Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Weet je het zeket? Bij mij staat hij altijd op low, maar zakt dan kort na uitstappen nog iets. Ik vermoed naar de 'oude' low stand die iets lager is dan de nieuwe low-stand.

Om de bodem niet te beschadigen rijd ik altijd in "high" mijn erf op omdat (door verzakking van de openbare weg) mijn oprit nogal wat hoger ligt dan de weg. En ik laat hem ook in "high" staan als ik thuis parkeer (ook handig met wassen van de wielkasten). Natuurlijk hoor ook ik bij het uitstappen allerlei geluiden van de luchtvering, maar ik weet zeker dat de auto in "high" blijft staan.

En dat is maar goed ook. Denk eens aan die parkeervakken met die rotdrempels (of hoe ze ook mogen heten) waar je auto de onderkant zou schrapen als je auto zou zakken naar low. :scared:. Nee, gelukkig blijft mijn auto dan "high' staan om die beschadigingen tegen te gaan.
 
Volgens mij heb ik ooit gelezen dat hij inderdaad in high wel blijft staan. In low (en waarschijnlijk standard) niet.

gisteren nog een test gedaan bij een toekomstige Tesla-eigenaar met garage in de kelder (en zeer steile aanrijhoek) :
in "HIGH" blijft de S wel degelijk "HIGH" staan.

dankzij de lange wielbasis is het inrijden verder zonder problemen verlopen.


in een andere stand zakt de wagen, en dat kan wel eens verrassend zijn.
 
het vervangen van de driveunit bij een EV is natuurlijk wel wat anders dan het vervangen van een drive-unit bij een ICE.
de brom lijkt te wijten te zijn aan resonantie (iemand op het forum had de berekening eens gemaakt : snelheid vs overbrengingsverhouding vs geluidsgolven)

ik denk dan ook dat de brom-driveunits worden aangepast zodat de resonantie verdwijnt - en later opnieuw worden ingebouwd.
Nou... mijn MS is voor paar garantiepuntjes ook even in SC Arnhem/Duiven geweest en ik kreeg een slechts 2 weken jonge MS 85P mee zilvergrijs, en ik had 'de brom' nog nooit waargenomen maar durf toch met 99% zekerheid te stellen dat die nieuwe MS een brom heeft, was vooral rond 110 / 120 km/u. Je zou die brom dan toch in nieuwe auto's niet meer verwachten?
Er waren nog een paar verschillen tussen de loaner en m'n eigen MS, nu ben ik nog blijer met de gekozen opties!! Luchtvering - conventionele vering, 19" velgen - 21" velgen en de radio-optie. :biggrin:
 
Alvast even de auto voorkoelen via de app, auto staat vol in de zon, de binnentemp was 36, en hoor nu binnen een paar tellen de airco al vol loeien.
Benieuwd naar het stroomverbruik van de airco op maximaal? Hier het antwoord:

ImageUploadedByTapatalk1402304509.710064.jpg
 
Vandaag op verschillende plekken boodschappen gedaan, heerlijk gebruik gemaakt van het trucje om de auto niet via de pook in P te zetten maar via het centerscreen, als je dan wegloopt (wel met de fob de auto afsluiten dan) blijft de auto en airco aan staan. Na het winkelen stap je dan in een heerlijk gekoelde auto in.
Je kunt natuurlijk ook de app gebruiken, maar vind deze methode handiger voor korte boodschappen.

geweldige tip, bedankt!