Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Na 2,5 uur is ie eindelijk weggesleept! Stond ook in zo een smalle straat dat de sleepwagen er bijna niet kon komen.

Helaas deed ie het echt niet meer, de schermen gingen niet eens meer aan. Het enige wat wel werkte was het alarm toen op de sleepwagen stond. Constant... ;-)

Nu in een Prius naar huis, die werkt wel gewoon...

Zelfde probleem hebben meerdere mensen inmiddels ondervonden. Me too. je zal waarschijnlijk een nieuwe 85 kw accupakket krijgen

- - - Updated - - -
 
Nog iemand gemerkt dat sinds de laatste update 1.51.109 de cruisecontrol veel gemoedelijker inschakelt? Vroeger had hij de neiging na inschakelen en pedaal lossen nogaal bruusk af te remmen om daarna weer op snelheid te komen. Het viel me vandaag op dat dit helemaal weg is.

En dan nu nog hopelijk snel dat tijdelijk afzakken naar twee km onder de ingestelde snelheid van de cruisecontrol na een versnelling en weer lossen van het gaspedaal oplossen. Dat is toch wel erg hinderlijk!
 
En dan nu nog hopelijk snel dat tijdelijk afzakken naar twee km onder de ingestelde snelheid van de cruisecontrol na een versnelling en weer lossen van het gaspedaal oplossen. Dat is toch wel erg hinderlijk!
Huh ? Wut ? Jouw CC gaat 2km/u langzamer rijden nadat je een keer versneld hebt ?

Ik heb totaal geen probleem met de CC.
Moet wel erbij vermelden dat ik de CC niet super vaak gebruik. Ik heb er te veel plezier aan om het zelf voor elkaar te krijgen zuinig te rijden zonder CC.
De keren dat ik de CC gebruik heb ik niks raars gemerkt.
Wat zijn de "typische" handelingen om dit te testen ?
 
Ik heb de laatste dagen twee keer gehad dat de cruise Control vanzelf aanging.
Ging aan mezelf twijfelen maar was in stadsverkeer en dan heb ik de CC niet aan.


Als het groene lampje op de CC hendel niet brandt is de cruise control UIT.
Ook al gebruik je de hendel als richtingaanwijzer: er gebeurt dan niets.
Als de CC vanzelf aangaat controleer dan of het lampje brandt. Als het lampje niet brandt en de CC gaat toch aan dan heb je een gevaarlijk probleem.

Mij is het meerdere malen overkomen dat ik een stuk 50 km/uur door de bebouwde kom op de CC reed (wegens flitspalen).
Buiten de bebouwde kom ging ik dan sneller rijden maar vergat ik dat de CC nog op 50 km/uur stond.
Als je dan b.v. een stuk verder wilt gaan stoppen en je laat de auto uitrollen dan pakt de CC bij 50 km/uur weer op en schrik je je een ongeluk.

Probleem bij gebruik van de CC is dat de hendel op een onhandige plek zit en het lampje niet/nauwelijks zichtbaar is.
 
Huh ? Wut ? Jouw CC gaat 2km/u langzamer rijden nadat je een keer versneld hebt ?

Ik heb totaal geen probleem met de CC.
Moet wel erbij vermelden dat ik de CC niet super vaak gebruik. Ik heb er te veel plezier aan om het zelf voor elkaar te krijgen zuinig te rijden zonder CC.
De keren dat ik de CC gebruik heb ik niks raars gemerkt.
Wat zijn de "typische" handelingen om dit te testen ?

Dit verschijnsel is ook al door anderen geconstateerd, zoals Mindbender.
Je rijdt bijv. 120 km/u op de CC, versnelt even om een auto in te halen en laat daarna het pedaal weer los (langzaam of niet, maakt bij mij niet uit). Dan zakt de MS terug naar 118km/u om er vervolgens zo'n 10 à 15 seconden over te doen om weer op 120 km/u te gaan rijden.
Als je net een iets langzamer rijdende auto hebt ingehaald, kan het zijn dat die dus daardoor even moet afremmen voor die mooie Tesla die hem net ingehaald heeft, maar blijkbaar een berijder heeft die irritant rijgedrag vertoont :confused:.
Ik vind het echt vervelend en doe veel moeite om die laatste indruk te vermijden.
Ik wacht nog op een reactie vanuit Amsterdam.....
 
Dit verschijnsel is ook al door anderen geconstateerd, zoals Mindbender.
Je rijdt bijv. 120 km/u op de CC, versnelt even om een auto in te halen en laat daarna het pedaal weer los (langzaam of niet, maakt bij mij niet uit). Dan zakt de MS terug naar 118km/u om er vervolgens zo'n 10 à 15 seconden over te doen om weer op 120 km/u te gaan rijden.
Als je net een iets langzamer rijdende auto hebt ingehaald, kan het zijn dat die dus daardoor even moet afremmen voor die mooie Tesla die hem net ingehaald heeft, maar blijkbaar een berijder heeft die irritant rijgedrag vertoont :confused:.
Ik vind het echt vervelend en doe veel moeite om die laatste indruk te vermijden.
Ik wacht nog op een reactie vanuit Amsterdam.....

Ok. Ik ga het straks eens proberen of dit hetzelfde is bij mij.
bedankt voor de uitleg.
 
Na 2,5 uur is ie eindelijk weggesleept! Stond ook in zo een smalle straat dat de sleepwagen er bijna niet kon komen.

Helaas deed ie het echt niet meer, de schermen gingen niet eens meer aan. Het enige wat wel werkte was het alarm toen op de sleepwagen stond. Constant... ;-)

Nu in een Prius naar huis, die werkt wel gewoon...
Mazzelaar, jij kreeg nog iets (half)elektrisch...:wink:. Ik moest het met een nieuwe Mercedes C-klasse doen, nog een diesel ook:eek:.
 
Moet wel erbij vermelden dat ik de CC niet super vaak gebruik. Ik heb er te veel plezier aan om het zelf voor elkaar te krijgen zuinig te rijden zonder CC.

Juist, ja! Die CC lijkt me zowat de meest nutteloze functie in een auto. En zeker in een auto als de MS!
Ze hadden beter voor Side Assist gezorgd in de plaats. Zo hadden we ons niet om de vijf voeten rot hoeven te schrikken voor een bende "Tesla-staarders" die in je dode hoek blijven hangen...
 
Vandaag tijdens een rit aan 40km/u viel het scherm uit. Het werd eerst zwart en daarna kwam het Tesla-logo in grijs tevoorschijn.
Even paniek. Een tiental seconden later was alles weer normaal.

Wat de CC betreft: ik gebruik die zelden of nooit. De weinige keren dat ik de CC gebruikt heb was er geen enkel probleem.
 
Hier best wat pech de laatste tijd. Vorige week helemaal totalloss van een training in willen stappen, batterij probleem. Auto opgesleept, battery pack vervangen. Nu aan de kant met een lekke band daarnaast rammelt m'n dak met opengaan (schijnt uitlijning van de twee motortjes te zijn, komt update voor), tikt de motor bij het loslaten van r versnellingspedaal, en beginnen de stoelen toch echt irritant te worden.... Optrekken blijft wel leuk