Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
En ik ben nu ook gestrand en in afwachting van een sleepwagen. Bij een stoplicht trok ik op, grote klap en een melding om de weg te verlaten. Balen!
ujate2u2.jpg
Had dezelfde meldingen, succes chef!
 
Sterkte!

Ging hij na het "incident" vanzelf in sleep/tow mode, of moest je dit nog zelf selecteren?

Ik meen namelijk gelezen te hebben dat als je dit niet doet voordat je 12V batterij leeg raakt, de S niet meer te verplaatsen is, en je eerst de 12V accu moet bijladen...
Dat schiet helemaal niet op.
Dat zei die kerel van de sleepwagen bij mij ook, had 'm net in de tow modus gezet en toen viel alles uit.

Anders hadden ze de 12V eerst bij moeten laden, hij gaat niet automatisch in tow helaas. Zou wel een mooie functie zijn!
 
Dat zei die kerel van de sleepwagen bij mij ook, had 'm net in de tow modus gezet en toen viel alles uit.

Anders hadden ze de 12V eerst bij moeten laden, hij gaat niet automatisch in tow helaas. Zou wel een mooie functie zijn!

Toen mijn accu het begaf moest inderdaad de 12v geboost worden voor de towmode, dat ging best snel, het verwijderen van de nose cone duurde een stuk langer. Daarachter zitten de plus en min wel weer erg goed toegankelijk.
 
Sterkte!

Ging hij na het "incident" vanzelf in sleep/tow mode, of moest je dit nog zelf selecteren?

Ik meen namelijk gelezen te hebben dat als je dit niet doet voordat je 12V batterij leeg raakt, de S niet meer te verplaatsen is, en je eerst de 12V accu moet bijladen...
Dat schiet helemaal niet op.

Ging niet vanzelf in tow mode, de tech support van Tesla vroeg om dat als eerste in te schakelen. Na een half uurtje ging alles uit. Gelukkig stopte dat gepiep ook. De sleper heeft nog nog wel even met een accubooster er op gezet, om de park mode in te schakelen nadat hij was opgetakeld. Dat kon alleen nog maar via het scherm. Overigens bleven de alarmlichten wel knipperen, ook toen de rest al uit was. Die zullen dan een eigen voorziening hebben.

nubuse6y.jpg
 
Ik ben blij dat ik al 7 jaar deze garage in rij, en met de MS heb ik aan beide kanten net 5 cm over, maar het gaat al een half jaar goed. Van belang is vaak recht in de entree staan. Ik laat auto's soms achteruit rijden als zij eruit willen, omdat ik met mijn auto de tegengestelde baan op moet, om mijn achterwielen er door heen te krijgen. Verder parkeer is altijd op een hoek of in een vak alleen zodat ik ruimte voor mijn deuren heb en (niet onbelangrijk) de naast geparkeerde auto minimaal een kolom van 60 cm verderop staat. Soms ga ik ook gewoon een parkeergarage niet in als ik het niet vertrouw.

Zijn er MS rijders die soms problemen hebben met het parkeren in (ondergrondse)parkeergarages ?
Ik heb mijn MS nog niet maar moet dikwijls in Brussel parkeren waar de breedte van de vakken al echt krap zijn voor mijn huidige A5 .. laat staan voor de MS die nog langer is.

Ik stel me deze vraag na het lezen van (Parkeergarages steeds nauwer en ontoegankelijker - Autoblog.nl)

Zijn er MS rijders die voor deze reden parkeergarages mijden ?
 
Ging niet vanzelf in tow mode, de tech support van Tesla vroeg om dat als eerste in te schakelen. Na een half uurtje ging alles uit. Gelukkig stopte dat gepiep ook. De sleper heeft nog nog wel even met een accubooster er op gezet, om de park mode in te schakelen nadat hij was opgetakeld. Dat kon alleen nog maar via het scherm. Overigens bleven de alarmlichten wel knipperen, ook toen de rest al uit was. Die zullen dan een eigen voorziening hebben.

nubuse6y.jpg
Is dat je loaner daar achterin het plaatje?
 
Is dat je loaner daar achterin het plaatje?

Yes, mazzel dat ik in de buurt van Tilburg zat. Kreeg een bruine p85+ mee. Dat is toch wel een fantastische service!

-----------------
Het in nu 23:00, en ik krijg van de Service Manager in Tilburg (Colin) de bevestiging dat mijn auto veilig is aangekomen en dat ze er al naar aan het kijken zijn.
Ongelooflijk, toch?
 
Last edited:

Ai, ik krijg onderhand de indruk dat we vroeg of laat allemaal een keer aan de beurt zullen zijn.
Behalve een lawaaierige motor bij 120 km/h en een klemmende deurgrendel achter heb ik gelukkig niet veel te klagen tot nu toe en ik vrees de dag dat ik dit ook een keer krijg. En o ja, ik heb de auto weer eens gewassen gisteren, maar wat is die lak dramatisch slecht zeg (ik heb zwart - dus niet-metallic). Er zitten diverse putjes in de lak op de gekste plekken die langzaam groter worden. Er komt een dag dat ik de hele auto moet laten spuiten (of wrappen dan maar). Heb ik bij mijn vorige auto's nooit gehad.
 
Yes, mazzel dat ik in de buurt van Tilburg zat. Kreeg een bruine p85+ mee. Dat is toch wel een fantastische service!

-----------------
Het in nu 23:00, en ik krijg van de Service Manager in Tilburg (Colin) de bevestiging dat mijn auto veilig is aangekomen en dat ze er al naar aan het kijken zijn.
Ongelooflijk, toch?
Wat een mazzel met je P85+ loaner zeg, ben jaloers! ;-)
 
Yes, mazzel dat ik in de buurt van Tilburg zat. Kreeg een bruine p85+ mee. Dat is toch wel een fantastische service!

-----------------
Het in nu 23:00, en ik krijg van de Service Manager in Tilburg (Colin) de bevestiging dat mijn auto veilig is aangekomen en dat ze er al naar aan het kijken zijn.
Ongelooflijk, toch?

Hopelijk komt het vlug in orde Rene! Blijf verbaast staan van de Tesla Service!
Heb in het verleden bij een paar andere merken serieuze problemen gehad maar nooit zo'n service. - TOP TESLA
 
En ik ben nu ook gestrand en in afwachting van een sleepwagen. Bij een stoplicht trok ik op, grote klap en een melding om de weg te verlaten. Balen!/QUOTE]

Kan je iets vertellen over de klap ? Was dit een mechanisch geluid of iets anders en kon je na de klap nog rijden met de auto ?
Begrijp ik uit het display dat dit probleem werd veroorzaakt door de 12V batterij die een te lage spanning had ?
 
Kan je iets vertellen over de klap ? Was dit een mechanisch geluid of iets anders en kon je na de klap nog rijden met de auto ?
Begrijp ik uit het display dat dit probleem werd veroorzaakt door de 12V batterij die een te lage spanning had ?

Het leek een mechanisch geluid. Het netto resultaat was dat meteen daarna van alles begon te piepen, en ik het vermogen kwijt was. Had nog wat vaart en ik had de indruk dat er nog wel een beetje vermogen beschikbaar was. Gas geven ging niet meer, ik denk dat ik nog zo'n 30 km/u ging. Het was te vergelijken alsof je creep op 30 km/uur stond. Je kon wel (bij)remmen, maar daarna niet meer versnellen. Het was nog even spannend om bij een plek te komen waar ik de auto veilig kon neerzetten.

Ik weet nog niet wat er aan de hand is, ik hoop vandaag van Tesla meer te horen. In ieder geval kreeg ik de meldingen die je zag, de 12V accu hield er na verloop van tijd ook helemaal mee op. Maar of dat nu de oorzaak is, of een gevolg van iets anders - daar heb ik nog geen idee van.