Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Binnenkort wil ik met de Tesla naar Oostenrijk. Gezien de ervaringen van anderen op dit forum, verwacht ik tot St. Anton geen problemen. Maar ik moet naar Gerlos.
Van St. Anton naar Gerlos is het ongeveer 175 km. En dat is natuurlijk echt alleen maar berg-op-berg-af. Op hoeveel extra verbruik moet ik dan rekenen? Heeft iemand dit stuk al eens gereden?
En het belangrijkste: ik moet natuurlijk ook weer van Gerlos terug naar St. Anton. Retour is het 350 km, dus dat haal ik niet.
Weet iemand of er in Gerlos inmiddels fatsoenlijke laadpunten zijn? Op de verschillende websites kan ik er geen vinden.

Al gevraagd of je in het hotel kunt laden (gegeven dat dat het geval is) ? Het beste is gewoon even naar de technische man vragen. ik zou iig zorgen voor 220V 2,5 mm/25 meter verlengkabel.
 
Bij "Traumhotel" Alpina hebben ze in ieder geval krachtstroom aan de gevel links voor gevel. Echte laadpunten heb ik 3 weken geleden niet ontdekt (natuurlijk wel rondgekeken ;))

Dat is in elk geval al positief :smile: . Is dat gewoon zo'n contact waar je het 'rode' verloopstuk voor nodig hebt?
Weet je toevallig of die krachtstroom gebruikt mag worden als je in een ander hotel zit? Al dan niet tegen betaling?
Anders stuur ik Alpina even een mailtje.

- - - Updated - - -

Al gevraagd of je in het hotel kunt laden (gegeven dat dat het geval is) ? Het beste is gewoon even naar de technische man vragen. ik zou iig zorgen voor 220V 2,5 mm/25 meter verlengkabel.

Met 220 duurt het laden natuurlijk een eeuwigheid, zeker in de kou?
 
Met 220 duurt het laden natuurlijk een eeuwigheid, zeker in de kou?

Eens - en als je de auto ter plekke veel wilt gebruiken is dat natuurlijk een punt. Als het er grotendeels of alleen om gaat om weer terug te gaan naar St Anton maakt de duur niet uit. Ik heb zo in Davos in de kelder van het hotel kunnen laden op 220. Had pakweg 12 uur nodig om de accu van 40% op 90% te krijgen. Voordeel is dat 220 uiteindelijk overal beschikbaar is. Een verlengsnoer maakt je flexibel. - ik heb het nu altijd in de auto liggen. Ik zou ook nog even zoeken naar een Tesla club in Oostenrijk.
 
Iemand van Tesla Duitsland heeft bevestigd dat de oplossing om weer op vol vermogen 16A/32A te kunnen laden is dat de junction box (tussen de laders onder achterbank) vervangen moet worden, deze fix zal waarschijnlijk pas na April (!) beschikbaar komen:

Tesla Motors hat geschrieben:
Folgende technische Schritte werden unternommen, um das Ladevolumen Ihres Model S zu erhöhen:
Derzeit wird eine neue junction box entwickelt, welche das Ladevolumen von derzeit 13A (pro Phase) auf 16A (pro Phase) ermöglicht. Das Auswechseln der junction box in Ihrem Model S wird selbstverständlich keine Kosten für Sie verursachen. Nach der entsprechenden Testphase und technischen Prüfung, stellen wir Ihnen als einen der Ersten diese neuentwickelte junction box zur Verfügung. Voraussichtlich wird die Entwicklung Anfang des Monats April abgeschlossen sein, wir arbeiten jedoch mit Hochdruck daran, Ihnen diese Neuentwicklung noch kurzfristiger anbieten zu können.

Bron: TFF Forum

View attachment 42269
 
Last edited:
Vandaag voor het eerst bij de supercharger in Oosterhout geladen. Ging opzich goed. Echter bij 240 vol dropte hij naar 45kw. Ik zag al een andere Tesla zenuwachtig verschillende stations proberen dus lijkt een algemeen probleem te zijn geweest. Iemand soortgelijke ervaring?
 
Vandaag lekker kunnen laden in Oosterhout. Dylan was er ook en nog een derde Tesla. Bij hem stopte het laden halverwege en ging het daarna heel langzaam.
ImageUploadedByTapatalk1391967668.916657.jpg
 
Als er een mogelijkheid komt om binnenkort de stoelen aan te passen, waar zou volgens jou de vering aangepast moeten worden? Onder het zitvlak harder of zachter? Onder de bovenbenen, harder of zachter?

Ik maak me eigenlijk helemaal niet druk om de vering in de stoel. Hard of zacht is voor mij het issue niet.
Wat ik zou willen zien is een instelbare zitvlak lengte, zijdelingse steun (liefst niet te veel in het zitvlak van de stoel, want daar wordt hij al snel te smal van; maar wel in de rugleuning) cq. instelbare lende en lies steunen. Verder nog een verstelbare hoofdsteun.
Daarnaast zou ik eigenlijk uberhaupt hoger moeten zitten, maar dat laat de beschikbare hoogte/hoofdruimte niet toe. Daar bijt het voor lange mensen aan twee kanten (stoel zou hoger moeten voor een fatsoenlijk hoek in de benen cq steun van het zitvlak onder de benen; stoel moet echter lager omdat je anders met je hoofd in het dak zit en/of tegen de dakrand aankijkt).

Af en toe gewoon even opstaan vindt ik ook een geweldige suggestie. Zou ik graag doen.
Maar daar heb ik dan wel formaat DAF super space cab of Volvo Globetrotter XL voor nodig. Hoewel ik opstaan tijdens het rijden in die jongens nog niet geprobeerd heb :biggrin:.

- - - Updated - - -

Hoelaat was je in Oosterhout?

12:35?
:smile: