Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat ik daar niet zelf op gekomen ben...:smile:
pompoen.jpg
 
Weet ik Hans! dat had ik al door, ging mij om de opmerking van e-rik.... En misschien ben ik een beetje traag van begrip, echter ik begrijp die andere opmerking ook niet helemaal over het goed zingen.. zal wel aan mij liggen.

Ik heb geen idee hoe vennootschapsbelasting in elkaar zit, maar ik ben een beetje allergisch voor mensen die klagen over de hoogte van de belastingen die ze moeten afdragen. Hoe meer belasting je betaalt, hoe beter de zaken gaan, toch?
Tja, en over dat zingen...de i zit op het toetsenbord niet in de buurt van de e, dus een typfout zal het niet zijn denk ik:biggrin:
 

Haha :biggrin:. Lijkt mooi, maar kan me niet voorstellen dat dit er doorheen komt op korte termijn. Verkeersveiligheid? Het grootste gevaar op de snelwegen is volgens mij niet de snelheid waarmee men rijdt (180 op een lege weg is zeker niet onveilig in een Tesla), maar juist het VERSCHIL in snelheid tussen de auto's. Bij verschil in snelheid gaan mensen situaties verkeerd inschatten ...
Reken maar dat hier eerst veel onderzoek naar gedaan gaat worden voordat dit werkelijkheid zou kunnen worden.
Desalniettemin vind ik het natuurlijk een prima idee :wink:.
 
Ik heb geen idee hoe vennootschapsbelasting in elkaar zit, maar ik ben een beetje allergisch voor mensen die klagen over de hoogte van de belastingen die ze moeten afdragen. Hoe meer belasting je betaalt, hoe beter de zaken gaan, toch?
Tja, en over dat zingen...de i zit op het toetsenbord niet in de buurt van de e, dus een typfout zal het niet zijn denk ik:biggrin:

Hoe meer belasting je betaald betekend niet persé dat de zaken goed gaan.... Betekend gewoon dat je te weinig kan afschrijven in dat jaar van je winst om dit te voorkomen. Ik doelde er gewoon op dat ik voldoende belasting betaal, en dat winst iets is waar je hard voor werkt. Vervolgens moet je belasting op belasting betalen op belasting.... Ja, het is nou eenmaal zo, maar voor de bijdrage die ik lever mag ik lekker zeuren... is mijn mening ;)

En ik ben blijkbaar echt dom, want dat zinden is me nog steeds niet duidelijk........
 
Mogen ze hier ook meteen invoeren. Al zou ik al blij zijn als ze de snelheidsbeperking met smogalarm opheffen voor EV's.
Wat een opmerkingen ook weer bij dat artikel...

Inderdaad, die bedenking heb ik mij ook al gemaakt. Op welke basis gaan ze een EV beboeten wanneer die 120 rijdt ipv 90 bij smog? Ik kan niet wachten om mijn S te hebben om dat eens uit te proberen. :cool:

- - - Updated - - -

Intussen ook bij ons in de pers:
Elektrische auto's 130 km/u op Nederlandse snelweg? | De Tijd

En als we dan toch bezig zijn, onze Duitse vrienden hebben ook nog een Sinterklaasgeschenk in petto:
Rit op Duitse Autobahn kost u binnenkort geld | De Tijd
 
Inderdaad, die bedenking heb ik mij ook al gemaakt. Op welke basis gaan ze een EV beboeten wanneer die 120 rijdt ipv 90 bij smog? Ik kan niet wachten om mijn S te hebben om dat eens uit te proberen. :cool:

- - - Updated - - -

Intussen ook bij ons in de pers:
Elektrische auto's 130 km/u op Nederlandse snelweg? | De Tijd

En als we dan toch bezig zijn, onze Duitse vrienden hebben ook nog een Sinterklaasgeschenk in petto:
Rit op Duitse Autobahn kost u binnenkort geld | De Tijd

Haha, ik ben redelijk zeker van het resultaat.

Was altijd wel voor een vignet in België met als voorwaarde verbetering van de infrastructuur en afschaffing van de wegenbelasting. Had Europa er toen er hier over gesproken werd trouwens geen probleem mee?
 
Ben overigens woensdag in de P.C. Hooftstraat geweest om 2 pakken op te halen. Heb toen mijn auto geparkeerd voor de Tesla Store (aan de laadpaal). Groot was mijn verbazing toen ik terugkwam. Er was namelijk een filmploeg bezig welke de Teslastore en mijn auto aan het filmen waren. Ik ben vervolgens quasi nonchalant naar mijn auto gelopen en heb mijn pakken achterin gegooid. Vervolgens aan de praat geraakt met de filmploeg. Het bleken onze zuiderburen van het programma Terzake te zijn (soort Nieuwsuur wat wordt uitgezonden op de VRT). Zij waren een nieuwsitem aan het maken over het "waarom" de EV zo populair was in Nederland. Ik ben vervolgens door de mannen geïnterviewd en heb ze vervolgens uitgenodigd om in mijn auto mee te rijden. Wij hebben zo vervolgens een stuk door Amsterdam gereden en zij hebben nog wat gefilmd. Ben benieuwd wat uiteindelijk het item heeft gehaald. Achteraf gezien kunnen zij ook gedacht hebben dat het in scene zou kunnen zijn gezet door Tesla zelf want het leek wel 1 grote reclame voor Tesla zelf. Maarja, ere wie ere toekomt zeg ik maar. Zou aanstaande maandag in Belgie worden uitgezonden. In Nederland is de VRT overigens niet te zien.

Harald, je moment van glorie is net geweest in de VRT nieuwsuitzending Ter Zake:
deredactie.be video: Terzake - 30/10/14
Het verschil tussen elektrisch rijden in NL en BE zit hem volgens deze uitzending vooral in het aantal laadpalen.
 
Ik heb geen idee hoe vennootschapsbelasting in elkaar zit, maar ik ben een beetje allergisch voor mensen die klagen over de hoogte van de belastingen die ze moeten afdragen. Hoe meer belasting je betaalt, hoe beter de zaken gaan, toch?
Tja, en over dat zingen...de i zit op het toetsenbord niet in de buurt van de e, dus een typfout zal het niet zijn denk ik:biggrin:

Ik ben een beetje allergisch voor mensen die klagen over mensen die klagen over de hoogte van de belasting die ze moeten afdragen.