een week of twee.

Ik Amsterdam hebben ze de center caps gewoon op voorraad. Ik had de wielen laten plaatsen in Tilburg, maar ze bleken (ook deze dus weer) niet goed uitgelijnd, iets met de achterbanden die niet goed waren. Maandag naar AMS gereden, daar schrokken ze er bijna van hoe de wielen waren. Is nu grotendeels gefixt, maar nog steeds voel ik wel wat als je vanaf 130 verder accelereert. Heb jij daar geen last van?

Maar als je niet op de caps wilt wachten, vraag even in Amsterdam!
 
Kennen jullie deze thread al: Iemand uit Estland die een Model S heeft besteld en getransporteerd naar daar. Op de laatste pagina nog een update.
http://www.teslamotorsclub.com/show...st-Model-S-to-Estonia-soon-and-the-road-there
Wouter (van Tesla in Tilburg) en Loek worden zelfs bedankt!
Leuk om te lezen.

Mario Kadastik is vrij actief op het forum, ik lees graag zijn posts.

- - - Updated - - -

Misschien snel-snel je abonnement nog verlengen?

****. natuurlijk. bijdrage voor 2014 vergeten te betalen.

update. merde in het engels wordt gecencureerd. en in het frans ? niet dus.
 
Argh... Vlak na deze post is in mijn auto de 3g connectie eruit gevlogen en heb ik hetzelfde probleem min of meer.. Er is nies meer echter, geen maps, inet-radio et cetera.. Ik vermoed een storing ofzo?
Ik had daarnet zo'n zweetdruppelsopmijnvoorhoofd momentje. Hele middenconsole was zwart en bleef zwart. Op basis van wat ik hier op het forum gelezen heb ik maar een reset geprobeerd. Dus: scrollwieltjes ingedrukt houden, scrollwieltjes en de knoppen er boven....maar de middenconsole bleef zwart. Uiteindelijk na ettelijke keren proberen kreeg ik weer een Tesla logo gevolgd door een normaal beeld. Alleen heeft hij sindsdien geen 3G verbinding meer. 'Restoring Connection' zegt hij, maar het restoren lijkt eeuwig te duren. Maar ik ben op dit moment al blij dat ik weer beeld heb, die 3G verbinding geloof ik wel even, zeker nu ik jouw bericht lees en ik misschien niet de enige ben/was.
 
Is het ergens op de wereld al 2014 geworden? (Soort van Millennium bug in de Tesla software, wie kent die nog...)
Ik had daarnet zo'n zweetdruppelsopmijnvoorhoofd momentje. Hele middenconsole was zwart en bleef zwart. Op basis van wat ik hier op het forum gelezen heb ik maar een reset geprobeerd. Dus: scrollwieltjes ingedrukt houden, scrollwieltjes en de knoppen er boven....maar de middenconsole bleef zwart. Uiteindelijk na ettelijke keren proberen kreeg ik weer een Tesla logo gevolgd door een normaal beeld. Alleen heeft hij sindsdien geen 3G verbinding meer. 'Restoring Connection' zegt hij, maar het restoren lijkt eeuwig te duren. Maar ik ben op dit moment al blij dat ik weer beeld heb, die 3G verbinding geloof ik wel even, zeker nu ik jouw bericht lees en ik misschien niet de enige ben/was.
 
Ik Amsterdam hebben ze de center caps gewoon op voorraad. Ik had de wielen laten plaatsen in Tilburg, maar ze bleken (ook deze dus weer) niet goed uitgelijnd, iets met de achterbanden die niet goed waren. Maandag naar AMS gereden, daar schrokken ze er bijna van hoe de wielen waren. Is nu grotendeels gefixt, maar nog steeds voel ik wel wat als je vanaf 130 verder accelereert. Heb jij daar geen last van?

Maar als je niet op de caps wilt wachten, vraag even in Amsterdam!

Ik heb er al even 170 mee gereden. Geen tril. Die van mij waren door een meisje gemonteerd. Misschien zijn die wat nauwkeuriger? ;)

Overigens kreeg ik op weg naar huis opeens een melding dat het tpms systeem onderhoud nodig had. Ik begon direct te vloeken en dat nummer te bellen... En toen was het weer weg. Hopen dat dat zo blijft. Ik zal AMS een vragen om die caps, dank voor de tip.
 
Ik begin me serieuze zorgen te maken over het energieverbruik of beter gezegd de beschikbare energie van mijn Model S.

Ik heb de auto met een daily charge geladen. Dus 90% van 85kwh = 76,5kwh. Hij geeft nu aan dat ik 33kwh verbruikt heb en de auto is ruim over de helft leeg. Ik schat in dat ik op 57kwh zit als hij leeg is en dit lijkt me dan ook veel te weinig. Ik heb dan totaal ca. 190km gereden.

Hoe zijn de ervaringen van anderen hier met de beschikbare energie?

ujyna7yh.jpg
 
Daarnaast bleek een van de achterste deurgrepen vandaag een sociale fobie ontwikkeld te hebben en niet meer naar buiten te willen komen en ook geeft de carkit na mijn laatste bezoek aan tilburg geen geluid meer door.

Voor al deze problemen krijg je standaard te horen 'kom maar naar tilburg'. Ben hier niet heel blij mee.
 
Ik begin me serieuze zorgen te maken over het energieverbruik of beter gezegd de beschikbare energie van mijn Model S.

Ik heb de auto met een daily charge geladen. Dus 90% van 85kwh = 76,5kwh. Hij geeft nu aan dat ik 33kwh verbruikt heb en de auto is ruim over de helft leeg. Ik schat in dat ik op 57kwh zit als hij leeg is en dit lijkt me dan ook veel te weinig. Ik heb dan totaal ca. 190km gereden.

Hoe zijn de ervaringen van anderen hier met de beschikbare energie?

ujyna7yh.jpg


Een daily charge = 67400 kwh (uit mn hoofd). Een range charge = 75900 (alweer: uit mn hoofd, dus pin me er niet op vast als ik er iets naast zit :) )
met 300wh/km verbruik met een daily charge komt dit plaatje me niet volledig vreemd over. Het is een hoog verbruik op 110 km afgelegd. Veel korte eindjes of testritjes gedaan? :)

er is zo'n mooi plaatje mbt batterij waardes en beschikbare hoeveelheid kwh's. Ik kan dit niet zo snel opsnorren nu even makkelijk (tik deze post op mn mobieltje).

Update:
toch ff opgezocht:
http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=36418&d=1385379804