Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Leuk weetje: Ik ben weer naar India gevlogen met de Airbus A380 met Emirates (Business class is een aanrader in de A380!) en zat nog even op Wikipedia. De APU (generator voor als hoofdmotoren uit zijn) levert 1.3MW aan elektrisch vermogen.

Daar kan je gewoon 2 SuperCharger stations op draaien! Bizar wat zo'n vliegtuig aan energie nodig heeft.

Wel heb ik in India hier bij Cisco de de eerste laadstations ontdekt! Nou ja, laadstations, het zijn parkeerplekken in de kelder met een elektrische auto labeltje en een stopcontact er bij. Het is een begin!
 
Ahh ok ok good to hear. Keep some specialists on hand as consultants. i read FAQ on teslamotors.com: "Lotus Engineering won a design contest where several design firms submitted proposals. Lotus Engineering supplied the initial chassis which was significantly modified by Tesla Motors engineers. " It made me worried that tesla was being too ambitious and believing that they could 1up lotus chassis engineers. "Hey lotus, just give us a design concept and we'll make it better". I guess i glossed over the "Tesla Motors has also hired Lotus Engineering for certain design and engineering tasks" part.

Kon je gewoon je model s meenemen. Past makkelijk in de a380 + onderweg volladen
 
Ik hoop toch echt geen geluid. Vind ik echt absurd.
Gewoon kijken zoals de regels het voorschrijven.

Dat blijft moeilijk, ik zag gisteren een groep van 5 skeelers over het hoofd die ik voorrang had moeten geven.
Die maakten ook geen geluid. Twee kleine deukjes in de deur en 'front quarter panel' en een gedeukt ego hield ik er aan over.
De skeeler was gelukkig ook in orde.
 
Dat blijft moeilijk, ik zag gisteren een groep van 5 skeelers over het hoofd die ik voorrang had moeten geven.
Die maakten ook geen geluid. Twee kleine deukjes in de deur en 'front quarter panel' en een gedeukt ego hield ik er aan over.
De skeeler was gelukkig ook in orde.


Waarom moest je de skeelers voorrang geven ?

"Personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen" (zoals met skeelers en inline skates, rolschaatsen, een step of een skateboard) zijn ook voetganger, maar mogen in Nederland sinds 1 april 2008 ook bij aanwezigheid van een trottoir of voetpad van het fiets(/bromfiets)pad gebruikmaken en bij afwezigheid daarvan van de rijbaan.
 
Waarom moest je de skeelers voorrang geven ?

"Personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen" (zoals met skeelers en inline skates, rolschaatsen, een step of een skateboard) zijn ook voetganger, maar mogen in Nederland sinds 1 april 2008 ook bij aanwezigheid van een trottoir of voetpad van het fiets(/bromfiets)pad gebruikmaken en bij afwezigheid daarvan van de rijbaan.


Hans, voorrang geven is hier denk ik ondergeschikt. Als autobestuurder ben je uiteindelijk ALTIJD verantwoordelijk én aansprakelijk.
 
Quick / semi urgent question: what charge pass is necessary to use the charge points in Gent Sint Peters railway station? Is a good alternative for our drive back this evening...
ChargeMap - a community driven map of charging points for electric vehicles

Seems to suggest there are 2 nearby by "Charging Solutions (Charging Solutions | Electric Vehicle Charging Points, EV Charging
) but I am unfamiliar with them.
Perhaps some of our Belgium members are better suited to help you with this.
 
Ik weet er alles van. Hier in Amsterdam moet ik dagelijks op de rem om voetgangers en fietsers te ontwijken die door rood gaan.
Het gaat mij erom wie in zo'n geval voor de schade opdraait.

Als jij kunt bewijzen dat jíj STILSTAAT, zal de fietser/skaater's WA-verzekering betalen. In alle andere gevallen jóuw autoverzekering.
Tenminste, dat denk ik. Zal het eens navragen bij experts... trouwens, er zit toch een (belgische) Tesla-verzekerings-expert op dit forum?
 
I think you can charge with a love 2 load pas from the new motion. This is the reason that I have a love to load card to charge in belgium

Just arrived in Gent. The Sint Peters Station has 6x22kW charge points. You just hook up and use the parking ticket that you got on entry to active charging. It is a simple and excellent system. It evens asks you what car you have and your charge state, the calculates how long a full charge will take.

The only down side is that the car park closes to pedestrians at 22:00. So we have jst enough time to add the 160km that we needto get home. Now sat in Brasserie close to the station. Seems ok so far.
 
Waarom moest je de skeelers voorrang geven ?

"Personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen" (zoals met skeelers en inline skates, rolschaatsen, een step of een skateboard) zijn ook voetganger, maar mogen in Nederland sinds 1 april 2008 ook bij aanwezigheid van een trottoir of voetpad van het fiets(/bromfiets)pad gebruikmaken en bij afwezigheid daarvan van de rijbaan.
Zij reden ook op een voorrangsweg, ik stond te wachten voor de haaientanden tot er een auto van links op de voorrangsweg voorbij was en trok toen op zonder naar rechts te hebben gekeken.
Overzichtelijke kruisingen zijn het gevaarlijkst...
 
Als jij kunt bewijzen dat jíj STILSTAAT, zal de fietser/skaater's WA-verzekering betalen. In alle andere gevallen jóuw autoverzekering.
Tenminste, dat denk ik. Zal het eens navragen bij experts... trouwens, er zit toch een (belgische) Tesla-verzekerings-expert op dit forum?

Ik las toevallig vanmiddag in het blaadje van de ANWB (dat eigenlijk altijd direct bij het oud papier gaat, geen idee wat me bezielde vanmiddag) dat je bij een ongeval met een fietser 50% tot 100% aansprakelijk bent, waarbij het uiteindelijke getal afhangt van de situatie. Bij kinderen van 14 of jonger ben je altijd volledig aansprakelijk, tenzij er opzet of grove roekeloosheid van de fietser kan worden aangetoond. Of iets in die strekking (ben te lui om het artikel weer op te zoeken).

Ow en voor de fietsers: door rood fietsen daar staat een boete voor van 90 euro las ik in datzelfde artikel! Ik heb zelf nog nooit gezien dat een agent daar op lette, lijkt me dat de Nederlandse staat hier een boel belastingcentjes laat liggen :rolleyes:
 
Als kunt bewijzen dat jíj STILSTAAT, zal de fietser/skaater's WA-verzekering betalen. In alle andere gevallen jou autoverzekering.
Tenminste, dat denk ik. Zal het eens navragen bij experts... trouwens, er zit toch een (belgische) Tesla-verzekerings-expert op dit forum?

Dag Theo,

Ik ken de verzekeringswetgeving in Nederland niet gedetailleerd genoeg om daar mijn licht te laten over schijnen. In België is er in opvolging van franse wetgeving een wet invoege die de zwakke weggebruiker bevoordeelt. Een gemotoriseerd voertuig wordt steeds aansprakelijk gesteld voor de financiële gevolgen van de lichamelijke schade die een zwakke weggebruiker oploopt in ongeval. Deze zogenaamde "objectieve aanprakelijkheid" verschuift de factuur van de overheid (mutualiteit) naar verzekeraars door. Onder het mom van becherming is dit dus vooral een besparingsmaatregel geweest.
Dit blijkt onder andere zeer duidelijk uit het feit dat de stoffelijke schade in zelfde ongeval blijft geregeld worden volgens klassieke regels.
Een onvoorzichtige fietser, die geen voorrang verleent en opgeschept wordt door een wagen krijgt vergoeding voor zijn kwetsuren via verzekeraar auto. De schade aan zijn fiets wordt niet betaald. En de fietser moet opdraaien voor de schade aan de auto. Voor dergelijk ongeval zal de bonusmalusgraad (premiestijging in WAverzekering) niet toegepast worden, gezien de automobilist in feite geen fout beging.
 
Even los van de discussie over het wel of niet schuld zijn.

Een geluid bij de auto voegt, naar mijn mening, geen extra voordeel en geen extra veiligheid.
Indien ze een extra (idioot) geluid bij de auto willen hebben, dan kun je net zo goed eisen dat de voetganger, fietsers, etc geen oorpluggen inhebben. Oorpluggen als zijnde mp3-players, oorverwarmers kortom alles dat eventueel ervoor kan zorgen dat je oren bedekt zijn en niet optimaal kunnen functioneren.

Het argument : Ik ben overgestoken omdat ik geen auto hoorde aankomen is in principe al fout. Je moet kijken voordat je doet oversteken.

Van kinds af aan wordt je aangeleerd te kijken voordat je iets doet in het verkeer.
Argumenten over gehoor etc moeten snel de kop in worden gedrukt. Geeft alleen maar problemen.