Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
FYI, anderhalve week geleden (vlak na de 5.8.4 update, die er uiteindelijk niets mee te maken had) kon ik in de iPhone app de "Interior Temperature" niet meer zien. Tegelijkertijd merkte ik dat ik me tijdens het rijden opeens met de airco ging bemoeien, terwijl deze 4 maanden lang onveranderlijk op 19.5 en "Auto" had gestaan. Staat nu op 21.5 en heb het nog steeds soms koud, en de ramen beslaan ook opeens om de haverklap, zelfs na een rit van meer dan een uur.

Lang verhaal kort, Technical Support gebeld, en de auto rapporteert een "CC Alert" die duidt op een defecte temperatuursensor, moet naar service center.

De reden dat ik dat even hier post: ik heb eerder posts gelezen van mensen waarbij de "Interior Temperature" niet in de app wordt weergegeven. Als je daar last van hebt, zeker naar Tesla bellen! Het vern$%keratieve is dat de auto zelf geen foutmeldingen geeft, en dat de airco het an sich wel doet, maar heel veel minder goed en effectief dan zou kunnen - maar dat merk je alleen als hij het eerder wel goed heeft gedaan.
 
Vakantie>MS>valet parking>wordt niet meer wakker>probleem.

Mixed feelings! Was net 5 minuten geland, zat nog in het vliegtuig, Tesla belt. Dan weet je al dat er iets niet goed is gegaan en idd, auto dood, moest mee. Kreeg vervangende auto via verhuurbedrijf, allemaal prima geregeld, kan er nix van zeggen (behalve dan dat het een seat is en geen range rover :wink: ). Maar gewoon het feit dat je auto van nog geen maand oud dit overkomt. Het 12v accu euvel is al breed uitgemeten in diverse threads, dus echt wel bekend bij Tesla en dat het na al die discussies nog steeds voor komt, dus dat er auto's uitgeleverd worden met slechte accu (of dynamo??, geen verstand van, weet niet wat het probleem precies is) dat valt me toch wel tegen.
Moet er wel bij zeggen dat ik me geen seconde zorgen gemaakt heb over een goede afloop mede door de eerdere berichten hier over de service verlening van Tesla en dankzij CentralParking.nl die de communicatie verzorgde waar ik dat niet kon. Neem aan dat ik mijn auto vant weekend weer terug krijg en dan is het (voorlopig iig :rolleyes:) eind goed al goed.
 
Vakantie>MS>valet parking>wordt niet meer wakker>probleem.

Mixed feelings! Was net 5 minuten geland, zat nog in het vliegtuig, Tesla belt. Dan weet je al dat er iets niet goed is gegaan en idd, auto dood, moest mee. Kreeg vervangende auto via verhuurbedrijf, allemaal prima geregeld, kan er nix van zeggen (behalve dan dat het een seat is en geen range rover :wink: ). Maar gewoon het feit dat je auto van nog geen maand oud dit overkomt. Het 12v accu euvel is al breed uitgemeten in diverse threads, dus echt wel bekend bij Tesla en dat het na al die discussies nog steeds voor komt, dus dat er auto's uitgeleverd worden met slechte accu (of dynamo??, geen verstand van, weet niet wat het probleem precies is) dat valt me toch wel tegen.
Moet er wel bij zeggen dat ik me geen seconde zorgen gemaakt heb over een goede afloop mede door de eerdere berichten hier over de service verlening van Tesla en dankzij CentralParking.nl die de communicatie verzorgde waar ik dat niet kon. Neem aan dat ik mijn auto vant weekend weer terug krijg en dan is het (voorlopig iig :rolleyes:) eind goed al goed.
Balen hoor, en kan me de mixed feelings goed voorstellen! Aan de positieve kant staat natuurlijk dat je 1.) van te voren wist dat er iets niet goed was, en dat 2.) daar actie op ondernomen is voordat je terug was. Bij een willekeurig ander merk had je bepakt en bezakt naast je auto gestaan, en er dan pas achter gekomen dat hij niet wilde starten.

Maar de keerzijde van die medaille is dat je je nu tijdens je vakantie al zorgen hebt zitten maken over je terugreis :crying:. En dat je nu alsnog in een Seat moet rijden. Ik moest laatst mijn vrouw's Seat van de oprit af rijden en aan de straat parkeren, en werd daar al zwaar chagrijnig van (hoe vaak kan je aan de ruitenwisser trekken voordat je door hebt dat je daar niet mee kan schakelen :tongue:).

Anyway, hoop dat je gauw weer in je eigen auto rijdt!
 
Ben zelf ruim 3 weken weggeweest, en toen ik terugkwam deed ie het prima! Had de accu vol opgeladen (standard charge) en kon de auto gewoon zien vanuit o.a. Hawaii.

Aan de andere kant heb ik een dakraam dat telkens trilt, ondanks het feit dat ze deze afstellen. Dus helemaal vrij van probleempjes ben ik niet! ;-)
 
Balen hoor, en kan me de mixed feelings goed voorstellen! Aan de positieve kant staat natuurlijk dat je 1.) van te voren wist dat er iets niet goed was, en dat 2.) daar actie op ondernomen is voordat je terug was. Bij een willekeurig ander merk had je bepakt en bezakt naast je auto gestaan, en er dan pas achter gekomen dat hij niet wilde starten.

Maar de keerzijde van die medaille is dat je je nu tijdens je vakantie al zorgen hebt zitten maken over je terugreis :crying:. En dat je nu alsnog in een Seat moet rijden. Ik moest laatst mijn vrouw's Seat van de oprit af rijden en aan de straat parkeren, en werd daar al zwaar chagrijnig van (hoe vaak kan je aan de ruitenwisser trekken voordat je door hebt dat je daar niet mee kan schakelen :tongue:).

Anyway, hoop dat je gauw weer in je eigen auto rijdt!

Rij al jaren automaat, zelfs in m'n busje, en moest ineens 6!!! versnellingen zien te vinden, rechterarm als een gorilla nu :biggrin:!
 
Ik wil even een loftrompet over mijn MS85 afsteken :
Hij doet stil zijn werk, ziet er helemaal super uit na Serges Modesta behandeling, heeft veel bruikbare opbergruimte, laden gaat makkelijk aan mijn Keba station, hij voldoet qua bereik aan mijn behoefte, hij rijdt verdomd lekker, het gevoel om in neutraal richting een afslag of rotonde "uit te rijden" is gewoon gaaf, het gemak dat het allemaal gaat is echt bewonderingswaardig, de controls via het scherm zijn echt vernieuwend, ik mis echt niet al die knopjes, instellingen en functies die in andere premium cars zitten en die ik nooit gebruikte, de gratis updates, gratis super chargen, qua afwerking best goed voor een nieuwe auto fabrikant, gewoon een verfrissende - goed over nagedachte auto die ook nog eens "utterly fast" is. En naar ik hoor ook nog een super service wat ik nog moet ervaren want ik heb nog maar twee kleine dingen die service Den Haag t.z.t. gaat oplossen. En die paar dingen die tegenzitten zoals de rode 16A stekker die nog moet komen, en die ik nog niet nodig heb gehad, en waar al veel over geklaagd is, en die vanzelf een keer komt opdagen, wegen niet op tegen alle voordelen. Conclusie : Dagelijks rij ik al "De Toekomst" met heel veel tevredenheid. En als ooit wellicht hopelijk de nieuwe roadster komt : maak deze dan met een veel langere wielbasis dan de Elise, en in een sexy lijn als de E-type of Ghibli - succes verzekerd !! ..........................Ben ik verliefd ?
 
Net de auto terug uit Amsterdam.
De auto is vorige week vrijdag opgehaald voor wat mankementen (tesla brom, trillende speaker, klapperende sunroof, niet naar buiten komende deurhandels en schade bij oplevering op de achterbumper door de lak heen veroorzaakt door de achterklep en nog wat kleine dingen).
Eerste indruk is niet erg positief.
Van te voren telefonisch besproken dat het zo'n twee dagen zou duren. 1 dag mechanisch en 1 dag cosmetisch. In totaal ben ik de auto meer dan een week kwijt geweest.
Schade aan de achterbumper is verholpen (stukje opnieuw gespoten) maar de krassen op de achterbumper zijn nu wel minder zichtbaar maar dat komt omdat ze wegvallen tegen alle NIEUWE KRASSEN! die nu over de hele auto zitten. Waarschijnlijk door een KRAS-straat gehaald en daarna afgedroogd met schuurpapier. Moest er bijna van huilen. Geluid van de sound studio systeem lijkt opnieuw afgeregeld. De lichte kraak die ik eerst bij de bijrijder had is nu verdwenen maar daarvoor is die kraak twee keer zo hard teruggekomen aan de bestuurderskant.
Dak klappert niet meer. Afdichtingsklepjes dakdrager zijn vastgezet met plak klittenband (stonden na rijden vaak verticaal op het dak). Deurhandels werken weer goed. En laadklepje gaat nu wel open als ik op de knop op de kabel druk, dus niet alleen negatief.
Tesla brom heb ik nog niet kunnen testen (moet oppassen op de kinderen vanavond), maar heb er weinig hoop in dat die verdwenen is. Als remedie daarvoor werd telefonisch genoemd dat de achterklep was afgesteld en een kabel verlegd. De achterklep had ik zelf al afgesteld a.d.h.v. beschrijving op dit forum (bij velgen en banden geloof ik..).
Verder valt de feedback me een beetje tegen. Ik heb de auto gewoon weer thuis gekregen maar zonder ook maar enig overleg of vraag. Geen beschrijving van wat ze hebben gedaan (ik had zelf een beschrijvende lijst met 15 punten/mankementen gemaakt). Toevallig heb ik het telefonisch over de brom gehad omdat ik wilde weten wanneer de auto gereed was. Verder geen contact. Ik denk dat ik de volgende keer toch maar zelf de auto aflever en ophaal zodat ik ter plekke alles nog even kan doornemen.

Zijn er ook andere ervaringen met betrekking tot oplevering?
 
Zijn er ook andere ervaringen met betrekking tot oplevering?

Ik had ook wat punteb en ben daarvoor naar Tilburg geweest. Niet dan lof. Naast mijn klachten zijn er ook nog een aantal service bulletins doorgevoerd en uiteindelijk werd na drie dagen de auto netjes door de monteur thuisbezorgd. Daar heb ik vervolgens nog een half uur mee staan kletsen, heeft mijn lijstje van plm. 10 punten met me doorgenomen wat hij of zijn collega's er aan hadden gedaan, maar ook waar ik mee moest leren leven. Hij wist me zelfs nog een tip te geven die ik na héél veel tijd op het forum nog niet wist (of was vergeten). Een perfecte ervaring, dus.

Wat je wel heel duidelijk merkt aan alle Tesla medewerkers is dat ze strikte opdracht hebben om NIETS te zeggen over verbeteringen, verandering, updates, etc. Aan de betreffende monteur kon je merken dat hij het daar moeilijk mee had :)
 
Vandaag MS naar Tilburg gebracht (schade en nog overgebleven punten van aflevering). Heb een vrijwel nieuwe Ford Galaxy familie container als vervangend vervoer meegekregen. Onooglijke bak, maar verder een prima auto.

Bij thuiskomst wordt ik enthousiast verwelkomt door mijn jongste dochter van 6, die mij door het raam heeft zien aankomen.
Bij binnenkomst krijg ik van haar het volgende commentaar: 'Wow, wat een coole auto! Hij klapt zo (heftig gebarend) de spiegels in' :confused: (had ik zelf nog niet gezien).

Zo'n opmerking heeft ze nooit over de MS gemaakt :crying:(wel fan van de derde zitrij). Die Ford is inderdaad een koelkast op wielen, maar om dat nou 'cool' te noemen.
Maar goed kennelijk mist de coolste optie nog op mijn MS.
Toch maar eens na gaan vragen hoe het zit met de retro fit van power folding mirrors.
 
Kwam zojuist dit plaatje tegen op edmunds.com in een blog over een roadtrip langs de West Coast:

image.jpg


Blijkbaar moet je in de VS Rabobank klant zijn om te kunnen superchargen... :tongue: