Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ach het heeft wel niet zo veel met de Tesla te maken, maar het leek mij toch wel leuk om even te posten.
Waar wilden we ook al weer naar toe vandaag :crying:?
Wat is de bewegwijzering in NL toch OK als je dit soort zaken meemaakt.

Overigens heb ik nu de drie verkeersregels hier door:
Je rijdt aan de linkerzijde van de weg ... ongeveer
Je stopt voor een verkeerslicht dat op rood staat ... ongeveer
Auto's hebben voorrang op scooters ... ongeveer

Maar het mooiste van alles: niemand wordt hier boos! :smile::smile:
 

Attachments

  • IMG_0918a.jpg
    IMG_0918a.jpg
    162.4 KB · Views: 689
Overigens heb ik nu de drie verkeersregels hier door:
Je rijdt aan de linkerzijde van de weg ... ongeveer
Je stopt voor een verkeerslicht dat op rood staat ... ongeveer
Auto's hebben voorrang op scooters ... ongeveer

in Nederland op vakantie ? :wink:


Maar het mooiste van alles: niemand wordt hier boos! :smile::smile:

niet dus.
 
Afgelopen donderdag en vrijdag bezocht ik de Masterclass Elektrisch Vervoer in Rotterdam. Deze Masterclass was georganiseerd door Dutch- INCERT (Dutch Innovation Centre for Electric Road Transport).

Ik vond het twee heel leuke dagen. Van ons forum waren ook Merijn en Pauline aanwezig.

Voor mijn blogsite Leafrijder.nl maakte ik een samenvatting waarin ik met name heb geprobeerd om mijn eigen ervaringen met elektrisch rijden (gisteren was de eerste verjaardag van de Leaf) hieraan te spiegelen. Overigens, de Tesla is nog niet jarig :) , pas op 29 maart, maar heeft toch al bijna 35k kilometers er op zitten.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Dat kan op de site zelf maar natuurlijk ook hier. In ieder geval komt Tesla als game-changer goed uit de verf.
 
Mooi verhaal zo Hans. Heb m gebookmarkt om geïnteresseerden een goede link te geven naar info die snel een goed globaal beeld geeft. Veel dank.

Er ligt duidelijk nog een uitdaging om goede ideeën (met verdiencapaciteit) in te pluggen op terreinen waar het de EV-rijder gemakkelijker en/of voordeliger gemaakt kan worden. Ik ben benieuwd wat Jochem heeft geleerd.
 
SPOILER: 1800 meter.... als het 1750 was geweest, Had de S gewonnen. Hij rijd hem gewoon helemaal zoek tot zo een 1750 meter... Laatste paar meters haalt hij op de streep de S in.
Ah, pas toen Hans een quote plaatste zag ik de witte tekst. Ik begreep hem al niet.
De Tuscan reageerde wel wat traag op het startsein. Verschil is dus eigenlijk nog iets groter. Conclusie is: P85 accelereert het eerste stuk sneller. Boven 100 km/h gaat de Tuscan sneller en komt voorbij (top is 300 km/h). Toch niet slecht voor een auto van 10-15 jaar oud.....
 
Ah, pas toen Hans een quote plaatste zag ik de witte tekst. Ik begreep hem al niet.
De Tuscan reageerde wel wat traag op het startsein. Verschil is dus eigenlijk nog iets groter. Conclusie is: P85 accelereert het eerste stuk sneller. Boven 100 km/h gaat de Tuscan sneller en komt voorbij (top is 300 km/h). Toch niet slecht voor een auto van 10-15 jaar oud.....

Schijnt dat al die tuscan rijders nogal traag reageren
 
Kijk eens wat ik heb gevonden ;)
Een vergelijking van twee heel snelle auto's. Wie wint, Brit of Amerikaan?
Tuscan versus Tesla:

Ik denk ook dat de TVR iets eerder erbij had kunnen zijn als ze tegelijk waren weggereden. Maar het blijft achterlijk snel. En gelukkig deden ze de race wel met de mooiste kleur Tesla die er is ;-).
 
Last edited by a moderator:
Op nu.nl staat een bericht dat staatssecretaris Wiebes het plan van de samenwerkende clubs heeft overgenomen. Goed nieuws! Zover ik het begrijp wordtbover vijf jaar voor ons de bijtelling 4% en hoeven we de komende jaren geen wegenbelasting te betalen. Nou, dat geeft de burger moed!nu zie ik die P 85 D er toch van komen :)
 
Op nu.nl staat een bericht dat staatssecretaris Wiebes het plan van de samenwerkende clubs heeft overgenomen. Goed nieuws! Zover ik het begrijp wordtbover vijf jaar voor ons de bijtelling 4% en hoeven we de komende jaren geen wegenbelasting te betalen. Nou, dat geeft de burger moed!nu zie ik die P 85 D er toch van komen :)

Dit plan is alleen voor 2016, in aanloop naar een herziening van het totale belastingstelsel in 2017. Niettemin dit een stuk beter dan het was.
 
Ok, straks nog eens met P85D?

De P85D gaat dan wel sneller naar de 100 km/uur maar vanaf 100 km/uur is de P85D niet of nauwelijks sneller dan een P85.
De reden is dat ze beiden dezelfde 85kWh accu hebben die het max. vermogen begrensd tot 416 pk.

De vergelijking die Elon Musk met de McLarenF1 maakt is leuk maar gaat boven de 100 km/uur niet meer op.
De P85 doet 12-13 seconden over 100 - 200 km/uur, de P85D misschien een seconde sneller, de McLarenF1 doet het in 6 seconden.

Als je op de Autobahn echt mee wilt doen met de grote jongens moet je nog even wachten op de 120+ kWh accu die het accuvermogen op 600pk kan brengen.
 
De vergelijking die Elon Musk met de McLarenF1 maakt is leuk maar gaat boven de 100 km/uur niet meer op.
De P85 doet 12-13 seconden over 100 - 200 km/uur, de P85D misschien een seconde sneller, de McLarenF1 doet het in 6 seconden.

Als je op de Autobahn echt mee wilt doen met de grote jongens moet je nog even wachten op de 120+ kWh accu die het accuvermogen op 600pk kan brengen.

Het ging Elon Musk ook alleen om die 0 - 60 Mph vergelijking. En ik ben ervan overtuigd dat die grotere batterij er aan zit te komen.

Ik vind trouwens de range tot zeg 150 km/uur veel realistischer dan 200 km en hoger. Zo heel veel van die grote jongens zijn er ook niet (meer) op de Autobahn. In de praktijk kun je beter bij de "lage" snelheden de baas zijn dan bij extremen. Maar dit is natuurlijk persoonlijk.
 
Op nu.nl staat een bericht dat staatssecretaris Wiebes het plan van de samenwerkende clubs heeft overgenomen. Goed nieuws! Zover ik het begrijp wordtbover vijf jaar voor ons de bijtelling 4% en hoeven we de komende jaren geen wegenbelasting te betalen. Nou, dat geeft de burger moed!nu zie ik die P 85 D er toch van komen :)

En eindelijk wordt er een duidelijk onderscheid gemaakt tussen hybrides en volledig elektrische. Nu de particuliere markt nog wat stimuleren om een FEV aan te schaffen en we komen ergens.