Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Energy saving heeft volgens het SC in Amsterdam als bijkomend voordeel dat het geheugen, dat na enige tijd vol loopt (bij mij duurde dat een paar maand) in die mode van overtollige data wordt ontdaan. Het vollopen had tot gevolg dat de snelheidsaanduiding tijdens het rijden ca. 10 minuten op 100 km/u bleef staan, onafhankelijk van de werkelijke snelheid :scared:!
Doordat ik de energy saving heb ingeschakeld moet dat als het goed is niet meer optreden. Maar het vertraagd wakker worden van de auto vind ik persoonlijk eigenlijk wel lastig. Keuzes......:eek:
 
Is niet slecht. Sommigen hebben energy saving altijd aan staan. Enig nadeel dat dat toegang via de app wat langer duurt en dat je na instappen enkele seconden moet wachten vanwege opstarten.
Ik gebruik die stand alleen als ik bijvoorbeeld twee weken op schiphol sta.
Maurice, ik verlies dan toch nog zo'n 3 - 4 km per dag als hij op energy saving staat op schiphol (althans in de winter)
 
New ... vorige week ModelS 85 besteld .. maar ik heb wat vraagjes

Hey , first post here Vorige week ModelS 85 besteld en bevestigd , levering oktober :S Via het forum van teslamotors werd ik naar hier verwezen voor wat praktische vragen. 1) Verzekering : Welke verzekering is de beste ? (ik ben belg . .dus voorkeur beligische verzekeringsmaatschappij) 2) technische installatie thuis. Moet ik een officiele - via tesla- installateur laten komen om in mijn huis een controle te laten uitvoeren ? thx in advance !
 
Hey , first post here Vorige week ModelS 85 besteld en bevestigd , levering oktober :S Via het forum van teslamotors werd ik naar hier verwezen voor wat praktische vragen. 1) Verzekering : Welke verzekering is de beste ? (ik ben belg . .dus voorkeur beligische verzekeringsmaatschappij) 2) technische installatie thuis. Moet ik een officiele - via tesla- installateur laten komen om in mijn huis een controle te laten uitvoeren ? thx in advance !

Welcome!

Wat je vraag (1) betreft: ga eens te rade bij Patrick Claerhout (hij zit ook op dit forum). Die heeft een verzekering uitgedokterd op maat van de Model S. Wat je vraag (2) betreft: een controle hoeft niet. Laat wel best een laadpunt installeren, want opladen via het stopcontact lukt meestal niet (wegens het fameuze "neuterprobleem" in België - zie elders op dit forum), en als het lukt, gaat het enorm traag.
 
Hey , first post here Vorige week ModelS 85 besteld en bevestigd , levering oktober :S Via het forum van teslamotors werd ik naar hier verwezen voor wat praktische vragen. 1) Verzekering : Welke verzekering is de beste ? (ik ben belg . .dus voorkeur beligische verzekeringsmaatschappij) 2) technische installatie thuis. Moet ik een officiele - via tesla- installateur laten komen om in mijn huis een controle te laten uitvoeren ? thx in advance !

1/ Coverbel Offerteaanvraag Tesla verzekering - Coverbel
(Patrick Claerhout is de makelaar en ook tesla eigenaar en zit hier ook op het forum.
2/ je kan dit ook zelf regelen, rode stekker of laadstation... zie andere threads of probeer de zoekfunctie rechts boven. waarschijnlijk zijn al uw vragen al meerdere malen beantwoordt. nog veel succes met het wachten trouwens.
van waar ben je trouwens? HOM3 zegt me niet echt veel.:wink:
 
Last edited:
Welcome!

Wat je vraag (1) betreft: ga eens te rade bij Patrick Claerhout (hij zit ook op dit forum). Die heeft een verzekering uitgedokterd op maat van de Model S. Wat je vraag (2) betreft: een controle hoeft niet. Laat wel best een laadpunt installeren, want opladen via het stopcontact lukt meestal niet (wegens het fameuze "neuterprobleem" in België - zie elders op dit forum), en als het lukt, gaat het enorm traag.

2) als je over een laadpunt spreekt , is dit dan over wandconnector of de dualloader ?
Een wandconnector wordt geïnstalleerd op een 230 of 400 volt-circuit en kan worden geleverd met maximaal tweemaal de stroomsterkte van een stopcontact.



- - - Updated - - -

1/ Coverbel Offerteaanvraag Tesla verzekering - Coverbel
(Patrick Claerhout is de makelaar en ook tesla eigenaar en zit hier ook op het forum.
2/ je kan dit ook zelf regelen, rode stekker of laadstation... zie andere threads of probeer de zoekfunctie rechts boven. waarschijnlijk zijn al uw vragen al meerdere malen beantwoordt. nog veel succes met het wachten trouwens.
van waar ben je trouwens? HOM3 zegt me niet echt veel.:wink:

1) Vorige week heb ik al een offerte bij hem gevraagd en goed ontvangen. Ik zal nu nog eens polsen bij mijn huidige verzekeraar (ethias) om te vergelijken. Hebben de meeste belgen een verzekering bij "Patrick Claerhout" ?
2) Ik ben van Aalst (baardegem) .. en H0M3 is mijn firma naam :)
 
1) Vorige week heb ik al een offerte bij Patrick gevraagd en goed ontvangen. Ik zal nu nog eens polsen bij mijn huidige verzekeraar (ethias) om te vergelijken. Hebben de meeste belgen een verzekering bij "Patrick Claerhout" ?
2) Ik ben van Aalst (baardegem) .. en H0M3 is mijn firma naam :)
 
1) Vorige week heb ik al een offerte bij Patrick gevraagd en goed ontvangen. Ik zal nu nog eens polsen bij mijn huidige verzekeraar (ethias) om te vergelijken. Hebben de meeste belgen een verzekering bij "Patrick Claerhout" ?
2) Ik ben van Aalst (baardegem) .. en H0M3 is mijn firma naam :)

ik heb mijn omnium verzekering bij Patrick, de BA is nog bij KBC (kwam beter uit met contract einde en ze hadden voor de BA dezelfde aanbieding als Patrick)
 
2) als je over een laadpunt spreekt , is dit dan over wandconnector of de dualloader ?

Een doos die aan de wand of op een paal gemonteerd wordt. Persoonlijk heb ik voor een CarPlug van Electrabel gekozen. Levert zo'n 20 km/u op. Dan kan ik op nachttarief 180 km bijladen elke nacht (toch als ik mij beperk tussen 22 u & 7 u). En gezien ik "maar" 150 km/dag doe, is dit dus ruim voldoende voor mij.

Wil je meer km/u, dan moet je al snel een scheidingstransformator en allerlei ander dergelijk ongedierte laten installeren, en loop het €€€-plaatje natuurlijk snel op...