You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Een prijs €800 ex is flink, maar dat is het vastrecht in NL helaas ook
Dus zie wel enig potentie voor dit product, maar zelf blijf ik voorlopig snachts op max 3x20 laden, werkt ook prima.
Voor mij geldt in 95% van de gevallen hetzelfde: gewoon 's nachts laden, en dan is er met de huidige aansluiting meer dan voldoende tijd om de accu volledig te laden. Maar toch is voor die 5% van de gevallen de toegevoegde waarde juist groot. Ik heb regelmatig dat ik onvoorzien nog een lange rit heb nadat ik eerder die dag al veel verbruikt heb. Juist dan vind ik prettig dat ik in het uurtje dat ik tussendoor thuis ben 80km kan bijladen ipv 50km, met dezelfde aansluiting. Voor mij is deze smart charger dus zeker nuttig.Ik zie weinig toegevoegde waarde voor dit product.
Ik heb al een jaar een Keba met vaste kabel en een 3 fase 25A aansluiting.
Mijn Tesla staat op maximaal 10A laden vanaf 24.00 uur en rij elke morgen met een volle accu weg.
Heb dus minimale belasting en maximaal nachtstroomtarief. Droger, wasmachine enz gaan gewoon hun gang maar zijn bijna altijd om 24.00 al klaar.
Precies om deze reden heb ik thuis 3x35A genomen, voor die gevallen dat je je een keer de auto écht nodig hebt!Voor mij geldt in 95% van de gevallen hetzelfde: gewoon 's nachts laden, en dan is er met de huidige aansluiting meer dan voldoende tijd om de accu volledig te laden. Maar toch is voor die 5% van de gevallen de toegevoegde waarde juist groot. Ik heb regelmatig dat ik onvoorzien nog een lange rit heb nadat ik eerder die dag al veel verbruikt heb. Juist dan vind ik prettig dat ik in het uurtje dat ik tussendoor thuis ben 80km kan bijladen ipv 50km, met dezelfde aansluiting. Voor mij is deze smart charger dus zeker nuttig.
Vandaag na 2 weken vakantie de tesla van de stekker willen halen. Lukt niet. Centerconsole gaat niet aan dus kan niet unlocken. Ook de app legt geen connectie (wagen stond in normale modus, maar de screens in eco mode). Dubbelklik op de Fob (die ik wel nog heb) en kabel unlockt. Tot mijn verbazing is de wagen niet volgeladen. 2 weken vampire drain zijn zichtbaar.
Contact met tesla hierover leert me het volgende. Ik heb de wagen op scheduled charge staan 22u05. Dus de 1e avond heeft ie volgeladen. Aangezien hij niet meer van de stekker gekomen is heeft het systeem gewoon de batterij proberen "gezond" te houden. MAAR, omdat ie op scheduled stond kon ie niet bijladen wanneer de computer erom vroeg... Vreemd, dus als ik een maand of 2 weg was, was de batterij leeggelopen? Er werd me verteld dat Tesla aanraadt om scheduled charge uit te schakelen als je de wagen enige tijd laat staan. Was mij onbekend.
Tegelijk zou er in een toekomstige update een "storage Mode" komen om dit te regelen.
Klinkt als een bug, natuurlijk zou de auto gewoon moeten gaan laden op het moment dat de volgende 22:05 aangebroken is en het laadniveau lager is dan gewenst...Vandaag na 2 weken vakantie de tesla van de stekker willen halen. Lukt niet. Centerconsole gaat niet aan dus kan niet unlocken. Ook de app legt geen connectie (wagen stond in normale modus, maar de screens in eco mode). Dubbelklik op de Fob (die ik wel nog heb) en kabel unlockt. Tot mijn verbazing is de wagen niet volgeladen. 2 weken vampire drain zijn zichtbaar.
Contact met tesla hierover leert me het volgende. Ik heb de wagen op scheduled charge staan 22u05. Dus de 1e avond heeft ie volgeladen. Aangezien hij niet meer van de stekker gekomen is heeft het systeem gewoon de batterij proberen "gezond" te houden. MAAR, omdat ie op scheduled stond kon ie niet bijladen wanneer de computer erom vroeg... Vreemd, dus als ik een maand of 2 weg was, was de batterij leeggelopen? Er werd me verteld dat Tesla aanraadt om scheduled charge uit te schakelen als je de wagen enige tijd laat staan. Was mij onbekend.
Tegelijk zou er in een toekomstige update een "storage Mode" komen om dit te regelen.
Op Schiphol had je vast geen 'scheduled charge' ingesteld. Thuis heeft men dat vaak wel.
Lijkt mij niet de bedoeling van een laadpaal op Schiphol om die 2 weken bezet te houden toch! Dit geeft anderen geen mogelijkheid om er gebruik van te maken. Uiteindelik staan er maar een paar van. Dit is niet naar bedoeld maar meer als een opmerking die we ook maken als er een ICE op een laadplaats staat, "jammer nu kan men/ik niet laden".Dit verhaal klopt niet mijn auto stond twee weken op Schiphol aan een laadpaal en om de zoveel dagen laadde de auto zelf opnieuw op. Je moet dan volgens mij niet de energysaving aan zetten
I agree
Ik noem mijn tesla liefkozend een proto...
Lijkt mij niet de bedoeling van een laadpaal op Schiphol om die 2 weken bezet te houden toch! Dit geeft anderen geen mogelijkheid om er gebruik van te maken. Uiteindelik staan er maar een paar van. Dit is niet naar bedoeld maar meer als een opmerking die we ook maken als er een ICE op een laadplaats staat, "jammer nu kan men/ik niet laden".
Moet je eens kijken op excellent parking, daar zijn een stuk of 6 laadpalen die vaak voor langere tijd bezet worden gehouden. Alternatief is valet parking daar kan je opgeven dat ze je auto opladen voor vertrek maar daar heb ik geen ervaring mee
Sinds de laatste software update heb ik dat ook: hij laad op tot wat ik heb ingesteld en daarna loopt hij langzaam leeg, s morgens dus altijd al iets kwijt, heb ook scheduled ingesteld, was vroeger nietVandaag na 2 weken vakantie de tesla van de stekker willen halen. Lukt niet. Centerconsole gaat niet aan dus kan niet unlocken. Ook de app legt geen connectie (wagen stond in normale modus, maar de screens in eco mode). Dubbelklik op de Fob (die ik wel nog heb) en kabel unlockt. Tot mijn verbazing is de wagen niet volgeladen. 2 weken vampire drain zijn zichtbaar.
Contact met tesla hierover leert me het volgende. Ik heb de wagen op scheduled charge staan 22u05. Dus de 1e avond heeft ie volgeladen. Aangezien hij niet meer van de stekker gekomen is heeft het systeem gewoon de batterij proberen "gezond" te houden. MAAR, omdat ie op scheduled stond kon ie niet bijladen wanneer de computer erom vroeg... Vreemd, dus als ik een maand of 2 weg was, was de batterij leeggelopen? Er werd me verteld dat Tesla aanraadt om scheduled charge uit te schakelen als je de wagen enige tijd laat staan. Was mij onbekend.
Tegelijk zou er in een toekomstige update een "storage Mode" komen om dit te regelen.