Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag maar eens getest hoe mijn batterij het doet als ik eens niet let op het aantal Wh per Kwh. Terugrijdend vanaf Leek naar Kaag (196 km) constant voluit gegaan wanneer mogelijk. Dus snel optrekken wanneer medeweggebruikers naar de rechterbaan gingen, snelheid constant tussen de 120 en 150 met uitschieters naar 170. Alleen vanaf A6 naar de A1 bij Muiden wat rustiger aan moeten doen maar niet onder de 100 geweest (was al wat later). Bij thuiskomst had ik nog 59 typical range over (393 typical range bij vertrek). Valt mij niets tegen :)

View attachment 40397

Da's dan zo'n 250 km op een volledig geladen accu?! Valt misschien niet tegen, maar toch zeker niet mee. Voelt weer als rijden met een lpg-tankje in de jaren '90, met dien verstande dat het tanken nu 6 uur (11 kW) duurt.
 
Da's dan zo'n 250 km op een volledig geladen accu?! Valt misschien niet tegen, maar toch zeker niet mee. Voelt weer als rijden met een lpg-tankje in de jaren '90, met dien verstande dat het tanken nu 6 uur (11 kW) duurt.

Dat begrijp ik dan weer niet. Je koopt n auto van 100.000 of meer, maar die 900 euro extra per jaar voor een 22kw is dan opeens 'te duur'. Come on. Ik tankte soms 200 tot 300 euro per maand weg. Ja een Tesla Model S moet regelmatig bijladen als je ver en/of hard rijdt, maar dat gebeurt tijdens de downtime: 's nachts. En in dat geval is trouwens 11 kw ook geen probleem.
 
Mooi zo! Hoe was de handling bij 170? Tijd voor autobahn update?

Ook dat viel niet tegen, Ruben. Ik vond alleen de vering behoorlijk zweverig op het moment dat ik met die snelheid door een oneven stuk snelweg ging. Verder geen klagen.

@WJJ, tank jij dan in je slaap? Want morgen wordt ik weer wakker met een volle accu en die lpg tank zou dan nog leeg zijn :)

@Guyjo, get a life :-(
 
Dat begrijp ik dan weer niet. Je koopt n auto van 100.000 of meer, maar die 900 euro extra per jaar voor een 22kw is dan opeens 'te duur'. Come on. Ik tankte soms 200 tot 300 euro per maand weg. Ja een Tesla Model S moet regelmatig bijladen als je ver en/of hard rijdt, maar dat gebeurt tijdens de downtime: 's nachts. En in dat geval is trouwens 11 kw ook geen probleem.

Waar haal jij dat te duur vandaan Z197? Een aanname?
We hebben het mijns inziens niet over geld, maar range. En tja, die werd toch echt beduidend interessanter afgeschilderd.
 
Waar haal jij dat te duur vandaan Z197? Een aanname?
We hebben het mijns inziens niet over geld, maar range. En tja, die werd toch echt beduidend interessanter afgeschilderd.

Uit je opmerking over 11kw. Met 22kw gaat het 2 maal zo snel. En ja, range werd interessanter (verder) afgeschilderd. Maar ik lees in andere threads diverse mensen die 350km halen zonde al te veel problemen, in de winter. Dus 400 in zomer lijkt haalbaar te zijn. Niet met hoge snelheden, maar in Nederland mag je maar zeer beperkt 130 ;)

Ps. Die 502(?) NEDC range moet echt van de website af!
 
Gisteren even een ritje gemaakt met een P85 met 21" inch velgen en nu is me duidelijk geworden:

- Dat deze nog meer power heeft
- Dat ik nu weet wat een brom is als je harder rijdt dan 120 km/h (wat is die van mij dan stil dan)
- De 21" banden veel meer geluid maken

Internetverbinding in mijn auto is ook stukken beter als in de loaner, geen idee waar dat aan ligt...

Verder blijft het geweldig om in te rijden...
 
@patrick: betreft de Amerikaanse 14-50 adapter, waar al eerder "smelt" verhalen over rond gingen. Was te verwachten met zo'n flutstekkertje waar ze 40A continu over jassen.

Er zijn nog geen van dit soort meldingen over de EU schuko/cee16 adapters dus ik verwacht niet dat ze die hier ook gaan vervangen.

Bewijst wel weer mooi dat ons stekker systeem iig wat degelijker/veiliger is.
 
Last edited:
@patrick: betreft de Amerikaanse 14-50 adapter, waar al eerder "smelt" verhalen over rond gingen. Was te verwachten met zo'n flutstekkertje waar ze 40A continu over jassen.

Er zijn nog geen van dit soort meldingen over de EU schuko/cee16 adapters dus ik verwacht niet dat ze die hier ook gaan vervangen.

Bewijst wel weer mooi dat ons stekker systeem iig wat degelijker/veiliger is.
Het Nema systeem is echt een lachertje qua stekkers. Ook met hun rare voltages: 110, 208, 240, 600 en hoger.

Maar ach, ik heb in India nog veel ergere dingen gezien, hoe ze daar letterlijk touwtjes aan elkaar knopen is echt eng.
 
is zeker niet waar, ik heb een Performance en heb van 2 non performance rijders de bevestiging gekregen dat de auto "overall" meer power heeft......( 1 van de deze berijders heeft hier zelfs een post over geplaatst op dit forum...(toch buurman :biggrin:)

- - - Updated - - -

Dat stukje nog meer power is boven de 80-100 wel zo'n beetje weg en vrijwel gelijk aan de S85.

Althans. Volgens grafieken die hier rondslingeren. Heb nog geen real world 80-120 of daarboven gezien.
is zeker niet waar, ik heb een Performance en heb van 2 non performance rijders de bevestiging gekregen dat de auto "overall" meer power heeft......( 1 van de deze berijders heeft hier zelfs een post over geplaatst op dit forum...(toch buurman
biggrin.gif
)
 
is zeker niet waar, ik heb een Performance en heb van 2 non performance rijders de bevestiging gekregen dat de auto "overall" meer power heeft......( 1 van de deze berijders heeft hier zelfs een post over geplaatst op dit forum...(toch buurman :biggrin:)

- - - Updated - - -

is zeker niet waar, ik heb een Performance en heb van 2 non performance rijders de bevestiging gekregen dat de auto "overall" meer power heeft......( 1 van de deze berijders heeft hier zelfs een post over geplaatst op dit forum...(toch buurman
biggrin.gif
)

Er zijn wat testen uitgevoerd (2013 Motor Trend Car of the Year: Tesla Model S - Motor Trend) en daaruit blijkt dat op 80-120 het verschil tussen de gewone en de P verwaarloosbaar is: 0.2 sec.
 
is zeker niet waar, ik heb een Performance en heb van 2 non performance rijders de bevestiging gekregen dat de auto "overall" meer power heeft......( 1 van de deze berijders heeft hier zelfs een post over geplaatst op dit forum...(toch buurman :biggrin:)

- - - Updated - - -

is zeker niet waar, ik heb een Performance en heb van 2 non performance rijders de bevestiging gekregen dat de auto "overall" meer power heeft......( 1 van de deze berijders heeft hier zelfs een post over geplaatst op dit forum...(toch buurman
biggrin.gif
)
Dat was hier:
linkje

Maar het was inderdaad geen wetenschappelijk verantwoord onderzoek, het duidelijkste te voelen is de schop in je rug vanuit stilstand.
Zou dat door een scherpere "gas"respons instelling kunnen zijn?