Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was net even bedrijfsafval (héél veel bureau stoelen) wegbrengen in de S en moest dus de wegbrug op voor en na.

Afijn, na het lozen van 100kg afval gaf de weegbrug nog 2120kg aan! Dat is dus zonder dat ik er in zat. Toch meer dan de 2075kg op het kenteken.

Het grapje ging direct: "Zeker een volle accu!"

Ze waren daar ook direct allemaal foto's aan het maken en het kenteken aan het checken op allerlei Apps. Blijft leuk!
 
Ik was net even bedrijfsafval (héél veel bureau stoelen) wegbrengen in de S en moest dus de wegbrug op voor en na.

Afijn, na het lozen van 100kg afval gaf de weegbrug nog 2120kg aan! Dat is dus zonder dat ik er in zat. Toch meer dan de 2075kg op het kenteken.

Het grapje ging direct: "Zeker een volle accu!"

Ze waren daar ook direct allemaal foto's aan het maken en het kenteken aan het checken op allerlei Apps. Blijft leuk!

Gewicht: 2075kg
Gewicht rijklaar: 2175kg

Dus je zit er mooi tussen in. Of was je accu inderdaad 50% vol? :biggrin:
 
Als je je auto een tijdje (week of 2) op moet bergen, wat is dan het beste voor de batterij? Maakt het nog uit hoeveel deze geladen is (50%>90%?) en moet je dat niveau aanhouden door automatisch laden, of 1 x in de zoveel tijd de batterij terug op dat niveau brengen? Of is het voor zo'n korte periode niet van belang.
 
Als je je auto een tijdje (week of 2) op moet bergen, wat is dan het beste voor de batterij? Maakt het nog uit hoeveel deze geladen is (50%>90%?) en moet je dat niveau aanhouden door automatisch laden, of 1 x in de zoveel tijd de batterij terug op dat niveau brengen? Of is het voor zo'n korte periode niet van belang.

Voor twee weken hoef je geen speciale voorzorgen te nemen. Stel de auto wel zo in dat ie 'in slaap' zo min mogelijk stroom gebruikt.
In slaap raak je ongeveer 3 tot 5 km per dag kwijt.
Uiteraard wel voorkomen dat ie helemaal leeg raakt.
 
Upcoming software updates for the Model S will include a hill-hold function, as well as manual setting of the ride height over a much wider speed range. Farther down the road, Musk said the Model S would be equipped with guidance lines on the back-up camera and an adaptive cruise control.
The production Model S will soon come off the line with improved front seats. "The seats should be more comfortable," said Musk. A modified spring force in the cushion will allow the driver to sink lower into the seat. The new seat is designed so it can be retrofitted to older cars. Musk also said that a second, more comprehensive seat upgrade is about a year away.
 
Upcoming software updates for the Model S will include a hill-hold function, as well as manual setting of the ride height over a much wider speed range. Farther down the road, Musk said the Model S would be equipped with guidance lines on the back-up camera and an adaptive cruise control.
The production Model S will soon come off the line with improved front seats. "The seats should be more comfortable," said Musk. A modified spring force in the cushion will allow the driver to sink lower into the seat. The new seat is designed so it can be retrofitted to older cars. Musk also said that a second, more comprehensive seat upgrade is about a year away.

Damn, adaptive cruise control en betere stoelen zijn wel dingen die ik erin zou willen hebben :)
 
Upcoming software updates for the Model S will include a hill-hold function, as well as manual setting of the ride height over a much wider speed range. Farther down the road, Musk said the Model S would be equipped with guidance lines on the back-up camera and an adaptive cruise control.
The production Model S will soon come off the line with improved front seats. "The seats should be more comfortable," said Musk. A modified spring force in the cushion will allow the driver to sink lower into the seat. The new seat is designed so it can be retrofitted to older cars. Musk also said that a second, more comprehensive seat upgrade is about a year away.
Die Hill hold hintte de monteur de laatste keer ook al op idd...
 
Voor twee weken hoef je geen speciale voorzorgen te nemen. Stel de auto wel zo in dat ie 'in slaap' zo min mogelijk stroom gebruikt.
In slaap raak je ongeveer 3 tot 5 km per dag kwijt.
Uiteraard wel voorkomen dat ie helemaal leeg raakt.

Het ligt er een beetje aan hoe belangrijk je het vindt. Als je de accu echt wilt vertroetelen, dan zou je de slider zo moeten zetten dat hij ongeveer 50% state of charge (SOC) gaat houden. Als hij nu bijna vol is, zou je even een stukje moeten gaan rijden tot de accu onder 70% soc staat.

De auto aansluiten op de laadpaal en zoals door Wim S aangegeven de sleepmode voor de displays aanzetten als die nog niet aan stond.

Als je na terugkeer meteen weer een eind moet gaan rijden, vergeet dan niet om de auto voor terugkomst weer verder op te laden. Zakken onder 0 km is slechter voor de accu dan twee weken op 90% soc. In ieder geval de accu niet voor lange tijd op 100% soc laten staan.