Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie weinig toegevoegde waarde voor dit product.

Ik heb al een jaar een Keba met vaste kabel en een 3 fase 25A aansluiting.
Mijn Tesla staat op maximaal 10A laden vanaf 24.00 uur en rij elke morgen met een volle accu weg.
Heb dus minimale belasting en maximaal nachtstroomtarief. Droger, wasmachine enz gaan gewoon hun gang maar zijn bijna altijd om 24.00 al klaar.

Waarom max 10A? Ik laad standaard op 3x16 en dan kan wassen, drogen en vastwasser nog steeds tegelijk.
 
Even getwijfeld in welk draadje te posten maar denk dat het toch hier het beste kan.

Ik denk dat jullie ook wel bij het "uitleggen" van de auto de vraag krijgen waar de motor is. Dat is dan wat vaag wijzen, "daaronder ergens" en "zo groot als een meloen" (wie dat ooit bedacht heeft).

Nu kwam ik dit plaatje tegen dat mooi aangeeft waar de motor zit en hoe fraai weggewerkt. Ik heb hem in mijn telefoon voor als het een keer van pas komt. Misschien hebben jullie hier ook iets aan. Hoop alleen geen rechten geschonden ;)

tesla doorzicht.jpg
 
@jwheinen

Persoonlijk ben ik meer op zoek naar een "kastje" dat het overschot van wat mijn panelen leveren naar de auto gaat ipv dit overschot te gebruiken om extra snel te laden, grootste deel van de tijd heb ik de auto niet meteen nodig na een ritje, heb dus tijd genoeg om deze langzaam vol te laden. Dit ook met het oog op de eventuele afbouw van de salderingsregeling. Binnenkort nog een set extra panelen, dan zitten we op 54 panelen, voldoende voor auto en rest van het verbruik
 
@ Hans Noordsij: vet plaatje! wat indrukwekkend blijft is de batterij - nagenoeg onzichtbaar en zoveel energie....

@jwheinen

Persoonlijk ben ik meer op zoek naar een "kastje" dat het overschot van wat mijn panelen leveren naar de auto gaat ipv dit overschot te gebruiken om extra snel te laden, grootste deel van de tijd heb ik de auto niet meteen nodig na een ritje, heb dus tijd genoeg om deze langzaam vol te laden. Dit ook met het oog op de eventuele afbouw van de salderingsregeling. Binnenkort nog een set extra panelen, dan zitten we op 54 panelen, voldoende voor auto en rest van het verbruik
Ik begrijp je vraag. Het probleem is in onze ogen vooral nog 'interfacing'. We hebben binnenkort een tussen oplossing maar...je moet ergens gemakkelijk kunnen aangeven dat je auto op de zon moet opladen, zonder iedere keer een app te starten. We zitten heeeeel erg te wachten op Google Nest en integratie daarvan. Je laadpunt met een simpele 'draai' bedienen en dan op laden op de zon zetten zou fantastisch zijn.

Meer volgt maar jullie input is zeer gewaardeerd. We willen de ideale smart-charging neerzetten voor jullie!
 
Ik zie weinig toegevoegde waarde voor dit product.

Ik heb al een jaar een Keba met vaste kabel en een 3 fase 25A aansluiting.
Mijn Tesla staat op maximaal 10A laden vanaf 24.00 uur en rij elke morgen met een volle accu weg.
Heb dus minimale belasting en maximaal nachtstroomtarief. Droger, wasmachine enz gaan gewoon hun gang maar zijn bijna altijd om 24.00 al klaar.
Voor mij bestaat die toegevoegde waarde wel degelijk. Ik had op mijn bedrijf een 3x50A aansluiting. Voor de komst van 2 Tesla's en een Outlander heb ik de aansluiting laten verzwaren naar 80A. Tevens heb ik 3 22kw laadstations laten installeren. Niet omdat dat nodig was maar om flexibel te zijn. Bij maximale belasting zullen de zekeringen zeker klappen. Als is de kans klein en hebben we nu ff overleg of de ander niet ook maximaal staat te laden terwijl de airco's al overuren draaien.... Als ik kan voorkomen dat de zekering 1x klapt heb ik het apparaat al lang terugverdiend.
 
Voor mij bestaat die toegevoegde waarde wel degelijk. Ik had op mijn bedrijf een 3x50A aansluiting. Voor de komst van 2 Tesla's en een Outlander heb ik de aansluiting laten verzwaren naar 80A. Tevens heb ik 3 22kw laadstations laten installeren. Niet omdat dat nodig was maar om flexibel te zijn. Bij maximale belasting zullen de zekeringen zeker klappen. Als is de kans klein en hebben we nu ff overleg of de ander niet ook maximaal staat te laden terwijl de airco's al overuren draaien.... Als ik kan voorkomen dat de zekering 1x klapt heb ik het apparaat al lang terugverdiend.

in België kennen we geen vast recht, en hebben we zekeringen al lang vervangen door automaten. :smile:
 
Dag allemaal,

Mag ik hierbij jullie mening vragen betreft onze propositie van smart-charging? Gedurende de laatste maanden hebben verschillende forum gebruikers ons product gebruikt in beta-fase en wij zijn toe aan opschaling! Ons product heet Maxem en is te vinden op Maxem Sneller laden tegen lagere kosten

Ik moet me er nog in verdiepen, staat nog op mijn todo lijstje, maar er zijn toch laadpalen die dit kunnen icm de nieuwste slimme meter? Of is er een verschil?
heb nu een 3x40 aansluiting, wellicht kan dat naar 3x25...

- - - Updated - - -

Even getwijfeld in welk draadje te posten maar denk dat het toch hier het beste kan.

Ik denk dat jullie ook wel bij het "uitleggen" van de auto de vraag krijgen waar de motor is. Dat is dan wat vaag wijzen, "daaronder ergens" en "zo groot als een meloen" (wie dat ooit bedacht heeft).

Nu kwam ik dit plaatje tegen dat mooi aangeeft waar de motor zit en hoe fraai weggewerkt. Ik heb hem in mijn telefoon voor als het een keer van pas komt. Misschien hebben jullie hier ook iets aan. Hoop alleen geen rechten geschonden ;)

/QUOTE]

Leuk plaatje! Chargers zitten trouwens onder de zitting van de achterbank.
ben eigenlijk wel benieuwd hoe eea zit met magnetische velden in de auto en of je lichaam dat wel zo leuk vindt....heeft iemand daar verstand van?
 
Even getwijfeld in welk draadje te posten maar denk dat het toch hier het beste kan.

Ik denk dat jullie ook wel bij het "uitleggen" van de auto de vraag krijgen waar de motor is. Dat is dan wat vaag wijzen, "daaronder ergens" en "zo groot als een meloen" (wie dat ooit bedacht heeft).

Nu kwam ik dit plaatje tegen dat mooi aangeeft waar de motor zit en hoe fraai weggewerkt. Ik heb hem in mijn telefoon voor als het een keer van pas komt. Misschien hebben jullie hier ook iets aan. Hoop alleen geen rechten geschonden ;)

View attachment 57512

Op de website van Teslamotors.com zijn ook mooie (openbare) plaatjes te vinden voor de "first responders":
http://www.teslamotors.com/sites/default/files/downloads/en_EU/model_s_2014_emergency_response_guide.pdf

erg illustratief hoe eea zit weggebouwd.
 
Dag allemaal,

Mag ik hierbij jullie mening vragen betreft onze propositie van smart-charging? Gedurende de laatste maanden hebben verschillende forum gebruikers ons product gebruikt in beta-fase en wij zijn toe aan opschaling! Ons product heet Maxem en is te vinden op Maxem Sneller laden tegen lagere kosten

Ik zou dit topic liever als een apart draadje zien. Deze, naar mijn mening, waardevolle discussie gaat later nooit meer teruggevonden worden in de 20.000 replies die er nu al bijna zijn. Doodzonde.
Hebben wij niet een moderator met rechten die het even kan verplaatsen?
 
Dag allemaal,

Mag ik hierbij jullie mening vragen betreft onze propositie van smart-charging? Gedurende de laatste maanden hebben verschillende forum gebruikers ons product gebruikt in beta-fase en wij zijn toe aan opschaling! Ons product heet Maxem en is te vinden op Maxem Sneller laden tegen lagere kosten
Heb geen UTP kabel laten leggen naar m'n laadpunt, dus kan er weinig mee.

Een draadloze oplossing zou mooier zijn!
 
Jullie lezen toch wel? TeslaMondo | Former journalist. Longtime car salesman. Long TSLA. All observations are mine, not Teslas.

TESLA KILLS ANOTHER BUG DEAD
The Model S warranty expansion reminds us that Tesla deals with potential crises of confidence the same way you might deal with discovering a house centipede on the bedroom wall at night. You don’t just coax it to crawl onto a piece of paper and then politely flick it out the window. That treatment is for cute bugs like ants. And you don’t merely smush it with a paper towel. That’s for silverfish and spiders. No, you grab the Consumer Reports 2014 Auto Issue, roll it up into a baseball bat, and you pulverize that big prickly prick until it’s reduced to a omelette of organic dust and scrambled legs. If you need drywall repair due to excessive force, it’s well worth it. Then you immediately put your house up for sale and begin scouting real estate in an area outside the geographical reach of scutigera coleoptrata. That means Nuuk, Greenland.


Such was the reaction of Tesla Motors to the road debris spook a few months ago, and now to the drive unit spook. Maybe a little overkill, but at least we can sleep. Well done.
 
Jullie lezen toch wel? TeslaMondo | Former journalist. Longtime car salesman. Long TSLA. All observations are mine, not Teslas.

TESLA KILLS ANOTHER BUG DEAD
The Model S warranty expansion reminds us that Tesla deals with potential crises of confidence the same way you might deal with discovering a house centipede on the bedroom wall at night. You don’t just coax it to crawl onto a piece of paper and then politely flick it out the window. That treatment is for cute bugs like ants. And you don’t merely smush it with a paper towel. That’s for silverfish and spiders. No, you grab the Consumer Reports 2014 Auto Issue, roll it up into a baseball bat, and you pulverize that big prickly prick until it’s reduced to a omelette of organic dust and scrambled legs. If you need drywall repair due to excessive force, it’s well worth it. Then you immediately put your house up for sale and begin scouting real estate in an area outside the geographical reach of scutigera coleoptrata. That means Nuuk, Greenland.


Such was the reaction of Tesla Motors to the road debris spook a few months ago, and now to the drive unit spook. Maybe a little overkill, but at least we can sleep. Well done.

hmmm, ben toch een enigszins andere mening toegedaan. Waar rook is, is vuur. Mijn vermoeden, misschien negatief beinvloed door eigen ervaringen, is dat tesla dermate veel ellende heeft met de drive trains, en ook niet verwacht dat snel opgelost te krijgen, dat ze de garantie dermate hebben doorgetrokken dat er nooit gezeik over ontstaat... zo wordt t buiten de pers gehouden, drive trains vervangen, oude worden gerepareerd en weer ingezet. Simpelweg tijd gekocht en publiciteit voorkomen..
 
Ik zou dit topic liever als een apart draadje zien. Deze, naar mijn mening, waardevolle discussie gaat later nooit meer teruggevonden worden in de 20.000 replies die er nu al bijna zijn. Doodzonde.
Hebben wij niet een moderator met rechten die het even kan verplaatsen?

Stilaan vind ik het B&NL-forum wat onoverzichtelijk.
Van de 5 sticky draadjes gaan er 3 over opladen.
Daaronder staan tientallen draadjes, verspreid over vele pagina's.
Over reizen in Europa zijn er wel een zevental draadjes (zelfs 2 over Frankrijk)
Allemaal moeilijk te volgen.
Er is blijkbaar ook geen knop om de nieuwste reacties op 1 scherm te krijgen, zodat je alle draadjes moet overlopen.
Het hoofdonderwerp 'Dutch' telt binnenkort 20.000 reacties.
Een duidelijke onderverdeling in een 5-tal hoofdstukken was beter geweest.
Maar toch is het forum voor mij een bron van info + vermaak.
Ik zou het niet meer kunnen missen. :)
 
hmmm, ben toch een enigszins andere mening toegedaan. Waar rook is, is vuur. Mijn vermoeden, misschien negatief beinvloed door eigen ervaringen, is dat tesla dermate veel ellende heeft met de drive trains, en ook niet verwacht dat snel opgelost te krijgen, dat ze de garantie dermate hebben doorgetrokken dat er nooit gezeik over ontstaat... zo wordt t buiten de pers gehouden, drive trains vervangen, oude worden gerepareerd en weer ingezet. Simpelweg tijd gekocht en publiciteit voorkomen..
I agree
Ik noem mijn tesla liefkozend een proto...