Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
ScreenShot202.jpg


uit Gas 2 | Bridging the gap between green heads and gear heads.

met dank aan Fons De Lie voor de link.
 
Zit op een bankje, parkeert er een Fisker naast me. Mooie gelegenheid dus om de boel eens te bekijken.

Conclusie: teveel gekunsteld design, teveel lijnen en te schreeuwerig. Ik ben blij met m'n keuze (twijfelde eerst nog tussen de Fisker en de Tesla)!

Ik blijf het vreemd vinden dat men Tesla met de Fisker Karma blijft vergelijken: die laatste is een hybride, heeft haast geen bereik (zelfs niet op brandstof), is een knoeiboel van binnen (in vergelijking met onze dubbele iPad), doet er meer dan 5 seconden over om tot 100 km/u te raken, heeft geen kofferruimte,... kortom: is zooooo twintigste-eeuws.
 
Ik blijf het vreemd vinden dat men Tesla met de Fisker Karma blijft vergelijken: die laatste is een hybride, heeft haast geen bereik (zelfs niet op brandstof), is een knoeiboel van binnen (in vergelijking met onze dubbele iPad), doet er meer dan 5 seconden over om tot 100 km/u te raken, heeft geen kofferruimte,... kortom: is zooooo twintigste-eeuws.

Of met een Leaf/Panamera/7-serie etc de meeste mensen hebben referentie nodig. De Fisker was anders dan andere auto's, had ook 0% bijtelling en er zit een stopcontact in. Daar houdt de vergelijking wel op ongeveer.
 
Rozen!
En daar is blijkbaar nog best geld mee te verdienen, gezien de autoverzameling...
(Maar dan wel met name met kwekerijen in Afrika en Zuid-Amerika).
En dan gaat het waarschijnlijk ook alleen nog maar om de warmte van die apparaten.
De energieproductie is een restproduct.

In NH wordt er daarom een datacenter er naast gebouwd. Superstabielle stroomvoorziening.
(maar daar zijn het paprika's meen ik)
 
En dan gaat het waarschijnlijk ook alleen nog maar om de warmte van die apparaten.
De energieproductie is een restproduct.

In NH wordt er daarom een datacenter er naast gebouwd. Superstabielle stroomvoorziening.
(maar daar zijn het paprika's meen ik)

Bij het kweken van rozen word zowel de warmte als de elektriciteit van de WKK gebruikt. De rozen moeten namelijk ook belicht worden wat een hoop elektriciteit vraagt. Bij paprika's en tomaten is dat vaak minder.
 
what's wrong with this picture ?

IMAG0392.jpg


- - - Updated - - -

Bij het kweken van rozen word zowel de warmte als de elektriciteit van de WKK gebruikt. De rozen moeten namelijk ook belicht worden wat een hoop elektriciteit vraagt. Bij paprika's en tomaten is dat vaak minder.

als de WKK's totaal 4MW electrisch zijn, heeft hij ook nog ongeveer 6MW thermisch. Moet een Mega tuinbouw-bedrijf zijn.
 
In de grafiek zit een enorme piek in de laatste 10 kilometer, terwijl het gemiddelde verbruik over de laatste 9,4 km maar 181 Wh/km is?
Zal vast door de 'verbeterde' berekening van de laatste software update komen. :tongue:

De 181 Wh/km leek mij correct, ik was -ondanks het WK- rustig op weg.

Waarom die piek ?

Ik had de auto voordien gewassen, via console op P waardoor lichten, airco en radio actief bleef.

Zou dat verbruik dan wel meegeteld worden op de grafiek?
 
De 181 Wh/km leek mij correct, ik was -ondanks het WK- rustig op weg.

Waarom die piek ?

Ik had de auto voordien gewassen, via console op P waardoor lichten, airco en radio actief bleef.

Zou dat verbruik dan wel meegeteld worden op de grafiek?

Denk het wel. Ik heb hem tijdje geleden vanwege kleine blikschade bij de reparateur gestald. Toen ik hem ophaalde vermoedde ik op grond van de enorme bult (>400Wh/km) in de grafiek joyriding. Maar mijn conclusie luidde al snel dat hij in stilstand langdurig "aan" had gestaan. Het profiel ziet er als ik joyride toch anders uit. Piekeriger.
 
Denk het wel. Ik heb hem tijdje geleden vanwege kleine blikschade bij de reparateur gestald. Toen ik hem ophaalde vermoedde ik op grond van de enorme bult (>400Wh/km) in de grafiek joyriding. Maar mijn conclusie luidde al snel dat hij in stilstand langdurig "aan" had gestaan. Het profiel ziet er als ik joyride toch anders uit. Piekeriger.
Ik weet behoorlijk zeker, dat het verbruik van hulpmiddelen (dus niet naar de aandrijving) NIET meetelt in het gemiddelde verbruikscijfer van de tripmeter. De grafiek die je ziet wordt anders berekend en het zou best kunnen dat daarin wel het verbruik van hulpmiddelen zit. Niet erg logisch op het eerste gezicht natuurlijk...