Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
IMG_5750.JPG

Tsja, natuurlijk een bezwaarschrift. Ik ken geen automerk 'onbekend'.
 
Denk je serieus dat dat een geldig grond is om zoiets nietig te verklaren? Gewoon betalen.
De tijd dat het leuk was om op een zitting van de kantonrechter een discutabel geschreven bekeuring aan te vechten ligt al een hele tijd achter ons. Tegenwoordig mag de officier van justitie tijdens de zitting zelfs nog het tenlastegelegde wijzigen, dus vraagt-ie jou doodleuk wat voor auto het was, en verandert vervolgens ter zitting het merk naar Tesla :cursing: . Nu gaat dit om een paar tientjes, maar in andere gevallen mogen gerechtelijke dwalingen 'zomaar' hersteld worden? Rechtvaardig?
 
De tijd dat het leuk was om op een zitting van de kantonrechter een discutabel geschreven bekeuring aan te vechten ligt al een hele tijd achter ons. Tegenwoordig mag de officier van justitie tijdens de zitting zelfs nog het tenlastegelegde wijzigen, dus vraagt-ie jou doodleuk wat voor auto het was, en verandert vervolgens ter zitting het merk naar Tesla :cursing: . Nu gaat dit om een paar tientjes, maar in andere gevallen mogen gerechtelijke dwalingen 'zomaar' hersteld worden? Rechtvaardig?

Klopt. Tenminste voor alle bekeuringen vallend onder 'wet Mulder'. Deze zijn namelijk allen een zogenaamde administratiefrechtelijke afdoening, en schrijffouten in het verbaal mogen zonder bezwaar worden aangepast. Vormfouten bestaan niet in wet Mulder**. Alleen als je kunt aantonen dat jij niet met je voertuig op het plaats delict hebt kunnen zijn maak je een kans. Waarschijnlijk helaas dus...

**Ongeldige meetbrieven en calibratiefouten uitgesloten natuurlijk
 
Last edited:
Het leek een mechanisch geluid. Het netto resultaat was dat meteen daarna van alles begon te piepen, en ik het vermogen kwijt was. Had nog wat vaart en ik had de indruk dat er nog wel een beetje vermogen beschikbaar was. Gas geven ging niet meer, ik denk dat ik nog zo'n 30 km/u ging. Het was te vergelijken alsof je creep op 30 km/uur stond. Je kon wel (bij)remmen, maar daarna niet meer versnellen. Het was nog even spannend om bij een plek te komen waar ik de auto veilig kon neerzetten.

Ik weet nog niet wat er aan de hand is, ik hoop vandaag van Tesla meer te horen. In ieder geval kreeg ik de meldingen die je zag, de 12V accu hield er na verloop van tijd ook helemaal mee op. Maar of dat nu de oorzaak is, of een gevolg van iets anders - daar heb ik nog geen idee van.

Mijn eigen Tesla is weer terug. Keurig netjes thuis afgeleverd.

Het defect zat in de grote batterij, en die is dus compleet vervangen. Tegelijkertijd is ook de underbody protection geplaatst en de junction box aanpast zodat er weer op vol vermogen geladen kan worden. En dat alles binnen een tijdsbestek van 48 uur.

Ze vertelden dat ze nog 150 auto's moeten afleveren voor het einde van Q2. Of dat alleen voor NL is, weet ik niet. In ieder geval was iedereen in Tilburg erg druk!

Wat een perfecte service!!
 
Mijn eigen Tesla is weer terug. Keurig netjes thuis afgeleverd.

Het defect zat in de grote batterij, en die is dus compleet vervangen. Tegelijkertijd is ook de underbody protection geplaatst en de junction box aanpast zodat er weer op vol vermogen geladen kan worden. En dat alles binnen een tijdsbestek van 48 uur.

Ze vertelden dat ze nog 150 auto's moeten afleveren voor het einde van Q2. Of dat alleen voor NL is, weet ik niet. In ieder geval was iedereen in Tilburg erg druk!

Wat een perfecte service!!

Mooi dat je zo snel weer op de weg zit. We zien elkaar morgen wellicht weer op de A27!
 
Zijn er hier die de MS op een firma gekocht hebben en daarvoor ook "subsidies" of kortingen van de overheid verkregen hebben (belgie)?

De aanvraag van de "ecologiepremie" (bij mij een € 2.800, sedert 11 juni blijkbaar maar € 2.000 meer) moet gebeuren via www.agentschapondernemen.be
dan klik je op "kmo portefeuille" en daarna op "login kmo portefeuille"
dan aanmelden met ID-kaart enz.
In principe moet je eerst een persoonlijke login aanmaken en dan een vennootschap daaraan koppelen.
Heb je al een vennootschap in deze databank dan kan je deze makkelijk koppelen.
Maar als je een nieuwe vennootschap moet registreren (zoals ik), dan moet je eerst alle gegevens invullen van deze vennootschap en dan een 3-tal dagen wachten op een activeringslink die ze U zullen opsturen per post (!)(de digitale trein loopt nog niet op volle toeren bij de Vl. Gemeenschap).
Na ontvangst van deze activeringslink die je in je browser moet typen zal je de nieuwe vennootschap kunnen koppelen aan je persoonlijke login.
Als ik me niet vergis ga je dan ergens een knop zien voor de aanvraag van de premie.
Je moet nogal wat invullen (o.m. balanstotaal en omzet van vorig jaar), waaronder een investeringscode; dat is "641" (staat voor 'elektrisch voertuig')
Tussen haakjes: toen ik belde naar Tesla Zaventem om deze code te vragen, wisten ze daar van niets en hebben mij ook niet teruggebeld.
Op het einde zal je een bevestiging krijgen van je aanvraag en een dossiernummer.
Best print je dit blad uit voor je dossier.
Let wel de premie is beperkt tot een aankoop van € 40.000.

OPGELET: je kan de premie maar ontvangen als je factuur later gedateerd is dan je aanvraag!!!
Ik heb aan Tesla een nieuwe factuur moeten vragen met een latere datum; mijn afhaling van de MS heb ik daarom ook een week uitgesteld.
Ik vind het bijzonder jammer en oncommercieel dat Tesla Zaventem daar zelf geen uitleg over heeft verstrekt.
Ik heb van het bestaan van deze premie pas gehoord enkele dagen voordien, toevallig op een receptie waar een MS-eigenaar mij daarop wees.
De communicatie bij Tesla Zaventem kan dus veel veel beter.
Ze hebben me zelfs niet gezegd dat er een forum bestaat, noch een Tesla Club Belgium.
Ik heb dat allemaal toevallig op mijn computer gevonden.
En nu maak ik deel uit van deze grote Tesla-familie; ik voel mij daar heel happy bij.
Met dank ook aan Dirk Saenen, die mij op de goede weg geholpen heeft ivm opladen.

Veel succes ermee. Steeds tot Uw dienst voor verdere info.
Je kan ook altijd bellen naar de Vlaamse infolijn (nr. 1700) maar bij mijn eerste oproep wisten ze daar van niets....
Pas bij mijn tweede oproep werd ik wel geholpen (er was iets mis met mijn browser; ik werk op een iMac met Safari en op een PC met Explorer; geen van beide systemen kon mijn aanvraag voortzetten. Ik heb eerst Firefox moeten downloaden om vooruit te geraken).
Ze waren er wel zeer behulpzaam.