Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Had hetzelfde, auto eind november geleverd, credit factuur borg van Athlon viel vandaag op de mat.
Ze storten het geld volgens mij pas terug als de Lage Landen alles contractueel en financieel heeft afgewikkeld (btw,1ste leasetermijn).

Had jij je borg aan Tesla betaald of Athlon? Ik aan Tesla. Ik zat ook op eind November, zal dan hopelijk met een week ofzo geregeld zijn...
 
Weet niet goed welk topic het hoort, deze wordt meest bekeken vandaar keuze hiervoor. Ik heb eerder achter de 'negative camber' laten nakijken bij servicecentrum en daarna 20 inch aftermarket velg plus winterbanden erop gelegd (zelfde setje als pjhartog zie ander topic waar hij en ook ik erg tevreden over zijn). Probleem wat ik heb is dat mijn voertuig links 8mm. lager staat dan rechts alsof een zwaar persoon in de bestuurdersstoel zit. Ik vermoed problemen met de sensoren van de luchtvering of een software probleem. Je ziet het aan de auto als je er voor of achter staat maar vooral vervelend is het rijden met deze afwijking. Het lijkt alsof rechts voor onregelmatigheid in de band zit en stuitert een beetje, ook een bocht naar links stuurt minder betrouwbaar (druk op rechter voorband) dan bocht naar rechts. Ik heb gebeld en men heeft het over kalibreren van de 'luchtvering' echter nu wordt verondersteld dat daarvoor alleen originele velgen van Tesla 21 of 19 inch gemonteerd zouden mogen zijn. Voor mij een vreemd verhaal, mij lijkt dat ook bij 20 inch banden dat de omtrek van alle vier de banden gelijk is. Ik word maandag gebeld voor service afspraak en ben benieuwd of iemand hier eerder met deze scheefstand van de luchtvering te maken heeft gehad of de onregelmatigheid herkend met ander bocht gedrag links of rechts.
 
Weet niet goed welk topic het hoort, deze wordt meest bekeken vandaar keuze hiervoor. Ik heb eerder achter de 'negative camber' laten nakijken bij servicecentrum en daarna 20 inch aftermarket velg plus winterbanden erop gelegd (zelfde setje als pjhartog zie ander topic waar hij en ook ik erg tevreden over zijn). Probleem wat ik heb is dat mijn voertuig links 8mm. lager staat dan rechts alsof een zwaar persoon in de bestuurdersstoel zit. Ik vermoed problemen met de sensoren van de luchtvering of een software probleem. Je ziet het aan de auto als je er voor of achter staat maar vooral vervelend is het rijden met deze afwijking. Het lijkt alsof rechts voor onregelmatigheid in de band zit en stuitert een beetje, ook een bocht naar links stuurt minder betrouwbaar (druk op rechter voorband) dan bocht naar rechts. Ik heb gebeld en men heeft het over kalibreren van de 'luchtvering' echter nu wordt verondersteld dat daarvoor alleen originele velgen van Tesla 21 of 19 inch gemonteerd zouden mogen zijn. Voor mij een vreemd verhaal, mij lijkt dat ook bij 20 inch banden dat de omtrek van alle vier de banden gelijk is. Ik word maandag gebeld voor service afspraak en ben benieuwd of iemand hier eerder met deze scheefstand van de luchtvering te maken heeft gehad of de onregelmatigheid herkend met ander bocht gedrag links of rechts.

Ik heb een Mercedes met luchtvering en had soms ook de indruk dat ie "scheef" stond.
Ik vond deze uitleg (zie http://www.cls-forum.de/index.php?page=Thread&postID=24586&highlight=schief#post24586):
"Ich wurde die Werkstatt um eine geschriebene Erklärung bitten das tatsächlich für Airmatic eine Abweichung links oder rechts von 20mm im Toleranzbereich liegt (ist doch kaum zu fassen für so teure Autos). .

Dus voor Mercedes is een afwijking links of rechts in de hoogte van 20 mm nog normaal.
Waarschijnlijk schrik je nu even hard als ik toen.

Wie weet komt niet alleen het versnellingshendeltje aan het Teslastuur van Mercedes maar ook de luchtvering...
Dan vallen jouw 8 mm ruimschoots binnen de toegelaten afwijkingsmarges.

Oppassen wel dat je voertuig (enfin, de Tesla eigenlijk dus) bij het opmeten met het stuur in neutrale positie staat.
 
Vandaag maar eens getest hoe mijn batterij het doet als ik eens niet let op het aantal Wh per Kwh. Terugrijdend vanaf Leek naar Kaag (196 km) constant voluit gegaan wanneer mogelijk. Dus snel optrekken wanneer medeweggebruikers naar de rechterbaan gingen, snelheid constant tussen de 120 en 150 met uitschieters naar 170. Alleen vanaf A6 naar de A1 bij Muiden wat rustiger aan moeten doen maar niet onder de 100 geweest (was al wat later). Bij thuiskomst had ik nog 59 typical range over (393 typical range bij vertrek). Valt mij niets tegen :)

20140110_204947.jpg
 
Last edited:
Vandaag maar eens getest hoe mijn batterij het doet als ik eens niet let op het aantal Wh per Kwh. Terugrijdend vanaf Leek naar Kaag (196 km) constant voluit gegaan wanneer mogelijk. Dus snel optrekken wanneer medeweggebruikers naar de rechterbaan gingen, snelheid constant tussen de 120 en 150 met uitschieters naar 170. Alleen vanaf A6 naar de A1 bij Muiden wat rustiger aan moeten doen maar niet onder de 100 geweest (was al wat later). Bij thuiskomst had ik nog 59 typical range over (393 typical range bij vertrek). Valt mij niets tegen :)

Inderdaad, het is een leuke tweede auto. Een Porsche-killer voor rond de kerktoren.
Bovendien nog erg zuinig, al kan je zijn meerprijs nooit in een autoleven terugverdienen.
Maar laat dat nou net het laatste van de zorgen zijn van iemand die 100.000 euro voor een auto wil neertellen.
 
Inderdaad, het is een leuke tweede auto. Een Porsche-killer voor rond de kerktoren.
Bovendien nog erg zuinig, al kan je zijn meerprijs nooit in een autoleven terugverdienen.
Maar laat dat nou net het laatste van de zorgen zijn van iemand die 100.000 euro voor een auto wil neertellen.

GuyJo, nu even serieus, je was begin vorig jaar lichtjes geïnteresseerd in de S, is dat nu nog minder geworden?
 
Vandaag maar eens getest hoe mijn batterij het doet als ik eens niet let op het aantal Wh per Kwh. Terugrijdend vanaf Leek naar Kaag (196 km) constant voluit gegaan wanneer mogelijk. Dus snel optrekken wanneer medeweggebruikers naar de rechterbaan gingen, snelheid constant tussen de 120 en 150 met uitschieters naar 170. Alleen vanaf A6 naar de A1 bij Muiden wat rustiger aan moeten doen maar niet onder de 100 geweest (was al wat later). Bij thuiskomst had ik nog 59 typical range over (393 typical range bij vertrek). Valt mij niets tegen!
Mooi zo! Hoe was de handling bij 170? Tijd voor autobahn update?