Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje waar ik niet een compleet nieuwe topic voor aan wil maken, dus bij deze hier gesteld:

Heeft iemand al ooit de achterspoiler verwijderd? Zelf hecht ik er niet zo aan, en ik kan er iemand blij mee maken, echter.... het zou kunnen dat de auto er wel erg aan gehecht is :wink: en dat ik de lak zodanig beschadig dat er opnieuw gespoten zou moeten worden.

Dus... heeft iemand dit overwogen of ook al uitgevoerd?

Ik ben even iets minder actief geweest, maar lees nu in de reacties dat ik iets recht moet zetten.
Met de opmerking "ik kan er iemand blij mee maken" bedoelde ik dat ik al iemand had die ik er blij mee wilde maken, maar wel graag wilde weten hoe dit technisch aan te pakken en niet dat ik op zoek was naar iemand die ik er blij mee wilde maken....

Sorry voor het misverstand.
 
Zonet een witte Tesla gespot waarvan het embleem van Tesla op de kofferbak in het rood was verlicht. Zag er erg mooi uit. Maar ik denk dat het ook alleen op een witte Tesla mooi is. Hij reed op de A4 in de buurt van Schiphol. Het was geen taxi....
Zoiets?
image.jpg
 
Is mij ook opgevallen sinds ik udate naar 6.0 heb gedaan. Had daarvoor nooit energy saving aan, maar verlies was veel minder.
Was mij ook al opgevallen. Ik heb het idee dat ik elke keer dat ik met mijn ogen knipper weer een km kwijt ben. Sowieso is de typical range toch wel mijn kritiekpuntje na een jaar met enorm veel plezier deze auto gereden te hebben. Als ik de geijkte vraag krijg 'hoveel rijd je nou op een volle accu?' lieg ik nog steeds dat dit volgens de boekjes 480km is, maar in de praktijk 400 mogelijk is. Maar na 90% opladen krijg ik tegenwoordig een typical range van 335 km en zelfs als ik als een trut over de Ring A10 naar mijn werk rijd haal ik dit niet eens.
 
Krijg net weer een juichmailtje van Tesla binnen over de uitbreiding van het SuC netwerk.
Daarin weer een sterk staaltje marketing wartaal:

'Er is een ware revolutie
gestart voor het rijden van lange afstanden met een elektrische auto, dit alles
dankzij de Superchargers van Tesla. Het is voor Model S
eigenaren mogelijk om door heel Europa te rijden zonder ooit nog een keer te
moeten stoppen voor brandstof
'

Of je vindt electriciteit 'brandstof'. Dan is de bewering niet waar. Of je vindt het geen brandstof. Dan is het een open deur (loze kreet) want MS eigenaren stoppen dan uberhaupt nooit voor 'brandstof'.
 
Het is zelfs qua Nederlands bijna wartaal... daar moeten ze toch eens iemand op gaan zetten die dit soort dingen - en de website - naar echt Nederlands overzet.

Krijg net weer een juichmailtje van Tesla binnen over de uitbreiding van het SuC netwerk.
Daarin weer een sterk staaltje marketing wartaal:

'Er is een ware revolutie
gestart voor het rijden van lange afstanden met een elektrische auto, dit alles
dankzij de Superchargers van Tesla. Het is voor Model S
eigenaren mogelijk om door heel Europa te rijden zonder ooit nog een keer te
moeten stoppen voor brandstof
'

Of je vindt electriciteit 'brandstof'. Dan is de bewering niet waar. Of je vindt het geen brandstof. Dan is het een open deur (loze kreet) want MS eigenaren stoppen dan uberhaupt nooit voor 'brandstof'.
 
Even een vraagje dat onrechtstreeks met mijn Model S te maken heeft. In België gaat de 6percent belasting op werkzaamheden bij een woning van 5 naar 10 jaar. Iemand enig idee wanneer dit een KB wordt? Want ik ben aan het wachten om zonnepanelen te plaatsen tot februari 2015 (dan is mijn woning officieel 5 jaar bewoond). Maar als ik met zekerheid weet dat de mogelijkheid bijvoorbeeld op 01/01/2015 verdwijnt kan ik gewoon NU de handel laten installeren.
 
Was mij ook al opgevallen. Ik heb het idee dat ik elke keer dat ik met mijn ogen knipper weer een km kwijt ben. Sowieso is de typical range toch wel mijn kritiekpuntje na een jaar met enorm veel plezier deze auto gereden te hebben. Als ik de geijkte vraag krijg 'hoveel rijd je nou op een volle accu?' lieg ik nog steeds dat dit volgens de boekjes 480km is, maar in de praktijk 400 mogelijk is. Maar na 90% opladen krijg ik tegenwoordig een typical range van 335 km en zelfs als ik als een trut over de Ring A10 naar mijn werk rijd haal ik dit niet eens.

Ik kom meestal op 345 tot 348 km typical bij 90% lading maar stel ook vast dat er per dag meer dan 6 km vampire drain is bij de spaarzaamste instelling. Dat was onder V5.xxx rond 4 km per 24 uur.
 
Was mij ook al opgevallen. Ik heb het idee dat ik elke keer dat ik met mijn ogen knipper weer een km kwijt ben. Sowieso is de typical range toch wel mijn kritiekpuntje na een jaar met enorm veel plezier deze auto gereden te hebben. Als ik de geijkte vraag krijg 'hoveel rijd je nou op een volle accu?' lieg ik nog steeds dat dit volgens de boekjes 480km is, maar in de praktijk 400 mogelijk is. Maar na 90% opladen krijg ik tegenwoordig een typical range van 335 km en zelfs als ik als een trut over de Ring A10 naar mijn werk rijd haal ik dit niet eens.
Lol, heel herkenbaar dit! Ik heb me er maar bij neergelegd, en heb besloten maar gewoon zo vaak mogelijk hard op te trekken zodat het in ieder nog fijn voelt!
 
VOORINSCHRIJVING OPEN! SUB-ZERO RACE 2015
Eindelijk de ultieme test voor jouw EV. De Sub-Zero Race is de allereerste recordpoging onder extreme condities voor volledig elektrische auto’s. Met temperaturen ver onder nul. Het doel is om als eerste te finishen op de Noordkaap, Noorwegen. De start is vrijdag 20 februari 2015. Iedereen met een volledig elektrische auto kan zich inschrijven. De ultieme droom voor iedere EV eigenaar die haar elektrische auto wil testen tot de max. Inschrijven is mogelijk op Sub-zero | een race naar de noordpool!

Toch een leuke uitdaging. Ik heb me samen met een team ingeschreven....
 
Het is zelfs qua Nederlands bijna wartaal... daar moeten ze toch eens iemand op gaan zetten die dit soort dingen - en de website - naar echt Nederlands overzet.
Volgens mij is éne Paula daarvoor verantwoordelijk. Ik heb me in het verleden gestoord aan de spec pagina die blijkbaar door Google translate was gehaald. Was nog in de tijd van Rogier en Geert-Jan. Heb de zinsopbouw en maatvoering e.d. naar beter Nederlands gebracht en gemaild aan ze. Nooit een reactie op gehad.:crying:
 
Krijg net weer een juichmailtje van Tesla binnen over de uitbreiding van het SuC netwerk.
Daarin weer een sterk staaltje marketing wartaal:

'Er is een ware revolutie
gestart voor het rijden van lange afstanden met een elektrische auto, dit alles
dankzij de Superchargers van Tesla. Het is voor Model S
eigenaren mogelijk om door heel Europa te rijden zonder ooit nog een keer te
moeten stoppen voor brandstof
'

Of je vindt electriciteit 'brandstof'. Dan is de bewering niet waar. Of je vindt het geen brandstof. Dan is het een open deur (loze kreet) want MS eigenaren stoppen dan uberhaupt nooit voor 'brandstof'.

Niet alleen wartaal maar de info klopt ook voor geen meter. Zo staat Nivelles als nieuwe SuC en Reims als oude terwijl Reims maanden later dan Nivelles open is gegaan. Waarschijnlijk een stagiaire die deze mail rondgestuurd heeft. Hebben ze in de VS bevredigende ervaringen mee.
 
Ook PVDA heeft nu bedenkingen... Gaat weer lekker. Was al niet best voor ons, nu nog erger. Begrijp het wel... Veel meer zieltjes te winnen bij niet EV rijders maar wel balen....

Je zou toch denken dat alle Nederlanders (van links tot rechts) zo snel mogelijk alleen nog maar 100% elektrische auto's op de weg willen zien? Ik kan namelijk geen nadelen bedenken… Blijkbaar wil men graag stank, lawaai, astma en longkanker in ruil voor een paar procent lagere bijtelling voor vervuilende auto's. :confused:

Het enige dat misschien niet zo handig is geweest, is om elektrische auto's (inclusief hybrides!) bijna gratis weg te geven aan ondernemers, terwijl ze voor particulieren vaak onbetaalbaar zijn. Dit werkt wellicht afgunst in de hand. Waarom altijd van die ingewikkelde constructies en regelingen bedenken in Nederland? Gewoon iedereen € 10.000,- korting geven op de aankoopprijs (zoals bijvoorbeeld in de VS) kan toch ook en is veel transparanter.

Ook in het FD een artikel over VVD / Neppérus die de EV te veel bevoordeeld vindt:
Google (open het artikel via Google, directe link naar het artikel werkt niet)
Ik had overigens wel wat genuanceerdere reacties verwacht onder een FD artikel, maar blijkbaar hebben de reaguurders van geenstijl tegenwoordig ook een account bij fd.nl :tongue:
 
Je zou toch denken dat alle Nederlanders (van links tot rechts) zo snel mogelijk alleen nog maar 100% elektrische auto's op de weg willen zien? Ik kan namelijk geen nadelen bedenken… Blijkbaar wil men graag stank, lawaai, astma en longkanker in ruil voor een paar procent lagere bijtelling voor vervuilende auto's. :confused:

Het enige dat misschien niet zo handig is geweest, is om elektrische auto's (inclusief hybrides!) bijna gratis weg te geven aan ondernemers, terwijl ze voor particulieren vaak onbetaalbaar zijn. Dit werkt wellicht afgunst in de hand. Waarom altijd van die ingewikkelde constructies en regelingen bedenken in Nederland? Gewoon iedereen € 10.000,- korting geven op de aankoopprijs (zoals bijvoorbeeld in de VS) kan toch ook en is veel transparanter.

Ook in het FD een artikel over VVD / Neppérus die de EV te veel bevoordeeld vindt:
Google (open het artikel via Google, directe link naar het artikel werkt niet)
Ik had overigens wel wat genuanceerdere reacties verwacht onder een FD artikel, maar blijkbaar hebben de reaguurders van geenstijl tegenwoordig ook een account bij fd.nl :tongue:

Tja, hier is Nederland weer op zijn "best". Ik wil geen politiek statement geven, maar beperk mij tot de opmerking dat het ronduit krankzinnig is.

Wat we uiteindelijk gaan krijgen is dat de elektrische auto zo moet gaan worden dat men gewoon die auto wil, los van het feit dat het een elektrische auto is, gewoon omdat hij beter en mooier is.

Langs die weg gaan we er ook wel komen. Voorlopig zit ik mijn vijf jaar uit (met 4%) en dan gaat de auto naar privé dus ik zal er niet onder lijden.

Men moet alleen niet meer aankomen met milieubelangen e.d. want dat is flinterdun.