Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik stond op het punt deze velgen te bestellen @bill maar ik maak me een beetje zorgen over je schade ervaringen. Persoonlijk ga ik ook nog de ramen licht laten tinten, dan is de zilvergrijze op zijn mooist ;)

Schade is er, maar het is mat zwart. De krassen van mijn vrouw heb ik met een beetje matzwart van de spuiter (potje met kwastje van 2.50 euro) bijgewerkt en je ziet er nauwelijks meer iets van. Ik vind get wel handig dat je het kan bijwerken.
Maar goed het blijft 20" dus de bescherming van de banden is minder. Ze zijn er, meen ik, ook in 19"
 
Schade is er, maar het is mat zwart. De krassen van mijn vrouw heb ik met een beetje matzwart van de spuiter (potje met kwastje van 2.50 euro) bijgewerkt en je ziet er nauwelijks meer iets van. Ik vind get wel handig dat je het kan bijwerken.
Maar goed het blijft 20" dus de bescherming van de banden is minder. Ze zijn er, meen ik, ook in 19"
Ik zie graag hoe het ramen tinten is geworden!
 
Ik ben nog steeds aan het klooien met mijn beschikbare Kwh's. Zoals het er nu uitziet komt mijn totaal verbruikte Kwh's sinds de laatste charge op 51Kwh uit. En dat is zoals ik in kan schatten veel te weinig. Kunnen jullie edn wat screens posten van de verbruiksgetallen en de grafiek op het grote scherm (gemiddeld gebruik en geschatte gemiddelde kilometers nog te gaan) bij een bijna lege batterij en een daily (90%) charge?
 
Ik ben nog bezig om een Amerikaanse leverancier van folie naar NL te krijgen, die levert een folie die meekleurt op basis van zonneintensiteit. Ik verwacht de komende maanden het ook nog niet echt nodig te hebben ;)
Ik zou graag je velgen eens 'live' zien. Kom je wel eens bij de SC in Oosterhout?


Ik kom zelden bij de SC, ik woon in Friesland. De folie klinkt interessant, kun je me op de hoogte houden?
 
Ik ben nog bezig om een Amerikaanse leverancier van folie naar NL te krijgen, die levert een folie die meekleurt op basis van zonneintensiteit. Ik verwacht de komende maanden het ook nog niet echt nodig te hebben ;)
Ik zou graag je velgen eens 'live' zien. Kom je wel eens bij de SC in Oosterhout?

Klinkt goed, ben benieuwd, lijkt me een stuk mooier dan wat je normaal gesproken ziet, vind ik persoonlijk niet zo mooi! En voor de kinderen in de zomer, hoor nu al af en toe "ik heb het warm" vanuit de trunk.

Heb je een link met meer info? Wellicht groupbuy?
 
Klinkt goed, ben benieuwd, lijkt me een stuk mooier dan wat je normaal gesproken ziet, vind ik persoonlijk niet zo mooi! En voor de kinderen in de zomer, hoor nu al af en toe "ik heb het warm" vanuit de trunk.

Heb je een link met meer info? Wellicht groupbuy?

Meer hierover in dit draadje: Window Tinting - Prestige Films - PhotoSync

Ik heb die leverancier een aantal namen van gerenommeerde bedrijven doorgegeven. Vervolgens hebben zij contact gezocht of ze interesse hebben om dit product te vertegenwoordigen en ik wacht even hun reacties af. Mocht ik niets horen, dan bel ik er een aantal volgende week om te horen of ze interesse hebben.
 
Meer hierover in dit draadje: Window Tinting - Prestige Films - PhotoSync

Ik heb die leverancier een aantal namen van gerenommeerde bedrijven doorgegeven. Vervolgens hebben zij contact gezocht of ze interesse hebben om dit product te vertegenwoordigen en ik wacht even hun reacties af. Mocht ik niets horen, dan bel ik er een aantal volgende week om te horen of ze interesse hebben.

Super dat je hier energie insteekt! Ik ben ook zeker benieuwd/geïntereseerd of dit product geadopteerd wordt in de lage landen. En mocht er een group-buy worden opgezet, count me in.
 
Dat ze eens snel ophouden met adverteren met 500km range want dat is, hoe goed ik het ook voorheb met Tesla, echt niet haalbaar in normale omstandigheden.

Allereerst: Jongens en Meisjes, een prachtig en vooral gezond 2014!

@LuckyLuke: Loek, de Tesla's zijn best eerlijk geweest over het feitelijke bereik van de auto. Toen wij nog amechtig hijgend afleverdata probeerden te berekenen (decennia geleden of zo) publiceerde Tesla al een grafiek met snelheid v.s. bereik. Die 500 Km (480 officieel, who cares) is in optimale condities EN vooral op basis van Amerikaanse toestanden. Vergeet niet dat de Amerikanen een stukje langzamer rijden dan wij. Maximum snelheden daar 110/120 en daar houdt men zich meestal aan, in ieder geval beter dan in NL. Iets met enforcement kan ik uit eigen ervaring vertellen...

Mijn rechtervoet is waarschijnlijk van copernicum. Ik probeer me in te houden in de MS, het is op zich ook wel een sport om efficiënt te rijden. Ook ik zit met regelmaat rond of boven de 300 Kw/Km als het asfalt vrij is en de flitsambtenaren weer gewoon raamambtenaren zijn.

Toch rij ik ook veel lange afstanden. 250-300-350 Km. Als je dat weet doe je rustig aan.

Dé catch om wel lange afstanden te halen: cruise control. Ga maar eens lang (vanaf 20 Km) rijden op constante cruise control, b.v. 110 Km/hr. Kort helpt niet, het lijkt wel alsof de MS zich moet stabiliseren. Wanneer je snelheid moet minderen: CC uit, wanneer je weer kan CC aan. Niet met je voet remmen en weer amps geven maar laat de CC z'n werk doen. Ff oefenen, is leuk. Wanneer je geen extreem weer hebt (zware wind, extreme kou of dichte mist) haal je makkelijk 350 Km. Ga je 100 Km/hr op CC rijden dan haal je zomaar 400 Km.

Tip: Regenerative breaking uit als het druk is op de snelweg. Dan moet je vaak snelheid minderen maar door Regen rem je te hard waardoor je momentum verliest dat je weer moet herstellen door op te trekken. Dat kost amps. De feitelijke Regen op een drukke snelweg is een farce, je wint er nauwelijks energie mee. Het is hooguit goed om remmen te sparen.

Werkt echt. En dan valt het reuze mee. En, als je toch geen lange afstand hoeft te rijden: lekker gummen!
 
Last edited:
De beste wensen iedereen!! Ik zie nog vrij weinig rijden in Groningen stad, hoop dat daar in 2014 verandering in komt!! :smile: En tevens meer openbare laadpunten graag!

@Hotmint.

Het zal niet Groningen stad worden maar binnen 1 week
zal je niet meer het alleenrecht hebben om in je Model S rond te rijden in de provincie Groningen :biggrin:. Vanaf 6 januari ga ik vanuit Leek een consultancy opdracht uitvoeren. Wellicht komen wij elkaar nog eens tegen "on the road".

- - - Updated - - -

Even off topic. Heeft er al iemand enig idee of het bij 2 SC blijft in Nederland? Als ik het in de Tesla store vraag krijg ik geen duidelijkheid aangezien zij het zelf ook niet weten.
 
Timing is alles ;-)

Ik adviseer 100 op CC. Onnodig te zeggen dat je wel op maximum range moet laden en op Range Mode moet rijden. Lang stoppen zonder laden: Full off via touch screen. Dat wist je w.s. al.

Take it easy! Zorg wel voor koffie want 320 Km op 100 Km/hr is zeer slaapverwekkend...
 
Even off topic. Heeft er al iemand enig idee of het bij 2 SC blijft in Nederland? Als ik het in de Tesla store vraag krijg ik geen duidelijkheid aangezien zij het zelf ook niet weten.

Enkele weken geleden zei iemand - weet niet meer wie - in Tesla-kringen vernomen te hebben dat er meer komen. Het schijnt wel zo te zijn dat de uitrol van de Duitse SC's nu even voorgaat. En daar hebben wij ook wat aan. En laten we onze Belgische vrienden niet vergeten, die er nog geen enkele hebben. Aan het verkrijgen van een bouwvergunning kan het niet liggen hè. Of geldt de soepelheid alleen voor huizen? :wink:
 
En laten we onze Belgische vrienden niet vergeten, die er nog geen enkele hebben. Aan het verkrijgen van een bouwvergunning kan het niet liggen hè. Of geldt de soepelheid alleen voor huizen? :wink:

er is niks soepelheid (meer), de administratieve rompslomp is een fiasco - de overheid kan intussen zelf haar eigen regels al niet meer volgen, en kan geen enkel bouwproject afwerken zonder een jarenlange procedureslag.
 
Ik kan wel een keer naar Oosterhout komen! Om raamfolie op de s te laten zien!
Mijn kids klaagde na 1 weekeind al dat het in de trunk te warm was dus de achterruit is net zo donker als het dak geworden!
De zijuitgang hebben het Max wat in Nederland is toegestaan voor de voorste zijruiten ! Ik vond het niet mooi om op de zijkant van de s 2 tinten glas te hebben!
De voorruit mag niet en dat verschil zie je goed en voel je goed als de zo'n van de voorruit naar de zijruiten draaid!
 
De beste wensen iedereen!! Ik zie nog vrij weinig rijden in Groningen stad, hoop dat daar in 2014 verandering in komt!! :smile: En tevens meer openbare laadpunten graag!

Er mogen inderdaad wel wat laadpalen bijkomen in de stad Groningen zelf, geen enkele parkeergarage (op de Euroborg na) heeft een laadpunt.. Zelfs de gemeentelijke garages niet die "net" klaar zijn. Gemiste kans!