Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Het gaat in de discussie vandaag in den Haag helemaal niet over het milieu enzo..
sleutelwoord is profilering. Er komen verkiezingen aan. PvdA en VVD zullen de komende maanden steeds scherper standpunten gaan innemen om zich te onderscheiden van de ander (en van de SP, D66 etc). Daarnaast - er zijn gewoon veel meer stemmen te winnen bij niet-EV rijders...

Gaat dus niet om de inhoud van de discussie maar om de perceptie die je bij stemmers kan oproepen - "politiek" dus..


In de periode t/m september zijn er in 2014 284.486 auto's toegelaten.

Hiervan waren er 2.004 full electric.

Dus 0,6 % van alle auto's.
 
Wat ben ik blij dat ik geen lid meer ben! Een PHEV wordt steeds een EV genoemd...

Niet alleen noemen ze 'm zo, het wordt straks ook fiscaal hetzelfde behandeld. Puur een staaltje van symboolpolitiek. Dat NL vergeven is van Outlander-achtigen klopt natuurlijk niet. Maar pak dan de oorzaak aan, en niet het symptoom Helemaal om te lachen is dat dit een 'beleidsarme' notitie is, omdat het per 2017 in een definitieve regeling mee gaat als onderdeel van de volledige belastinghervorming. Beleidsarm. Zelden een meer treffende beschrijving gehoord.

Wat ik nog steeds heel vreemd vind, is dat ik van de BOVAG begreep dat ze al heel ver waren met een ander plan, samen met Wiebes. Het vermoeden is echter dat dit op EZ is gesneuveld, ook de BOVAG was volledig verrast toen dit idiote plan werd aangekondigd. Wellicht is dit een proefballon en moet er nog wat kadootjes worden uitgedeeld net voor de verkiezingen. Auto's zijn altijd een dankbaar onderwerp.

Vandaag heeft iedere partij zo'n beetje aangegeven het niets te vinden, maar veelal om andere redenen. Ik ben benieuwd wat voor gedrocht hieruit naar voren gaat komen.
 
Niet alleen noemen ze 'm zo, het wordt straks ook fiscaal hetzelfde behandeld. Puur een staaltje van symboolpolitiek. Dat NL vergeven is van Outlander-achtigen klopt natuurlijk niet. Maar pak dan de oorzaak aan, en niet het symptoom Helemaal om te lachen is dat dit een 'beleidsarme' notitie is, omdat het per 2017 in een definitieve regeling mee gaat als onderdeel van de volledige belastinghervorming. Beleidsarm. Zelden een meer treffende beschrijving gehoord.

Wat ik nog steeds heel vreemd vind, is dat ik van de BOVAG begreep dat ze al heel ver waren met een ander plan, samen met Wiebes. Het vermoeden is echter dat dit op EZ is gesneuveld, ook de BOVAG was volledig verrast toen dit idiote plan werd aangekondigd. Wellicht is dit een proefballon en moet er nog wat kadootjes worden uitgedeeld net voor de verkiezingen. Auto's zijn altijd een dankbaar onderwerp.

Vandaag heeft iedere partij zo'n beetje aangegeven het niets te vinden, maar veelal om andere redenen. Ik ben benieuwd wat voor gedrocht hieruit naar voren gaat komen.


Inderdaad bizarre politieke spelletjes. Wiebes kreeg de opdracht om via de autobelastingen geld binnen te harken. Hij geeft dit ook toe.
Zijn partij gaat vol op de rem om de hardwerkende Nederlander te beschermen. Resultaat is dat de maatregelen worden afgezwakt en dat uiteindelijk het milieu akkoord en de 'elektrische auto' de schuld krijgt.
Dit heet geloof ik framing, duurzaamheid in een negatieve context plaatsen.
 
Nog even over de neuzen-discussie:
Ik vond deze toch wel interessante wijziging (maar mis wel wat vitale onderdelen zoals de bochtverlichting):

20140930152820-Slide1.jpg


Met deze leuke korte video erbij:
Koncept S Coupe - YouTube
 
Het gaat in de discussie vandaag in den Haag helemaal niet over het milieu enzo..
sleutelwoord is profilering. Er komen verkiezingen aan. PvdA en VVD zullen de komende maanden steeds scherper standpunten gaan innemen om zich te onderscheiden van de ander (en van de SP, D66 etc). Daarnaast - er zijn gewoon veel meer stemmen te winnen bij niet-EV rijders...

Gaat dus niet om de inhoud van de discussie maar om de perceptie die je bij stemmers kan oproepen - "politiek" dus..

GeenStijl doet er nog een schepje bovenop:
GeenStijl : Hybridesubsidie kost 160.000 euro PER AUTO

Edit---
Volgens mij is dit fout berekend. Die 6.4 miljard gaat ook over de UP's, Picanto's, etc en andere 7/14/20 % ice's. Die moet je dus wel meenemen in de berekening, niet alleen de 40.000 stekkerauto's. Maar ja, Geen Stijl, het achtereind van de Telegraaf, dus uitleg is zinloos....
 
Last edited:
Tussen al onze nationale verbazingen even iets anders, want het werk gaat gewoon door.

Momenteel zijn vier van de vijf noordelijke SuC's in Noorwegen in aanbouw. Dat betekent dat je, net een jaar nadat de eerste SuC's werden neergezet, al van Barcelona tot de Noordkaap kunt rijden (laatste stuk is 240 km) op alleen SuC's.

Zelfs onze duitse rijders zijn er lyrisch over op hun forum met zelfs een ode aan de verantwoordelijken.

Laten we ons niet van de wijs brengen.

Trouwens, de VVD kan zijn gezicht redden door de FEV (zodra ze door hebben wat dat is) buiten schot te laten. Dat is toch maar 0,6% van alle auto's en daar zal de massa niet van wakker liggen.

Dat de toekomst uiteindelijk toch bij de FEV zal liggen verklaart trouwens, weliswaar aan de andere kant van de wereld en met wat omhalen, VW.

Grappig dat ze aangeven dat het nog een paar jaar zal duren en dat daarom de PHEV nog wel "even" nodig zal zijn.

- - - Updated - - -

GeenStijl doet er nog een schepje bovenop:

Het heet ook niet voor niets zo.
 
Last edited: